Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Podziwiam! Ja czytam totalnie chaotycznie, żadnego porządku ani planu (jedyny porządek to ten na półkach, bo zdarzało mi się kupować drugi raz tą samą książkę :)) A co robisz jak akurat masz straszną ochotę na krwawy kryminał a tu następna w kolejce jest, dajmy na to, łzawy romans?
"Cena miłości" jest cudna, masz rację! Moja do mnie nie wróciła z pożyczek i nie wiem, gdzie jest. :( Jeśli ktoś ją ma, uprasza się o zwrot. :-)
Fantastycznie! Bardzo chętnie przejmę, przeczytam i podam dalej. :-)
"Koniec jest moim początkiem" Terzani (5) "Są. Rozmowy o dobrych uczuciach" Torańska (5) "Jesteśmy. Rozstania '68" Torańska (5) "Rozmowy na szczycie. Ekstremaliści w górach" Nayhauss (4.5) "Blondynka w Tybecie" Pawlikowska (5) "Dziennik pisany później" Stasiuk (4.5) "Biblioteka utraconych książek" Pechmann (4) "Dziennik 1954-1957" Lipski (3) "Opowiadania" Borges (3) "Wasilij Grossman: Pamięć i listy" Huber (4) "Śmierć spóźnia się o minu...
Dzięki za polecankę! Poszukam. Bardzo lubię, jak autor traktuje poważnie i czytelnika, i siebie. To po prostu widać: każdy cytat porzadnie udokumentowany, każdy wątek zakończony. Czytanie czegoś takiego to miodzio! :) Spokojnej pracy życzę! :)
Tylu piątek już dawno nie postawiłam! I już dawno mi się nie zdarzyło dorzucić ani jednej recenzji (coś za coś – chciało się przeczytać w całości „Pieśń lodu i ognia” – brakło czasu na co innego. Ale chociaż czytatki są – z Martina i Illga…) Mistyfikacja (3,5) Co z tym życiem? (3) Kościuszko: Książę chłopów (5) Nasza wewnętrzna menażeria: Podróż w głąb 3,5 miliarda lat naszych dziejów (4) Gra o tron (5,5) Starcie królów (5) Nawałnica mi...
To tylko urodzinowo-sesyjne roztargnienie... Wszystkiego najprzyjemniej-się-czytającego!
Dzięki tej książce możemy dowiedzieć się czegoś nowego o badawczych inspiracjach Coetzeego, opisywane są w niej min. językoznawcze oraz literaturoznawcze zainteresowania pisarza. Dzięki przeprowadzanym z nim szerokim wywiadom, wiemy już jak powstawały jego poszczególne książki i artykuły, a także jaki był ich kontekst historyczny. Bardzo pouczająca lektura.
Moja "przygoda" z poezją zaczęła się podobnie, tylko w moim przypadku to były dwa wiersze, recytowane mi niejednokrotnie przez moją Mamę, wieczorem do snu, jeszcze chyba nie chodziłam wtedy do szkoły. Wiele różnych wierszy mi recytowała, ale te dwa to było "to", choć wtedy prawdopodobnie nie do końca je rozumiałam. Do dziś znam je na pamięć - "Przypływ" Władysława Broniewskiego i "Historia o czarownicach" Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej. A ...
Spiesząc się (do pracy czas wychodzić) palnąłem literówkę. Powinno być - Mazzucco udało się dotrzeć"
Gdy tak mi opowiadasz o tym jak Szejnert zbierała materiał do swojej książki, przyszła mi na myśl powieść Vita. Niestety książki już tej nie mam, ale polecam Ci, bo Mazzucco też bardzo dokładnie przygotowała się do napisania tej książki. W poszukiwaniu losów swoich przodków, Mazzucoo dało jej się dotrzeć do różnych amerykańskich archiwów. Znajdź koniecznie tę książkę.
Dziewczyna z perłą T.Chevalier 6,0 Lustro G.Książek 4,0 Zaginiona wyspa M.Mitchell 3,5 Stieg Larsson: Mężczyzna, który odszedł za wcześnie B.Forshaw 4,0
A co by się stało, gdyby ktoś Ci przełożył książkę ze środka kupki na wierzch? ;)
"Czarnego ogrodu" nie czytałam, ale mam w planach. Natomiast "Wyspa klucz" jest świetna! Jeśli lubisz reportaże, to coś dla Ciebie - reportaż historyczny. Pani Szejnert pozbierała mnóstwo szczegółów i szczególików dotyczących nie tylko samej Ellis Island, ale przede wszystkim związanych z nią ludzi - i pracowników, i imigrantów. Tropi, śledzi, gromadzi, przymierza do siebie i tworzy obraz, wszystko sie zaczyna zazębiać, postacie wracają po lat...
