Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Taaak, tylko do szukania w tych ocenach podobno trzeba się zaopatrzyć w kanapki. :)
Jeśli motyw śmierci to warto nawiązać do tradycji pogrzebowych, czuwania przy zmarłych - velorio. Motyw pojawia się kilkakrotnie u Cortazara, na pewno w "W osiemdziesiąt światów dookoła dnia". Cała akcja "Szarańczy" Marqueza wychodzi od śmierci jednego z bohaterów i jest powodem snucia historii.
Więc tak: Tatuś nasz aczkolwiek już dosyć dawno nie żyje. Napisał 3 książki - przynajmniej tyle jest w naszej bazie. Dwie z nich, w tym również konkursowy dusiołek, dzieją się baaardzo dawno temu w pewnym kraju kojarzącym się z dusiołkiem nr 24. Bardzo pomocna okazała się podpowieź Mamuta o imieniu (a właściwie pierwszej jego literze) z wstawionego fragmentu. Ma ono kluczowe znaczenie w tytule. Co jeszcze... Aguti ma co prawda oceny ukryte ...
Polecam książkę "Czas burz" Charlotte Link - to losy rodziny w czasie I wojny światowej, mnie się podobała bardzo w każdym razie;)
Pewnie!
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 34 save 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 16 out 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 10 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 56 8. Patrycja Mar...
nasuwa mi się mój ukochany cortazar i jego gra w klasy. masz rację, ja potrzebuje literatury do miłości w czasach zarazy i nie mogę na nic trafić,może mi coś poradzisz?:)
Również mam wydanie w niebieskiej oprawie, uwielbiam wracać do tej książki;-) I pomimo, że jest już bardzo sfatygowana, nadal potrafi mnie zaczarować;-)
Nie ma się czego bać(Julian Barnes)
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 32 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 save 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 10 out 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 56 8. Patrycja Mar...
"Ogród kości" Tess Gerritsen
Podstępne oświadczyny i ogień uczucia, który rozpala chłodne serce, w bestsellerze królowej romansu historycznego. Skandal z przeszłości zniszczył na zawsze reputację Emily Faringdon. Nikt nie chce pojąć czarującej i inteligentnej dziewczyny za żonę. Nikt poza Simonem Blade'em. Ale ta propozycja podszyta jest zgoła nieoczekiwanymi intencjami. Jednak Emily - wbrew ostrzeżeniom rodziny - decyduje się poślubić hrabiego... [Amber, 2010]
C.S. Lewis zaprasza czytelników do nietypowej lektury jednej z najpiękniejszych ksiąg Pisma Świętego. "Rozważania o Psalmach" to z jednej strony świadectwo wnikliwych studiów biblistycznych, a z drugiej niekłamanej fascynacji językiem i obrazowaniem Starego Testamentu. Porządkując swoje wrażenia – "trudności" i "olśnienia" – zgodnie z wybranymi przez siebie tematami (natura, śmierć, złorzeczenia, oczarowanie w Psalmach), Lewis dotyka w swojej int...
hmmm.... myślę że mogę się pojawić. Zależy to o której wyjdę z pracy a następnie od lekarza ;)
Pięknie, Diano, opowiedziałaś o swoich egipskich lekturach:)
Tak wyszło samo przez się, że od początku tego roku przeczytałam trzy prewersalki, mimo iż się nie deklarowałam. I bardzo się z tego cieszę. W nadrabianiu zaległości w klasyce bardzo pomaga Literatura powszechna na studiach :) Mnich: Romans grozy Cały ten patos, choć czasem męczący, ma swój urok - niemalże całą powieść przeczytałam z przyjemnością. Ballady i romanse Zmiana z 4 na 6. Ocena mówi sama za siebie. Wolę prozę, ale na Mickiewicza p...
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 32 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 50 OUT 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 12 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 56 SAVE 8. Patrycja ...
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 32 save 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 12 out 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 54 8. Patrycja M...
Ok, do zobaczenia :-)
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 30 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 save 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 52 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 18 out 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 14 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 54 8. Patrycja...
Oglądanie piramid i zwiedzanie Muzeum Egipskiego w Kairze jest raczej zajęciem bezsensownym, jeśli nie ma się jakiegoś pojęcia o historii, kulturze i sztuce starożytnego Egiptu – do takiego wniosku doszłam rozkładając się w 2007 roku na plaży w Sharm-el-sheikh. Wszystko, czym mogłam się w tej dziedzinie poszczycić, to lektura ”Faraona” Bolesława Prusa w czasach licealnych (której to książki zresztą nie udało mi się skończyć) i posiadanie wisiorka...
Brzemię rzeczy utraconych
Ja bym proponowała o 14.30 koło fontanny, bo będę o 14.10 na dworcu, a jeszcze muszę dotrzeć na plac. ;)
To zależy czego oczekujesz od fanstasy. Jeśli epickości, wielkich wydarzeń, armii itp. to polecam Malazańską Księge Umarłych Eriksona. Zaleta dodatkowa; prędko jej nie przeczytasz. To kilka niezłych cegłówek :) Jeżeli to ma być coś skupiające się bardziej na człowieku jako jednostce, na wzajemnych relacjach, to z klasyki polecam niezastąpiony cykl o Ziemiomorzu Urszuli Le Guin, lub cykl Tułacze Diaczenków. W zasadzie wszystko co napisali Diaczen...
Miłość odbiera mężczyźnie rozsądek – o czym zimny książę przekonuje się na własnym sercu… Od pierwszego spotkania książę Villiers jest pewien, że żadna kobieta nie nadaje się lepiej na jego żonę niż piękna i inteligentna Eleonora. Do chwili, gdy poznaje Lisette, księżniczkę, która nie dba o maniery i konwenanse... Co wybrać: rozsądek czy namiętność? Dopiero gdy jego sercowe rozterki wywołają skandal, książę zrozumie, czym powinien się kie...
O rety! Czyli nie idę spać, rzucam wszystko, olewam pracę, szkołę... Nie, nie, muszę się opanować i czytać z umiarem, nie to co ostatnim razem ;) Dziękuję!
Witaj. Racja, niepotrzebnie analizujesz ten fragment; przy nim można się tylko uśmiechnąć. ;) Piszesz, że ważne jest, by uznać przeżywanie za to, co przydaje uroku życiu. A zauważyłeś, że słowa "przeżywanie" i "życie" pochodzą od tego samego? Więc nic dziwnego; szczerze mówiąc, życie bez przeżywania to taka papka by była. Karma dla kotów albo coś w tym stylu. Miałam kiedyś taką świetną skakankę, o idealnej ciężkości sznurka (bo to jest ważne...
Uff... Znalazłam 10. Chcesz?
Mnie tym razem nie będzie...:p ale pozdrawiam poznaniaków:)
Mnie nie będzie, ale bawcie się dobrze. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)