Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Możesz rozwinąć myśl dotyczącą ostatniej pozycji?
Mój czerwiec wyglądał tak: (Dzięki białykruku za pozycję nr 12. 14. Albański kochanek (5) literatura iberyjska rules! nawet jeśli w innym kraju 13. Ojciec chrzestny (5,5) a podchodziłam niechętnie. Muszę bardziej ufać polecankom 12. Mężczyzna, który pomylił swoją żonę z kapeluszem (4,5) 11. W północ się odzieję (5,5) mało babci i niani ale i tak rewelacja 10. Bracia Karamazow (3,5) bez szału. wypróbuję idiotę 9. 이야기 한국역사 (조선왕조의 창업과발전) (4,...
W czerwcu więcej było u mnie filmów niż książek. ;) Nic nie zdarza się przypadkiem - 6 Czas poza czasem - 4,5 Źródło - 6 Żydówek nie obsługujemy - 2 Opowieści z Wilżyńskiej Doliny - 4,5 Rącze konie - 4,5 Księga z San Michele - 4 Mistycy i cudotwórcy Tybetu - 4
Czy nie ma zależności Gombrowicz-Masłowska – dyskutowalne ;) Ale z Pokoleniem porno racja, tam nie ma wzniosłości, wszystko jest 1 do 1. Pytałem natomiast o to czy sama forma dramatu nie jest traktowana jako "uboższa" względem bogatej w słowa powieści... (bo takie traktowanie dramatu w połączeniu z brakiem wzniosłości właśnie, zabija czytelnictwo tego rodzaju literackiego w Polsce)
Może to są sztuczne pośladki silikonowe i pod prysznicem można je ściągnąć; choć bardziej po polsku należałoby napisać "zdjąć".
Częstochowa to duże miasto- poradzimy sobie. Byleśmy się tylko znaleźli:) Ale są telefony, więc jest dobrze. Do zobaczenia!!!
Marylko, wiesz może, czy Krzysztof Mazurek, to ten sam, co tłumaczył Browna?
Mój czerwiec: Idź, kochaj (Tryzna Tomek) 1,5 Ono (Terakowska Dorota) 2,5 A teraz czytam: Spalona żywcem (Souad)
O, to chyba przeglądarki coś przekłamują. Ja używam FF i widzę, że jest napisane jak byk, że to LITERACI pokroju Saramago mają po...kropkowane w mózgownicach i że to SARAMAGO adresuje książkę do literackich lemingów i pseudointelektualistów. Co wydobędą z książki inni czytelnicy, nie wydaje się przedmiotem rozważania przez Castorpa. Sam byłbym przerażony, gdybym po przeczytaniu Deotymy stał się dorastającą panienką, a po przeczytaniu wiadomego...
W czerwcu przeczytałem: Zerwać pąki, zabić dzieci - 4 Duchy, zjawy, upiory - 4 Mury Hebronu - 5 Opowiadania odeskie i inne - 2 Córka czarownicy na huśtawce - 5 Król węży i salamandra - 5 Groza wokół K2 - 5 Wyspa klucz - 5 Brulion Bebe B. - 5 Wyraj - 4 Mój dzielny tata - 6 Królestwo mojej mamy - 6 W pół drogi do księżyca [Książka i Wiedza] - 3 Niebanalna więź - 3 Złap mnie, jeśli potrafisz: Niewiarygodna, ale prawdziwa historia na...
Wampir i wilkołak - dwie najbardziej tajemnicze formy przemiany człowieka w zwierzę. Historia odczytywana w źródłach - od tekstów klasycznych, przez zapisy średniowieczne, po obraz wampirów i wilkołaków w literaturze współczesnej. Mity starożytności, wierzenia ludów anglosaskich, wampiry i likantropy w krajach skandynawskich, we Francji i Włoszech, Rumunii, na Węgrzech i w kulturze słowiańskiej. Syreny, lamie, empuzy, larwy, strzygi i Dracula....
