Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Andrzej Sapkowski - Lux perpetua Anonim - Oko księżyca Michelle Moran - Heretycka królowa Tess Gerritsen - Mumia Tess Gerritsen - Ogród kości Trudi Canavan - Uczennica maga Trudi Canavan - Gildia magów Anne Bishop - Splątane sieci Anne Bishop - Niewidzialny pierścień W tej chwili czytam: Niznansky Jozo - Pani na Czachticach
Kiszka ilościowa w tym miesiącu, to może nikt się nie będzie czepiał, że znowu za dużo. ;P "Na wschód od Tatarii" Kaplan (5) "Etiopia. Ale czat!" Wojciechowska (5) "Kurdystan. Bez miejsca na mapie" Giedz (4.5) "Pijani bogiem" Cegielski (5) "Kultura zmienną jest" Stomma (4.5) "Dziennik. Zeszyty podróżne I" Stachura (5.5) "Trans, Dostojewski, Rosja, czyli O filozofowaniu siekierą" Wodziński (5) "Podróż na Alaskę" Ćosić (4) "Znikająca E...
1. Arya Stark (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George R. R. Martin) 36 save 2. Samuel Pickwick esq. ("Klub Pickwicka" - Charles Dickens) 36 3. Jerome Wireman ("Ręka mistrza" - Stephen King) 30 4. Marta ("Jezioro Osobliwości" - Krystyna Siesicka) 54 5. Natalia Borejko (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 16 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 6 out 7. Alicja Hansen (cykl "Przygody Joanny" - Joanna Chmielewska) 56 8. Patrycja Mar...
"Piosenki o miłości są takie banalne" – śpiewał niegdyś zespół Cool Kids Of Death – to samo stwierdzenie tyczyć się może wszystkich historii opartych na pozornie oklepanym schemacie: "chłopiec poznaje dziewczynę, chłopiec traci dziewczynę, chłopiec odzyskuje dziewczynę". Jednak czytelnicy wciąż z chęcią sięgają po powieści o miłości, które wręcz zalewają półki księgarń. Tym milej jest przeczytać książkę, która wśród innych love stories wyróżnia s...
Nie ukrywam , że ja nie mogłem się od książki oderwać i jak już mówiłem sobie , ze czas ją odłożyć to akurat w książce działo się coś co powodowało , ze chciałem dowiedzieć się więcej i więcej :) I tez myślę , że książka była warta nabycia :)
"Metro 2034" to świeża kontynuacja "Metra 2033", stanowi jednak na tyle luźne rozwinięcie poprzedniej, iż może być czytana osobno. Przypomnijmy: rzecz dzieje się moskiewskim metrze, zamienionym na schronienie po wojnie atomowej. Znajdziemy tu podobny klaustrofobiczny klimat, poczucie zagrożenia oraz będziemy mogli rzucić okiem za kurtynę z napisem Apokalipsa. Głównym bohaterem jest zasygnalizowany w poprzedniej części Hunter – zagadkowy żołnie...
W lutym: -> Ostatnia z dzikich (5) -> Ludzie wiatru (3) -> Piękni dwudziestoletni (4) -> Pijani Bogiem (4) -> Bliźniaczki (5) -> Bar dobrych ludzi (5) I czytam Pchli pałac
Zapraszam:)
Tak to już jest od dawna, że książka zrównała się w swoim merkantylnym znaczeniu z mydłem, pończochą damską, śledziem w oleju czy musztardą sarepską. Jest li tylko towarem, którego obrót ma przynieść określone zyski. I zdarza się, że pojawia się pewniak, który te zyski przyniesie. Najlepszy pewniak w księgarskiej branży to albo buntownik, pornograf i ikonoklasta, albo klasyk, obdarowany najwyższymi wyróżnieniami branży – Goncourtami, Nikami czy N...
Jürgen Thorwald prowadzi w swojej książce czytelnika przez mroczny świat cierpienia, choroby i bólu. Prowadzi go za rękę, wyjaśniając w prosty sposób zawiłe kwestie medyczne i historyczne. I, co chyba najważniejsze, prowadzi w kierunku przez wszystkich pożądanym – ku lepszym metodom leczenia, większej skuteczności lekarzy, mniejszemu bólowi i dłuższemu życiu. Droga ta jest dla nas, czytelników, fascynująca. Poznajemy osobiste (zdrowotne, naturaln...
