Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
"Raz maleńki Karaluszek, Jadąc z Muszką do Koluszek, Tak na uszko Rzekł do Muszki: »Patrzaj, Muszko, Już Ko- luszki«." Zbiór przezabawnych wierszy dla dzieci pióra mistrza dowcipnych rymów Antoniego Marianowicza. "Raz czterej mędrcy..." to wesoła mieszanka absurdalnego poczucia humoru, wpadających w ucho rymów, pełnej wdzięku zabawy słowem i świetnych ilustracji wielkiego Janusza Stannego. Antoni Marianowicz (1924-2003) - prozaik,...
Zapraszam do czytania mojego tłumaczenia "Pociągów pod specjalnym nadzorem" Bohumila Hrabala. Tłumaczenie bliskie oryginału, pisane mową potoczną, czyli mową mówioną a nie pisaną. Kilometrowe zdania zaczynające się od "I" lub”A” no i czeskie nazwiska i nazwy w pisowni oryginalnej. Jest to najpiękniejsza książka jaką w życiu przeczytałem, a czytałem ją ze trzydzieści razy, po niemiecku, polsku, czesku i angielsku. Polska wersja wydawała mi się na...
Ojej... a ja najpierw czekałam i czekałam na odpowiedź, potem nie miałam czasu odpisac, a potem zapomniałam :( i mi się konkurs skończył, a taki był fajny, i tyle rozpoznawałam od razu i tyle mi dzwoniło w którymś kościele :( ojej... tak mi smutno
Luty Żabusia 3,5 Główna bohaterka, Żabusia, doprowadzała mnie do nerwowego zaciskania szczęki. Wszystko dla Pań 2,0 nie trafiłam tą książką w swój gust. Jedna z ulubionych książek mojej przyjaciółki. Historia życia Toma Jonesa 4,0 trochę za długa. Podobał mi się język Róże i kaprifolium 3,5 Antymonachomachia 3,5 Satyry 4,5 niektóre znałam ze szkoły, np. Żonę modną. Warto było sięgnąć po resztę satyr. Sonety do Laury ...
No i widzisz? Szantaż się opłaca. ;P A "Kurdystan"? Bo go widzę na kupce do oddania?
Druga część fantastycznej trylogii kryminalnej o kulisach zabójstwa szwedzkiego premiera. "W innym czasie w innym życiu" to zakrojona na szeroką skalę powieść, która zaczyna się od opisu faktycznego zdarzenia - okupacji przez terrorystów zachodnioniemieckiej ambasady w Sztokholmie w 1975 r. Historia przeskakuje szybko do 1989 r. i nierozwiązanego zasztyletowania urzędnika cywilnego, a następnie do 1999 r., kiedy to szwedzki wywiad sprawdza now...
Zaszantażowana zeznaję,że przeczytałam co następuje: Historia wieczności (Borges Jorge Luis) 4,5 Listonosz Nerudy czyli Żarliwa cierpliwość (Skármeta Esteban Antonio) 4,5 Myśli (Seneka (Seneca Młodszy Lucius Annaeus)) 5,5 Oryginał Laury (Nabokov Vladimir (pseud. Sirin W.)) 4,5 Pamięć Szekspira (Borges Jorge Luis) 4,5 Podbój Ameryki: Problem innego (Todorov Tzvetan) 5,0 Poezje wybrane (Neruda Pablo (właśc. Reyes Besoalto N...
Poruszając opowieść o losach wojennego wygnańca - polskiego Żyda. Jak tysiące Polaków, Anatol Gotfryd doświadcza losu wygnańca: w 1939 roku pozornie bezpieczną wiejską sielankę galicyjskiego świata przerywa wkroczenie Armii Czerwonej, a dwa lata później - niemiecka okupacja. Po wojnie Anatol Gotfryd próbuje stanąć na nogi w socjalistycznej Polsce. Jednak już wkrótce odczuwa rosnący nacisk komunistycznej władzy i ponownie ucieka, tym razem do...
To samo pomyślałam po lekturze Cejrowskiego, ale i tak dobrze się bawiłam przy czytaniu. Tylko ten rozdział o świadkach Jehowy bym wycięła.
