Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
A jakich książek poszukujesz...? Schowek masz niestety ukryty (możesz to zmienić wchodząc na stronę "Moje dane" (https://www.biblionetka.pl/md.aspx) i zaznaczając opcję "schowek widoczny dla innych użytkowników").
Bardzo Ci dziękuję. To się nazywa miły początek nowego tygodnia. :)
Paren, stokrotnie dziękuję, ale jestem osaczona przez tomiszcza o różnej objętości, w tym biblioteczne, tak więc muszę się nimi zająć. Ale za pamięć jestem Ci bardzo wdzięczna.
Jestem ciekawa Twoich wrażeń po lekturze. W tej książce nie oglądamy świata oczami Izabeli, to nie jest jej autobiografia. Widzimy fakty tak, jak przekazuje je współczesny nam historyk, który nie dysponuje szczególnie bogatymi materiałami, tak więc trudno stwierdzić autorytatywnie, jak było naprawdę. Według autora królowa cierpiała. Może podkreśla to również dlatego, by złagodzić wizerunek okrutnej władczyni. "Teoria" o stosach jest oczywiści...
Witajcie w Gwiazdowie Górnym. Po tej małej mieścinie oprowadzi was komendant posterunku milicji - Stanisław Komorowski. Mimo iż miejsce przez Boga zapomniane (a może i dlatego), dzieją się w nim rzeczy dziwne, oj, dzieją... Któż by się spodziewał, że w wigilię Bożego Narodzenia znajdzie w przydrożnym rowie świętego Mikołaja? Dla większości byłoby to bardzo wesołe spotkanie. Niestety, tego w Gwiazdowie nie można zaliczyć do udanych. Stary pijaczyn...
Witam:) Mam do sprzedania (lub wymiany) kilka książek. Może kogoś zainteresuje: - "Kudłata" D. Berg - raz czytana, stan b.dobry, miękka okładka, 2010 - "Zimowy Monarcha" B.Cornwell - dwa nowe egzemplarze, miękka okładka ze skrzydełkami, 2010 - "Nieprzyjaciel Boga" B. Cornwell - nowa, miękka okładka ze skrzydełkami, 2010 - "Tygrys. Oblężenie Seringapatam 1799" B. Cornwell - nowa, miękka okładka, 2008 - "Źródła nienawiści. Konflikty etniczn...
No to... do schowka. Dziękuję za polecenie. :)
Tak to jest jedna z tych książek nie do podrobienia pod względem klimatu. Wyjątkowa. Daremnie szukałem czegoś takiego w polskiej literaturze - chyba najbliżej "temu czemuś" do "Cukierni pod Amorem", którą Ci serdecznie polecam. Choć nie ma co się nastawiać na drugie "Smażone zielone pomidory". Książka Gutowskiej-Adamczyk jest zupełnie innego typu, a cukiernia pojawia się w tle. Ale jest tak samo wpleciona płaszczyzna dawna (sięgająca setek lat ws...
Doroto, ja mam prawie wszystko, bo to jeden z moich ukochanych pisarzy, mogę Ci pożyczyć! A w lutym ma wyjść wznowienie Autobiografii, ostrzę sobie już ząbki. ;)
Schowek mi spuchłaś, czuj się winna!
Wszystkie 3 miałam z bibliotek, więc życzę Ci owocnych łowów! :)
Jeszcze jeden mądry głos: http://miastoksiazek.blox.pl/2011/01/Czas-na-czytanie.html
Jednak podejście do dzieci jako "skarbu" pomijając kwestie dynastyczne to wynalazek stosunkowo młody. Książki historyczne pisane są przez współczesnych nam, więc trudno im przyjąć ówczesne spojrzenie, nawet mimo doskonałej znajomości różnic. Sto lat później Kochanowski wynosi swoją Orszulkę pod niebiosa jako przyszłą poetkę bo trzeba było czymś uzasadnić niezwykłą rozpacz po śmierci dziecka, która zjawiskiem powszechnym była, że stosunek do ni...
