Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Po ocenie książki widzę, że nareszcie ktoś, kto nie szaleje za "Panią Dalloway". Uff, już myślałam, że to tylko ze mną coś nie tak:)
Mam zupełnie inną opinię na temat "Gromu", ale czytałam lata temu, więc może teraz nie byłaby już tak dobra. Koontz daje niezły popis stylistyczny, z tego co pamiętam. Przynajmniej mnie ten język odpowiada. Poza tym bardzo ciekawa i dobrze rozpisana historia. No i mój ulubieniec Stefan.
01.11.2011 Pierwsze plączą się, zapominane, daty i nazwy, a więc w istocie to, co najbardziej jest nam obce, co sztuczne i umowne. Najlepiej pamiętane jest to, co dla nas jest najważniejsze: pozytywne przeżywanie, chwile dostrzeżenia uroku świata i życia. Naszego minionego czasu nie pamiętamy w sposób ciągły, a więc tak, jak on upływa; czas jest dla nas wyspami dziania się z rzadka rozrzuconymi w oceanie niepamięci, który tylko symbolicznie i...
To co: wnosić już kury, tzn. puddingi i sznapsy, czy jeszcze próbujesz znaleźć tytuł?
Robert Ziółkowski w swym olśniewającym pisarskim debiucie godnym wprawnego pióra doświadczonego pisarza powieści sensacyjnych prowadzi nas po zakamarkach ludzkich dusz i kuluarach policyjnej pracy. Polskim kryminałom bardzo często zarzuca się powierzchowność w kreowaniu realiów pracy policyjnej." Łowcy głów" temu zaprzeczają i po raz kolejny potwierdzają znaną prawdę, że najbardziej nieprawdopodobne historie dzieją się w prawdziwym życiu, tuż obo...
Gdyby się w niej zakochał. Małgorzaty nie kochał: "W pół roku zaś później Stach powiedział mi, że... żeni się z panią Małgorzatą Mincel. Popatrzyłem na niego... Machnął ręką. - Wiem - powiedział - że jestem świnia. Ale... jeszcze najmniejsza z tych, jakie tu u was cieszą się publicznym szacunkiem." Trudno w takich warunkach pławić się w dobrym samopoczuciu. Niechciana miłość przygniata, nie uskrzydla, niestety. A był niemiły dla klientów ...
Witaj u nas! Ja co prawda nie z Poznania i nawet nie z Wielkopolski, ale pierwsza zauważyłam Twój problem, to i pierwsza odpowiadam, a co :-). Otóż wymianę bezpocztową uskuteczniamy namiętnie na spotkaniach regionalnych; wejdź sobie na Forum (w prawym górnym rogu), w jego prawej zakładce jest spis zawartości forum i na pozycji 3 od dołu są tam wymienione Spotkania Biblionetkowiczów. W Poznaniu też się odbywają, więc pozostaje Ci sprawdzić, czy ...
A może ktoś chciałby kupić ode mnie punkty na podaja? Naprawdę tanio bym się ich pozbyła :)
Zaintrygowała mnie Grzeczna chyba się skuszę, zeby przeczytać.
Oryginalna opinia, większość ludzi jest zachwcona tą książką. Ja również byłam. Moim zdaniem tę książkę czytało się super, była jedną z najbardziej wciągających. I być może właśnie to sprawiło, że nie miałam czasu się nawet zastanowić nad tym czy autor dał jakieś wskazówki co do dalszego przebiegu akcji. Tę część przeczytałam w jeden dzień, cały cykl w ciągu tygodnia.
Ach, tak szybko to nawet niekoniecznie (najpierw sterta lekturek obowiązkowych i jeszcze dwie z biblioteki, które do połowy stycznia wypadałoby oddać :-); wystarczy, jak się zjawisz z nimi na jakimś śląskim spotkaniu. A sama już przeczytałaś? Bo w ocenach nie widzę, ani u Ciebie, ani u Seneki, którą podejrzewałam, że też może nabyć własne, a ciekawa jestem wrażeń!
I jeszcze może z nieco innej beczki CARL MARIA VON WEBER: Invito alla Danza op.65 http://www.youtube.com/watch?v=cqmY0xRSewg La Campanella wersja na fortepian. Gra Yundi Li http://www.youtube.com/watch?v=hEnfZjqMSy0 I oryginał powyższego utworu. Gra Leonid Kogan http://www.youtube.com/watch?v=lWaOnqmtr9U&feature=related A na koniec coś bardzo znanego. Vittorio Monti - Czardasz. Gra József Lendvay wraz z przyja...
Aaaa, takie buty. Kurczę, nie przypominam sobie tego w mojej szkole, albo mnie ominęło, albo o dziwo nie przeczytałam więcej niż 1 czy 2 lektur :D
:) Wiesz, ja bym się nie zdziwiła, jakby była niezła sprzedaż. W USA w tym roku sprzedano ponoć (ale to tylko słyszałam, więc głowy nie dam) więcej e-booków niż tradycyjnych książek. A czytniki liczy się tam już na kopy chyba ;) Z moich polskich książkowych znajomych (wirtualnych i nie) to pewnie już 100 ma czytniki, a przecież Kindle'a trzeba sprowadzać ze stanów (Nooka też sprowadzają). Rynek się tutaj dopiero budzi. Suma sumarum - miliony ...
