Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mitchell wychodzi na wolność. Po odsiedzeniu trzech latach więzienia za brutalne pobicie, którego nawet nie pamięta, postanawia porzucić gangsterskie życie. Znajduje uczciwą pracę w posiadłości należącej do byłej gwiazdy Lillian Palmer. Tu poznaje jej tajemniczego kamerdynera Jordana. Nie minie wiele czasu, nim ciemna przeszłość upomni się o Mitchella i zaczną ginąć ludzie. Jego siostrze grozi niebezpieczeństwo. Gangster będzie musiał podjąć zdec...
Tego w "Ślązaku" już raczej nie ma. Nie ma też tych na dworcu w Katowicach, bo nie ma dworca. :D
Nie, to nie atrapy. http://www.instructables.com/id/Inverted-Bookshelf/ Tu jest sposób wykonania takiej odwróconej półki.
Z początków swego istnienia najczęściej pamiętamy wielką niewyraźną plamę. Łóżko ze szczebelkami, smaczny, słodki grysik w butelce z cumelkiem, miliony rozrzuconych klocków, puszystość zasypki oraz delikatne dłonie mamy, pachnącej świeżo i przyjemnie. Później są już niekończące się zabawy, inspirowane bogatą wyobraźnią oraz prawdziwe wyzwanie - wytrwanie kilku czterdziestopięciominutowych chwil bez ruchu, w pełnej koncentracji i skupieniu. Dzi...
Ooo, to wezmę Twoje książki, ok? :-)
Jak czytałam tą książkę to wydawało mi się że tytułowa Karolina jest osobą nieszczęśliwą, rodzice mają ją za nic ważne by było po ich myśli.Ale podoba mi się bardzo ta książka bo jest ciepła mimo wszystko. Bardzo podobają mi się relacje sąsiedzkie panujące w książce.
Książka bardzo wzruszająca i mądra.Bardzo mądry ten chłopiec Oskar, byłam zadumiona jego postawą
Mam wtedy wolne, więc postaram się pojawić :-) Kilka osób już zgłosiło swoje przybycie, ale nie widzę żadnych propozycji miejsca spotkania. Więc - gdzie się spotkamy?
To jest półka, z przyklejonymi atrapami książek "do góry nogami". Jak na górze się ustawi tradycyjnie książki to wygląda jakby jedne były normalnie, a drugie do góry nogami. Widziałam takie coś w sklepie kiedyś. Mi się te półki nie podobają. Zbyt fikuśne, lubię minimalizm.
Ależ mnie ta książka doprowadza do szału! Czytam z wypiekami na twarzy, ale jedna część gęby rumieni mi się z zaangażowania i zachwytu, a druga z irytacji sięgającej już zenitu (na szczęście do konca pozostało mi zaledwie kilkadziesiąt stron). Przysięgam - jeszcze jeden wybuch egzaltacji pani Chochłakow, a wezmę nożyczki i to babsko powycinam z książki! Od jakichś siedmiuset stron targa mną furia, którą dałoby się streścić w jednym krótkim okrzy...
Rzeczywiście, po fragmencie widać, że obiektywność nie ma wielkie go znaczenia dla autora. W innym wątku Diana gorąco poleca Cywilizacja wczesnego chrześcijaństwa I-IV w. "Opracowanie Simona jest wyważone, spokojne i rzeczowe. Trafnie dobrane fragmenty literatury starożytnej, gdzie przytaczane są opinie tak chrześcijan, jak i niechrześcijan, dają jasny i bezstronny obraz sytuacji. Trudno nawet wyczuć, jakie przekonania religijne ma sam au...
1. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 34 2. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 4. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 20 OUT 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 58 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 16 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 54 SAVE 8. Patrycja Maryn...
A próbowałeś Lema, Zajdela lub Dicka, nawet Vonneguta?
1. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 34 2. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 3. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 4. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 22 out 5. Gerald Tarrant ("Trylogia zimnego ognia" - C. S. Friedman) 58 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 16 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 52 save 8. Patrycja Maryn...
Profesor Bell to pierwowzór Sherlocka Holmesa. Joann Sfar postanawia nam przedstawić tego niezwykłego doktora w pełnej krasie, bez wygładzania biografii i prawienia morałów. Mamy więc liczne przygody z pogranicza ezoteryki i kryminału, w których tytułowy profesor z niezwykłą precyzją dąży do rozwiązania najtrudniejszych nawet zagadek. Pierwszy tom zbiera dwie z tych okultystycznych historii – "Dwugłowy Meksykanin" oraz "Lalki Jerozolimy". Mamy tu...
