Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
A mnie zakupy w Ikei :)
Wszystkiego najlepszego! :-)
Nie jestem fanem kawy i jakoś mi specjalnie apetyt na nią nie wzrósł. Nie zarejestrowałam że pojawia się w takiej ilości. Bardziej wpada mi w oko jedzenie ;o)
Zgadzam się. "To!" z różnych powodów może przerazić. A jeśli w dodatku ktoś pamięta dwuodcinkową ekranizację... brrrr... Jest to zresztą jedyna książka Kinga, którą odrobinę cenię ;)
Nie wiem czy przypadkowo założyłaś temat pod tą książką ale akurat "To!" bym odradzał jeśli nie chcesz się bać, to chyba "najstraszniejsza" z książek Kinga, z tych które czytałem. A w ogóle to według mnie te jego książki w których nie ma się czego bać są najgorsze z jego dorobku bo ani się nie przestraszysz ani nie jest to jakaś wartościowa lektura, weźmy np. taką Zieloną Milę - straszna nuda. A jak nie chcesz się bać to po prostu zostaw Kinga i ...
-- listopad -- Ziemia kłamstw (5,5) I była miłość w getcie (3) Pisarz, który nienawidził kobiet: Podwójne życie seryjnego mordercy (4,5) czytam Pióropusz
Och, chodzi za mną ten Guillou od dawna, już się zastanawiałam nad kupieniem, ale na wszelki wypadek chciałam kawałek podczytać w bibliotece lub w księgarni. Tylko że na razie nie trafiłam, a Twoja ocena zwiększyła natężenie pokusy... Hm, może jednak kupię? Miciusiowi na imieniny na przykład? A "Hotel Paradise" też mi nie przypadł do gustu, choć byłam chyba łaskawsza w ocenie. Ani to porządny kryminał, ani powieść obyczajowa, takie nie wiadomo ...
Nie wiem, czy to dobry dział na temat tego postu. Ten, kto czytał powieści i opowiadania o Śródziemiu, pewnie się zastanawiał nad pochodzeniem Toma Bombadila, jedynej postaci, na którą nie działała destruktywna siła Jedynego Pierścienia. Tolkien napisał, że każdy świat ma swoje tajemnice, zatem i Śródziemie musi mieć swoje. Ale i tak zastanawiająca jest tajemnica Bombadila. Czy był samym Iluvatarem, stwórcą wszystkiego? Czy może był wyjątkową ist...
Widziałam wcześniej tę aukcję, bo tak się złożyło, że akurat jest na niej wystawiona książka, na której mi zależy i której poszukuję od jakiegoś czasu, rzadka. Ale tu, w tym tłumie i na takich warunkach? Nie zamierzam w to wchodzić, bo jakie jest prawdopodobieństwo, że akurat tę właśnie trafię? Aż takich chodów nie mam na górze ;) W tej chwili kupuję już prawie wyłącznie to, na czym mi zależy - bardzo i od dłuższego czasu (test wytrzymałości tak...
Godna pozazdroszczenia rocznica:) Jeszcze wielu wspaniałych lat z BiblioNETką, biblionetkowiczami i książkami:)
Dlaczego mężczyźni zdradzają? Dlaczego nie potrafią okazywać uczuć? Co jest dla nich najważniejsze? Czego się boją? "Poznaj Męskie Sekrety" to książka, w której kobiety znajdą odpowiedzi na powyższe pytania i wiele, wiele innych… Dzięki lekturze przewodnika już nigdy nie dadzą się zaskoczyć mężczyznom. Nauczą się rozumieć męski punkt widzenia i przewidzieć zachowania obecnych czy potencjalnych partnerów. Będą mogły odbudować swój związek bądź u...
Jestem, ale listę przeczytanych książek zrobiłam już wcześniej i teraz tylko wkleiłam :) Ależ wiosennie w tej naszej Polsce!
O! Jesteś już. :-)))
Wielu kolejnych i wspaniałych lat z BiblioNETką życzę!
Dziwny przypadek psa nocną porą Swiatowy bestseller i słusznie. Ocena 6. Nie i Amen "Nie należy doszukiwać się woli Bożej dodatkowo jeszcze w bezsensie; wystarczy dostrzegać ją w sensie" [s.47]. To zdanie można uznać za motto książki. Świetnie mi się ją czytało. Ocena 6. Terror Rewelacyjne połączenie powieści podróżniczej, przygodowej, thrillera i horroru. Ocena 6. Berek Moja pierwsza książka "gejowska". Bardzo mi się podobała, choć gdyby auto...
Czy Joseph Conrad, a właściwie Józef Teodor Konrad Korzeniowski, był rasistą? Pewnie sam tego do końca nie wiedział, ale krytycy nie ustają w upartych próbach udowodnienia mu rasizmu. Gdyby autor był mniej martwy, to zapewne nawet by go to zainteresowało, a tak pozostaje nam drążenie mało istotnego już tematu. Rzecz jasna ja nie mam zamiaru tego roztrząsać, ale trzeba przyznać, że „Jądro ciemności” jest w tym kontekście odważną powieścią (nowelką...
