Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Zbadałam sprawę Strabona - "Opisu Krety" nie ma w Biblionetce, ponieważ ten tekst nie ukazał się jako osobna książka. Został opublikowany w czasopiśmie "Meander" w 1996 roku.
Właśnie skończyłam lekturę "Nowego kwiatu cesarza" Karpowicza. Karpowicz to autor, o którym zamierzałam pisać pracę magisterską, dlatego mam do niego sentyment. Zresztą to autor o lekkim piórze, ciekawym spojrzeniu na świat, umiejętności ironicznego i celnego komentowania rzeczywistości, tak że czyta się przyjemnie. A czytając "Nowy kwiat cesarza" można zabawić się w odkrywanie różnych warstw utworu i aluzji, widać patronat Gombrowicza, jeśli cho...
O świetnie, dzięki! Już zapisałam w kalendarzu. Może chcesz coś z mojego schowka?
Mogę zabrać i pożyczyć we Wrocławiu :) Tylko musiałabyś mi przypomnieć krótko przed wyjazdem na zlot.
Hm...widziałam tę książkę w Internetowych księgarniach i zastanawiałam się nad nią. Teraz nabrałam na nią ochoty i wrzucę sobie do schowka, żeby mi nie umknęła. Cóż, do emerytury bliżej mi niż dalej, a z pomysłami na ten etap życia kiepsko. Nawet nie bardzo udają mi się plany urlopowe, poza pragnieniem świętego spokoju żebym mogła sobie poczytać :). Czyli zastrzyk pomysłów i odmiennego sposobu myślenia - mile widziany :)
Bo mimo, że język piękny, to całość nużąca.
Rozumiem. I faktycznie, każdy reaguje inaczej. I to niekoniecznie Tobie życie wygarbowało skórę, bo na przykład ja mogę być roztrzęsionym wrażliwcem ;) Odezwę się po przeczytaniu książki :)
A czemu tak niska ocena dla Schulza?
Christina nie żyje, a gdy ludzie zaczynają szeptać, że została otruta, podejrzenie pada na Alva. Ingebjørg i Folke próbują ratować syna i odkrywają, że ktoś knuje przeciwko nim diabelską intrygę. Czy zdołają uratować Alva przed szubienicą? [Axel Springer, 2011]
Mój czerwiec niestety skąpo. No cóż, taka jest cena chęci zdobywania wiedzy, a w tym konkretnym miesiącu weryfikowania jej w czasie sesji ;) Dziewczyny z Hex Hall - 4 - taka lekka książeczka, jakiej akurat potrzebowałam. Im trudniejszych rzeczy się uczę, tym mniej ambitnych książek potrzebuję na odreagowanie:) Tożsamość anioła - 2 - myślałam, że też lekka jak Hex Hall, ale nie strawiłam... Wyznania egzorcysty - 5 W trakcie: Gra o t...
Mistrz Heinrich doznał poważnych ran, lecz podobno przeżył. Mieszkańcy Saemundgard wiedzą jednak, że mężczyzna będzie chciał się zemścić na Erlingu i jego rodzinie. Tymczasem przebywający w Akersborg Alv przeżywa trudne chwile. Jego ukochana królowa Małgorzata oczekuje dziecka Håkona, a on sam wkrótce będzie musiał poślubić pannę Christinę. Nadal też nie wiadomo, co dzieje się z Ulvem, być może zginął z rąk hanzeatów... [Axel Springer, ...
Też jestem ciekawa :) Oczywiście łatwość wzruszania się jest u każdego człowieka inna, inną strunę trzeba trącić, żeby emocje zagrały. Zaczęłam się zastanawiać, czy mi życie nie wygarbowało zbyt mocno skóry i nie pozbawiło wrażliwości. Niestety nie jest możliwe zaimpregnować się na emocje wybiórczo. Wszystko albo nic. Na pewno jest to książka smutna, ale dla mnie nie była przygnębiająca.
