Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
- Rusłan i Ludmiła (Puszkin Aleksander)5,0 - Żuk w mrowisku (Strugacki Arkadij, Strugacki Borys) 5,0 - To nie jest książka (Autor Nieznany) niezainteresowana - Antropolog na Marsie (Sacks Oliver) 5,5 - Stopy Pana Boga: Metafizyczny przewodnik po Tatrach (Rudowski Krzysztof)5,0 - Kamienny anioł (Scholes Katherine) 3,5 - Waran (Diaczenko Marina, Diaczenko Siergiej) 1,5 - Magom wszystko wolno (Diaczenko Marina, Diaczenko Sierg...
"Tatianę i Aleksandra" oczywiście, a "Jeźdźca" według moich notatek ma Jola.
Tajemnice Paryża (5) książka faktycznie miejscami poraża patosem i naiwnością, jak ostrzegali, ale z drugiej strony to prawie saga Paryża. A ja uwielbiam sagi Czytelniczka znakomita (5) aż się żal robi królowej, która tak późno odkryła czytanie. Motywuje mnie, żeby pomyśleć o jakichś porządkach w lekturach 44 Scotland Street (4,5) gdybym wiedziała dokładnie, co to za historie, pewnie bym nie sięgnęła. Ale ciekawe i ostatecznie podobają mi się p...
Z tym językiem oryginału to Andrus sobie jaja robił, czy któryś z Biblionetkowiczow? :)
Ależ oczywiście, możesz trzymać!
Jak ten czas szybko leci... Wyspy bezludne (5) - przyjemne ni to opowiadania, ni to eseje. Każdy szczyt ma swój Czubaszek (5) - lekka i wyjątkowo zabawna książeczka. Przy takiej parze, nie mogło być inaczej.
Jest taka książka Sapkowskiego Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy. Tam znajdziesz sporo ciekawych informacji. A tak na szybko: Sapkowski czerpie dużo z mitologii słowiańskiej, Tolkien natomiast z mitologii germańskiej i celtyckiej. Pratchett chyba najwięcej czerpie z kultury współczesnej. Prace Tolkiena to high fantasy, najbardziej przypominają mity o antycznych herosach, gdzie dobro i szlachetność tryum...
Mój bardzo skromny listopad: 44 Scotland Street (3,5) Dwanaście opowiadań tułaczych (5) Żyletka: Reportaże i wywiady "Dużego Formatu" (5) Rzecz o mych smutnych dziwkach (4)
W razie czego służę pożyczką. :-)
Nie czytałam tego dodatku Diuny, ale z ciekawszych cykli to Jeźdźcy smoków z Pern Nie pamiętam, gdzie w tym cyklu, ale miałam taki fajny moment, kiedy całe to bardziej fantastyczne szaleństwo nagle powpadało w odpowiednie miejsca i zrobiła się z tego całkiem przemyślana sf. Tylko trzeba się zaopatrywać w co najmniej 3-5 tomów na raz, bo błyskawicznie się to czyta. I rzeczywiście dobre tłumaczenie ma w tych kluczowych tomach "wpadania na miejsca...
Mój listopad: Pod jednym dachem, pod jednym niebem (5) Pamiętniki Adama i Ewy (4) Opactwo świętego grzechu (4,5) Maud z Wyspy Księcia Edwarda: Biografia L. M. Montgomery (3,5) Mój dzielny tata (3,5) Królestwo mojej mamy (3,5) Świat według psa: Opowieść jamnika Bolka (5) Bojowa pieśń tygrysicy (4) Uchwycona w światło (5) Sonata Kreutzerowska (4) Biografie spod ciemnej gwiazdy (4) Najbliżsi krewni: Jak szympansy uświadomiły mi, kim jest...