Rec. Joanna Krasińska Ocena 4/6 Napisać dobry kryminał nie jest łatwo. Trzeba zadbać nie tylko o intrygującą zagadkę, napięcie i suspens, a także o to, aby zaskoczyć czytelnika rozwiązaniem. Jeszcze trudniejsze wydaje się zmieszczenie tego wszystkiego w krótkiej formie literackiej, jaką jest opowiadanie. Dlatego antologie takie jak "Mogliby w końcu kogoś zabić" wydają się intrygującym pomysłem. Autorzy zawartych w antologii opowiadań nie...
Jiří Švejda (ur. 1949) zadebiutował powieścią „Katastrofa”, która została uznana w Czechosłowacji za jedną z najciekawszych książek roku 1975 i wprowadziła autora do czołówki młodych pisarzy czeskich. Švejda jest poza tym autorem licznych opowiadań i wierszy, publikowanych w prasie i radiu, następne jego książki są w druku. Tematem „Katastrofy” jest kariera robiona w stylu właściwym społeczeństwu tak zwanej „średniej stabilizacji”, którą to ka...
kobiecym okiem a przy okazji dużo o relacjach międzyludzkich znajdziesz w książce Allison Winn Scotcj "Jillian Westfield wyszła za mąż". Swoją drogą świetnie się czyta tą książkę.
Mój nowy nabytek to "Jillian Westfield wyszła za mąż" :) Książka w przyjemny sposób kobieca i ma przepiękna okładka :) Zawartość do połowy napoczęta, ale jak na razie bardzo mi się podoba główny wątek i sama koncepcja, na ktorej bazie jest napisana książka.
To prawda książkę się pochłania, a nie czyta. Czytelnik nie zostaje nawet przez sekundę sam z doznaniem cyberpunkowego świata. Marcus - antybohater "Małego Brata" Doctorowa jest dla każdego z nas, bez względu na wiek, po prostu starszym bratem, który wie jak rewolucjonizować świat i wymykać się kontroli ze strony władzy. Strasznie mi się podobały filmiki promujące książkę. Dla drobnej radości podsyłam link: http://www.youtube.com/watch?v=06-1EAra...
"Mały Brat" Doctorowa ma bardzo fajne filmiki promujące: http://www.youtube.com/watch?v=06-1EAraIgQ
Wino przyjedzie - razem z Mamą ;) Jeśli ktoś będzie jechał Trójmiasta lub szeroko pojętych okolic (Trójmiasto, Słupsk, Elbląg, Bydgoszcz, Toruń), to Mama chętnie się zabierze... ale do tego pewnie wrócimy blizej sierpnia, jak już lista się zapełni i ustabilizuje :)
Tym razem było trochę inaczej - poważnych, a czasami groźnych stworów szukaliśmy w książkach dziecięco-młodzieżowych. Taki powrót do przeszłości nie jest łatwy, dlatego gratuluję wszystkim Laureatom zdobytych punktów, a dodatkowo Asi, Mamutowi i Sherlockowi gwiazdek. Wasze konkursowe podpisy są, jak zwykle, wspaniałe, oto one: Opiekunka Terrarium (Aguti) oraz Pomocnik incognito (Nutinka) Czajka, że traszka nie gada (Czajka) Gady-gady-gady...
Nadeszła pora na ujawnienie wszystkich gadów i płazów. Każde zwierzątko ma już swoją tabliczkę, na której opisane jest jego pochodzenie. W nawiasach widnieje informacja, ilu tropicieli zidentyfikowało dane zwierzę w całości lub częściowo. Najtrudniejsze do wytropienia okazały się dusiołki nr 10, 24 i 29. Pełna lista w kolejności zwiedzania: 1. Rudyard Kipling, Księga dżungli (21) 2. C.S. Lewis, Srebrne krzesło (25) 3. Fraces Hodgson-Burnett...
