Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Nie za bardzo, raczej socjologiczna, ale jakoś tak po łebkach napisana.
Hehehe, WCALE NIE WIDAĆ, że tu pełno jest JEDNEGO TEMATU:P! Ale, ale! Nie będę ukrywał, że ogromnie cieszę się, bo w tym zalewie (Nie w TEJ zale!wie, o nie; Niech tylko ktoś tak pomyśleć waży się!) kociaków, kotów i z nimi związanych tematów, pojawił się też - wcale nie na początek - wrocławskiego zlotu wątek:)
Pamiętam Szkołę przy Cmentarzu! Przeczytałam (najwyraźniej) całą w podstawówce i gimnazjum. Niektóre pamiętam bardzo dobrze, np. Obóz Drakula, a niektórych prawie wcale.
Biblia
Warto pamiętać, że święty to nie osoba bez wad... Bo takie nie istnieją
Heheh... Średnio prawie 1 książka dziennie? PLUS recenzje, czytatki? JAK TY TO ROBISZ? Hehehe, ta akcja "Swego nie znacie" to w sumie "Przykurzątka" przecie:)! Tak to się przecież plecie, tak to bywa, że choć akcje te dwie różnie się nazywa, to wiele w nich się pokrywa:)!
Wszystkiego najlePSIEJszego:)!
Po spotkaniu wakacyjnym w Katowicach :)
No dobra. Ujmę pytanie inaczej, bo to nie o wyspę chodzi. Która z książek jest dla Was tą jedyną? Najważniejszą. Dla mnie - na dzień dzisiejszy - Pieśni Dukaja. Z czasem się to zmienia (pamiętam jak na topie był Winnetou). Ciekaw jestem co będzie mnie kręciło za lat 5...
I stało się! W ostatnim dniu lipca udało nam się zebrać w przepięknej piwnicy "Pieprzu i soli". Wydawać by się mogło, że w okresie wakacyjnym nie będzie nas zbyt wielu, ale to nieprawda! Gdyby nie piwnica, nie zmieścilibyśmy się! Pamiętam, że rozmawialiśmy o kotach. I o studiach dwustopniowych. I o kotach. I o kryminałach szwedzkich i nie tylko. I o kotach. I o wyjeździe do Wrocławia. I o kotach. I o przewadze czasów rycerskich nad szarą współ...
Powieść psychologiczna, kronika sensacyjna i thriller prawniczy w jednym. Sięgnęłam po tę pozycję skuszona niewiarygodnością opartej na faktach historii austriackiego seryjnego mordercy Jacka Unterwegera, który potrafił nie dość, że doprowadzić do swojego warunkowego zwolnienia, po odsiedzeniu szesnastu lat z dożywocia otrzymanego za zamordowanie kobiety (dzięki wstawiennictwu zachwyconych jego autobiograficzną, oczyszczającą powieścią intelektua...
turkuć podjadek
Nazwisko autorki może od razu nastawić czytelnika za lub przeciw, dla mnie była to pierwsza jej powieść (wcześniej znałam tylko dzienniki i felietony - "Polka", "Europejka", "Na dnie nieba"), sięgnęłam po nią ze względu na temat - miłość toksyczną, zaciekawiona spojrzeniem tej poniekąd feministycznej pisarki. Znany był mi też wcześniej zawarty w niej wątek autobiograficzny i choć nie wnikałam w szczegóły, wzmagał on moją ciekawość. Treścią ksi...
Tak, bo spotkanie trwało bardzo długo i było bardzo liczne. Brakowało Cię.
Wszystkiego najlepszego, Dot! :)
Dawno dawno temu. Za górami... Za lasami... Bla, bla, bla... Pewnie liczyliście na rzewną opowieść o bezbronnej, wiotkiej księżniczce i wybawiającym ją z opresji i potwornych łap, mężnym rycerzu? …To się przeliczyliście! Zamiast księżniczki: Mag Niezależny Flossia Naren. Dama bynajmniej nie bezbronna, ani wiotka! W roli mężnego rycerza: Porucznik Laurienne. Mdlejący na widok zwłok żółtodziób wątpliwego pochodzenia, który sam bez przerwy...
Historyczna może jest...
A może Prawdziwy TY, to właśnie ten, który biegnie i goni wyobrażenie własnej osoby?
