Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Do pełnego przeczytania "Kamienia na kamieniu" zachęcił mnie fragment książki przedstawiony w jednym z arkuszy maturalnych. Zachwycony błyskotliwością, metaforyką i liryzmem wpiętym w realistyczne ramy postanowiłem dać Szymonowi Pietruszce szansę szerszej wypowiedzi. I nie zawiodłem się. Główny bohater Myśliwskiego okazał się gigantycznym gadułą, z upodobaniem sięgającym po rozmaite dygresje. Oś utworu stanowią perypetie Pietruszki związane z ...
Świetna czytatka;) Wyłuskanie tylu cytatów, dla zobrazowania argumentów to nie lada wyzwanie;) Do książki się co prawda zniechęciłam, ale już szum medialny nie nastawił mnie do niej zbyt pozytywnie. Zawsze zdumiewała mnie tendencja do szukania skandali na siłę, widocznie taka już natura człowieka.
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 20 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta)46 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 12 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk)40 8. Krystyna ("Kry...
Wspaniała recenzja! I znowu okazuje się, że historia jest bardziej pasjonująca i zaskakująca niż kryminały;) Książkę dopisuję do listy poszukiwanych.
Mała książka - i tak wielka, jak wielkie bywają dzieła wielkich artystów tworzone w starości, odważne, wyzwolone spod presji czasu, pisane jakby ponad czasem. Poprzez wszystkie stronice trwa obcowanie pisarki z mężem, który umarł i którego kocha, mówi do niego nadal. Mówi o tym, czym żyje, co odbiera, co się z nią dzieje, co usiłuje pojąć, za czym tęskni. Myśli do niego. Dla każdego, do kogo dotrze, ta książka będzie czymś więcej niż byłoby zapro...
Ale fb jest tylko dla zafacebookowanych, a spotkania biblionetkowe jednak powinny być ogłaszane w biblionetce, nawet jeśli inicjatywa pojawiła się na fb. Bo wtedy właśnie jest szansa, że ktoś nowy przyjdzie:) Na targi jesteśmy wstępnie umówione w takim razie:)
Kupiłem tę książkę jako czytadło na plażę i świetnie się sprawdziła w tej roli. Połączenie sensacyjnych intryg ze światem sztuki wychodzi na dobre, jednak nie można oczekiwa zbyt wiele, w końcu sztuka jest tylko tłem. Smaczku dodaje dokumentalne spojrzenie na opisane w książce sprawy kradzieży. Podsumowując, nie zawiodłem się:) w segmencie czytadeł zdecydowanie godne polecenia
Niestety nie mam "Żony zmiennokształtnego". Mogłabym Ci przesłać jeszcze kilka innych propozycji na maila (jeśli nie chcesz podać swojego adresu na forum to napisz najpierw do mnie na maila z mojego profilu a ja odpiszę).
Bardzo przepraszam, nie było mnie, ale już sprawdzam. No... kapało i nie wsiąkało, rzeczywiście: "Now the tears spilled down Eragon’s cheeks and dropped to the moss below, where they lay unabsorbed, like pearls strewn across a blanket of emerald velvet."
Również dokładnie 17 przeczytałam ;) To chyba jeszcze sporo przede mną...
Dziś skończyłam "Hyperiona" i uważam, że książka jest rewelacyjna. Każda z opowieści prowadzi dialog z kulturą, nie ma stylizacji językowej, ale jest delikatnie zaznaczona intertekstualność. Całość nawiązuje do Chaucera, doprawiona Keatsem. Czytając opowieść Uczonego kłania się Kirkegaard, przy okazji opowieści Detektyw czarne kryminały, w przypadku Konsula - Szekspir, to tylko przykłady, bo jest tego zdecydowanie więcej. Odbiór utworu jest kwest...
Napisałaś tak zachęcająco, że zamówiłam w bibliotece - specjalnie na moje życzenie kupili. Już jestem w połowie, ale musiałam sobie zrobić przerwę po fragmencie o kastracjach. Wszystko bardzo ciekawe, ale ja delikatnej natury jestem.
Veverico, gratuluję!! "Pafnucy" Chmielewska (3) "Zwierzęta w moim domu" Gucwińska (4) "Morderca bez twarzy" Mankell (4) (audiobook) "Fałszywy trop" Mankell (4.5) (audiobook, czyta Teleszyński) "Mężczyzna, który się uśmiechał" Mankell (5) (audiobook, czyta Ferency) "Nie dotykać Normana Hammera" Broda (4.5) "Huśtawka oddechu" Mueller (4) "Instalacja Idziego" Sosnowski (3.5) "Siomga" Andruchowycz (2.5) "Kolekcja namiętności" Śniadanko ...
NO i masz, zapomniałam podziękować JoanniezKociewia za "Wielkiego Mistrza", toteż niniejszym dziękuję.:)
28. Ale kryteriów wrzucania tytułów na tę listę nie pojmuję, wydaje mi się dość nieprzemyślana i przypadkowa. Szasta się znanymi nazwiskami, ale wielu mi brakuje.
Nie ma wyjścia - każdy młody szalony idealista przeżywa w swoim życiu fascynację marksizmem. W mniejszym, bądź większym natężeniu, mniej lub bardziej krytyczną. A jeśli w dodatku jest się miłośnikiem Sartre'a... Do tego dochodzi przystojny, tragiczny Che Guevara, a dla niektórych słabość do wysokich i charyzmatycznych. A i nawet bez tego ostatniego nie można przejść obojętnie wobec Fidela - obejrzyjcie choć jedno jego przemówienie, z tą brodą i w...
