Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mnie także nie zachwyciła - ot, zwyczajna powieść dla młodzieży. Poruszała ważne problemy, wywoływała niekiedy emocje, ale czasem wręcz mnie irytowała. Styl jakby dopasowany do mało inteligentnego odbiorcy.. Odnosiłam także wrażenie, że i realia są jakoś w niej przestarzałe. Cóż, chyba po prostu 8 lat od ukazania pierwszego wydania pokryły powieść lekkim kurzem, wyczuwalnym dla współczesnego nastolatka. Oceniam na 4,5 za poruszone problemy, zaneg...
Mogę przekazać Marylkowi w wakacje, chyba że będziesz chciała wcześniej. Tylko koniecznie mi przypomnij! ;)
"Z brutalną konsekwencją zmierza do swego demaskatorskiego finału i obnaża mechanizmy rządzące polityczną przemocą." Nie zauważyłem tego wszystkiego. Uwarunkowania społeczne i historyczne, które doprowadziły do wybuchu Wojny Ludowej w Peru, są w reportażu tylko tłem, zarysowanym bardzo ogólnikowo. Nie to było celem reportażu. Autor skupił się na opisie masakry dziennikarzy.
No właśnie się zastanawiałam jak z tymi książkami, bo to tak głupio bez książek. Czyli sprawdzić czego poszukają inni uczestnicy spotkania i im podkusić? ;-) W porządku. ;] A i dziękuję :)
Mój styczeń nieco niepełny: Ameryka zbuntowana 5 Teoria trutnia i inne 4,5 Bez oddechu 3,5 Hans Frank: Biografia generalnego gubernatora 2,5 Jak zmieniałam zdanie: Eseje okolicznościowe 6 ...ponieważ czytam i czytać jeszcze będę w lutym "Doktrynę szoku" Naomi Klein i to ona zdominowała mój styczeń. Poza tym mam zaczęte kilka innych książek, które wpiszę w lutowym podsumowaniu razem z "Doktryną..".
Idą nowe czasy, kiedyś się mówiło, że schowek się zapycha, niedługo zapychać się będą czytniki:)
Lepiej mało niż wcale:) Wybawiciel - 5; niezła intryga i bardzo ciekawy obraz organizacji, jaką jest Armia Zbawienia. Bardzo mnie to zaciekawiło. Prime time - 4; Czytadła: Gawędy o lekturach - 5; recenzja Kalendarzyka myśliwskiego - istne cudo:)
Dla mnie "Nędznicy" zawsze będą powieścią szczególną. To była pierwsza tak obszerna i tak "poważna" powieść jaką przeczytałem (a miałem wtedy lat ledwo naście) i pamiętam, że z zaskoczeniem dla samego siebie byłem nią zachwycony, czytałem z wypiekami na twarzy.
Nędznicy mi się bardzo podobają, ale byłam niedawno na musicalu i dobiło mnie to, że streścili w ciągu 3 minut 100 stron książki, nie tracąc prawie nic z treści :)
Ostrowska ujęła mnie właśnie tą bezkompromisowością, która każe jej opisywać wprost sceny niesmaczne, okrutne, szokujące. Moje oburzenie/przerażenie sprawia, że jestem w tę prozę maksymalnie zaangażowany. Nie jest to łatwa przeprawa, ale to właśnie odróżnia Ostrowską od innych pisarzy. Tym bardziej, że wydaje mi się, że ona nie pisze tylko po to, żeby epatować. Akurat to załatwianie się pod siebie powraca jako stały motyw - zauważ, że (Uwaga: po kliknięciu pokażą się szczegóły fabuły lub zakończenia utworu)...
A ja sama siebie zapytałam: A dlaczego droga Diano miałabyś nie przeczytać tej książki "Smok w herbie" skoro Krzysiek dał szóstkę? I przeczytam, już ją mam :-) Znowu mi schowek i czytnik zapycha przez te styczniowe polecanki.
Mam akurat IE. Moźna mieć kilka kart w jednym oknie, ale nie są widoczne naraz - tak czy inaczej trzeba przełączać z jednej na drugą.
Dzięki, Joy, wiedziałem, że się odezwiesz:) Mnie się też tak wydawało. Ciekawe czy kiedyś ta "gazetowa" wersja będzie dostępna.
