Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
"Kiedy jest się samemu, nie można mieć pewności, że np. się nie zwariowało. We dwóch — co innego. Dwóch daje pewność i obiektywną gwarancję. We dwóch nie ma wariacji!" Witold Gombrowicz - Pornografia
Wiem, że na Biblionetce takie zagadki rozwiązuje się błyskawicznie dlatego umieszczam cytat z prośbą o odnalezienie miejsca (w miarę dokładnego): "Co dwóch to nie jeden – w jednym nie ma wariacji" Raczej Gombrowicz i raczej "Dziennik", ale nie jestem pewien czy i jeśli tak - to gdzie dokładnie. Będę wdzięczny za pomoc.
Biblionetkowa Jabłonka wymyśliła, by z "Księdza Rafała" zrobić książkę...biblionetkową właśnie. Mianowicie, pożyczyła mi ją pod takim to warunkiem, że książka długo miejsca u mnie nie zagrzeje, a gdy przeczytam, to puszczę ją w dalszą podróż. Nie powiem, koncepcja wydała mi się słuszna i warta wcielenia w życie:D. Warunek jest taki: osoba, która przejmuje "Księdza Rafała" zobowiązuje się do przekazania go dalej, a na stronie tytułowej dopisuje ...
mam takie pytanie może nie za bardzo związane z tematem ale czy ktoś może mi powiedzieć jaką książkę z tytułu i autora uzyła Jo Beverley w "Małżeństwie z rozsądku"? byłabym bardzo wdzięczna
A ten Kundera to na prawdę esej? Czy tylko tytuł myli? Bo z oceny wynika, że czytać warto.
Zapowiada się wspaniale ... niestety z powodów zdrowotnych nie będę mogła przyjechać Przyjemności Monika
I dlatego też ja schowek traktuję tylko jako przypominajkę taką. I staram się pamiętać, co warto czytać według polecanek innych.
Wszystkiego najlepszego z okazji czwartych urodzin. ;)
Tym razem kwiecień i maj razem. Wirunga: Pasja życia Dian Fossey - 5 Zmartwychwstanie - 5 Generał w labiryncie - 4 Czarne Stopy (powtórka) - 4 Nowy ślad Czarnych Stóp - 4 Felix, Net i Nika oraz Teoretycznie Możliwa Katastrofa - 5 Ptak Słońca - 4 Prowadź swój pług przez kości umarłych - 4 Felix, Net i Nika oraz Pałac Snów - 4 Kongo - 3,5 Felix, Net i Nika oraz Pułapka Nieśmiertelności - 5 Muskając aksamit - 4 Małe kobietki - 4 Dzie...
A miało być tak pięknie w tym miesiącu.... Niestety w połowie maja zaczęła mnie ogarniać mhroczna pani Sesja :( Tamten okrutny wiek: Nowa historia XX wieku 1914-1990 (4,5) - Całkiem przyjemny wstęp do poznawania historii najnowszej. Pół punktu odjęte, bo miałam nadzieję na podsumowanie całego XX wieku, a dostałam serię historyjek o co ciekawszych wydarzeniach. To nie powinno się zdarzyć (5) - Harris to taka pogodna, radosna i parszywie tr...
Najlepiej jakby komuś się znudził Onyx :)
Co do tej staropolszczyzny ... to, że wydawnictwo Qes Agency wypuściło na rynek audiobooka "Old Surehanda" bez korekty dawnego tłumaczenia, to tylko świadczy o marności tego wydania. Do tego beznamiętny, silący się na poprawne czytanie, fatalny lektor, którego odczyt zlewa dialogi poszczególnym bohaterów w jeden niezrozumiały bełkot. Pomijam to, że przekład anonimowy pierwszego wydania jest bardzo słaby (przekład "Winnetou" był o niebo lepszy), a...
Chciałam wrzucić "Podróże po Azji Środkowej" do schowka, ale one już tam są. Hm. Już nawet nie wiem co mam we własnym schowku. :(
Z radością, Ptaszyno kochana. Z radością. :-)
"90 najważniejszych książek dla ludzi, którzy nie mają czasu czytać" - napiszesz coś więcej na temat tej książki?
