Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Tak, to czytałam, niezłe, polecam wypróbować. :-)
Chyba tak nie jest niestety. Tak się składa, że mieszkam w kraju anglojęzycznym na stałe i rzadko tu widzę jakąś znośną okładkę. W Polsce można jeszcze trafić na coś bez smoków i wylewających się biustów (jak podany przykład Sapkowskiego w wydaniu kolekcjonerskim), tutaj trudno na prawdę. Co więcej polskie wydawnictwa czasami kupują okładkę z wydania amerykańskiego czy angielskiego- przykładem może być saga Martina wydana przez Zysk i ska z okład...
Ciężko faktycznie jest - wystarczy zerknąć na dwa chociażby tematy, gnębiące studentów pierwszego roku: http://www.kopernika.pl/forum1/smf/index.php?topic=1877.0 http://www.kopernika.pl/forum1/smf/index.php?topic=3776.0
Jesteś fantastyczny z tymi Cosiami! Dziękuję, że byłeś :) Zapraszamy Cię z Agnieszką częściej!
Super, dzięki, to mnie rozbawiło :) I sporo wyjaśnia.
- Gdzie są "Ludzie bezdomni"? - Przeważnie na dworcach... ciesielskabozena
Z lekcji języka polskiego: - Proszę pani, czy mogę wypożyczyć książkę "W pustyni", bo "W pustyni i w puszczy" jest za długa... ciesielskabozena
Maus: Opowieść ocalałego Podobno świetne. Nie miałam niestety okazji sprawdzić osobiście :(
Co prawda studiuję farmację, a nie medycynę, ale mieszkam z ludźmi z lekarskiego i powiem Ci szczerze, że ciężko jest. To kierunek naprawdę dla zapaleńców, wszelkie idylle w stylu "Ostry dyżur" możesz od razu wsadzić do kosza. Niejednokrotnie słyszałam już słowa, że jakby wiedzieli w co się pakują to by się trzy razy zastanowili. Nie zamierzam zniechęcać, absolutnie! Takie są realia po prostu.
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) 54 save 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" ...
1. Ender Wiggin (cykl "Ender" - Orson Scott Card) 32 2. Woland ("Mistrz i Malgorzata" Michaił Bułhakow) 40 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Roch Kowalski ("Potop" - Henryk Sienkiewicz) OUT 12 5. Klaudiusz ("Ja, Klaudiusz", "Klaudiusz i Messalina" - Robert Graves) SAVE 52 6. Seatan SaDiablo (Cykl "Czarne kamienie" - Anne Bishop) 52 7. Sancho Pansa ("Don Kichote" Miguel de Cervantes) 24 8. Antygona ("Antygona" - ...
Wiesz, ze ja również. Zamierzam się w końcu wziąć za Martina, juz od dawna mam go na szczycie polecanek, ale dopiero na spotkaniu ogólnopolskim krasnal zachęciła mnie w sposób wyjątkowy.
Dziękuję. Miło było Was poczytać, chociaż już po lekturze. A może nawet lepiej...
Ja "Lodu" też nie skończyłam i to mniej więcej z tych samych powodów - nie tyle nie chciałam co nie miałam czasu, potem coś wypadło, potem zapomniałam... Z takich rzeczywiście z premedytacją nie dokończonych najbardziej w pamięci utknęła mi "Anna Karenina". Mam w dwóch tomach i tego drugiego właśnie już nie dałam rady. Przebrnęłam przez "Syzyfowe prace" (koszmar!), "Ludzi bezdomnych" (całkiem, całkiem), czy nawet "Nad Niemnem" (bardzo mi się p...
Spotkanie po latach nastraja do wspomnień. Jakie wspomnienia mogą mieć dawni kochankowie, którzy rozstali się w atmosferze skandalu? Wenecja - wieczne miasto, przywołuje w bohaterach dawne chwile radości, miłości, a także pierwszych rozczarowań i smutku. Dawno zagojone rany zaczynają boleć na nowo, w końcu tak trudno zapomnieć, wybaczyć. Ich miłość umarła, tak jak teraz w ich oczach umiera Wenecja, bo spotykają się tu po raz ostatni, by dokoń...
Zabawne sytuacje bywają też bardzo pożyteczne! Pewnego razu moja szwagierka poszła do biblioteki po "Ptaki" Daphne Du Maurier, ale autora książki nie znała więc dopytywała o tytuł. No i dostała - "Ptaki ciernistych krzewów". W tych lekko żenujących okolicznościach postanowiła nie reagować, książkę wzięła i po powrocie do domu wkurzona w kąt ją rzuciła. Wzięłam więc niechcianą książkę i zaczęłam z ciekawości czytać. Och, cóż to był za zachwyt! Ksi...
Makabra, czarny humor, mroczna groteska – wszystko wisi już w powietrzu, kiedy czytamy tytuł jednej z ciekawszych, w moim odczuciu, pozycji polskiej literatury współczesnej tego roku. Agnieszka Szygenda poruszać się będzie po obszarze poznawanym już na różne sposoby. Mało kto jednak potrafi pisać o zagadkach człowieczeństwa w tak misterny i pasjonujący sposób. Bo ile tak naprawdę możemy powiedzieć o drugim człowieku? Na podstawie czego go sądzić?...