Ulv odnajduje Erlinga uwięzionego w klatce na pokładzie statku mistrza Heinricha. Czy teraz im obu grozi śmierć? Folke udaje się pośpiesznie do Oslo, ale na Przystani Królewskiej dowiaduje się, że przybył za późno. Mistrz Heinrich jest już w drodze do Saemundgard, by wcielić w życie swój bestialski plan. Tymczasem Erling znów znika... [Axel Springer, 2011]
W czerwcu: Niespokojny człowiek - 5 Opary szaleństwa - 3 Grzesznik - 4 Zbyt wiele szczęścia - 5,5 -świetne, faulknerowskie w najlepszym tego słowa znaczeniu i w ogóle intrygujace Janka z Latarniowego Wzgórza - 4,5 Kto się boi dzikiej bestii - 3,5 Za podszeptem diabła - 5 Prawo mężczyzn - 5 Lilith - 4
Mój czerwiec 2011: *To coś 5 *Jestem tu od wieków 4,5 *Blondynka, jaguar i tajemnica Majów 3 (spore rozczarowanie) *Panna z mokrą głową 4 *Strategia antylop 5 warto! *Jeden fałszywy ruch 4,5 *Sklepy cynamonowe 4 *Sanatorium pod Klepsydrą 3 *Siła perswazji 4,5 *Wybór nowel 4 (Akcja Klasyka) *Gniew aniołów 5 *Sarenka 4,5 *Kobieta na krańcu świata: Tom 2 6 warto!! *Córki Nipponu nie płaczą 3,5 *Mary Poppins 4 *Eryk 4,5 *Kometa nad D...
"Nowoczesna komedia" Galsworthy (4) "Socjopata w Londynie" Koziarski (3) "Opowieści z meekhanskiego pogranicza. Północ - południe" Wegner (4) "Ach" Sosnowski (4) "Proszę o prawo do śmierci" Humbert (5) "Podziemni" Kerouac (4) "Żyjący z wilkami" Ellis, Junor (5,5)
http://merlin.pl/Bojowa-piesn-tygrysicy_Amy-Chua/browse/product/1,872812.html :)
O, jak szybko. Dziękuję ślicznie:)
"Bojowa pieśń tygrysicy" Amy Chua
Niedawno (ze dwa, trzy miesiące temu może) w metrze widziałam reklamę książki, coś o dzieciach w Chinach, Japonii albo Korei, nie jestem w stanie powiedzieć, bo niestety nie pamiętam. Wiem że na okładce była dziewczynka ze skrzypcami, wyprężona i ze smyczkiem uniesionym do góry. Wydaje mi się (choć nie jestem pewna), że książka mówiła o wychowaniu dzieci w tym kraju, o wymaganiach stawianych wobec nich... Czy może ktoś kojarzy i poda mi tytuł ...
Już wszystko prawie wiem, bo trafiłem na Twój blog.:-)
I jak Ci się podobają "Dziewczęta z Nowolipek"? Ja szczerze mówiąc niezbyt zachwyciłem się książką, za to film (ten współczesny) zachwyca mnie za każdym razem, kiedy go sobie odświeżam. Chyba to powiedział kiedyś Maxim, że choć przedwojenna ekranizacja była dobra, to Barbara Sass pokazała jak należy zekranizować "Dziewczęta z Nowolipek" i ich kontynuację.
Oj, tak dawno już nie słuchałem Czyżykiewicza. Sznajperze to "Parlando" to nowe jego teksty, czy coś w rodzaju "najlepsze z najlepszych" ?
na mój sposób myślenia, to chińscy rodzice by woleli syna, bo polityka jednego dziecka. Dziewczynki się często zabija/oddaje/usuwa.
Jak narazie przeczytałam nieco ponad 100 stron, większość przede mną.;) Jestem ciekawa co się będzie działo dalej.;)
Chyba Cię wyczułam, bo doskoczyłam do komputera na 5 minut :-) Jak Ci się nie uda, to Ci pożyczę wersję papierową, mam własną. A warto zdecydowanie.
A u mnie było tak: Con amore (Berwińska Krystyna) 4,5 - spodziewałam się więcej, a wyszło na to, że ładna historyjka i tyle. Ale jeszcze obejrzę film. :) Poza tym uwielbiam książki o muzykach. Jak mi się trochę schowek opróżni, muszę was o takie podpytać. Chłopiec z latawcem (Hosseini Khaled) 6 - nigdy w życiu nie czytałam podobnej książki. Na pewno do niej wrócę i jest to zdecydowany numer jeden tego miesiąca. Zośka i Parasol (Kamiński Alek...
No tak - takim tropem nie poszłam :D
Aj, bo mi i świnka i goryl spasował...
No jakże - toć tam wolno jedno dziecię mieć, więc jak się dziewczynka urodzi to są smutni, bo ponoć syn jest bardziej wartościowy...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)