Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
WOW! Widzieliście jak Lem wyskoczył do przodu? Przegrywał kilkudziesięcioma głosami, a w tej chwili jest 44,8% (8268) dla Lema i 29,6% (5462) dla Sternfelda. Czyżby Facebook się ruszył? (Nie mam tam konta.)
Bardzo fajnie było w Toruniu odkryć nowego/starego wrocławskiego BiblioNETkowicza ;) Następnym razem daj cynk, to się załapiesz na transport admiński ;)
Ja już też wróciłam i tak na szybko chcę podziękować wszystkim za miłe towarzystwo :) A przede wszystkim Olimpii za zorganizowanie i dopilnowanie wszystkich skomplikowanych szczegółów. Toruń jest piękny, fort jako miejsce spotkania też spisał się świetnie i nawet pogoda nie była taka zła. To gdzie spotykamy się za rok? ;)
"Był bardzo, bardzo ciemny wieczór w bardzo, bardzo ciemnym lesie. W głębi lasu stał samotny stary dom. Księżyc oświetlał szczyty drzew, a wokół panowała głucha cisza. Nagle rozległ się przeraźliwy krzyk...". Już się boicie? A może TO, czego się boicie, też się czegoś boi? I może wcale nie jest takie straszne, jak się wydaje? Występują: duch bez głowy, długonogi kościotrup, tata wampir z wampirkiem, wielki potwór i mała myszka. No i jeszcze...
Mam do Was takie pytanie - czy są wśród Was jacyś studenci medycyny? Jeśli tak to proszę Was o opinię o uczelniach medycznych na których studiujecie... :)
Epikurze, jak to miło poznać Twój życzliwy punkt widzenia:) Pozdrawiam.
Masz rację, do końca września. Dobrze, że wyjaśniłeś, co z tą drugą turą :) Też pamiętam, że w pierwszej Lem prowadził bardzo zdecydowanie. Teraz też głosowałem na niego :)
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 36 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 16 out 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 50 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygon...
Zew ciszy Zdobycie bieguna południowego Groza wokół K2 Człowiek, o którego upomniało się morze Dotykanie świata Marka Kamińskiego: Wywiad-rzeka Razem na Biegun
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 36 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 SAVE! 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 18 OUT! 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 48 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 48 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 26 8. Antygona ("Antygona" -...
Mój sierpień: Król trędowaty (5) Komu bije dzwon (3,5) Miecz przeznaczenia (4) Dziewięciu książąt Amberu (4,5) Karabiny Avalonu (4) Czarnoksiężnik z Archipelagu (5) Gra Endera (6) Pamiętnik jasnowidza (4,5)
No i pewnie stąd ten nick. Taka młoda, a już zmarła :-).
Kiedy dwa lata temu wpadłem na genialny pomysł: "Jadę!", byłem z tego powodu niezmiernie zadowolony. Przekonywałem siebie, że to najlepszy pomysł na świecie i nikt nie znajdzie już lepszego. A więc żyłem swoimi małymi marzeniami, w swoim małym pokoju, niecierpliwiąc się straszliwie. Wpłaciłem obiecaną zaliczkę(z tego co pamiętam) i czekałem na termin wyjazdu. Im bliżej wyjazdu, tym więcej wątpliwości. Nie wynikały one z tego, że bałem się bra...
Nie znałam Pratchetta od tej strony, bo do tej pory wszystko co czytałam wiązało się z Uniwersytetem, Rincewindem i innymi postaciami ze Świata Dysku. Okazało się, że równie sprawnie pisze o "zwykłych" ludziach. Oczywiście nie zawiodłam się też oczekując świetnych, zabawnych dialogów i ciekawych postaci. Na pewno wezmę się za pozostałe przygody Johnny'ego.
Hej! Mam naście lat i lubię czytać książki, wręcz kocham. Moje życie dzieli się na : ranek- czytanie, lekcje- czytanie pod ławką, przerwy- czytanie, po szkole odrabiam lekcje, popołudnie- czytanie, weiczór- bieganie plus czytanie, noc- czytanie do 12.
Masz rację Olka430. Ale znam pewną osobę, która za tą książką nie przepada. Jak widać od każdej reguły są wyjątki. Chociaż ja bardzo ją lubię, koleżanki nie udało mi się do niej przekonać. Co myślisz na temat kontynuacji tej historii(tak tylko pytam, nie mam informacji o jakobej 2 części)?
Było mi z Wami bardzo dobrze. Poznałam tyle wspaniałych osób! Dziękuję wszystkim:-)
Poszukuję ciekawej książki dotyczącej tego co w temacie. Czytałem już "I będę żyć", którą serdecznie polecam. Mam w planach "Dotknięcie pustki". Czy ktoś może polecić coś ciekawego?
