Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O, to, to, z ust mi to wyjąłeś. Też wolałabym plusy. :)
Kwiecień: • Po pogrzebie (5) • Fizycy (3,5) • Omyłka (5) • Trzynasta opowieść (5) • Skrawek ziemi (4) • Skrawek nieba (4) • Dziewczyna, która kochała Toma Gordona (3) • Czarna kawa (3) • Jestem nudziarą (2,5) • Orzeszkowa Eliza "Nowele" tom II - A...B...C... (5) - Tadeusz: Obrazek wiejski (4) - Echo (4) - Panna Antonina (4) - W zimowy wieczór (5) - Romanowa (5) - Tam na błoniu bł...
Oj, pisząc "te nasze biblioNETkowe różnice (i to czasem tak ogromne)" nie miałam oczywiście na myśli ciebie, bo w większości nasze oceny są zbieżne (sprawdzałam), ale jest to taka bardziej ogólna refleksja :)
Uwielbiam otaczać się książkami. Uwielbiam mieć książki na własność, a nie te wypożyczone z biblioteki. Uwielbiam mieć wszystkie książki, które zamierzam przeczytać. No i tak idąc tym tropem, zakupiłam dziś kolejną książkę. Tym razem jest to Brandon Sanderson "Siewca wojny", bo ostatnio nic innego mi nie "wchodzi" jak tylko fantasy. :-) Zastanawiam się co zrobić, żeby zmieściły mi się te wszystkie książki w pokoju, bo zaczyna miejsca brakować, a...
No bo 4,5 to jest więcej niż dobrze, a mniej niż bardzo dobrze. Więc 4,5 ma bardzo szeroki zakres. Bo jeśli książka jest prawie bardzo dobra, lub czuje się, że wystawienie czwórki byłoby w jakiś sposób krzywdzące, to nie pozostaje nic innego jak wystawienie 4,5 ;) Przyznam, że wolałbym wystawiać pełne oceny, bo ładniej wyglądają :) Połówkowe oceny są jakieś takie nijakie. Już wolałbym plusy ;)
Bo byłam młoda i głupia ;)
Powolny człowiek 3,5 Dziedzictwo Whiteoaków 4,0 Młody Renny 4,5 Mary Wakefield 5,0 Rok 1984 5,5 Poranek w Jalnie 4,5
"Miarą wielkości grzechu, miarą tego, czy grzech jest ciężki czy lekki, jest krzywda jaką wyrządzamy innym". Człowiek współczesny przeświadczony jest, że grzechy główne to grzechy największe ze wszystkich. Doświadczenie autora jako spowiednika i duszpasterza oraz idący za tym wysiłek rozumienia człowieka doprowadziły go do wniosku, że obecność pojęcia grzechów głównych w naszej religijnej mentalności czyni wiele zła. Kształtuje ona obraz Boga...
"Emmę" (Emma) zacząłem czytać w okolicach Dnia Kobiet, a wskutek zbiegu rozmaitych czynników skończyłem po paru tygodniach zamiast po dwóch czy trzech popołudniach (przy założeniu, że ktoś może poświęcić popołudnie na beztroskie obcowanie z angielskimi klasykami). Od razu zaznaczę, że tempo lektury nie miało nic wspólnego z jakością dzieła: nie ziewałem, nie przysypiałem i nie odczuwałem organicznego wstrętu do powieści Jane Austen. Tak jak szarp...
Masz rację, byłaby to ciekawa informacja. Chociaż przeraża mnie myśl zmiany oceny (z nie jestem zainteresowana) aż 200 książek (w zaokrągleniu). A ponieważ lubię mieć oceny książek usystematyzowane, to na pewno bym zmieniała...
Oto moje przeczytane w kwietniu: Milczenie owiec 5 - przyznam, że przystąpiłam do lektury z ciekawości. Z ciekawości, bo nie lubię filmów, gdzie się ludzi obdziera ze skóry, tak więc film mi się nie podobał, albo lepiej, nie zachwycił i podejrzewałam, ze tak też będzie z książką. Powieść jednak przeczytałam jednym tchem i z zainteresowaniem. Może jednak nie jest tak, że nie lubię obdzierania ze skóry? Może tylko nie lubię na to patrzeć, a wolę...