Mój luty 2011: *Katedra w Barcelonie - 5 *Wspaniały pan Lis - 4 *Krzyżowiec - 4 *Czarownice z Eastwick - 3,5 *Inés, pani mej duszy - 5 *Most do Terabithii - 5,5 *Ulisses z Bagdadu - 4 *Daleko od Mombasy - 3,5 *Taksim - 3,5 *1Q84: Tom 1 - 5,5 *Wicehrabia de Bragelonne - 4 (Akcja Klasyka) *Biel nocy - 3,5 *Podróżnik WC - 5,5 *Malarz cieni - 3
Srebrne świnki Powieść kryminalno-przygodowa w stylu retro. Bohater, były legionista Dydiusz Falko to prototyp detektywa sprzed 2000 lat. Tło stanowi starożytny Rzym za rządów cesarza Wespazjana. Niestety, fakty historyczne w „Srebrnych świnkach” potraktowne sa dość pobieżnie. Taka wersja ”light” nie za bardzo mi odpowiada, więc niestety, przygody i romanse sympatycznego Falko nie wzbudziły mojego zainteresowania. Ocena 2. Porucznik diabła Węg...
Miły Panie Kubo Gromie! Gdybym to ja pisał tę recenzję, napisałbym to samo, choć niekoniecznie tak samo; i za takową szczerzem wdzięczen jest. Z jednym, za to zasadniczym wyjątkiem. Na hasło (czy poważne, czy nawet żartobliwe), że ja, mój kucharz, profesor Gąbka et consortes jesteśmy zdekonstruowanymi prekursorami postmodernizmu - ryk, od którego drżą skały, sam się mi wydziera z gardzieli, Bartolini łapie za patelnię, by prać co popadnie, a pr...
Po moim jednoosobowym bojkocie konkursu doktorskiego (bo lekarzy nie lubię:)), wygrzewanie się na słoneczku z jaszczurkami i pluskanie w kałużach żabami było dla mnie prawdziwą przyjemnością. Dziękuję autorce i podpowiadającym :)
Ivi, nie wiem czy się ucieszysz czy zmartwisz, ale Zimowy przełom to w sumie trzy ksiązki - pierwszą część zatytułowaną "Z głębin" Alva przetłumaczyła, druga część - "Trucizna przeszłości" ma dwa tomy. Potem jest "Serce Bestii", czyli docelowo cztery dalsze książki: "Prawda stali kłamstwa luster", "Kula losów", "Niebieskie spojrzenie śmierci - Zachód" i "Niebieskie spojrzenie śmierci - Świt". Tłumaczenie tytułów to moja radosna twórczość, proszę ...
Smakowity miesiac, czego wszystkim życzę :-) 20: 20 lat nowej Polski w reportażach według Mariusza Szczygła (6) - creme de la creme polskiego reportażu. Lektura obowiązkowa dla wszystkich miłośników "Dużego Formatu" Spuścizna (5)- kontynuacja znakomitego "Dworu" i ponownie klasyka powieści obyczajowej Harry Potter and the Chamber of Secrets (J.K. Rowling)(5) Kobieta w bieli (5)- dla miłośników XIX-wiecznej powieści z dreszczykiem l...
Mój luty był naprawdę udany: Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki (5) Orfeusz w piekle XX wieku (6+; "Orfeusz w piekle XX wieku" - cytaty) Wspaniały zbiór esejów, pełnych ciekawych i intrygujących przemyśleń, obejmujących okres od początku XX wieku do lat 60. Jestem zaskoczony, że książka jest tak mało znana. Polecam. Trzy wiedźmy (5) Elizabeth Costello(4) Pan Piłsudski i inne opowiadania (5,5) Śmierć w Wenecji (4) Wizyta starszej ...
Może wiewiórki (Veverica), albo mafia? A może krety, snajperzy (Sznajper) albo po prostu Anie (Anna_46)?
Dziękuję za wspaniały konkurs:) Trudno było pomimo, że zakres lektur ze względu na wiek autorki był nieco zawężony:) Dziękuję również wszystkim podpowiadającym:)
I WOJNA ŚWIATOWA I LATA POPRZEDZAJĄCE "Czym jest literatura skoro "życie" ma do niej tyle zaufania, iż w ciężkich chwilach zwraca się do niej w ostatniej instancji?" "Na kilka lat przed wojną rozbił się koło Bordeaux olbrzymi, jak na owe czasy sterowiec; zginęło kilkadziesiąt osób. Na wiadomość o tej katastrofie wielu z nas nie mogło spokojnie usnąć. Jakie katastrofy muszą nawiedzać teraz i n n y c h ludzi, żebyśmy spać nie mogli? Chyba...
