Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Całkiem prawdopodobne, że masz rację. Tak właściwie nic nie wiem, skoro w księgarni jestem raz na pół roku, książek kupuję dwie czy trzy na rok i nie przypominam sobie, aby ktoś z moich znajomych je czytał. Kiedyś kolega z pracy, widząc mnie czytającego, zapytał, co zrobię z przeczytaną książką. Pytanie było na poważnie, on nie wiedział co się robi z książkami w domu, pewnie dlatego, że nie zna domu z biblioteczką. Engo, dobrego roku dla Ciebi...
Mam pewną uwagę do formy wydawniczej książek Cornwella. Za ich polską edycję zabrało się wydawnictwo Erica. Po wydaniu pierwszych dwóch tomów "Trylogii świętego Graala" wpadli na pomysł, który z czasem przekształcił się w niebezpieczną manierę: sztucznego rozdmuchiwania objętości. Książki liczą po 500-600 stron (cykle: "Wojny Wikingów" i "- Trylogia arturiańska"), ale marginesy są szerokie, interlinie powiększone, a druk większy niż zazwyczaj; w ...
Ależ Doroto! Zapewniam Cię, że i ja poruszam się w szpilkach jak ta niedźwiedzica:) Nie wiem, doprawdy nie wiem, jak można chodzić w czymś takim, ale jednak kobieta wygląda ładniej w tych dziwadłach. Nie miałem okazji zapoznać się z książką Kwaśniewskiej, ot, tyle że przerzuciłem parę kartek i zdziwiłem się swoim odbiorem kilku zdjęć. Czemu właściwie tak podobają mi się te modelki? – myślałem. A ja sam? Cóż, dobrze i naturalnie się czuję w garn...
Grudzień: "Hańba" Coetzee (5) "Fałszerze" Gide (powtórka) (4,5)
Listopad: "Lekcje ciemności" Czaja (5) "Stopniowe zamieranie krzyku" Bienek (4,5) Grudzień: "Hańba" Coetzee (5) "Filozof i wilk" Rowlands (5) "Berek" Szczygielski (4) "Fałszerze" Gide (powtórka) (4,5)
"Hańba" Coetzee (5) "Filozof i wilk" Rowlands (5) "Berek" Szczygielski (4) "Syn światłości" Jacq (4,5) "Świątynia milionów lat" Jacq (4) "Bitwa pod Kadesz" Jacq (4) "Wielka pani Abu Simbel" Jacq (4) "Pod akacją Zachodu" Jacq (4) "Hermańce" Kosmowska (3) "Kafka nad morzem" Murakami (4,5) "Fałszerze" Gide (4,5)
Misiabelo, dziękuję! :(
Obelg faktycznie nie ma, ale ton wypowiedzi firs pepe zostawia wiele do życzenia. Posty Klakiera nie zasługiwały - moim zdaniem - na tak zaczepne i nieprzyjemne komentarze. Ale to wszystko w tej kwestii ode mnie - boję się, że zostanę za moment zaatakowana za włączanie się do dyskusji, która mnie nie dotyczy :-(
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet Dziewczyna, która igrała z ogniem Zamek z piasku, który runął Cała saga "Millenium" ma u mnie wielką szósteczkę:) A poza tym: Jak wychować dziecko, psa, kota... i faceta 5,0 Z pamiętnika młodej mężatki 5,0 Tajemnica Ołtarza Gandawskiego 4,5 Zapach malin 4,5 Zacisze 13 4,5 Sztuka uwodzenia 4,0 Moi przyjaciele, moje kochanki 3,5 Kod Atlantydy 3,0 Dzikość serca 3,0 Księżycowa sonata 3,0 Szaleń...
