Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
a i 11. Bóg, kasa i rock'n'roll - Szymon Hołownia, Marcin Prokop (5 - niezwykle interesująca, błyskotliwa dyskusja pomiędzy dwoma dość inteligentnymi mężczyznami - polecam)
No ale ostatecznie nie stanął na wysokości zadania - Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu.
Ostatni weekend spędzony w łóżeczku pozwolił mi na nadrobienie zaległości czytelniczych: 1.Teleny (4 - wbrew obawom doczytałam do końca, nie taka straszna jak ją malują ;-)) 2. Tornado seksualne (4 - pomimo różnych zabawnych sytuacji nie polubiłam zbytnio bohaterki) 3. Ewangelia według Heroda (6!!! - rewelacyjne dzieło na miarę Dana Browna, polecam!) 4. Dziewczyna, która igrała z ogniem (5 , bardziej podobała mi się pierwsza część) 5. Wspóln...
W tym miesiącu wcale nie tak źle: Ucho, dynia, sto dwadzieścia pięć (4) - dzięki synowi nadrobię trochę zaległości w literaturze dziecięcej Sosnowe dziedzictwo (3,5) Pensjonat Sosnówka (3) - już się nie dam wkręcić w takie czytadła Przez dziurkę od klucza: 30 lat obserwacji szympansów nad potokiem Gombe (6) - świetna, dzięki Miaugorzato! Jeszcze jeden dzień (4,5) - wzruszająca, ale nie rzewna Krowy, świnie, wojny i czarownice: Zagadki kultu...
A propos "Anny Kareniny" - Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu
Przeczytane w październiku: 1.Osadnicy z Catanu 5 2.Karawana do marzeń 5 3.Jak wychować dziecko, psa, kota... i faceta 4.5 4.Wampir z M-3 4.5 5.Zamek z piasku, który runął 5 6.Piłat 5
1. Reginald Jeeves (wiele książek Pelhama Wodehouse'a) 54 2. Daphne Manners ("Klejnot Korony" - Paul Scott) 40 3. Edward Snaith ("Błękitny Zamek" - Lucy Maud Montgomery) 44 4. Kelsier ("Z mgły zrodzony" - Brandon Sanderson) 36 5. Gruban Malić ("Bohater na ośle" - Modrag Bulatović) 30 out 6. Alfred Ill ("Wizyta starszej pani" - Friedrich Dürrenmatt) 26 7. Joffrey Baratheon (cykl "Pieśń lodu i ognia" - George Martin) 28 8. Alvin Stw...
Przeczytane w października: - O czym szumią wierzby - Sodoma i Gomora - Czarnoksiężnik z Północy - Oblężenie Macindaw - Zatrute ciasteczko - Detektyw i panny (serdeczne podziękowania dla Moreni!) - Baśnie z Kociewia
A oto i tłumaczenie Pollaka: Rycerz w niewoli Siedzę w milczeniu pod oknem ciemnicy, Przede mną niebo sinieje w oddali: Mkną wolne ptaki lotem błyskawicy, Spoglądam na nie -- ból i wstyd mnie pali. Nie ma na ustach mych grzesznej modlitwy Ani też pieśni śpiewanych kochance: Pomnę jedynie dawne moje bitwy, Miecz hartowany, żelazny mój pancerz. Pancerz z kamienia zakuwa mnie teraz, Szyszak kamienny uciska mnie srodze, Puklerz pr...
Błękitny Zamek - Lucy Maud Montgomery [2] Wrzos - Rodziewiczówna Maria [5] Berenice - Edgar Allan Poe [5] Antoniusz i Kleopatra - William Szekspir [3.5] Dwukropek - Wisława Szymborska [4] Czerwone i Czarne - Stendhal [6] Żywy telegraf - Bolesław Prus [2] Gospoda pod dwiema wiedźmami - Joseph Conrad [ 4.5] Wiktoria - Hamsun Knut [5] The Lord of the Flies - William Golding [4.5] Ethan Frome - Edith Wharton [6] Amy Foster - Joseph Conrad ...
Ech, tego się chyba nie da ograniczyć... ;) "Cień Hipokratesa" też się bardzo dobrze czyta. Dałam "tylko" 5, bo nie zgadzam się z opinią autora na temat badań przesiewowych. Może on ma rację jeśli chodzi o realia zachodnie, nie wiem, ale u nas, gdzie ludzie idą do lekarza jak już jest za późno na interwencję, należy takie badania raczej szeroko propagować niż wyliczać ich słabą skuteczność. Poza tym - świetna książka.
Agnieszko, a "Jak wychować dziecko, psa, kota i... faceta" to może Twoja własność? A jeśli tak to czy można liczyć na ew. pożyczkę?
Tomkowskiego mam w schowku od dawna, a teraz dorzuciłam jeszcze tylko Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny. Dzielnie ograniczam puchnięcie schowka. ;)
Niewielki format. Nieco ponad sto stron. Czerwona, przyjemna w dotyku twarda oprawa, z intrygująco niekonwencjonalną obwolutą. Wydanie w sam raz (wyd. W.A.B., Warszawa 2011), by je ukryć w spodniach, żeby przypadkiem znajomi się nie dowiedzieli, co czytasz, albo pod kołdrę, gdy rodzic wejdzie do pokoju. Niepozorny i zagadkowy tytuł również nie zwiastuje niczego złego, a już na pewno nie przygotowuje czytelnika na czołowe zderzenie z zawartością. ...