Witam wszystkich, Na początku chciałbym zaznaczyć, ze Biblionetka to bardzo przyjemne i przydatne miejsce. Można w niej znaleźć recenzje i opisy mnóstwa książek, co jest bardzo pomocne dla osoby, która "raz po raz" chciałaby coś ciekawego poczytać. To właśnie biblionetkowy ranking skłonił mnie do przeczytania "Millennium" i "Gry o Tron", z czego bardzo się cieszę. Chciałbym jednak móc skorzystać z bardzo przydatnej opcji, jaką jest możliwo...
Krasnalku, a masz coś wspólnego z "Kodem da Vinci"?
Rzecki był w niej beznadziejnie zakochany. A co zrobił w ramach przygotowań do ślubu? Z tej całej rozmowy, to zaczynam dzisiaj Lalkę po raz kolejny.
Chyba wiedziałaś, gdzie to napisać :-) Mam raki, ale chwilowo pożyczone, jeśli nie znajdziesz wcześniej, to służę za jakieś 2 tygodnie.
W grudniu: Kat - (4) akcja Nobliści Diagnozowanie chorób z twarzy - (5,5) - pozycja zdecydowanie nie dla hipochondryków, wszystko będzie idealnie pasować :-) Żegnaj, Cytrusku - (4,5) Życie przed sobą (4) Świece na wietrze (4) Przepiórki w płatkach róży (4) Gra Geralda (4,5) Grzeczna (5) bajka chyba dla trochę starszych dziewczynek ;-) W trakcie świetna Pogoda dla bogaczy
Książki na szóstkę: ● „Lawinia” Ursuli Le Guin ● „Nic nie zdarza się przypadkiem” Tiziano Terzaniego ● „Źródło” Ayn Rand ● „Buddenbrookowie: Dzieje upadku rodziny” Thomasa Manna Książki prawie na szóstkę, czyli 5,5 – trzy tomy z cyklu o Felixie, Necie i Nice, czyli „Orbitalny Spisek”, „Orbitalny Spisek 2: Mała Armia” i „Trzecia Kuzynka”. Bardzo dobry cykl dla młodzieży, a i dorosłym sprawia przyjemność czytanie o pomysłowych nastolatkach. ...
W zapowiedziach WAB na razie nie ma, bo już szperałam. Ale na pociechę mam jeszcze jednego Mankella nieczytanego - co prawda o klasę niżej, ale zawsze porządna skandynawska robota - no i może jakaś dobra śląska Biblionetkowa dusza zakupiła i przy okazji pożyczy Raki pustelniki? (słowo honoru, że przeczytam w pierwszej kolejności, nie będzie leżeć pół roku!)
Podsumowanie roku na blogu: http://danutinka.blogspot.com/2011/12/czytelnicze-podsumowanie-roku-2011.html. GRUDZIEŃ Co do grosza - 4 Triumf słońca (85%) - 5 Lwie Serce - 4 Assegai - 3,5 Pirat królowej - 4 Schodów się nie pali (99%) - 5 W sercu Borneo - 4,5 Przeżyć z wilkami - 3,5 Biedni ludzie - 5 Ucieczka (97%) - 5 Świadek - 4,5 Kuzynki - 5 Powiedział mi wróżbita: Lądowe podróże po Dalekim Wschodzie (55%) - 4 Cór...
No właśnie: gdzie??
Facet to jednak raz na jakiś czas potrzebuje kryminału. Problemem może być tutaj jedynie odpowiedni dobór lektury, bo czego jak czego, ale biedy ten gatunek chyba nigdy nie odczuł. Półki w księgarniach od zawsze uginały się, tocząc nierówny bój z grawitacją i kolejnymi tomami obszernych serii kryminalnych. A gdyby tak czytelnik chciał przeczytać jakąś odrębną powieść, za którą nie stoi kolejnych osiem/trzydzieści osiem tomów i która sama w sobie ...
No tak w całości, to mi żaden opis nie pasuje, ale po odrobinie wzięłabym z marzyciela, zarazy i czytelnika literatury skandynawskiej :-)
Oczywiście ;) Starałam się jednak nie zawężać jedynie do tego, co obowiązkowe.
To są opowiadania, a w dodatku obowiązkowo musiałam je przeczytać.
Obfitym grudniem zakończyłem rok równą setką przeczytanych książek. Targowisko próżności (4) Jądro ciemności (4,5) Hrabina Cosel: Powieść historyczna (4,5) Dotknięcie pustki (4) Kamień na kamieniu (5,5) Biała gorączka (5) Biznes po prostu (4) Wierna rzeka (4,5) Marta (4) Rewizor (4,5) Europa: Rozprawa historyka z historią (4) Doktor Jekyll i pan Hyde (3,5) Maria i Magdalena (5) Lektor (4,5) Krótka historia czasu (4) Między ustam...
Idę się sklasyfikować. Dam znać :-)
Przepraszam, chyba źle się wyraziłam. Chodziło mi o to, że dziwi mnie takie podejście do książki.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)