To prawda, Darcy (po przemianie) to ideał mężczyzny
ja uważam, że to było trochę niegrzeczne i niekulturalne. Czym 'zapracowałam sobie' na to, że ktoś stwierdził, że 'upadłam nisko', czy sugeruje niski poziom moich wypowiedzi? To prawda, że niezbyt często, o ile wcale, wyrażam swoją opinię na temat książek, które przeczytałam, ale nie czynię tego, ponieważ nie jestem znawcą literatury. Zwróciłam temu biblionetkowiczowi uwagę w związku z tym, że z tak bujnym rozmachem nazywa wielu pisarzy 'grafoman...
Cudo! A wiesz może, w którym miejscu internetu trzeba wrzucić pytanie, by mi w butelce wróciła macierzanka i burzany, leżące tutaj odłogiem już ponad trzy lata: Pole, szczere pole? :-)
To jest bardziej dosłowne tłumaczenie tytułu. Brzmi on "Sense and sensibility"- czyli rozsądek i... wrażliwość :)
Aktualizacja: Brak: Wszystkie książki De La Cruz, Naznaczona. Dodaję: + Władca much + Umarli czasu nie liczą
Tak, "Gutmann und Guttweib". To jeszcze trochę uwag ogólnych przy okazji. Pierwszym moim tłumaczeniem kontrkonkursowym było to do konkursu 113: Śnieżne klimaty dla zieloo, a wzięło się z braku dostępu do tłumaczenia kanonicznego. Pewnie by się na tym skończyło, gdybyś mnie nie zmotywowała do wprowadzenia tego jako stałego elementu. Teraz też chciałem dać najpierw wiersz, który znałem pod tytułem "Pańcio i pańcia", ale okazało się, że go nie pamię...
Też przeczytałam całość i zgadzam się z Twoimi wnioskami, Maro. Żadnych obelg ze strony first-pepe nie zaobserwowałam.
Przyjrzałam się uważnie Waszej (tutaj i gdzie indziej) wymianie zdań i szczerze mówiąc, uważam, że otrzymałaś taką odpowiedź, na jaką sobie zapracowałaś. Najwyraźniej żywisz do tego użytkownika osobistą animozję, być może ze względu na to, że kiedyś ośmielił się zwrócić Ci (całkiem słusznie) uwagę. Zanim pożalisz się administracji, przestudiuj swoje komentarze i skorzystaj z opcji "Ignoruj", tak będzie prościej i... bardziej elegancko.
Nieoczekiwanie dostaliśmy bardzo miły prezent noworoczny :-). Moja prośba miesiącami dryfowała w Internecie jak butelka z listem, aż w końcu, w końcu! znalazła się (że tak to ujmę) we właściwych rękach obdarzonych dobrym sercem ;o), i oto (proszę o brawa i fanfary!)... długo oczekiwane, zabójcze tango Andrzeja Waligórskiego!!! Sherlock Holmes Pod drzwiami kasy, w podziemiach banku Szepcą dwa basy: rakiem go, Franku! Ich pomruk dziki ...
Clavell napisał "Króla szczurów" na podstawie własnych doświadczeń w obozie jenieckim dla żołnierzy alianckich. Akcja rozgrywa się zresztą w tym samym miejscu, w którym przebywał autor, czyli w obozie Changi w Singapurze w 1945 roku. Choć zaznacza on zaraz na początku, że wszelkie postacie są fikcyjne i nie należy łączyć ich z żadnymi realnymi osobami (idę o zakład, że wzorce charakterów nie wzięły się znikąd i z pewnością w mniejszym bądź większ...
Hyperversum - 5,5 Brak wiadomości od Gurba - 5 Kod Stravinci: Parodia "Kodu Leonarda da Vinci" - 2 Kocie furtki i pułapki na myszy: Skąd się wzięły zwyczajne (i niezwykłe!) przedmioty w naszym życiu? - 5 Cisza - 5 Nikt nie widział, nikt nie słyszał... - 4,5 Obiecaj mi - 5 i w trakcie Zamek z piasku, który runął... :)
W roku 2011 przeczytałam 147 książek. W tej liczbie 89 było pożyczonych, a 58 moich własnych. Spośród 89 pożyczonych książek 72 to pożyczki od Biblionetkowiczów, a 17 było pożyczonych pozabiblionetkowo. Najwięcej przeczytałam w lipcu – 18 sztuk. Najmniej w styczniu – 8 sztuk. Klasyfikacja według liczby poszczególnych ocen. Postawiłam w tym roku następujące oceny: 6 - 20 5,5 - 16 5 - 39 4,5 - 23 4 - 24 3,5 - 11 3 ...