Masz rację, szczerość jest najlepszym rozwiązaniem.
Gołębia -> Grodzka -> Kanonicza -> Krupnicza? Doskonale znam tę trasę ;)
Znalazłem krótki fragment w.w. "Historii Chrześcijaństwa": http://www.opcjanaprawo.pl/index.php?option=com_content&view=article&id=3670:wity-franciszek&catid=199:nr-2110-luty-2011-r&Itemid=8
Urocza, bezpretensjonalna książeczka. Do przeczytania w kilka godzin, z uśmiechem i bez głębokich refleksji.
W tym temacie nie ma książek bezstronnych: albo są mocno "za", albo mocno "przeciw". Osobiście uważam za prawdziwe te "za", z nich polecam dwutomowe dzieło ks. Józefa Umińskiego "Historia Kościoła" (raczej trudno dostępne), a zwłaszcza "Historię Chrześcijaństwa" Warrenna Carrolla, pięciotomowe arcydzieło wydawane aktualnie w Polsce, w tej chwili są już trzy tomy i czekamy na czwarty. Jest to przepięknie napisana książka, o olbrzymich walorach lit...
Szukam książki, w której znajdę historię kościoła katolickiego. Jak najprawdziwszą, nie próbującą nikogo manipulować, jak najbardziej bez stronniczą, od samego początku. Chciałbym, aby był to obszerny i dokładny opis, który podchodzi do tej sprawy od strony historycznej, a nie od strony wierzącego/niewierzącego. Liczy się dla mnie również dostępność danej pozycji w bibliotekach (takich jak Wojewódzka w Kielcach, na przykład), ale proszę o podawan...
Mam tę książkę w planach i bardzo dziękuję ci za jej zrecenzowanie. Chyba przyspieszę jej przeczytanie po tym co o niej napisałaś :)
Niestety, nie mogę się zgodzić z tym, że książkę tą czyta się znakomicie. Jest ona "przyciężka", naszpikowana taką mnogością nazwisk, miejsc, różnych szczegółów, że już po kilkudziesięciu stronach zaczęłam się gubić i lekko męczyć. Do "Stalingradu" napisanego przez Beevora z lekkością i przejrzystością nie ma nawet co porównywać! Być może jest to jedno z najwybitniejszych opracowań tematu, ale dla normalnego czytelnika (nie zajmujcego się his...
Kochana, jeśli nie wiesz, mów, że nie wiesz, zanotuj pytanie i znajdź odpowiedź. Z doświadczenia wiem, że uczniowie (jak wszyscy inni ludzie) potrafią docenić szczerość. Znacznie gorzej jest udawać omnibusa i się zbłaźnić.
Publikacji na temat tej wielkiej bitwy było tyle, że nie sposób policzyć wszystkie. Co mnie zmusiło do niskiej oceny tej książki? Duża ilość rusycyzmów oraz dziwaczne zapisy fonetyczne rosyjskich nazwisk. O ile ucznia dyskwalifikował kiedyś trzeci błąd ortograficzny, o tyle wydawnictwo powinno wzorowo zadbać o pisownię. Krótko mówiąc, ciekawą książkę zepsuł brak prawidłowej korekty. Może wydawnictwo Znak już nie ma? A tak ciekawie się zapowiadało...
O istnieniu "Howards End is on the Landing" po raz pierwszy dowiedziałam się dzięki Padmie. Potem Aleutka utwierdziła mnie w przekonaniu, że jest to książka wyjątkowa. Czytałam ją z radością, wzruszeniem i zachwytem. To niesprawiedliwe, że polscy czytelnicy nie doczekali się jeszcze przekładu. Publikacja "Howards End is on the Landing" byłaby prawdziwym świętem dla moli książkowych w naszym kraju. Kariera "Ex librisu" Anne Fadiman dowodzi, ...
Ja mam zupełnie inne odczucia. "Popioły" są dla mnie właśnie nieudaną próbą naśladowania Sienkiewicza.
Studiuję polonistykę na UJ :)
Ja polecam Trylogię morską: Trylogia morska [William Golding] . To są zupełnie inne książki niż "Władca much", ale bardzo dobrze się je czyta. Podobała mi się też Piramida ale raczej bym od niej nie zaczynała.
Postaram się, chociaż na chwilę :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)