Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mój marzec 2011: *Zajezierscy - 5 *Cieślakowie - 4,5 *Stokrotki w śniegu - 5 *Dom ech - 5,5 *Kot, który znał Szekspira - 3 *Opowiadania [Da Capo, 1995] - 4,5 - Pierwszy krok w chmurach - 5 - Ósmy dzień tygodnia - 5 - Robotnicy - 4 - Pętla - 5 - Lombard złudzeń - 4 - Baza Sokołowska - 3 *O czym szumią wierzby - 4,5 *Ja - 4 *Kot, który zszedł pod podłogę - 4 *Szepty pustyni - 2,5 *Świętoszek - 5 (Akcja Klasyka) *Spóźni...
Paradyzja - 5,0 Kariera Emmy Harte - 5,0 Anglik w Paryżu: Edukacja kontynentalna - 4,5 Dziedziczka - 3,0 Porwanie Jane E. - 5,5 (podziękowania dla Krasnala :) ) Jaszczur - 5,0 Decyzja - 5,0 Gabriel García Márquez: Życie - 5,0 Czytam Oko na niebie i Wywiad z wampirem
Myślę, że może być, a gdzie chcecie potem iść?
;( Nie zauważyłeś mojej recenzji "Cukierni", a tak się starałam... Tak, udało mi się skończyć "Wielkie nadzieje", ale to ogromna zasługa zmiany pogody - razem ze słoneczkiem wrócił mi życiowy optymizm:)
"Opętanie nie jest statyczną sytuacją, niezmiennym stanem. Nie zostaje się też opętanym nagle, tak jak łamie się rękę, czy zapada na odrę. Opętanie jest raczej rozwijającym się procesem. Procesem, który oddziałuje na dwie zdolności naszego umysłu:rozum, poprzez który zdobywamy i analizujemy wiedzę, oraz na wolę, która decyduje o wykorzystaniu tej wiedzy. U osoby opętanej występują abberacje fizyczne i psychiczne, których nie można w żaden sposób...
O, seriale dobre! To dobrze, bo zamierzam kupić. A o jakich piszą?
Aleutko. Jezus nie nauczał niewierzących. Jego słuchaczami byli ludzie głęboko wierzący, więc przykład tych jego praktyk nie może być tutaj argumentem. Wiara jest dla mnie stanem ducha, i z nauką nie ma nic wspólnego. Czy to nie katolicy uważają, że wiara jest łaską boską, o którą można modlić się do Boga? Więc jak to jest z tą wiarą? Gdzie ja napisałem, że są tacy, którzy utożsamiają się z regułkami? Szczerze mówiąc, nie bardzo rozumiem to wyr...
Bardzo proszę ;) Może moje pomysły zostaną zrealizowane. Pozdrawiam 'informatyczki'.
Dzień dobry. :) Temat mojej prezentacji to: "Tak to rozwaga czyni nas tchórzami... – słowa Hamleta potraktuj jako punkt wyjścia do rozważań na temat roli strachu w życiu bohaterów literackich". Uśmiecham się do Was ładnie o pomoc. Niby książek z motywem strachu dużo (na pewno będę wałkować "Każdy umiera w samotności" Hansa Fallady), ale temat mimo wszystko ciut nietypowy. Niby rola strachu (do tego się sprowadza), ale punktem wyjścia dla mn...
Będę :)
Kajtek i Koko w kosmosie [Egmont] [6] - genialny komiks. :D Całe dzieciństwo męczył mnie ciąg dalszy przygód Kajtka i Koka, bo miałem tylko pierwszy tom. Oprócz tego powtórzyłem sobie cały cykl o Kajku i Kokoszu. Ewolucja Boga [4,5] - Bóg sumy niezerowej Gra o tron [6] - gdzie byłaś całe moje życie, książko? ;) Ociągałem się z przeczytaniem "Gry o tron", choć bnetka polecała mi ją od samego początku. Jestem teraz w połowie "Starcia królów".
Ojej i wyprzedziłaś mnie:) Napisz koniecznie jak Ci się czytało drugi tom "Cukierni...". No i widzę, że Wielkie nadzieje już za Tobą:)
Marzec holmesowo-fantastyczny :) i tak patrząc po ocenach to jestem jakaś życiowo niezadowolona albo trafiam na kiepską literaturę... ale przecież była polecana! :( Nawałnica mieczy: Stal i śnieg 4,0 Nawałnica mieczy: Krew i złoto 3,5 Uczta dla wron: Cienie śmierci 3,0 Uczta dla wron: Sieć spisków 3,0 Pamiętniki Sherlocka Holmesa 3,5 Zagadki Sherlocka Holmesa 2,5 Obiecaj mi raj 2,5 Chrzest ognia 3,5
Księga Tatr 6,0 10 minut od centrum 5,5 Cieślakowie 5,5 Język sekretów 5,0 Wielkie nadzieje 5,0 - Akcja Klasyka Dama kameliowa [powieść] 4,5 - Akcja Klasyka Przygody Hucka 4,5 - Akcja Klasyka Sezon na cuda 4,5 Spalona róża 4,5 Kuzyn z Bretanii 4,0 Niebezpieczna miłość 4,0 Siostrzyczka miłosierdzia 4,0 Ginevra 3,5 Kto zabija najsławniejszych amerykańskich pisarzy? 3,0 Tajemnice Białego Lasu 2,0
I co napiszesz o Samotności?:) Dobrze pamiętam, że do tej pory widziałaś tylko film?