Jest smakowita! I nie zabiera dużo czasu. Jakby co - daj znać. :)
Sądzisz, że wymienionej przeze mnie u góry książki (Alick West "G. B. Shaw", PIW, 1952) nie znajdziesz w bibliotece? Chyba masz rację, bo nakład był mizerny.
Kiedyś chcę :) Niekoniecznie teraz, bo i tak będzie u mnie leżała nieczytana. Więc jakby ktoś chciał wpaść przede mnie w kolejkę (nawet więcej niż jedna osoba), to nie mam z tym problemu. A książka zapowiada się niezmiernie smakowicie!
Salon gier Pewien uśmiech
Moja. Pożyczyłam koleżance, ale w przyszłym tygodniu ma wrócić. Chcesz? To są przecudowne eseje o książkach i czytaniu. Dowcipne, niezwykle trafne uwagi. Autor segreguje problemy tematycznie, a ponieważ książka jest stosunkowo nowa, to dochodzi do e-booków nawet. Książeczka niewielka objętościowo, sama się czyta. Bardzo polecam!
Dziennik nimfomanki 3,0 Hotel "Bertram" 3,0 Ostatni ślad 4,0 Niegodziwa czarodziejka 3,5 Myszy i ludzie 5,5 Niepamiętnik Dolores Price 5,0 Zgrywa 4,5 Rodzina Borgiów 5,0 Śmiejący się policjant 5,0
Dziękuję :) Myślę, że zadowolę się tą niepełną wersją, a w międzyczasie może na coś natrafię.
O, widzę, że mamy takie samo zdanie na temat książki M. Grzebałkowskiej. Oby jak najwięcej takich biografii powstawało:)
Miał być kryminalny październik a okazał się fantastyczno-romansowy:) Królewska krew; Wieża elfów 6,0 - Miodzio:) Zapach spalonych kwiatów 5,5 - wrażenia w czytatce Melisso De La Cruz - podbiła pani moje serce... Strzeż się psa: Psi kryminał 5,5 - a jednak się trafił jeden kryminał:) Letni domek 5,0 - tu też coś naskrobałam Prawda ukryta w zakamarkach pamięci Artystka wędrowna 4,5 Koniec pieśni 4,5 - co się zdarzyło po śmierci króla Art...
Marylku, napisz coś więcej o "Zamieszkać w bibliotece", proszę :) Czy to Twoja książka? ;)
Mechaniczna pomarańcza (wersja R) Miasto kości Pasja życia Przypadek Adolfa H. Miasto popiołów Pamiętnik
Mój październik: 1. 1Q84: Tom 1 (5,5 - po dłuższej przerwie kolejna książka tego autora, którą mam okazję poznać. Cóż za niesamowita historia! Pogmatwana, realna i nierealna, niezmiernie ciekawa. Muszę teraz niestety sięgnąć po inną książkę, a tak mi szkoda, bo najchętniej zaraz czytałabym kontynuację!) 2. Jak wychować dziecko, psa, kota... i faceta (5 - bardzo ciekawe rozmowy trzech pań. Jedna to lekarz weterynarii, psycholog zwierzęcy, druga ...
"Podróże" i "Pieśń czasu" stronią od akcji i dynamiki. Budują ciekawe napięcie, jednak nie czyta się ich szybko, czekając na końcowe BUM! Nieodłączną częścią prozy MacLeoda jest rozwlekłe, czasem jednostajne buuummm przez całość utworu. Nie są to opowieści przepełnione wartką akcją. To w większości typowo refleksyjne utwory, które chowają w tle jeszcze lepsze rzeczy. Istotną cechą nowego tomu Uczty Wyobraźni są nierówności. Po "Opowieści Młyna...
Trzy ekspertki, troszczące się zawodowo o dusze ludzi i zwierząt, spotkały się, by porozmawiać o tym, jak żyć, przetrwać i być szczęśliwym w rodzinie. Jak znaleźć złoty środek wychowując dzieci i domowe zwierzęta. Jak mądrze kochać i nie pozwolić sobie wejść na głowę domownikom. Jakie są granice tolerancji i kiedy powiedzieć stanowcze NIE! W pełnej zaskakujących zwrotów rozmowie autorki dzielą się nie tylko swoją wiedzą zawodową, ale korzysta...
Andi, dziennikarka śledcza, pomogła policji przy kilku sprawach, na przykład przy tropieniu groźnych bandytów odpowiedzialnych za śmierć jej ojca. Dzięki pracy zyskała wielu fanów, ale też zajadłych wrogów. Coraz częstsze listy i telefony z pogróżkami zmuszają ją do wyjazdu z Teksasu. Podejmuje pracę w lokalnej gazecie w Whitehorse w Montanie. Liczy na to, że w sennym miasteczku odzyska spokój. Jednak pewnego dnia znajduje na biurku stary wycinek...
Zamieszkać w Bibliotece (6) Moja siostra, moja miłość (3,5) Porzucone ofiary (4,5) Prowadź swój pług przez kości umarłych (5) Syrenka (6) Diabeł na dzwonnicy (5,5) Kot Simona i kociokwik (6) Historia dzieciństwa: Dziecko i rodzina w dawnych czasach (4) Cień Hipokratesa: Tajemnice domu medycyny (5) Lala (6) Pod napięciem (5) Ostatni czytelnik (3) Noszę jego nazwisko: Rozmowy z dziećmi przywódców III Rzeszy (5) Domek trze...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)