Nie sadzę misiaku, żeby pierwsze polskie wydanie "Portretu Doriana Graya" mające miejsce w 1906 roku, było oparte na wydaniu z miesięcznika "Lippincott's Monthly Magazine". Wydawnictwa Ward, Lock and Co pewnie miało jakieś prawa do książki, i sadzę że polskie wydanie oparto na tekście poprawionym przez Wilde'a.
dzięki:) nie ma w tym temacie nic o średniowieczu jednak. jeśli ktoś zna jakieś pasujące do tematu przykłady literatury/poezji z tego okresu właśnie, to będę wdzięczna za ich podanie :)
Nadrabiaj, nadrabiaj, z czystym sumieniem - gratuluję zasilenia kadry inżynierskiej naszego kraju ;-)
Pożyczyć Bolka na chwilę? ;) Ale piszę serio: mogę pożyczyć. Polecam jeszcze: O psach, kotach i aniołach, ale tej niestety nie posiadam, miałam pożyczoną. A książkę, o której piszesz już mam w poszukiwankach, a Twoja recenzja tylko mnie w tej decyzji utwierdziła!
Cevdet Bej i synowie - 6 Czytałem już kilka powieści Pamuka, ale ta debiutancka zrobiła na mnie największe wrażenie. Po pierwszych ostrożnych osądach jego twórczości, zaczynam go doceniać. Bardzo mi przypomina jego styl pisania twórczość Vargasa Llosy. Tak jak Llosie nie jest obojętny los Peru, tak czuć, że miłość Pamuka do Turcji jest szczera i autentyczna. Niecodziennik cały - 4 Znaki ufności - 4 Gra na wielu bębenkach - 4 Dziwni...
Mój styczeń niestety ubogi: Kobieta na krańcu świata: Tom 2 (4,5) Tektonika uczuć (5,5) Nie kończąca się historia (5)
Nie pamiętam, czy znasz już tę książkę: Pokochajcie Homera (tutaj moja recenzja). Na pewno Cię zachwyci! A ja zaczynam intensywne poszukiwania "Bolka" - choć jak widzę na razie w bibliotekach ani śladu:(
Dziękuję :) Zapraszam jednocześnie na bloga - tam umieszczam czasami trochę inne wersje, z większą ilością cytatów (trochę łatwiej mi to przychodzi na blogu, tu mam wrażenie, że przesadzam ;P). A jamnik Bolek jest cudny!
Gratuluję umieszczenia w polecankach:) Natomiast zachwyciła mnie Twoja recenzja "Życia według psa" (nie zdziwię się, jeśli i ona wśród polecanych się znajdzie), książka od razu do schowka - kocham zwierzęta i czuję, że mi się spodoba.
Ocena bardzo dobra:) A recenzja jeśli nie jest w poczekalni, to już na stronie książki:)
Uwaga! Zamieszczam tu część fabuły książki i zakończenie. Bardzo chciałam przeczytać tę książkę. Moim zdaniem w tej historii za długo Maja "nie interesuje się" Psotką. Na szczęście na koniec wszystko jest dobrze. Ta książka jest bardzo wzruszająca (dla mnie). Trochę za bardzo. Jak Maja może się tak zachowywać? Sama chciałabym mieć taką kotkę (ale mam inną).
„Strach ma skośne oczy. Azjatyckie kino grozy” to pierwsza na polskim rynku publikacja w całości poświęcona azjatyckiemu kinu grozy. Autor, pasjonat kina i kultury orientalnej, zabiera Czytelnika w niezwykłą podróż po mrocznym i fascynującym świecie azjatyckiej grozy. Jest to podróż przez osiem dalekowschodnich kinematografii (m.in. Japonia, Korea Płd., jak też Wietnam, Korea Płn.) ujętych w szerokim kontekście historyczno-kulturowym. Dodatkową w...
Serdeczne gratulacje, Pani Inżynier! :-))
Zaliczone - oficjalnie wzrosła średnia wykształcenia użytkowników Biblionetki :D A teraz mogę nadrabiać zaległości czytelnicze.
:-)
Na Facebooku mamy dodatkowo informację, że jest jest świetny tytuł dla konkursu, nie zapominaj o tym.
No tom trafiła! Zdjęcie niewyraźne, w dodatku wieczorem wszystkie koty są czarne czy jakoś tak, no i w ogóle... Już poprawiam ;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)