Miesiąc głównie wspomnieniowy, czyli sporo powieści młodzieżowych. Większość z nich czytałam dawniej, ale pozapominałam tytuły. Mój księżycowy pech - 5 Biały koń bogów - 4,5 Szubad żąda ofiary - 5 Lwy Al-Rassanu - 5 Psie serce - 4,5 Więźniowie Skalnego Grodu - 4 Anna z mórz południowych - 4 Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć (powtórka) - 4,5 Mistrz i Małgorzata (powtórka) - 5 Człowiek śmiechu - 3 (dygresje mnie pokonały, za dużo ich by...
Mój marzec 2011 Seriale: Przewodnik Krytyki Politycznej 5 Dzień tryfidów 4,5 Samotność 4,5 Ślepowidzenie 3,5 Ciemna materia 4 Vatran Auraio 4,5 Drzwi do lata 4
5,5 - to lubię!
Witaj. No, gdyby zostawić dziecko same sobie i nie poddawać go żadnemu wychowaniu, nie sposób przewidzieć, czy samo stworzyłoby sobie jakieś wyobrażenie istoty wyższej, czy nie. W wieku, powiedzmy, przedszkolnym, pewnie by nie stworzyło, ale z biegiem czasu? Może nie, a może jednak tak; myślę, że to ciężko przewidzieć, bo na ogół dzieci się nie zostawia samych sobie i nawet, jeśli nie chce się ich "indoktrynować" ani narzucać im swojej wiary, an...
W "Nowoczesnej..." nie ma już starych Forsyte'ów, więzy rodzinne się jakoś rozplątują, akcja trochę zwalnia, wręcz się nieco ciągnie, są poruszane kwestie społeczne - ale 3ci tom - to majstersztyk!:) "Końca rozdziału" nie czytałem, bo tam ponoć Forsyte'ów jak na lekarstwo.
To jak, 9 kwietnia 15.00 na Chrobrego w Bielsku?
To prawda. I mam ochotę na pozostałe tomy, "Nowoczesną komedię" i "Koniec rozdziału". :)
Przeczytane tylko 3 w tym miesiacu: Nie wszystko o moim życiu - 5 O kinie wartościowym - 5 Sekret - 4,5 Niedokończone, ale postanowiłam dać wysoką ocenę: Toulouse-Lautrec: Biografia - 5 W trakcie: Wojna i pamięć Oczy smoka Lotnicy Kwiat Śniegu i sekretny wachlarz Czysta anarchia
Ukrzyżowany?: Czy Jezus naprawde umarł na krzyżu?: Nowa interpretacja życia i śmierci Jezusa Chrystusa 5,5 Tajemniczy opiekun 5,0 Kochany wrogu 4,5 Las Pafnucego 4,5 Wernisaż 3,0 Zakazane religie: Jak Kościół ukrywa niezgodne z jego doktryną fakty 4,5 Dziewczyna znikąd 4,0 Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej 5,5
Ach, marzec z Forsyte'ami! Co za wspaniałe towarzystwo:)
"Saga rodu Forsyte'ów" Galsworthy (4,5) "Jak zmieniałam zdanie. Eseje okolicznościowe" Smith (5,5)
"Rozmowy o Evereście" Żakowski & Wielicki & Cichy (4.5) "Sąd ostateczny" Klejzerowicz (4.5) "Altowiolista" Homa (5) "Każdy ma swoje Kilimandżaro" Wach (4.5) "Podbój Ameryki. Problem Innego" Todorov (5) "Ryszard Kapuściński i Pole Mokotowskie" (5) "Pepiki. Dramatyczne stulecie Czechów" Surosz (4) "Żar. Oddech Afryki" Rosiak (5) "Numer zerowy" Grych (4) "Skrzypce z Auschwitz" Anglada (4.5) "Toast za przodków" Górecki (5) "Czas serca. Lis...
"Noc wolności" Dominique Lapierre, Larry Collins. Opowiada o tym, jak doszło do wyzwolenia Indii spod panowania Anglików. Polecam.
Dziś w zastępstwie vevericy zachęcam do dzielenia się lekturami z marca. Zapraszam. :)
Świetna zachęta:) Myślę, że po niej wielu czytelników po książkę Grzędowicza sięgnie:)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)