Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
O, mamy razem urodziny :) Wszystkiego najlepszego!
Dlaczego chyba nienawidzisz książkę Saramago? Podzielam Twój zachwyt Gwiezdnym pyłem oraz lubienie Chmielewskiej :)
Dziękuję wszystkim! Tak, tak, cztery latka to poważny wiek :)
Jakościowo całkiem nieźle. Żadnych bardzo niskich ocen. 14. Namalowane okno (3,5) wolę jego długie powieści 13. Ostatni ślad (4,5) dawno nie czytałam współczesnych kryminałów 12. Wszelki wypadek (4) coś w tym jest 11. Duma i uprzedzenie (6) fenomenalne, nie myślałam, że tak mi się spodoba. 10. Pierwsza młodość (4,5) oprócz dłużyzny odn. budowlanych spraw, fantastyczna 9. Gwiezdny pył (5,5) wspaniale mi się czytało 8. Śniadanie u Tiffany...
Oj mało malutko: Katarakta - 3 - jak to młodzi, początkujący poeci i prozaicy, nakropieni alkoholizmem mają ciężko. Niby wielce kontrowersyjna w czasach wydania, dla mnie trącąca zupełną normalnością, niczego nadzwyczajnego w niej nie dostrzegam. Giaur - 4 - AKCJA KLASYKA - tragiczna historia miłości, wielce poetycka, dla mnie na plus! O dziwo :) Ojciec Goriot - 5 - AKCJA KLASYKA - a o miłości rodzicielskiej, a o pieniądzu, a o nieczułoś...
Komuż bardziej, niż takiemu miłośnikowi, jak Ty, należałoby życzyć, by zawsze na stole był chleb, który żywi i zachwyca, który się w krew narodu zmienia? :-)
Przeczytałam już "Lewiatana" i jest świetny. Podobały mi się rozdziały przyjmujące punkt widzenia kolejnych bohaterów - zdarzyło mi się zachichotać czy parsknąć - to całe towarzystwo jest siebie warte. ;) Intryga dość wymyślna, zwroty akcji liczne i ciekawe. Sympatyczne szczególiki, jak zmiana układu strony w dzienniku Japończyka. Czuję się zachęcona do dalszej znajomości z Fandorinem. :)
Naprawdę dobry tekst. Gdybym jeszcze nie przeczytał tej książki to po lekturze tej recenzji na pewno bym to zrobił.
Na początku lat 90. Rosjanie musieli czuć się jak dziecko zagubione na dworcu. Ci starzy albo się całkowicie pogubili w nowej rzeczywistości, albo dostosowali. Ci młodzi to nowe pokolenie nowego państwa. Generacja "P". Generacja niepohamowanego konsumpcjonizmu. Główny bohater książki, Wawilen Tatarski, dostaje pracę w reklamie. Jego lekkie pióro i kreatywność stają się siłą napędową powstającego wolnego rynku. Wszystko, co go otacza zostaje ok...
R.Montero "Instrukcja, jak ocalić świat" (3) A.Edwardson "Taniec z aniołem" (4,5) E.-E.Schmitt "Odette i inne historie miłosne" (5) D.Castagno "Za dużo słońca Toskanii" (4,5) A.Christie "Pięć małych świnek" (5) H.Kowalewska "Inna wersja życia" (4) O.Pamuk "Śnieg" (5) J.Lahiri "Nieoswojona ziemia" (5) D.Kennedy "Fotografik" (4) T.Hoag "Cienka mroczna linia" (4,5) M.Sjowall,P.Wahloo "Wóz strażacki, który zniknął" (4) C.Lackberg "Niemieck...
Są ludzie, dla których pasją jest Bóg, którzy zadzierają wysoko głowy i szukają Jego przyjaźni, a życie ich bywa opieczętowane ogniem boskich pragnień. Jest modlitwa, która przestaje być słowem i czymkolwiek, co można by nazwać - staje się szaleństwem miłości. Jest ona smakowaniem, uczestniczeniem... I jeszcze czymś więcej: gościną i ogniem duszy, do którego wiodą sekretne schody wiary. Taka modlitwa jest dziełem mężnych, którzy nie boją się blis...
Piszę recenzje - zapraszam serdecznie ;) Obecnie można dowiedzieć się czegoś więcej o moim zdaniem najlepszej książce tego roku czyli "Las Zębów i Rąk" http://kessieandbooks.blogspot.com/ Zapraszam serdecznie ;)
5 maja 2011 (czwartek) w Sanoku : Spotkanie z Januszem Szuberem i promocja książki "Powiedzieć cokolwiek". Prowadzenie - Krzysztof Lisowski. godz.18:00 Sanocki Dom Kultury - sala widowiskowa.
Proponuję dodać możliwość wyboru dowolnego zakresu dat wydania książki w zakładce ranking i statystyki. Obecne rozwiązanie gdzie można wybrać 2010 albo 2009 albo... 2006 jest skromne i mało funkcjonalne. Poza tym warto by było albo zrezygnować z kategorii współczesna literatura zagraniczna/polska albo co lepsze elementy tego zbioru umieścić również w innych zbiorach. Bo obecnie np. książkę Imię Róży znaleźć można w rankingu WLZ, ale w krymin...
4 maja 2011 (środa) w Warszawie : Spotkanie filmowo-literackie zatytułowane "Od literatury fantastycznej po kino grozy". Prowadzenie: Alicia Mariño i Maciej Parowski. godz.18:30 Instytut Cervantesa, ul. Nowogrodzka 22 Spotkanie rozpocznie cykl filmowy KINO GROZY I FANTASTYKA. Po spotkaniu, jako pierwszy z cyklu, zostanie wyświetlony film krótkometrażowy "Zamek Strachu" (El tren de la bruja) w reżyserii Koldo Serry.