Widzę, że jeszcze szaleją, bo nikt nic nie napisał. :-)
- Na ratunek (Sparks Nicholas) 5,0. Zrehabilitował mi się pan Sparks. Podobała mi się książka. - Anegdoty góralskie (Cyganik Henryk) 4,0. Oklepane te wice góralskie, ale można je sobie przypomnieć i się pośmiać trochę. - Czarodziejka (Warda Małgorzata) 2,5. Cóż, nie znoszę bluzgów. - Jesienna miłość (Sparks Nicholas) 4,5. Nawet dobrze się czytało. - Kuchnia Franceski (Pezzelli Peter) 4,0. Postawiłam czwórkę, ale szczerze mówiąc już nie...
Z cyklu "Szkoła przy Cmentarzu": Lekkie, łatwe i przyjemne opowieści z dreszczykiem dla młodzieży. Zemsta dinozaurów (4) Obóz Drakula (4) Mój mały Wilkołak (3) Rowerzysta bez głowy (4) Operacja "Upiór" (4,5) Śnieżny potwór (4) Nawiedzona łazienka (4) Oddaj mi moje ciało! (5) Przerażająca drużyna (4,5) Opowieści z ciemnego lasu (5) Autobus widmo (3,5) Jak polubić mumię (4) Zachłanne pnącze (4,5) A także: Upiór rodu Canterville'ów...
Witam! Pozdczas jazdy samochodem slyszalem w radio fragmenty opowiesci o samotnym kilkudziesiécioletnim zyciu, niestety nie znam tytulu ani autora (autorki?). Fragment czytany przez lektora mowil o braku koniecznosci planowania razem wyjsc do kina/teatru/znajomych, pojedynczej parze butów w przedpokoju, jednym nakryciu na stole itepe, itede. Zaintrygowala mnie ta ksiázka, bédé wdziéczny za odpowiedz. Pozdrawiam.
Wyjątkowo dużo ocen powyżej 4 - dobry miesiąc! Mapa miłości (4) Dynastia Miziołków (4) Inna Wenecja (5,5) Sfera Armilarna (4,5) Opowieść wdowy (6) [jest recenzja] Lewa strona (5) [autorka mało znana, a szkoda, bo poezja warta uwagi] Błąd Kartezjusza: Emocje, rozum i ludzki mózg (5) Jednym strzałem (4) Nieśmiertelne życie Henrietty Lacks (5) Żelary (5) [jest czytatka] Codzienność (3,5) [jest recenzja] Mysza górą czyli Mysza i Niedź...
Gratulacje, ale chyba przede wszystkim... składam wyrazy współczucia :| - oczywiście z powodu "Zmierzchu". Ja omijam toto szerokim łukiem.
Mój lipiec: 1.Krew elfów - 5,0 2.Czas pogardy - 5,0 3.Chrzest ognia - 5,0 4.Wieża Jaskółki - 5,0 5.Pani Jeziora - 5,0 6.Trucicielka - 5,0 7.Marzycielka z Ostendy - 5,0 8.Syrenka - 5,0 9.Piłat - 4,5 10.Tylko sam siebie możesz ofiarować... - 4,5 11.Świniobicie - 5,0
Chwile wolności: Dziennik 1915-1941 (6!) Sceny z życia wiejskiego (4,5) Strażnik sadu (4,5) Droga (4,5) Cień pisarza (4,5) Zuckerman wyzwolony (4)
Było ciężko, ale doczytałam Zmierzch . Moja ocena to 2.
Hmmm. A jednak udało mi się przeczytać, oczywiście kosztem pisania pracy, więc znowu książka będzie mnie trzymać po nocy, tylko w innym znaczeniu. A więc: 17. Pierwsze prawo magii (5)
Wakacje (część I). Przeczytane: 1. Las Dusz D.Szymaszek (4.5) 2. Japońskie cięcie K.Kotowski (4.5) 3. Grobowy zmysł Ch.Harris (4) 4. Niewidzialny pierścień A.Bishop (4) 5. Karty na stół A.Christie (4) 6. Produkt uboczny T.Duszyński (4.5) 7. Foe J.M. Coetzee (3.5) 8. A.B.C. A.Christie (4.5)
Blondynka w Amazonii (4) Trzej muszkieterowie (5) Wyznania gejszy (4) Zaklinacz koni (4,5)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)