Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój maj: Bliźniaczki (6) Życie seksualne królów Polski i inne smakowitości (4) Drzewo sprawiedliwości (5) Jesienny koktajl (4) Zwierz w łóżku (4) Niezbędnik ateisty: Rozmowy Piotra Szumlewicza (5) Hohaj (3,5) No cóż, za moich czasów... (5) I tak człowiek trafił na psa (5) Pałac pod Oliwkami (5) Drewniany różaniec (5)
Błuchakow - Psie serce Aksjonow - Moskiewska Saga Moskiewska saga - 3 tomy - zaczyna sie w latach 20tych Rybakow - Dzieci Arbatu Dzieci Arbatu- 5 tomów - zaczyna sie w latch 30tych Była też ksiazka o małym miasteczku na ukrainie ale nie pamietam tytułu - Czerwiegyr, Czerwengrad czy jakos tak... poratujcie
- Siarka - 3.5 - próba skrzyżowania "Kodu Leonarda da Vinci" z "Milczeniem owiec". Wynik, jak to bywa w takich przypadkach - ni pies, ni wydra. - Kameleon - 4.0 - choć przeczytane nie bez przyjemności, za co ten Zajdel i Żuławski, pytam? - Powolne ptaki - 4.0 - podeszłam do zbiorku bez jakichkolwiek oczekiwań; wbicia w ziemię nie było, ale jest to godna polecenia, solidna, fantastyczna robota. - Rozgwiazda - 5.0 - potwierdziło się moje przekon...
:-) To może zbyt zarozumiale zabrzmi, ale poczułam, że Christie to swoja kobita. Mogłabym się z nią zaprzyjaźnić.
W maju nic nie robiłam, tylko czytałam i czytałam... 1. Marley i ja: Życie, miłość i najgorszy pies świata Cudowna powiesc z gatunku "cieplych". Chyba jedyna książka, przy której czytaniu często wybuchałam śmiechem, żeby potem wzruszać się do łez. Ocena 6. 2. Romanse literatury Kim jesteś biblioNETkowy Mikołaju? Powtórka. Zbiór esejów napisany piękną polszczyzną. Ocena 6. 3. Świece na wietrze Małe, żydowskie miasteczko na Litwie, a w nim...
Przeczytane w maju: Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na tyłach (4) Pojedynek detektywów (2) Przygody dobrego wojaka Szwejka: Szwejk na froncie (4) Straż! Straż! (5) To (4) Balzac: Biografia (5) Czerwone i czarne (5) Eneida (4) Zbrodnia Sylwestra Bonnard (5) Sztuka pierdzenia (4) Muzeum rzeczy nieistniejących (3,5) Lata ryżu i soli (4,5) Pigmalion (6) Aleksander Wielki (5)
Jolu, ja ze wszystkich ksiązek napisanych przez Agatę Christie najbardziej cenię i lubię Autobiografię właśnie. Naprawdę cacuszko, tak jak to napisałaś :)
"Chirurg" Tess Gerritsen, potem jego kontynuacja "Skalpel". Świetne pozycje.
Czy Doktorzy Segala to za stare? Albo Spadkobierczyni Medicusa?
Bardzo ładnie napisałaś? Czemu się siebie czepiasz? :-)
- O paniach z krainy szczęścia (Muszyńska-Hoffmannowa Hanna) 5,5 - naprawdę szczerze polecam. Kupa wiedzy o naszych księżnach, książętach i księżniczkach. Wiedzy z pierwszej ręki. Napisana pięknie, dowcipnie i z polotem. Po takich książkach zacznę kochać historię. Trafia do mnie. - Autobiografia (Christie Agatha) 5,0 - cacuszko - Cena miłości: U źródeł zachowań godowych (Dröscher Vitus B.) 5,5 - naprawdę warto. Kopalnia wiedzy o zachowan...
Dawno temu czytałem tę książkę – nie jest to może arcydzieło literatury, ale wywiera wielkie wrażenie. Zaczyna się jak typowa opowieść o wojnie, albo raczej o jej bezsensie. Grupa żołnierzy amerykańskich jednostek specjalnych wykonuje kolejne rozkazy swojego dowództwa – zadania coraz bardziej idiotyczne. Do momentu, aż zostają wysłani na misję, której nie powinni przeżyć. Ci, którzy mimo wszystko przeżyją, już nigdy nie będą tymi samymi ludź...
Dzięki zatem, Mariusz, za chęć przenocowania mnie u siebie. Będę w hostelu. :-)
Nie ma chyba na świecie człowieka, który nie marzyłby o wielkiej miłości. O spotkaniu swojej, doskonale dopasowanej, drugiej połowy. Takie dwie połówki są bohaterami najnowszej powieści Mirosława Sośnickiego "Modżiburki dwa". Modżiburki żyją w realnym świecie. Cieszą się każdą chwilą spędzoną razem, tęsknią, gdy są osobno. Mają szalone pomysły, wiele ciepła, humoru i dystansu do rzeczywistości. I bardzo się kochają. Miłość Modżiburka Mniejsze...
Sprawdzę połączenia w piątek i dam znać :) Na razie 50:50.
W tym miesiącu u mnie wyjątkowo słabo, bo piszę pracę magisterską. Karen Rose "Umieraj dla mnie" (5) Alex Kava "Czarny Piątek" (3 ponieważ moja ulubiona postać Maggy O`Dell została spłycona i mało wyrazista)
Witajcie! Zapraszam wszystkich chętnych na spotkanie, które odbędzie się w najbliższą niedzielę (5 czerwca) o godz. 13.00 (do negocjacji). Postanowiliśmy przetestować nową restaurację, bo ciągle naiwnie wierzymy, że w Toruniu też można smacznie zjeść i posiedzieć w cywilizowanych warunkach, niekoniecznie w pubie :/ oto strona "Mediterian": http://www.mediterian.pl/ Zapraszamy chętnych i sceptycznych, a na tych, co się odważą czeka niespodz...