Przeczytane w kwietniu: - Mitologia dla dorosłych - Tabletki z krzyżykiem: Pierwsza pomoc w lękach związanych z Bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami - Powiedz, gdzie cię boli - Twarzą w twarz: Moja droga do pierwszego pełnego przeszczepu twarzy - Cięcie: Opowieść o chirurgii - Lewiatan Oj, dużo było w tym miesiącu o chirurgii.
gorzej, że kiedyś można mnie było po niebieskim ptaku wyszukać i nie wiem skąd ta spacja raptem, zawsze byłam tylko tak. Ale pal licho. Dlatego wysłalam zapytanie do Admina czy coś jest nie tak bo nie pamiętam abym miała spację, ot tak. I czy coś nie nawaliło,zmieniło się.
Właśnie jestem świeżo po lekturze książki. Początek był bardzo obiecujący; już myślałam, że czeka mnie 300 stron wspaniałego czytania. Portugalia, saga rodzinna, w tle romans... Niestety, po pewnym czasie zorientowałam się, że wszystko to jest może i ciekawe, pewnie i zgrabnie napisane, ale jednak zbyt powierzchowne. Tak jak napisałaś, Doroto: niektóre, naprawdę fascynujące postacie są tylko z lekka zarysowane. Ważne sprawy są kwitowane zaled...
zapytań, tfu
Wybacz ale na parę zapytam- cisza z Twojej/Waszej strony! Poza tym specjalnie tak napisałam, żebyś jak tu fruwasz zwrócił uwagę. Najpierw się przestraszyłam, że mnie usunęliście. Nic miłego zwłaszcza, że na FB mnie szurnęli bez ostrzeżenia, ot tak. Niby mają prawo ale to niezbyt miłe.
Ja - lajkonik nieczytający - zaczęłam niedawno sporo ksiąg pochłaniać. A przekonana byłam, że nigdy nie polubię tej formy aktywności. A tu proszę! :P I tak oto, wszem wobec i każdemu z osobna zostawiam informację, co też udało mi się przeczytać w kwietniu (kolejność losowa): 1. "Niebezpieczne związki" Choderlosa de Laclosa. Mimo, że powieść naprawdę mi się podobała i byłam bardzo zaangażowana w akcję, nie mogę nie potępić postaw głównych boh...
Kwiecień spędziłam w kryminale :D Wygrana (4,5) Czarna lista (4) Młody prawnik (3) Czarne wzgórza (3) Morderstwo w alei Róż (4) Szósty cel (2,5) Siódme niebo (3) Lewiatan (4,5) Nieobecni są winni (5,5) Chemia śmierci (5,5) Nieznajomy w lustrze (5) Piekielna dzielnica (2) Podwójna gra (4) Przesłuchanie (5) Świadek śmierci (4) Ręczna robota (4) W trakcie: Przystanek śmierć
A tak się prezentuje moje zestawienie: 1 Koniec rzeki - 4 - dziękuję Olimpio 2 Siedem lat później - 5 - dziękuję Engo 3 Dom - 5 4 Dewey: Wielki kot w małym mieście - 5 - dziękuję, Lutku 5 Śmierć w darkroomie - 4+ - powtórka do magisterki, ocena bez zmian 6 Chicago - 4 7 We Włoszech wszyscy są mężczyznami: Powieść graficzna o internowaniu homoseksualistów w czasach faszyzmu - 4 - dziękuję eN zeT 8 Ostatnia miłość - 4+ - akcja klasyka ...
EDIT: Zdążyłem jeszcze skończyć Hyperion [5]
Łups! 5 Ex libris: Wyznania czytelnika 5 Tkacz iluzji 4 Paradyzja 5 Liryki najpiękniejsze 5 Diabeł na wieży 4
:)
Bardzo udany czytelniczo miesiąc - dużo piątek i nawet powyżej: Ta trzcina żyje (4) Claude i Camille: Monet, jego muza i miłość (5) Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej (3) [jest recenzja] Dziewczyna, która igrała z ogniem (4) Zamek z piasku, który runął (5) Ludzie (5) Już nic nie muszę (5) Zew ciszy (4,5) Biblioteka cieni (3) Ostatnia noc w Chateau Marmont (3,5) Wyfrunęli: Nowa emigracja o sobie (5) Ewangelia we...
Dłuuuuugich lat obfitujących w najlepsze lektury!
Przeczytane w kwietniu: Ewangelia według Piłata (4) Gottland (5) Elżbieta II: Ostatnia królowa (4) Buszujący w zbożu (4) Pięć małych świnek (5) Zaginione królestwa (5) Człowiek z Wysokiego Zamku (4) Starcie królów (4) Piórka prawie wszystkie (5,5) Listy (4,5) Połówka żółtego słońca (4) Dziewczyna o szklanych stopach (4) Sprawiedliwość owiec: Filozoficzna powieść kryminalna (4) Fundacja i Ziemia (5)
A u mnie : Dotknięcie pustki - 5,0 "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka - 4,5 12 x śmierć: Opowieść z Krainy Uśmiechu - 4,0 Cieślakowie - 5,5 Paczka radomskich - 5,5 Prewersalsko miała być "Ziemia Obiecana", ale moje wydanie okazało się wybrakowane o - bagatela - 30 kartek, więc dałam sobie spokój. W zamian: Mansfield Park - i jestem poważnie zachwycona Jane Austen!
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)