Siłaczka - Stefan Żeromski [5] Buddenbrookowie: dzieje upadku rodziny - Tomasz Mann [6] Zmierzch - Stefan Żeromski [4] Rubio - William Wharton [3.5] Łóżko - Janusz L Wiśniewski [1.5] Dom nad rozlewiskiem - Małgorzata Kalicińska [2] Pianistka - Elfriede Jelinek [4.5] Chory kotek i inne wiersze - Jachowicz Stanisław [5] Czas Cappuccino - Sue Townsend [3] Komediantka - Reymont Władysław [6] Mansfield Park - Jane Austen [3.5] Zauroczenie -...
Witam, wybrałam temat prezentacji maturalnej: Człowiek w sytuacji próby, przedstaw na dowolnych przykładach literackich. Co polecilibyście spoza kanonu lektur?
Przyjaciel kiedyś przedstawił ciekawy wywód na temat podziału autorów fantastyki ze względu na podejście do potrzeb fizjologicznych głównych bohaterów ich książek. Było bardzo wesoło, ale nie wiem, czy ta klasyfikacja przejdzie na maturze, bez większej ilości owijania w wyrazy bliskoznaczne i eufemizmy.
:)
mój małż przeczytał 'Chłopca z Latawcem' i 'Mężczyzn, którzy nienawidzą kobiet' i powiedział mi w sekrecie, że wolał 'Chłopca ..';)
Zapraszam :-)
To polecam jeszcze "Złodziejkę książek", też warto. Pamiętam, że "Dziennik" czytałam dwa razy - w szkole podstawowej i już jako osoba - powiedzmy - dorosła. Bardzo mi się podobało.
110 i worek
:-)))
a "Kondrad Wallenrod”?
Hej, poszukuję książek, wierszy, obrazów, zdjęć, itd. związanych z Indiami. Mam przedstawić ten kraj na tle jego wieloreligijności. Szczególnie interesują mnie opisy przeciętnych mieszkańców Indii różnych wyznań. Jeśli przypominacie sobie jakieś fragmenty, w których przeczytaliście coś o Brazylijczykach, Kenijczykach, czy Australijczykach, to też bardzo proszę, piszcie.
Witaj Cieszę się, że nareszcie trafiłam na opinię o Prawieku, która w całości pokrywa się z moimi odczuciami na temat tej książki. To nie pierwsza Twoja recenzja, z którą się „identyfikuję”. Pisz dalej, bo świetnie Ci to wychodzi.
Książki Marka Krajewskiego są bardzo męskie a raczej brutalnie męskie
Według mnie jest to książka o przyjaźni, próbie odkupienia win i bardzo mnie wzruszyła. Płakałam prawie przez całą książkę. Dla faceta musi to być książka męska np. "Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet" bijatyki, pogonie,tajemnica. Ale mogę sie mylić nie wielu mężczyzn w moim otoczeniu czyta:( . Prawda jest taka każdy ma swój własny gust i dlatego jesteśmy różni.
męska literatura: Barbarzyńska to Sven Hassel Cywilizowana to Tom Clancy
Trudno mi wyobrazić sobie kogoś, kto ma konkretne zainteresowania wiążące się z jakąkolwiek formą kultury a nie czyta książek. Po prostu nie umiem tego ogarnąć. Ale nie mnie oceniać... Aż z ciekawości grzebnęłam w Internecie, by zobaczyć jaką to literaturę kojarzyć należy z Bałkanami (nigdy mnie nie interesowały, więc nie mam pojęcia) i wynalazłam takie coś - "Czefurzy raus!" Gorana Vojnovića. Wydaje się interesujące. Szkoda, że Twój chłopak...
dlaczego zdecydowanie nie?
Oj, zdecydowanie nie wybrałabym tej książki jako prezent dla mężczyzny.
Diuna Franka Herberta nie jest ani trochę podobna do Legend Diuny. To samo uniwersum, a zupełnie inne podejście :) Hyperion od jakiegoś czasu czeka w kolejce do przeczytania, a Mrówy od dzisiaj :D
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)