Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ja gorąco polecam Źdźbło trawy
PO KOREKCIE: 1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z...
Ta książka to też chyba o Belgi "Legenda jako też bohaterskie, wesołe i sławne przygody Dyla Sowizdrzała i Jagnuszka poczciwca w krajach flamandzkich i gdzie indziej" - Karol de Coster
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) SAVE 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) KILL 26 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewi...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 12 OUT 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 22 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 24 SAVE 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) DO PIEKŁA! 22 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści L...
1. Robert Rojek (cykl "Jeżycjada" - Małgorzata Musierowicz) 14 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" - Michaił Bułhakow) 24 3. Odyseusz ("Odyseja" - Homer) 28 4. Ayla (z cyklu "Dzieci Ziemi" Jean M. Auel) 42 5. Kapitan Holly Nieduża (cykl "Artemis Fowl" Eoin Colfer) 44 6. Cecylka ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) KILL 4 7. Chochoł ("Wesele" - Stanisław Wyspiański) 22 8. Mikołajek (z serii książek Goscinnego) 44 9. Alicja (z powieści Lewisa Ca...
Jedna książka wypada:P Stosik realnie by się chyba przewrócił. Ta z największą bazą w Polsce. A z wersji kolorystycznych wolę tą niebieską.
Konkurs 107 odebrał mi czas, rozum i pamięć, dopiero teraz dziękuję więc wszystkim za czas, rozum i pamięć urodzinową. Nie wszystkim odpowiedziałem indywidualnie, ale ucieszyły mnie wpisy zarówno tutaj, jak i w wątku konkursowym, a kartka z mamutem była urocza!
Staruszko Biblionetkowa, tony wspaniałych książek, czasu na ich czytanie i tak ogólnie słoneczka w duszyczce. :-) Ciumaski.
,,Mafia działa w BiblioNETce od 6 lat!'' Oj, może taki tytuł to niech się w Angorze nie ukazuje. To już lepiej: ,,Mafia działała przed mamutami''. :-) Życzę Ci kolejnych lat pogrążania się w zgubnym nałogu oraz wiele czasu i środków na to pogrążanie.
Czeski błąd. Pomylono imię, zamiast Robineau powinno być Riviere :-) Pozdrawiam !
Błędy błędami - ja nie zwróciłam na nie uwagi, bo w trakcie czytania po prostu umarłam z nudów. Bezsens i silenie się na tajemniczość. Tyle na ten temat. ;)
Mała galeria z nieudanymi, odrzuconymi lub zbyt frywolnymi wersjami nowego logo BiblioNETki ;)
A czy nie-autor tematu też będzie miał info, jeśli napisał coś w wątku?
Czytając powieść "Krzyżacy" często przypominały mi się filmy dokumentalne o atakach Niemców na Polskę podczas drugiej wojny światowej. Wspomniane filmy miałem przed oczami gdy czytałem o napadach krzyżackich na polskie wioski. Mam wrażenie, że były analogiczne (oczywiście w średniowieczy nie było bomb i karabinów). Te same ataki na bezbronną ludność cywilną. Powieść pisana była w czasach zaborów - twierdzisz, iż jest tendencyjna - ale po 20 l...
Hmm, powinny, wydawało mi się, że Kret wymyślił na to sposób :). Ale jeśli tak nie jest to znaczy, że jeszcze trwają nad tym prace :).
Najbardziej znana jest chyba Amelie Nothomb, ale ona malo o Belgii pisze :) Jestem w stanie namierzyc innych autorow, ale nic nie czytalam :( Boon Louis Paul Claus Hugo Michaux Henri I paru innych, rownie malo znanych niestety...
Wszystkiego najlepszego! Życzę wielu kolejnych lat czytelniczych radości z Biblionetką!
Po co ignorować wyrzucając wątek, nie informując drugiej strony skoro jest opcja "Ingnoruj"? Może lepiej umożliwić usuwanie poszczególnych wiadomości?
Czy ktoś z Was czytał "Małego Księcia" w różnych wersjach tłumaczenia? Czy jest jakiś przekład bardziej niż inne zasługujący na uznanie, lepszy, taki który bardziej lubicie? I jeszcze pytanie: czy najnowsze wydanie książki, gdzie na okładce widnieje napis "nowy przekład" to tłumaczenie Ewy Łozińskiej - Małkiewicz? Bo nie mogłam znaleźć dokładnej informacji.
Oczywiście pisząc wersja B - miałam na myśli wersję R.
Ech, gdyby tak dziś w ten sposób przeprowadzać resocjalizację przestępców, nie tylko młodocianych... Genialna książka, polecam do przeczytania także tym, którzy najpierw widzieli film Kubricka. Czytałam kilka razy obie wersje "Pomarańczy". Zdecydowanie preferuję rosyjską, choć z tym językiem niewiele mam wspólnego. Ogromne uznanie dla tłumacza!
Książki niemal zawsze są lepsze niż film, gdyż zawierają więcej szczegółów, wątków, które w filmach są pomijane. "Pomarańczę" czytałam kilka razy. Podczas scen resocjalizacji miałam zawsze ciarki na plecach, a nie należę do szczególnie wrażliwych osób. Zdecydowanie wolę wersję B, ale to rzecz gustu.
Witaj Tanya, szczerze mówiąc myślałem raczej o sprzedaży tych książek, ponieważ likwiduje stopniowo kolekcję moich książek. Troch ich jest, a te które obecnie zaoferowałem nie wpisały się w mój gust i chciałbym się ich pozbyć.
"Twierdza" - monumentalne epickie dzieło Lothara-Günthera Buchheima, powstało 20 lat po słynnym na cały świat "Okręcie" i jest jego bezpośrednią kontynuacją. Trzy miesiące trwa odyseja autora, który od końca maja do końca sierpnia 1944 roku przemierza zrujnowaną Twierdzę Europa, jak naziści dumnie nazywali okupowane przez siebie kraje. Nie sposób przyporządkować tej książki do jednego gatunku. Jest to i bezkompromisowa autobiografia autora,...
Książka ciekawa, sam pomysł intrygujące. Denerwowałam się podczas lektury, gdy bohater nie radził sobie z ucieczką czy zatrzymaniem jakiegoś samochodu. Trochę to naciągnięte... Jak zauważyła recenzentka, autor nie do końca wykorzystał możliwości tkwiące w tym pomyśle. Ale to się zdarza w literaturze dość często. Mimo wszystko warto się zapoznać.
Jak wygląda sprawa: Odpowiedzi w temacie autora, ale nie kierowane bezpośrednio do autora? Czy już się wyświetlają w ostatnich odpowiedziach?
Bardzo dziękuję za dogłębne wytłumaczenie. :) Mam nadzieję, że kiedyś wydadzą w Polsce pozostałe pozycje. Chociaż wiem, że wydawnictwa nie chcą wydawać książek starszych z lat '90 a tym bardziej '80.
Ciąg tajemniczych wydarzeń zakłóca spokój i ciszę morskiego wybrzeża. Rozpoczyna się bezwzględna walka, której finał mogą poznać wszyscy miłośnicy dobrego horroru. [Phantom Press, 1991]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)