KSIĄŻKI PRZECZYTANE W SIERPNIU 2010 1. Dean Koontz "Odd Thomas" (4,5) 2. Nawrocka-Dońska Barbara "Zatruty bluszcz" (3,5) 3. Maria Rodziewiczówna "Barbara Tryźnianka" (4) 4. Henryk Kurta "Largo con morte" (4) 5. Karol May "Old Firehand" (po bułgarsku) (6) Właściwie druga część II tomu "Winnetou". 6. Albert Wojt "Prawdziwy mężczyzna" (4) 7. Józef Ignacy Kraszewski "Pałac i folwark" (5) 8. Albert Wojt "U Huberta" (4) 9. Kathy Reichs "...
Andrzej Sapkowski o kiczowatych okładkach w fantasy wypowiedział się w jednym ze swoich felietonów tak: "Wydawca celuje w tak zwanego ZAGORZAŁEGO. A tak zwany ZAGORZAŁY chce na okładce Borisa Vallejo, chce gołych półdupków i biustów, które grożą wypryśnięciem spod pancernych staników. ZAGORZAŁY nie szuka w fantasy sensu, który to sens winien głośno krzyczeć, że w ażurowej zbroi nie rusza do walki nikt, bo w takiej zbroi nie tylko walczyć niebe...
Dobre pytanie. Sama się zastanawiam, dlaczego anglojęzyczne wydania mają pięknie "wymalowane" okładki, a u nas te same książki są obleczone w białe tło z jakimś podłym rysunkiem. Zależy też od wydawnictwa - niektóre naprawdę się starają i grafikę mają na wysokim poziomie. A kicz? Czasem lepszy zamierzony kicz niż zupełny brak pomysłu na okładkę.
W tym miesiącu wyjątkowo dobre lektury mi się trafiły: Życie na trzy psy - 3,5 (chyba za szybko przeczytałam tą książkę) Ex libris: Wyznania czytelnika - 6 Książki najgorsze i parę innych ekscesów krytycznoliterackich - 6 Obie powyższe dzięki JoanniezKociewia (zwłaszcza za tą drugą jestem wdzięczna, bo u mnie jest nie do upolowania) Naznaczeni błękitem: Część 1 - 5,5 Naznaczeni błękitem: Część 2 - 5,5 Kamień na szczycie - 5,5 Piołun i mió...
"Blaszany bębenek (Grass Günter) Jak dla mnie straszny bełkot, żadnych konkretów, ale i tak przeczytałam dosyc dużo, bo chyba około stu stron". Och jak mnie serce boli! To jedna z moich ulubionych książek, zafascynowała mnie bardzo. Przy jej objętości sto stron to niewiele, ale gdy książka męczy to każda kartka jest utrapieniem. Wiadomo - gusta są różne.
w lipcu pisałam o tej biografii - Książkowe wspomnienia z lipca 2010:). A w tym watku Co teraz czytasz, część 18 - rozmawialiśmy sobie z Syxtusem trochę na ten temat.
Myślę,że współcześnie poświęcamy zbyt wiele czasu na walkę z błahymi problemami, zapominając o sprawach naprawdę ważnych. Wewnętrzne rozważania Raskolnikowa, dotyczą kwestii najważniejszych : życia i śmierci. Dostojewski pokazuje, że przemiana człowieka nie następuje gwałtownie, bo jest to długotrwały proces, wymagający stoczenia wielu bitew z samym sobą. Przesłanie tej książki jest wciąż tak samo aktualne jak 100 lat temu.
I ja mam taką "kolekcję". Raczej nie rezygnuję z książki dlatego, że wydaje mi się nudna/denerwująca/słaba/itp, ale dlatego, że czytając czasami kilka książek naraz wciągnie mnie inna książka, potem znowu inna i znowu, aż okazuje się, że jakąś książkę przestałam czytać przez kilka tygodni i nie da się już kontynuować czytania lecz trzeba rozpocząć od nowa. A wtedy bywa, że nie mam na to ochoty. Z reguły jednak sięgam ponownie po taką "porzuconą" ...
W sierpniu przeczytałam: 1. "Śnieg" Orhana Pamuka 2. "Nazywam się Numer Cztery" Ye Ting-Xing 3. "To ja byłem Vermeerem" Franka Wynne'a 4. "Opowieść rozbitka" G.G. Marqueza 5. "Poza ciszą" Jonathana Carrolla (w trakcie)
A dla mnie właśnie jest to książka przy której mam ochotę przerzucić kilka stron.
Jakub, Orkan, Robert, Szlachetny i Kajtek realizują rozkazy Komendy Głównej Armii Krajowej. Kierownictwo planuje zamach na sturmbanführera Bohlena. Akcja nie przebiega jednak według wcześniejszych planów, Bohlen, ciężko ranny, uchodzi z życiem. Jakub, który odznacza się wielkim męstwem, zostaje nagrodzony Krzyżem Walecznym. Tak właśnie zaczyna się książka Romana Bratnego - "Miłowanie kata". Jest ona historią Jakuba, jest jednocześnie historią ...
Tutaj jest zdjęcie pudełka ze sklepu gdzie ją kupiłem: http://planszoweczka.pl/p/5/5395/dixit_-gry_rodzinne.html Gra rodzinna w sam raz dla BiblioNETkowej familii :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)