Dziękuję. Być może faktycznie ładnie jak na 11-12 latkę. Teraz mimo że mam 13 lat mogę stwierdzić, że mój język bardzo się rozwinął - nie tylko w recenzjach, ale także w np. moich opowiadaniach itp. Tu właśnie dostrzegam kolejną zaletę BiblioNETki - można przeczytać własne teksty i ocenić swój postęp. Teraz wiem, że recenzja, którą napisałam, jest zupełnie niekompletna i tak właściwie zawiera tylko jeden element - wprowadza w fabułę. Nie zdradz...
Dzięki za tę wypowiedź :) jestem na początku i umieram z nudów :P zajrzałam tu, żeby poszukać jakichś pokrzepiających komentarzy. Przeczytałam pierwszą część z cyklu o Barrayarze tej samej autorki i niestety byłam bardzo rozczarowana. Ale obudziłas we mnie ukryte pokłady zapału. W takim razie brnę dalej. Liczę na te duchowe cierpienie Cazarila ;)
Inkowie (Cieślewska Joanna, Kunicki Kazimierz) 4,5 Księga obrotów (Różycki Tomasz) 3,0 Kto ze mną pobiegnie (Grosman Dawid (Grossman Dawid)) 5,0 Oficjalne centrum świata (Majewski Lech) 4,5 Opowiadania (Borges Jorge Luis) 5,0 Rury (Keret Etgar) 5,0 Sny, które budzą (Eichelberger Wojciech, Jastrun Tomasz (pseud. Te Jot)) ...
Zainteresowałaś mnie Szejnertową. Na szczęście Jej książki są w moich bibliotekach.
Jeszcze nie, ale na pewno przeczytam. Tylko muszę poczekać aż nadejdzie taki dzień, w którym poczuję, że Pratchett mi podejdzie, bo inaczej to niestety nie przebrnę, choć jak mówię, Śmierć jest moją ulubioną postacią, więc "Kosiarz" na pewno będzie dobry (no dobra, świetny).
:-)))
Wszystkiego co najlepsze! :)
:))) A "Kosiarza" czytałeś? Bo jeśli nie, to kolej na niego! (Na NIEGO). ;)
Ech, no jak można nie polubić Śmierci.:)
Mój maj: 1. Zemsta czarownicy - 4.0 2. Klątwa z przeszłości - 4.0 3. Tajemnica Starego Mistrza - 5.0 4. Wiedźmi spisek - 5.0 Seria dla dzieci. Przeczytałam z polecenia bibliotekarki i świetnie się bawiłam. Na pewno sięgnę po następne części. 5. Wieczny płomień - 3.5 6. Coś pożyczonego - 4.0 7. Coś niebieskiego - 4.0 Spotkałam się z wieloma negatywnymi ocenami tych książek i generalnie zgadzam się co do wad. Ale czyta sie dobrze, ...
Książka opowiada historię 31 Dywizji Grenadierów Waffen-SS. Opisano w niej proces formowania się dywizji, pochodzenie i losy żołnierzy, którzy się w niej znaleźli, walki dywizji, wreszcie jej rozwiązanie oraz tułaczkę poszczególnych oficerów i podoficerów . Dywizja została sformowana w pośpiechu w roku 1944. W jej skład weszli etniczni Niemcy z regionu Baczki oraz Szwabskiej Turcji na terenie Węgier. Tworzenie dywizji powierzono brygadierowi SS...
"Mort" na 5! Jak miło! To jeden z moich ulubionych Pratchettów! :)
Bardziej znany z Lemów, opowiadanie "Prawda" ze zbioru Ratujmy kosmos i inne opowiadania :)
To jest książka-dowcip: 90 znanych tytułów, każdy z nich przedstawiony na jednej stronie w postaci czterech małych rysunków + podpisy streszczające treść. Kilkuzdaniowe "streszczenia" są specyficzne - mają być zabawne, ironiczne, zdystansowane i bez napuszenia. Przy 10-20 pozycjach to działa; 90 to jednak zdecydowanie za dużo, poczułam się znużona i zniechęcona. A może jedno streszczenie dla przykładu? "Imię róży" - Umberto Eco: - Zakonni...
Hmmm - Zmiana Herriota na Harrisa nie wróży mi dobrze...
Dzięki :) Myślałam o jakiejś notce z tego powodu, ale miałam ciężki dzień i nie mam weny. Może jutro uczczę pierwszy dzień piątego roku :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)