Dotarliśmy do domu. Kasia (Miłośniczka) i Krzyś (Joy) telefonicznie polecili nam przekazać, że też dojechali. Olimpio kochana, wielkie ciumasy za organizację. :-) Adam, szóstka z wykrzyknikiem za "Grę". Cudnie było i jak zawsze ZA KRÓTKO. Dziękujemy i ściskamy moooocno tych, którzy sobie tego życzą. Anna i Jacuś
Lew Archer przybywa do Clarence'a Bassetta, właściciela Channel Club w Malibu, który twierdzi, że otrzymuje podejrzane telefony z pogróżkami. Dodatkowo w okolicy klubu kręci się George Wall, który uważa, że Bassett ma coś wspólnego ze zniknięciem jego żony, Hester Campbell, pracującej w klubie jako instruktorka pływania. Archer rozpoczyna poszukiwanie kobiety i dość szybko ją odnajduje w podejrzanym towarzystwie niespełnionego boksera, lokalnego ...
Po przeczytaniu tej książki, zainteresowała mnie historia miasta Rudy Śląskiej. Autor przybliża czytelnikowi charyzmatyczną postać Karola Goduli, wraz z głównym bohaterem przemierzamy uliczki takich dzielnic, jak Godula, Nowy Bytom, oś Kaufhaus, Ruda. Jeśli chodzi o fabułę, to kojarzy mi się z książkami Nienackiego i chociaż pod koniec, jest lekki misz - masz, to tekst książki zapadł mi w pamięci i teraz wychodząc z domu innymi oczami patrzę na...
Czytałam pierwsze 3 części. I żałuję, że aż tyle przeczytałam. Książki może i mają fajną formę, ale są puste. Nic w nich nie ma. Problemy są wyolbrzymione i naciągane. Wiadomo niby łatwo sę je czyta, ale z jakiego powodu. Bo nic z tych książek nie wynika, nic nowego nie wnoszą, są popularnym zabijaczem czasu. Badziew totalny.
Z najbardziej chyba na południe wysuniętego Biblionetkowego przyczółka (jakieś 15 km od granicy) jeszcze raz podziękowania, w imieniu swoim oraz Miciusia, który, jak już prawie wszyscy wiedzą, nie lubi pisać: - dla Olimpii - że podjęła się trudu zorganizowania spotkania, w dodatku w miejscu odległym od własnego miejsca zamieszkania, - dla Admina - że rozruszał nasze cokolwiek senne już umysły kapitalną wspólną zabawą - i dla wszystkich - że by...
Bardzo miło było się z Wami spotkać :) Dołączam się też do podziękowań dla Olimpii - wszystko było dobrze zorganizowane!
Też w końcu tego nie zgłosiłam. O odświeżaniu strony nawet nie pomyślałam.
Mnie niedawno zdziwił napis "Witamy, Raptusiewicz". Ale gdy kliknęłam w tabelkę po prawej, żeby sprawdzić, czy na pewno wyświetlają się cudze dane, wszystko było w porządku i napis zmienił się na właściwy.
"Dym" to pierwsza zrozumiała dla wszystkich historia palenia opisująca wszystkie jej formy, praktyki, parafernalia i materiały z różnych kultur, miejsc i czasów. Ponad 300 ilustracji dokumentuje palaczy i palenie wszelkiego rodzaju substancji, łącznie z tytoniem, aromatyzowanymi papierosami, marihuaną i kokainą. Od palarni opium w wiktoriańskiej Anglii do tytoniu w dawnej Japonii i hollywoodzkich produkcjach, od trawki i heroiny do hawańskich cyg...
W książce tej Karol May bardzo przejrzyście opisał Wielki Kanion Colorado, siły natury jakie rządzą tamtym terenem - czytelnik ma wrażenie, że wraz z bohaterami stąpa po niebezpiecznie kruchych skałach, na krawędziach gorących gejzerów itp. Jest to na tyle mistrzowski opis, że autor w Ameryce Płn. był dopiero w ostatnich latach życia, czyli dużo czasu po napisaniu tejże książki.
Też tak miałam któregoś dnia. Byłam porcelanką i mysią martysią, ale po trzecim odświeżeniu już byłam sobą :)) Nie zgłaszałam tego, bo więcej się nie powtórzyło :)
"Książka profesora Ernsta H. Gombricha »Zmysł porządku. O psychologii sztuki dekoracyjnej« jest rzadkim rodzajem naukowego opracowania, które w sposób przystępny, ale zarazem dogłębnie przemyślany, uczy nas nie tylko patrzeć, ale przede wszystkim widzieć i rozumieć. Gombrich dobywa ze swej niezwykłej pamięci przykłady sztuki z całego świata, z różnych kultur i czasów, by zasugerować czytelnikowi, że dziedzina w XX wieku nieco lekceważona, jaką by...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)