Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
No wtedy się zaczęło, a w maju słyszałem już o miesiącach tego roku, kiedy ten trend się utrzymał. Ale o kontrowersjach nic nie słyszałem - o co chodzi? Może jakiś link znasz na ten temat?
25 mi wyszlo, ale czesc z nich nawet mi sie nie podobala za bardzo. Chodzi przede wszystkim o lektury szkolne, ktore czytane pod przymusem wcale nie wydaja sie interesujace. Przypuszczam, ze jak siegne po nie za pare lat, to zmienie zdanie.
Uwolnij furię! Zhikotse. Shallingsport. Louvain. Uświęcone pola bitew, na których wojownicy Imperialnej Kadry rozlewali krew i ginęli w obronie ludzkiej cywilizacji. Alicia DeVries tam była; szła na szpicy natarcia. Jej nagroda? Zdrada ze strony oszukańczego imperium. Zapomnienie w cywilu. Teraz Alicia jest jedyną ocalałą z brutalnego ataku na jej rodzinę, mieszkającą na planecie pogranicza. Od czasów potężnego Achillesa starożytny duch f...
"Odeszli" to nie tylko zbiór wspomnień o wybranych ludziach, znanych Autorowi. Temat książki należałoby również - a może przede wszystkim - widzieć w symbolicznym związku z życiem Kazimierza Wyki. Wprowadził do niej bowiem Rodziców, Nauczycieli i Przyjaciół. Wprowadził tym samym, jak się wydaje, następujące po sobie etapy własnego losu, którego sumą miały być "Dłonie Marii". Szkic ten, pisany długo i wciąż doskonalony, stanowi teoretyczne i emocj...
A ja wolę Dirty Dancing 2, może ze względu na Patricka Swayze z części pierwszej, który nie wiedzieć czemu wzbudza u mnie niemile widziane sensacje w okolicy żołądka. Co do własnej ulubionej pary filmowej: Księżniczka Leia i Han Solo z "Gwiezdnych Wojen" :)
Edward P. Jones - Znany świat (Pulitzer) - opowieść o byłym niewolniku - właścicielu niewolników.
Ej, no co Ty?! Licytujmy się! Ja kompletnie nie mogę się przemóc do Kuczoka, trzy razy wypożyczałam i nie dałam rady przebrnąć. Wkurza mnie i już. A nad Kerouakiem bawiłam się świetnie. Zaraz wytoczę armatę i Cię ostrzelam argumentami! Przejrzałam jeszcze raz Twoją listę lektur (siódmy raz?) i pomyślałam, że do swojej powinnam była dopisać "Wichrowe wzgórza" i "Dumę i uprzedzenie". I jeszcze "Pierścień i różę". W ten sposób można dojechać do ...
Tak jak mówię - rzuć terminem to będziemy się głowić :) Kasia (jurczak) wróci z wyjazdu, to może również będzie się chciała spotkać (zresztą parę postów wyżej wyrażała taką chęć).
Wspaniałą powieść o współczesnej kobiecie (czarnej) "pośliźniętej w czasie" (to jedyny element fantastyczny) do epoki niewolnictwa napisała świetna pisarka sf Octavia E. Butler. Tytuł: "Kindred" (1979). Oczywiście nietłumaczona. Klasyczna, fundamentalna "Autobiografia Murzyna" Bookera T. Washingtona wyszła u nas, ale... tylko przed I wojną. Była tak głośna, że w ciągu kilku lat pojawiły się co najmniej trzy przekłady.
Przeczytałem z Twojej listy 21 książek, a czasem znam autorów w z innych dzieł niż te, które tu zamieszczasz. Niektóre z Twoich "najlepszych" mógłbym umieścić na liście gniotów u siebie (Kerouaca "W drodze" nie cierpię!) Ale to przecież nie o to chodzi, żeby się jakoś licytować, prawda?:) Bardzo ciekawa lista - bo też i fajna to zabawa:) Cieszę się, że się przyłączyłaś:)
Według mnie autor wprowadził za dużo osób, z których każda może być potencjalnym mordercą. Oprócz bowiem siedemnastu wycieczkowiczów jest jeszcze parę innych postaci, co do których nie można mieć absolutnego zaufania. Mimo że wraz z rozwojem akcji kilka osób zostaje zamordowanych, a co za tym idzie wyeliminowanych z grona podejrzanych, to jednak liczba ta jest wciąż za duża, żeby domyślić się, kto zabija. Trzeba nie lada umysłu, by wpaść na trop ...
Dziękuję:) A listę układałem alfabetycznie, stąd taka pozycja Kubusia, którego po prostu uwielbiam:)
Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały - jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły. I cała reszta książek tych autorek. Może to trochę za wcześnie jeszcze, ale ani się obejrzysz i będą potrzebne. :)
Ale to było Boże Narodzenie. Come on, nie kupujesz w Amazonie paperbacka w Boże Narodzenie, bo go dostaniesz pewnie po Nowym Roku albo później. Kupujesz za to eBooka, bo tego dostajesz od razu przez Sieć. Tylko dlatego osiągnięto w tym dniu taki wynik. To, i pewnie część osób dostała Kindle pod choinkę. Inną sprawą jest fakt, że ostatnio sprzedają więcej eBooków niż hardcoverów (choć już się pojawiło w związku z tym trochę kontrowersji).