Mój maj 2011: *Udręka i ekstaza 5 *Pan Samochodzik i nieuchwytny kolekcjoner 4 *Witaj na świecie, maleńka! 4,5 *Ono 5,5 *Angielski pacjent 2,5 *Pamiętniki Tatusia Muminka 4 *Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka 4,5 *Margot 3 *Lituma w Andach 4 *Mała księżniczka 5 (Akcja Klasyka) *Uderzenie gromu 4 *Bieszczady 5 *Opowiadania z Doliny Muminków 4 *Osiem zeszytów 3 *Cud w Andach 4 *Zasłona: Esej w siedmiu częściach 5 *1Q84: Tom 2...
Klucz Sary do schowka zatem. Dziękuję. :-)
Omatko, no wreszcie. Wreszcie, bo ja właściwie nie wierzyłam w Zlot bez Ciebie. :) To może będziemy razem w pokoju, bo jestem chyba bez przydziału na razie. :))
Po przeczytaniu „Złotych żniw” Jana Tomasza Grossa, zapoznałem się z pierwszą głośną publikacją tego autora, a więc z „Sąsiadami” („historia zagłady żydowskiego miasteczka”), która traktuje o zbrodni dokonanej w Jedwabnem przez Polaków na Żydach. Pozycja kultowa, oczyszczająca, otwierająca nowy etap w naszej historii. Nie boję się tych patetycznych słów, albowiem mam wrażenie, że gdyby nie Gross, to dalej u znacznej części społeczeństwa dominował...
Poszukaj tu: Książki medyczne Thrillery medyczne Thrillery medyczne "Czytadła" o medycynie Medycyna Medycyna powieści wielowątkowe i medycyna Polećcie coś!
Tylko weź pod uwagę, że mi się Lizbona podobała na 5 ;-))
W maju kończę Akcję Klasyka. Oczywiście nadal będę czytać starocia ale nie będę już ich wypożyczać z każdą wizytą w bibliotece. Co było w maju? Podsumujmy: Ewolucja w działaniu - 2,5 - Spis laureatów Nagrody Darwina. Jednak istota książki udaje wielce naukowe podejście, które można przyrównać do eugenizmu, silące się na poważną książkę jednocześnie starając się nieudolnym żartem wywołać uśmiech na twarzy. Nagroda Darwina - tak, owa książka - n...
Zaćmienie (3,5) Śpiączka (4) Odyseja kota imieniem Homer: Prawdziwa historia ślepego kota i kobiety, którą nauczył miłości (5)
Moje kwietniowo-majowe w kolejności od najlepszej do najgorszej: Miraże Podróż Niny Inna wśród innych: Powieść na motywach życia Elżbiety Huggler Chciałam być tylko wolna: Moja ucieczka przed przymusowym ślubem Japońska parasolka Cyrk Blagiera Trzynaście powodów Eva Braun: Intymność z Hitlerem Jak to robią twardzielki Café Europa Tajemnica drabiny Jakuba Sekret POPamiętane Ciekawostki z dworów królewskich: Fakty, mity i pl...
To ja odgapiam od ciebie "Bliźniaczki". Uwielbiam takie historie.
Wiesz jak to jest z seryjnymi mordercami. Ten obdzierał niektóre ofiary ze skóry, więc będzie chyba dla ciebie zbyt drastyczne. Krwi jest morze całe, przekleństw za to nie ma w ogóle. Ale wiesz co ci bardzo, ale to bardzo polecę? "Klucz Sary". To byla moja najlepsza ksiązka w tym miesiącu. Piękna, wzruszająca, niosąca przesłanie...
"Świece na wietrze" do schowka susa dało.
Bardzo polecam niebeletrystyczne "Sześć żon Henryka VIII" pióra Antonine Freaser. Bardzo ciekawe, tak ciekawe, że nie zdecydowałam się na czytanie po tym "Kochanic króla" w obawie, że będzie mnie irytowało mało bezstronne podejście do tematu :) No i oglądałam w kinie film, który mi się nawet podobał. Głównie ze względu na staranną scenografię i Scarlett Johansson. A potem jeszcze puścili w tutejszej telewizji serial (swietny!) z Jonathanem Rhys ...
A lata trzydzieste to już za daleko? Mistrz i Małgorzata?
Diano, zaciekawił mnie ten Mesjasz. Czy więcej przemocy w domyśle, czy w drobiazgowych opisach? Czy dużo krwi i przekleństw? Wiesz, jakie ze mnie dziwadło.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)