Bardzo mi się podobała, tutaj(tzn. pod recenzją) pisałam o swoich wrażeniach: Z czego składa się człowiek? Polecam, jeśli jeszcze nie znasz :-)
Listopad Samotność liczb pierwszych - 4,5 Rok potopu - 3,5 Morderstwo w Orient Expresie - 4,5
Nie wiem czy mogę się przyznać bez posądzenia o plebejski gust - ale ja ogólnie lubię Grocholę... Chociaż faktycznie "Trzepot skrzydeł" to całkiem inna liga niż "Ja wam pokażę". Co do "Zaćmienia" - po pierwsze wymordowało mnie jak rzadko, czytałeś więc wiesz, że nie jest to jakieś opasłe tomiszcze a ja z nim od sierpnia walczyłam - gdyby nie to, że zobowiązałam się przeczytać i napisać opinię to już dawno bym rzuciła w kąt. Nie przemówiła do ...
Tagi będą naprawdę pomocne, o ile będzie już więcej haseł oraz więcej otagowanych książek, tak, aby sięganie po nie, czy nadawanie ich stanowiło kolejny nawyk ;) Tagowanie na pewno rozwiązałoby w dość prosty i wygodny sposób kwestię książek, którym dotąd nie towarzyszy żaden opis, nota, czy inny tekst, zwłaszcza w przypadkach starszych wydawnictw, które nie mają okładkowych reklamówek i zajawek. "Zestaw tagów", to dobry pomysł, ale chyba t...
Przeczytane w listopadzie: 1.Grabski Maciej (pseud.) -Ksiądz Rafał(5) 2.Clavell James -Shogun: Powieść o Japonii(5) 3.Gutowska-Adamczyk Małgorzata-Cukiernia Pod Amorem: Tom 2: Cieślakowie(5) 4.Kaysen Susanna-Przerwana lekcja muzyki (4) 5.Läckberg Camilla-Syrenka (4,5) 6.Buck Pearl Sydenstricker -Trzy córki pani Liang (3,5) 7.Mankell Henning -Piąta kobieta (4,5) 8.Kowalewska Hanna-Tego lata, w Zawrociu (5) 9.Kowalewska Hanna -Góra śpiąc...
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 40 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust) 2...
Na początek pytanie - o czym najczęściej dyskutują Polacy? Odpowiedzi będzie pewnie sporo - o pracy, nieciekawym szefie, różnego rodzaju kłopotach (uwielbiamy przecież narzekać), o sąsiadach, teściowej (temat rzeka...) i o Kościele. I mam czasem takie wrażenie, że ten ostatni temat wzbudza największe emocje i kontrowersje. Trochę to może dziwne, bo ponoć ponad 90% naszego społeczeństwa to katolicy więc z założenia powinniśmy mieć zbieżne poglądy...
Widzę, że podobał Ci się "Trzepot skrzydeł" - mnie również. A czemu "Zaćmienie" nie przypadło Ci do gustu?
Ojej, widzę, że w końcu przeczytałaś tę Fleszarową! Napiszesz więcej o swoich wrażeniach?:)
Hryciowie - 5,5 Podróże małe i duże - 5,5 Kobieta na krańcu świata - 5,5 Bóg, kasa i rock'n'roll - 5,5 Biblioteka umarłych - 5,0 Trzepot skrzydeł - 5,0 Eragon - 5,0 Obiecaj mi - 4,5 Kiki van Beethoven - 4,5 Truskawki z szamponem - 4,0 Słomiana wdowa - 3,0 Bez przebaczenia - 3,0 Miłość na deser - 3,0 Zaćmienie - 3,0
I do "w trakcie": Pacyfik: Piekło było za oceanem :)
Przeczytane: Zabić tego Polaka - 4 Statek ladacznic - 5 Florencja, córka Diabła - 3,5 Westerplatte-Oksywie-Hel 1939 - 3,5 W trakcie: Pożegnanie z Afryką Stąd do wieczności
Uwielbiam takie niespodziewane przypadki. Mała rzecz a cieszy :)
1. Corinne ("Biała Masajka" - Corinne Hofmann) 24 OUT 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 38 3. Helena ("Iliada" - Homer) 32 4. Gerda ("Królowa Śniegu" - Hans Christian Andersen) 38 SAVE 5. Rosół (seria książek o Mikołajku - René Goscinny) 34 6. Natasza Rostowa ("Wojna i pokój" - Lew Tołstoj) 24 7. Joachim Ziemssen ("Czarodziejska góra" - Tomasz Mann) 28 8. Pani Verdurin (cykl "W poszukiwaniu straconego czasu" - Marcel Proust...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)