Mi 5 luty odpowiada jak najbardziej!! :)
Oj, tak. To niesamowite, jak dzięki podobnym książkom może się zmieniać klimat mojego życia... Podczas lektury, czułem się jakbym tam stał koło tych bohaterów, czułem te wszystkie zapachy unoszące się z kuchni i wyobrażałem sobie te pomidory na swoim talerzu. I Ci wszyscy niesamowici ludzie. Szkoda, że to tylko książka. Naprawdę niesamowity klimat. :)
O ile pamiętam na końcu jest przepis, więc sam możesz sobie przyrządzić:p Ale bez knajpki Ruth, Idgie, bez opowieści Ginny i bez tego idiotycznie uroczego tygodnika Dot Weems to już nie ten sam klimat:)
Tak, ale ciekawe jak smakują. :) Dałbym wiele, żeby znalezc się w tamtej knajpce, zjeść porcję pomidorów i zobaczyć, nawet z daleka, Kikutka, Ruth i Idgie. :)
Miało być klasycznie i same pewniaki. A wyszło jak wyszło, czyli miszmasz zupełny, ale czyż można się oprzeć nieoczekiwanej zdobyczy bibliotecznej albo litościwie podesłanemu przez dobrą duszę audiobookowi? :) Styczeń był jednak miesiącem Steinbecka, co mnie bardzo cieszy. Jeszcze tylko dwóch tytułów mi brakuje. Cudowny czwartek - 4,5 Dziewczynka w czerwonym płaszczyku - 4,5 Lektor - 4 Dziennik z Morza Corteza - 4,5 Rynek w Smyrnie - 4 Ko...
Ostatni lot: Spojrzenie z Rosji (5) Dom Augusty (5,5) Cierń kresowy: Opowieść o Edwardzie Woyniłłowiczu i jego rodzinie (5) Kane i Abel (5,5) audiobook
Prawda, że "Smażone zielone pomidory" są bezkonkurencyjne? Tyle ciepła i życiowości w jednym! A można się tak łatwo zmylić - ja też myślałem, że to będzie coś romansowatego. Pochłonąłem jednym tchem, śmiałem się i wzruszałem do łez, byłem pod wrażeniem ile może się zmieścić w takiej pozornie prostej historii.
"Życie jest łańcuchem zdarzeń banalnych, przypadkowych lub wręcz pozbawionych sensu, których konsekwencje bywają tak nieprzewidywalne, tak nieproporcjonalne"[1]. Piątek, czwarty maja. W Rzymie wstaje dzień, a razem z nim bohaterowie: Elio - parlamentarzysta startujący w wyborach i obawiający się przegranej, Maja - jego młodziutka druga żona, nieodnajdująca się w życiu, które wybrała, Zero - syn Elia z pierwszego małżeństwa, antyglobalista...
tak, też oglądałam. Fantastycznie. Chociaż żałuję, że niektórzy nie pokazali się od bardziej rozrywkowej strony. Od tego są pokazy, żeby tańczyć to, czego nie można normalnie.
Ja rozumiem, że to przedstawiciele pozostałych kontynentów poza Europą wtedy występują ;-) A nabrałam ochoty na oglądanie, bo ME to był przedsmak tego, co może pokazać reszta świata.
Mój styczeń: Opowieść wigilijna (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 5,5 Świerszcz za kominem (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 4,5 Dzwony, które dzwonią, gdy odchodzi stary rok i nadchodzi nowy (Dickens Charles (Dickens Karol)) - 4 Tabletki z krzyżykiem: Pierwsza pomoc w lękach związanych z Bogiem, końcem świata, czyśćcem i duchami (Hołownia Szymon)- 5 (Książka, do której się wraca.) Przygody Sherlocka Holmesa [Siedmioróg] (Doyle Arthur ...
Dobrze, postaram się :)
Styczeń... Obiecałem sobie w tym roku, że będę czytał minimum 5 książek miesięcznie. I w tym miesiącu, jaki by on nie był, udało się. Ale rewelacji nie było. Właśnie kończę szóstą lekturę, na pewno skończę przed "końcowym gwizdkiem". Żeby urozmaicić sobie czytanie, a także dla zrównoważenia proporcji w lekturze książek z gatunku literatury pięknej oraz historycznej, postanowiłem przeplatać książki o tych tematykach między sobą. Ale to bardziej ...
Znam ten ból. Proponuję zmienić słuchawki na dokanałowe, nie tylko nie będziesz słyszał odgłosów autobusu, ale również usłyszysz gitary, bas i wokal. Takie odcięcie od świata ma też swoje negatywne strony, trzeba być bardziej ostrożnym na przejściach dla pieszych itp.
A o czym to jest tak dokładniej?
Wielką ochotę mam na Bernharda, ale u nas w bibliotece nic nie ma prócz "Wymazywania", które przeczytałam już kilka lat temu. No do licha, przecież nie mogę kupić wszystkich książek, które chcę przeczytać! Ja się chyba przeprowadzę na Śląsk z powrotem, bo ile razy patrzę, co pożyczasz z biblioteki, tyle razy mnie zazdrość ogarnia...
Przeczytane w styczniu: Filary ziemi 5.5 Kontrabasista 4.5 Duchy z głębin Bałtyku: Steuben, Gustloff, Goya 6 Dlaczego mężczyźni kochają zołzy 5 Tkacz iluzji powtórka dla relaksu Gdzie Indziej 5 Ruda Sfora 5 Ta, którą nigdy nie byłam 5
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)