Dzięki czytatnikowi czytam dwa razy więcej niż zwykle :-) Weekend w Londynie – Króciutki kryminal, nic specjalnego. Ocena 3. Walka o Hiszpanię 1936-1939: Pierwsze starcie totalitaryzmów – Dość ciężko się czyta, za dużo detali, dat, szczegołów. Ocena 3. Bez ostatniego rozdziału: Wspomnienia z lat 1939-1946 – Poprawnie napisane wspomnienia z lat wojny, bez zachwytu. Ocena 3. Adwokat – Thriller, zaczynał się nawet nieźle, ale potem autor...
Mój lipiec: Wielki Mistrz - 4,5 (pozytywne zaskoczenie, dzięki uprzejmości JoannyzKociewia) Nowe przygody Mikołajka - 4,5 (moje pierwsze spotkanie z Mikołajkiem i trochę się rozczarowałam) Herbata z kwiatem paproci - 3 (jest recenzja) Świat bez kobiet: Płeć w polskim życiu publicznym - 4,5 Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? - 4,5 Mercedes-Benz: Z listów do Hrabala - 4 Krwiopijcy - 5,5 (idealne lekarstwo dla wszystkich, którzy się naba...
Mój lipiec: Wielki Mistrz - 4,5 (pozytywne zaskoczenie) Nowe przygody Mikołajka - 4,5 (moje pierwsze spotkanie z Mikołajkiem i trochę się rozczarowałam) Herbata z kwiatem paproci - 3 (jest recenzja) Świat bez kobiet: Płeć w polskim życiu publicznym - 4,5 Dlaczego pingwinom nie zamarzają stopy? - 4,5 Mercedes-Benz: Z listów do Hrabala - 4 Krwiopijcy - 5,5 (idealne lekarstwo dla wszystkich, którzy się nabawili alergii na Edwarda;) jest recen...
Mój lipiec: 1. Jesienna miłość (6,0) 2. Władca much (5,0) 3. Zaplecze (4,0) 4. Świat u stóp (5,5) 5. Szczęściarz (5,5) 6. Dom córek (6,0) 7. Kwiaty na poddaszu (6,0) 8. Płatki na wietrze (5,0) 9. Tysiąc wspaniałych słońc (6,0) 10. A jeśli ciernie... (5,5) 11. Jedwab (3,0) 12. Pamiętnik (6,0) 13. Szafranowe niebo (3,5) 14. Tsugumi (w trakcie)
Powinnam się przy was schować. ;) Bezsenność w Tokio Zaklęty dwór Zaklęte rewiry Historia Krakowa dla każdego
Jeżeli weekend, to dopiero we wrześniu będę miała jakiś na pewno wolny...
Przeczytane w lipcu: Norwegian Wood (5) O czym szumią wierzby (4) Przerwana lekcja muzyki (4) Rozmowa w "Katedrze" (5) Lalka (5) Kocham pana, panie Sułku (4,5) Pożegnanie z Afryką (6) Złoty notes (6+) Dziewięciu książąt Amberu (5) Achaja: Tom 2 (4,5) Heretycy Diuny (6) Człowiek jest tylko bażantem na tym świecie (4) Achaja: Tom 3 (4) Klub Dumas (5) Życie i myśli JW Pana Tristrama Shandy (6+) Potop (4) Karabiny Avalonu (4) Widn...
Przeczytane: O miłości i innych demonach - 4 Alchemia słowa - 5 Wyżej niż kondory - 5 W trakcie: Krzyżowcy Wierna rzeka (kończę) Srebrny młotek Krótka historia pewnego żartu
Czeskie skalne miasta, Adrspach i Teplice, polecam jak najbardziej, nasze Błędne Skały to taka wioseczka przy nich :) Dobre buty są ważne w górach. Długo się buntowałam przeciwko traperkom, no bo jak chodzić w nich w upał, ale w końcu poległam, kupiłam i - doceniłam. Na wielkich kamulcach pod Śnieżnymi Kotłami doskonale trzymały nogi w kostkach no i pomagały z tych kamulców nie omsknąć. I wcale nie trzeba kupować tych bajeranckich, z gazetek leż...
Mój lipiec: Miasta pod Skałą - 5 Porwany za młodu - 3 Kapłanka w bieli - 4 Ostatnia z dzikich - 4,5 Głos Bogów - 5 Niezwyciężony (powtórka) - 5 Solaris (powtórka) - 5,5 Łups! - 4,5 Kłamstwa Locke'a Lamory - 3 Wieszać każdy może - 4 Złamana przysięga - 4,5 Krew faraonów - 2 Rzymska krew - 4 Dom westalek - 4 W pierścieniu ognia - 5 Zagadka Katyliny - 3,5 Mgliste proroctwa - 3,5 Jak człowiek stworzył bogów - 4,5 Szalbierz: Powieść...
:-) Oj, u mnie też różnie... :-)) Adres poszedł mailem. Pozdrawiam!
Czy poślesz mi adres na maila? Wtedy szybciutko zmobilizuję się pójść na pocztę i wyślę :) Z tą mobilizacją to różnie bywa... :)
Mój czerwiec i lipiec: Kot, który czytał wspak 3 Afrykańska odyseja 4,5 Jadę sobie: Azja: Przewodnik dla podróżujących kobiet 3,5 Seks w wielkim mieście 4,5 Popraw swoją kreatywność 3 Piaskowy Wilk i ćwiczenia z myślenia 5 Portret damy 4
Jestem za! Tym bardziej, iż sama chciałam zapytać, czy 2/3 Trylogii to Trylogia przeczytana :) "Biblia"? "Baśnie" Andersena? Tego nie czyta się od deski do deski, więc też powinien być jakis margines..;)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)