Tysiąc dni w Toskanii
Płaczące niemowlę: Dlaczego dzieci płaczą, co czują wtedy rodzice, jak radzić sobie w takich sytuacjach? - bardzo ciekawe ujecie tematu, bez poklepywania po ramieniu i znajomosci wszystkich recept. Nie jest to stricte psychologia rozwojowa (choc sa jej elementy), ale bardzo, bardzo ciekawe, ujmuje tez problem w perspektywie antropologii i jak inne kultury sobie z tym radza. Jesli czytasz po angielsku to polecam "Your child your way" - swietna ...
"Umiłowana" to piękna i mądra książka, realistyczna i zarazem fantastyczna (z duchem) - film też był dość fajny. Z popularnonaukowych polecam np. Korzenie "Korzeni" Wiktora Osiatyńskiego. A gdzieś tu Bnetce są (może nawet zgłaszałem) autentyczne wspomnienia handlarza niewolników.
Ale dzieje się w Salem.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania"-Jakobsze Róża) 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 20 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("Krystyna cór...
Lista gotowa! Jest w czytatce. Spociłam się z wysiłku.
1.Adams Douglas, Autostopem przez galaktykę 2.Allende Isabel, Dom dusz 3.Axelsson Majgull, Kwietniowa czarownica 4.Boell Heinrich, Dziennik irlandzki 5.Bułhakow Michaił, Mistrz i Małgorzata (!) 6.Caldvell Erskine, Jenny 7.Carson Ciaran, Irlandzka herbatka 8.Chmielewska Joanna, Wszystko czerwone 9.Christie Agatha, Pierwsze, drugie, zapnij mi obuwie (ale może być cokolwiek innego) 10.Clavell James, Król szczurów 11.Cortazar Julio, Gra w k...
Komuna Otwock to najbardziej wyrazista i radykalna grupa artystyczna niezależnej sceny teatralnej. "Komuna Otwock. Przewodnik Krytyki Politycznej" to książka o artystycznej niezależności i twórczej wyobraźni w czasach nieprzyjaznych sztuce zaangażowanej. Prezentuje główne założenia grupy, jej historię, a także artystyczne, filozoficzne i polityczne konteksty jej działania, opisane przez ważne postaci współczesnej kultury polskiej, m.in. Agatę ...
Andrzej Barański tworzy kino o niekonwencjonalnej dramaturgii. Reżyser programowo unika sensacyjnych wątków i zaskakującej intrygi. Kładzie nacisk na to, co dzieje się między zdarzeniami i z pietyzmem traktuje każdy szczegół. Jak sam mówi, jego filmy należy mierzyć w centymetrach, a nie w metrach. O potędze polskiego kina nierzadko decydował jego związek z literaturą. Po 1989 roku, kiedy wielu reżyserów sięgało po scenariusze oryginalne, Bara...
Też bym była wdzięczna za kod rabatowy do selkara niki291@wp.pl :)
„Intryga zaskakująca nawet dla Grishama. Koszmar, który przeraziłby Harrisa. Bohaterka, jakiej może pozazdrościć Cornwell” – tak wydawcy (wyd. Świat Książki, 2005) reklamowali powieść wybraną przez wydawców z klubów czytelniczych w Europie, Ameryce, Australii i Azji na Międzynarodową Książkę Miesiąca. Niewiele się zastanawiając książkę kupiłam, przeczytałam i… oddałam do biblioteki, chcąc o niej jak najszybciej zapomnieć. To przykre, że czytelnik...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 0 out 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 20 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("Kryst...
Czy światowej sławy mistrz kina artystycznego może robić filmy interwencyjne? "Skolimowski. Przewodnik Krytyki Politycznej" to ilustrowana wieloma zdjęciami opowieść o reżyserze niepokornym, twórcy kina zbuntowanego, którego europejska krytyka jednym tchem wymieniała obok Godarda, Polańskiego czy Antonioniego. Co wkurza go tak bardzo, że musi zrobić o tym film? Czy pokazuje nam jakieś uniwersalne prawdy o społeczeństwie? Jaką rolę odgrywa u...
Aj, ja bym polecił Zaklinaczka dzieci: Jak rozwiązywać problemy wychowawcze - trochę lepiej przetłumaczone i łatwiej się czyta (sam miałem wszystkie wiec mogę porównać), ale generalnie idee wszędzie te same. U nas się te praktyki sprawdziły. Znam jeszcze dwie rodziny, gdzie te metody pomogły rodzicom w pierwszych miesiącach życia dziecka i procentowały w przyszłości. Czasem nawet jak się wydaje, że to głupoty to warto spróbować - np. metoda "p...
Ja bym prosił o możliwość zapisania "Schowka" (dla całości lub wybranej kategorii) do pliku (najlepiej chyba w formacie xls lub xml) w dwóch wersjach: 1) To co widać w schowku. 2) Wszystkie dane na temat książek ze schowka z katalogu (czyli np. data wydania, tłumacze itd.). Przy niektórych książkach pola typu "seria wydawnicza" miałyby sporo wpisów, ale byłoby to łatwe w edycji i pozwoliłoby na proste zbudowanie bazy danych o domowej bibliotec...
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 28 OUT 3. Julia Kapulet ("Romeo i Julia" William Szekspir) 2 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 42 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 46 SAVE 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 20 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 8. Krystyna ("K...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)