Czeska awangarda poetycka XX w., świadomie nawiązująca do bogatych tradycji rodzimej twórczości ludowej i błyszcząca tak świetnymi nazwiskami, jak F. Halas, V. Nezval czy K. Biebl, w dużym stopniu określiła również credo artystyczne i ideowe grupy młodych twórców, skupionych w końcu lat pięćdziesiątych wokół pisma "Květen". Byli wśród nich tacy znani dziś poeci, jak M. Florian, M. Kundera, J. Šotola i V. Dvořáčková. Wspólną ich cechą jest dążeni...
Ta książka mnie przeraziła. Jest groźna, a zarazem kontrowersyjna, stanowi wyzwanie dla czytelnika. I to właśnie jest w niej porywające. Ten thriller to historia o dziwnym związku porywacza i jednocześnie okrutnie doświadczonego przez życie chłopca oraz dziewczyny - jego ofiary, rozgrywający się w ekstremalnych warunkach. Nieważne, ile macie lat, po prostu przeczytajcie tę książkę. To najbardziej zdumiewający debiut roku. Barry Cunningham - od...
Ojciec Goriot - Honoriusz Balzac [5] Ptaki ciernistych krzewów - McCullough Colleen [5.5] Białe Noce - Fiodor Dostojewski [4] Bal w operze - Julian Tuwim [5.5] Bal u Salomona - Konstanty Ildefons Gałczyński [4] Cheri - Colette [4.5] Dym - Maria Konopnicka [4] Dom na Sekwanie - William Wharton [1] Horla - Maupassant Guy de [5] Sonata Kreutzerowska - Lew Tołstoj [5] Tatarak - Jarosław Iwaszkiewicz [5.5] Naszyjnik - Maupassant Guy de [5] ...
Hihi, to tak jak ja ze swoimi. Napawam się widokiem, mówię sobie: "no to jak przeczytam to i to i tamto, wreszcie się biorę za..." - i najczęściej na tym się kończy. Na spotkanie w zupełności wystarczy. Będę miała motywację, żeby nie przetrzymywać :-). Z góry dziękuję!
Zapomniałam o jeszcze jednej: 1001 filmów, które musisz zobaczyć (5)
Powieści Murakamiego sprawiają wrażenie, jakby były fragmentami (i to wcale nie najważniejszymi) jakiejś innej powieści. Uwielbiam u Murakamiego ten spokój zwyczajnej codzienności oraz to, że tak naprawdę nigdy nie wiadomo, co się stanie za chwilę (czy stanie się cokolwiek innego). A to i tak nie spowoduje zmiany zachowań bohaterów, dalej będą spokojnie żyć. Tak więc trudno mi się zgodzić ze stwierdzenie, że ktoś tam zmaga się z sobą, każdy ma ...
No jasne. Super. A ja uwielbiam sprawdzać. Jak nie wiem co mi wyjdzie i jaki może mieć smak. Cudowności.
Pewnie, że chcę! Uwielbiam zeszyty, gazety, książki i co tylko z przepisami. Tzn. uwielbiam czytać i oglądać, bo robić już znacznie mniej :-) Swój też przyniosę, a co!
O tak, wyobraźnia Moersa jest powalająca! Ja płaczę z dwóch powodów: że tą akurat książkę wysprzedano już dawno i jej ceny sięgają kosmosu, a ja zbieram i chcę mieć oraz dlatego, że nic nowego nie tłumaczą i nie publikują w Polsce, buuuu...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)