Misiaku, o wredny zdrajco! Dlaczego nie powiedziałeś, że z tego dzieła będzie trylogia? Musiałeś wiedzieć! Druga część to książka o miłości i o mafii narkotykowej - tytuł: Braterstwo Krwi i to wszystko gdzie? We Wrocławiu... Wasze Wrocławskie spotkanie może być zagrożone :)
Zgadzam się z Moją Szanowną Przedmówczynią,że to dwutomowe w moim przypadku dzieło czyta się jak bardzo dobrą powieść z pogranicza thrillera,powieści szpiegoewskiej oraz książki historycznej. Nie ma tu tutaj zbytniego rozwodzenia się nad politycznymi rozgrywkami w zaciszach gabinetów a autor skupia się na skomplikowanej sytuacji strategicznej oraz taktycznej :D
Ja w książkach szukam raczej magii, czegoś wznioślejszego czy podnoszącego na duchu a literatura traktująca o codzienności w sposób "porno" raczej mnie brzydzi niż zachęca. Jasne, jest to nowatorskie, szokujące i taka literatura też musi istnieć, ja jednak do niej nie lgnę. A co do tytułu wątku: Gombrowicz- owszem, Masłowska już niekoniecznie ;)
Dla mnie to typowy przedstawiciel klonów twórczości Browne`a czy trochę Poe,ale jako "czytadło" np. w pociągu bardzo dobre :D
Dom w Riverton (4) Puste krzesło (5,5) Moja historia czytania (6) Podróż na liściu bazylii (5) Bob Dylan: Ilustrowana biografia (6) Męka twórcza: Z życia psychosomatycznego intelektualistów (4) Zegarmistrz (5) Oznaki życia: Przypadki z intensywnej terapii (6) Playback (2) Starość (3) Tym tytułem załapuję się na Akcję Klasyczną To, co warto wiedzieć, wiem od swojego kota (5) Gniazdo światów (5)
Wspaniała odtrutka na spiskowe teorie dziejów (Macierewicz,Ziemkiewicz,Terlikowski et consortes) będąca wspaniałą trawestacją mitu Sherlocka Holmes1a :D
Hollywoodzka gwiazda filmowa, Ruby Valentine, popełnia samobójstwo w tajemniczych okolicznościach. O jej śmierci dowiaduje się także Kelly Coltrane, dwudziestopięcioletnia Walijka, przeżywająca właśnie życiowy kryzys. Wkrótce ojciec wyjawia Kelly, że jej matką była... Ruby Valentine. Dziewczyna wyjeżdża do Hollywood. Ma teraz szansę poznać prawdę o matce i lepiej zrozumieć siebie. [Warszawskie Wydawnictwo Literackie Muza SA, 2008]
A swoją drogą, książka podobała mi się bardzo, oceniłam na 5. W związku z tym znajdujemy się chyba w jednej grupie przygłupów i lemingów. Nie mam nic przeciwko lemingom, witaj, dzień dobry! (ROTFL)
Hi, hi, hiiiiii! Apel popieram, Twój apel! :)
Przepraszam, nie zwróciłam uwagi.
Marylku, upewnię się tylko: masz na myśli mój apel o czytanie, a nie etykietkę przygłupa i leminga?
W czerwcu: -> Nieszczęsny narzeczony Aurelii (5) -> Tajemnica pokoju nr 3 (5) -> Dziecko dla początkujących (5) -> Dziecko dla średnio zaawansowanych (5) -> Dziecko dla profesjonalistów (4) I czytam Vatran Auraio
Brawo! Popieram! :)
Zapraszam:)
W tytule postu stoi jak byk...
Korzystam z krótkiej okazji dorwania się do komputera. Dzisiaj muszę opuścic Częstochowę, ale w sobotę postaram się dotrzeć. Będę o 12 i będę was namierzać telefonicznie. Mam nadzieję, że Chata Wam się spodoba, choć tanio nie jest. Ale oprócz drogich dań mięsnych, są też tańsze sałatki, mnóstwo naleśników na słodko i pikantnie, pierogi, kwaśnica pod pierzynką. Myślę, że coś się wybierze. Jak nie, to będziemy wędrować i szukać. A więc do soboty :-...
1. Profesor Tymoteusz Misiak ("Sposób na Alcybiadesa" - Edmund Niziurski) 42 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 54 3. Alicja K. ("Alicji K. życiowy poradnik, bezradnik" - Caroline Knapp) 8 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 40 5. Ewa Jedwabińska ("Opium w rosole" - Małgorzata Musierowicz) 18 OUT 6. Kapitan Ahab ("Moby Dick czyli Biały Wieloryb" - Herman Melville) 44 7. Stanisław Wokulski ("Lalka" - ...
:) Ja ją miałam od Dot. Może się spróbuj uśmiechnąć?
Jestem bardzo ciekawa moich odczuć. Mam ją już na półce i względnie niedługo planuję po nią sięgnąć. Tyle, że mnie całkiem łatwo wzruszyć, zachwycić, zadowolić, więc pewnie będę łaskawsza dla niej :) Chociaż, kto wie!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)