"Moja książkowa majówka" U mnie trwa akcja: "Edmud Nizurski: Powrót sentymentalny" :) Galigai - 3 Mort - 5 Gwiazda Barnarda - 4 Ze starą wiarą na Peleliu i Okinawie - 4 Jenny - 5 Blisko domu - 5 Niesamowity dwór - 5 Nostalgia anioła - 3 Rewers: Nowela filmowa - 4 Tajemnicza Wyspa Wielkanocna - 3 Zwierz w łóżku - 4 Cicha jak ostatnie tchnienie - 4 A potem niech biją dzwony - 4 Ten Inny - 5 Kwiaty dla Algernona - 6 Ballada o w...
Z pewnością jest to książka młodzieżowa, aczkolwiek myślę, że dorosłemu również może się spodobać.
Wybaczcie mi - pisząc tę receznję moja przygoda z BiblioNETką dopiero się zaczynała i teraz, kiedy po ponad roku czytam własny tekst zadziwia mnie: jak mogłam napisać coś takiego? Najchętniej umieściłabym jeszcze jedną recenzję, o wiele lepszą i bardziej trafniejszą.
Proszę o doradzenie mi tytułów książek które traktują o lekarzach, interesuje mnie bardziej współczesna literatura, liczę na Waszą pomoc:) Pozdrawiam
- Uwaga! - krzyknął Jaś. - Dokopałem się do ropy naftowej! - W piaskownicy? - zapytała zdumiona Natalka. - W jakiej piaskownicy?! - prychnął Jaś. - To nie jest piaskownica, tylko pustynia! O, widzisz, tam idzie wielbłąd! - Przecież to Krzyś, a nie wielbłąd - zaprotestowała Natalka. Jaś popatrzył na nią ze złością. - A właśnie, że wielbłąd! - krzyknął. - Tylko jeszcze o tym nie wie!* --- * Grzegorz Kasdepke, "Z piaskownicy w świat", wyd...
I jak? Da się czytać?
Dzieci często słyszą, że zamiast prezentu powinny dostać rózgę pod choinkę. Tymczasem często rózgę należałoby dać dorosłym. Co kryje się pod tytułem "Rózga"? Niezwykłe, przewrotne, wzruszające i mądre opowiadanie Grzegorza Kasdepke o dziecięcych marzeniach i ich urzeczywistnianiu nieraz okupionym wyrzeczeniami. [Literatura, 2008]
Z natury jestem osobą bardzo uporządkowaną, lubię planować, segregować, porządkować, układać w kolejności... Podobnie traktuję czytanie, np. przynoszę książki z biblioteki, układam na półce i czytam - po kolei! Żadna siła mnie nie zmusi, żebym przeczytała książkę wyjętą ze środka kupki :) Taki już dziwny mam charakter... Podobnie robię z zakładkami - mam je w pudełku i kolejno biorę do każdej następnej lektury, a wykorzystaną odkładam na koniec k...
Do czego służy piaskownica? Do zabawy, rzecz jasna. W piaskownicy można lepić baby z piasku. W piaskownicy można wybudować domek. Piaskownicą można również wybrać się w podróż dookoła świata. Jak? Tak, jak zrobili to Natalka, Jaś i Krzyś. Wysilili wyobraźnię i zwiedzili wiele krajów: Brazylię, Egipt, Meksyk, Węgry. Zachęcamy wszystkich czytelników, aby poszli w ich ślady. Taka podróż ma same plusy. Nie dość, że nic nie kosztuje, to jeszcz...
Nie zastanawiałam się długo nad kupnem tej książki. Może zachęciła mnie okładka, a może opis z tyłu, ale sięgnęłam po nią z nieskrywaną ciekawością. Akcja powieści toczy się (jak wskazuje tytuł) w szkole Hex Hall - poprawczaku dla istot magicznych, które popełniły w życiu kilka znaczących dla nieludzkiej społeczności błędów. Tam właśnie trafia nastoletnia Sophie Mercer. Pobyt w Hex Hall - tak jak się spodziewała - wcale nie jest sielanką. Pan...
U mnie wciąż i nie przerwanie akcja Klasyka (Nic, co po Traktacie Wersalskim). Przeczytane w maju: 1. Nieciekawa historia, ocena: 5. Stary, dobry Czechow - zawsze można na niego liczyć, jeszcze nigdy nie zawiódł. Historia, smętna historia (jak wskazuje tłumacz powinno być przetłumaczone słowo "skucznaja") starego profesora, w tle trochę zmian w Rosji, trochę obrazu społeczeństwa. To, co najlepsze. 2. Człowiek, który zdemoralizował Hadleyburg, o...
W komnatach Wolf Hall Bookera nawet dostala ta ksiega, ale tlumaczona chyba w pospiechu... Mam wrazenie ze Philippa Gregory napisala inne "Tudorowskie" powiesci, ona duzo tych romansow historycznych popelnila. Jesli o mnie chodzi czytalam tylko krotki wywiad z Philippa Gregory - z duma opowiadala, jak jej ksiazka pomogla jednej z czytelniczek w wyjatkowo trudnym czasie. Czytelniczka przechodzila przez wyjatkowo bolesny rozwod i kiedy jej...
Cyrk Blagiera
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)