Tytułowy bohater był postacią autentyczną. Działał w Warszawie w latach 1790-1794. Nieznane jest jego prawdziwe imię i nazwisko, nie wiadomo także nic bliższego o tej niezwykle tajemniczej postaci. Źródła historyczne na ogół opisują go jako starca, jednak nowsze badania historyczne widzą w nim młodzieńca. Pewne jest tylko, iż człowiek ów budził szacunek i był niezwykle popularny wśród mieszczan i biedoty. Zarazem był znienawidzony przez zamożniej...
Poczytałam, popatrzyłam. Cierpię, ale dla Biblionetki wszystko - niech będzie wspólna. :-)
A owszem, ale chciałam się upewnić, bo jak komu po głowie chodzi moonlight (quasi uną fantasiję można mieć po spożyciu, chociaż nekoneczne), to i z łazienkami mógł ów ktoś coś niedopatrzeć.
Rzadko kiedy teksty krytycznoliterackie ukazują się nakładem popularnych wydawnictw – zazwyczaj publikowane są przez wydawnictwa uniwersyteckie lub istnieją tylko w czasopismach czy w internecie. Znak uczynił od tego wyjątek – i całe szczęście, bo dzięki temu taki rodzaj tekstu może trafić do szerszego grona czytelników. A co rozumiem przez „taki rodzaj tekstu”? Analizę i interpretację innego tekstu literackiego – w tym przypadku wierszy wybi...
Gosiaw, dziękuję za szybką odpowiedź. Czyli kiedy przeczytam już "Czy ja jestem mordercą?" (a jestem w połowie), powinnam poszukać także "Spowiedzi"? Perechodnik pisał swój pamiętnik w roku 1943 i dał go na przechowanie Polakom, potem chyba rękopis trafił do jego brata Pejsacha Perechodnika, któremu udało się przeżyć wojnę. W epilogu napisane jest, że maszynowa kopia tych zapisków została przekazana Centralnej Komisji Historycznej Żydów w Polsce...
Biorę się za czytanie i ja. Czekają na mnie obydwa tomy, więc zmartwiłeś mnie informacją o trzecim, który ma się pojawić dopiero jesienią. No, chyba, że losy bohaterów pozostaną mi obojętne i wcale na ten ostatni tom czekać nie będę. ;)
Z Wędrowycza bym jednak nie rezygnowała. Skoro przebrnęłaś przez Nidaros i "tragedii nie było", to cykl z Wędrowyczem powinien Ci się spodobać, o ile nie zaczniesz od ostatniego tomu. ;)
Wg KaRo: "Wyd. 3 (właśc. wyd. 1 na podstawie rękopisu). Poprzednie wyd. ukazały się pt. "Czy ja jestem mordercą?" (1993, 1995) i oparte zostały na nieprawdziwej wersji wspomnień Calka Perechodnika." To o książce Spowiedź: Dzieje rodziny żydowskiej podczas okupacji hitlerowskiej w Polsce. Wydaje mi się, że w takim układzie najlepiej, żeby w katalogu istniały obie pozycje, tylko trzeba to odpowiednio skomentować w Uwagach. Błąd w imieniu t...
„Rudy wariat” to powieść o zasadniczej służbie wojskowej w czasach pokoju. Opowiada o losach wielu młodych poborowych, których pozbawiono „wolności” na okres dwóch lat . Lodge przedstawia wojskową codzienność, bezużyteczne czynności i prace, którym nawet przy najlepszych chęciach nie można nadać jakiegokolwiek sensu. Wszystkie postaci, choć fikcyjne, zostały wzięte „prosto z życia”. Ich losy autor zaczerpnął z własnych doświadczeń. Głów...
Właściwie to nie będzie recenzja, a raczej krótki komentarz. „Krzyżacką zawieruchę” skończyłem 10 minut temu, i mam w ustach przykry posmak zawodu. Moim zdaniem, lepszy już był Korkozowicz ze swoim cyklem o Czarnym. Komuda napisał książkę o wartkiej i skondensowanej akcji. Czytelnik ma tylko nieodparte wrażenie głębokich luk w opisach, a także nakreślonych charakterach postaci. Po bitwie pod Chojnicami Jan z Rożnowa i jego syn Bolko, spadkobie...
Właśnie! Z tym "jako" brzmi o wiele lepiej :-)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)