Mała księżniczka (Hodgson-Burnett Frances) 3,5 - zawiodłam się. To książka bez duszy. Baśnie barda Beedle'a (Murray Joanne) 3,0 - zawiodłam się. Przy HP to bladziutkie. Światłość w sierpniu (Faulkner William) 5,5 - zastanawiałam się nawet nad szóstką. Błękitna pustka (Deaver Jeffery) 4,0 Wyżej niż kondory (Ostrowski Wiktor) 4,0 - każdą teraz będę porównywać z Dotknięciem pustki, która jest świetna. Opowieści z zaczarowanego lasu (H...
Niestety w tym miesiącu nie uda mi się już doczytać Nędzników Podróżnik WC (4,5) - trochę za mało podróży, a za dużo światopoglądu Cejrowskiego. Ale kilka świetnych opowiastek było RockMann czyli Jak nie zostałem saksofonistą (4,5) - ciekawostki o muzyce, całkiem sympatyczne, leciutkie czytadło W kraju niewiernych (4) - dwa świetne opowiadania, dwa porządne, reszta taka sobie. Dukaj chyba nie zostanie moim ulubieńcem. W lutym tylko 3 ...
I z wichru odezwał się Pan: Darwin, czuj się odwołany [4] Opowieści ewangelistów [6] Palimpsest [3] Masakra profana [5] Miasto i miasto [5,5] Złoty puchar [3] Szranki i konkury [4]
Zakręty losu - 3,00 Gra w kości - 5,00 Saga Sigrun - 5,00 Ja jestem Halderd - 5,00 Ogród marzeń - 2,00 Dom na klifie - 4,00 Zupa z ryby fugu - 4,00 Kochany wrogu - 5,00 Nikt nie jest aniołem - 3,00 Czytam "Zimowego monarchę"
Czajka była, Mamucik był, Sherlock również... hm ciekawość mnie pożera.:)
Agutku miły, dziękuję, za tę podróż w świat gadów, którą przyszło mi odbyć na żółwim grzbiecie, gdyż odgadywanie szło mi bardzo pomalutku. Housmana nie odgadłem, ale przy okazji przeczytałem wiersze Audena, Barańczaka, oraz podczytuję obecnie e.e. Cummingsa. Poszukiwanie więc, choć nieskuteczne, tego angielskiego poety zaowocowało poznaniem innej mniej lub bardziej ciekawej poezji. Gratulacje dla wszystkich konkursowiczów. :)
To wolny kraj! Kaftan bezpieczeństwa: Włóczęga wśród gwiazd Niewyjaśnione zagadki historii Polski Życie prywatne elit artystycznych Drugiej Rzeczypospolitej Złowrogie siostry Bergman: Za kulisami ruchu oporu w Danii 1940-1945
Oj boli serce, że nie Justyna. Kurcze tak się kobieta stara, tak macha kijkami a na końcu jest druga. Podziwiam Ją za wytrwałość mnie by chyba trafiło tak ciągle i ciągle druga. No, ale może wreszcie się uda. Ja trzymam kciuki za Justynę, zasłużyła na złoto.
Zacytowana na okładce opinia szwedzkiego krytyka Magnusa Utvika może wprawić w konsternację lub oburzyć niejednego wielbiciela współczesnych powieści kryminalnych. "Nie zawracajcie sobie głowy Stiegiem Larssonem, Kallentoft jest lepszy". Czy to w ogóle możliwe? No, cóż… możliwe jest na pewno, bo przecież mało istnieje takich dzieł – nie tylko w obrębie literatury kryminalnej, ale jakiejkolwiek – które byłyby skończonymi doskonałościami i do te...
Skusiłam się na: Lotnicy.
Tematyka książki Thackera obejmuje końcowy okres walk w czasie drugiej wojny światowej w Europie oraz krótki okres po kapitulacji Trzeciej Rzeszy. W sposób przystępny zajmuje się najważniejszymi wydarzeniami tego okresu, opisuje nastawienie oraz plany przywódców walczących państw, stara się również ukazać kierujące nimi motywy. Opis politycznych aspektów końca wojny pozwala na zrozumienie, dlaczego okupacja Niemiec zorganizowana została w taki, a...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)