Tak, ale to jest informacja tylko dla Ciebie. Na stronie książki natomiast masz statystykę ocen - ile osób wystawiło jaką ocenę. Gdyby więc proponowana opcja została wprowadzona, można by się w podobny sposób dowiedzieć, ile osób odrzuciło książkę nie skończywszy jej, ilu czytelników tak zmuliła, że całkiem wymiękli. ;) To byłaby ciekawa informacja dla wielu, tak uważam.
Mam taką samą słabość do oceniania książek na 4,5 i także nie wiem za bardzo z czego to wynika. Nie żeby było mi z tym źle, ale to troszkę dziwne, że ostatnimi czasy wybieram takie książki, które zasługują w moim mniemaniu na ocenę 4,5 :)
Przewodnik zakochanych czyli Jak zdobyć szczęście w miłości i powodzenie u kobiet 5 Czerwone i czarne 4,5 Spowiedź dziecięcia wieku 4 Bractwo winnego grona 5
Tak, tak, to niezły pomysł. : )
"Łaskawe" Littell (4,5) "Stulecie chirurgów" Thorwald (audiobook) (4,5) "Blaski i nędze życia kurtzyany" Balzac (audiobook) (4)
Ale nie jesteśmy zainteresowani skończeniem czytania danej książki ;)
Z przyjemnością się podzielę. Na pierwszy ogień pójdzie chyba Kto zabija człowieka...: Najgłośniejsze procesy o morderstwa w powojennej Polsce . A wykopaliska wprowadziłam już do schowka, więc można podejrzeć ostatnio dodane pozycje :-)
Jak się wpisze samo "niebieski", to Cię pokazuje. Widocznie z "ptakiem" wyszukiwarka ma ciężkie problemy ;)
O, a czemu wcześniej Martin miał czwórki?
Uważaj, ten piękny miniserial jest skrócony do filmu trwającego 172 minuty:/
Ale to jednak trochę coś innego: tutaj było się zainteresowanym, jednak książka nas zmogła w trakcie czytania ;) "Nie jestem zainteresowana" jest świetne przy polecankach :)
Kwiecień: Nędznicy 5,0 Przeczytałam wydanie skrócone (654 s.). Mimo to oceniłam Nędzników bardzo dobrze. Piękna proza, szczegółowo opisani bohaterowie. I te ilustracje Antoniego Uniechowskiego! Muszę obejrzeć koniecznie film i może mini serial z Depardieu. Pan Jowialski 3,0 Akcja utworu mnie nie porwała, a humor nie rozbawił. Dożywocie 5,0 Komedia w 3 aktach, akcja- oberża. Jestem ciekawa co też dokładnie napisał Leon do żon Mic...
W takich sytuacjach daję: nie jestem zainteresowana. Dzięki temu wiem, że już na pewno nie chcę wrócić do tej książki.
O, tak! Coś takiego bardzo by się przydało. Takich książek albo nie oceniam w ogóle, albo (znacznie rzadziej) kończę na siłę, z obowiązku, żeby móc wystawić z czystym sumieniem niską ocenę. Pomysł popieram z całych sił. :)
Mi z kolei brakuje bardzo opcji "nie dałem rady ukończyć". Niektóre książki potrafią tak wynudzić, że rzuca się je w kąt - jednak jak tu taką ocenić? Nie daję negatywnej oceny czemuś, czego nie przeczytałem, bo może jednak by mnie zaskoczyło, książka nie musiała być zła. I powinno się to wyświetlać w statystykach i być brane pod uwagę w gustomierzu. Ot, takie spostrzeżenia. ;-)
A tutaj jeszcze wycinek ze słownika PWN: zadowolenie «uczucie przyjemności wywołane spełnieniem się pragnień lub pomyślnym obrotem jakiejś sprawy» http://sjp.pwn.pl/slownik/2542135/zadowolenie
Czyli wychodzi na to, że jednak się spełniają. Kurczę, a byłam przekonana, że nie. Człowiek uczy się całe życie. :)
No to cieszę się bardzo. :)
1. Festung Breslau (4) 2. Nagrobek z lastryko (4) 3. Wigilia Wszystkich Świętych (5) 4. Tajemniczy przeciwnik (5) 5. Listy na wyczerpanym papierze (6) 6. Gra o tron (powt. ocena skacze z 4 do 6) 7. Starcie królów (jw.) 8. Nawałnica mieczy: Stal i śnieg - zostało jeszcze 80 stron, ale do rana skończę ;) Lepszy miesiąc niż poprzednie i pod względem ilości, i jakości :).
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)