Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Misiaku, dostałam dwa, ale umarłam wczoraj ze zmęczenia i nie dałam rady odpisać. Dziękuję! :)) Irving przeciętny. W porównaniu z grafomańskim "Światem wedłyg Garpa" znacznie lepszy, nawet się go dobrze czyta, ale niewiele w człowieku potem zostaje. Język dość ładny, ale ja nie przepadam na taką literaturą. Tak Irving, jak i Nora Roberts, są z przypadku: mam wszystkie książki w pudłach, nawet pożyczone i napmknęłam o tym takiej jednej. Zdj...
Właśnie, jakie są kryteria tego zestawienia? Jak się ma np. Homer do Folletta?
Ad. 13...Dzięki za wczorajszą (czy przedwczorajszą) "polecankę":) Książkę już zarezerwowałem sobie z pracy. Na 4.też czekam:) Zresztą...to Schmitt:) (i wszystko jasne:)!) Na 8 - muszę zapolować;] ! Tak samo na 2 - BEZAPELACYJNIE:)! Tak jak na Samotność...nomen-omen w ślad za filmem jak też...pewną recenzją ;]
A czemu ten Irving tak nisko? Przymierzam się do tej Jednorocznej wdowy w bardzo odległych planach czytelniczych:) PS. Dostałaś maila ze zdjęciami?:)
"Przyjemna jest dla mnie jako odbiorcy płynność w tych tematach." No tak, no tak. Płynność w tematach krzepi, leczy, stymuluje.
Gratulacje, Veverico! :) A ja mam remont w domu: nie czytam, padam ze zmęczenia. Wiczorami siadam do kompa podczas kolacji i coś tam usiłuję kliknąć, ale niewiele. Osiągnięcia czytelnicze mam marne i głównie sprzed remontu. Powrót do domu (6) Grobowiec (4) Lewą ręką przez prawe ramię (4) Syberia: Wyprawa na biegun zimna (4) Jednoroczna wdowa (3,5) Słodka śmierć (3)
Moje lipcowe lektury: 1 Alberto Moravia "Nuda" - 3 2 Steve McVicker "I love you, Phillip Morris" - 5 3 Hilary Norman "Pasierbice" - 4 4 Eric Emmanuel Schmitt "Ulisses z Bagdadu" - 5 5 Jerzy Harasymowicz "Bieszczady" - 5 6 Jerzy Antczak "Noce i dnie mojego życia" - 4+ 7 Agatha Christie "Wczesne sprawy Poirota" - 3+ 8 Marcin Szczygielski "Bierki" - 5+ 9 Anna Kłodzińska "Nie bój się nocy" - 5 10 Monika Rakusa "Żona Adama" - 5+ ! 11 Lew...
"Trzeci znak" niedawno nabyłam, nie dlatego, że kryminał, tylko dlatego, że Islandia w tle. Ta czwórka to "aż" czy "tylko"?
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 48 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 50 SAVE 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 40 OUT 8...
Prawda, że te kocie opowiadania są urocze?:)
Mój lipiec: Nie i Amen (6) Boga przecież nie ma! (Lindenfors Patrik) {5,5} Kociołkowanie po polsku (Hangel Ewa) {5} Siostra mojego serca (Divakaruni Chitra Banerjee) {5} Liana pragnień (Divakaruni Chitra Banerjee) {6} Zawsze jakieś jutro (Wieczerska Janina) {4} Błękitny zamek (Montgomery Lucy Maud) {5} Nana (Zola Émile) {5} Na domiar złego (Lynch Sarah-Kate) {5,5} Liryki najpiękniejsze (Staff Leopold) {5} Fikołki na trzepaku: W...
Z mojej strony gromy na ciebie na pewno nie polecą - niby lubię fantastykę, ale Mistrz i Małgorzatę ledwo przeczytałam, męczyłam ją chyba z miesiąc.
Ja tam bardzo lubię takie listy, zawsze znajdę jakąś interesującą książkę. Przeczytałam 23 książki z tejże listy, a mnóstwo z nich mam w schowku.
Ojej, a czemu Kundera tak nisko?
ależ Wy naparzacie z tymi lekturami :) mój dorobek lipcowy jest tak skromny, że aż się wstydzę przy Was. No ale co mi tam :) Uczta dla wron: Sieć spisków jak do tej pory ostatnia pozycja w serii. Nadal wysoki poziom. 5,0 Na kocią łapę proste opowiadania w liczbie 12. bardzo przyjemnie się czyta, Archer sprawdza się bardzo w krótkiej formie, aż wypożyczyłem sobie kolejne Jego opowiadania. 4,0 Bel-Ami jak to ktoś napisał w recenzji "lit...
Na fali tworzenia list wszelakich i ja stworzyłam takową. Nie jest to lista książek, które "musicie przeczytać, bo...", ani też nie jest to lista dzieł wybitnych (choć większość jest wybitna w moim odbiorze), bo i ja jestem raczej czytaczem pospolitym. To raczej książki, które z bardzo różnych względów zrobiły na mnie bardzo duże wrażenie, pozostawiły bardzo mocny ślad w pamięci i takie, które z czystym sumieniem mogę polecić wszystkim. I jako ż...
1.Anna Karenina - Lew Tołstoj 2.Kredożercy - Oscar Aibar 3.Podróże Gulliwera - Jonathan Swift 4.Jan Paweł Wielki. Droga do świętości - Mieczysław Maliński 5.Na Skalnym Podhalu - Kazimierz Przerwa-Tetmajer
I ja też serdecznie gratuluję ci Veverico obrony! Życzę powodzenia w dalszych wyborach zawodowych :-)
Z fonetycznego punktu widzenia: szyszynka i dżdżysty - słowa, na których nawet Polak może sobie połamać język:)
Przeczytane w lipcu: 1.Kirst Hans Hellmut-Prawo Fausta (4,5) 2.Kirst Hans Hellmut -Noc generałów (4,5) 3.Choromański Michał -Zazdrość i medycyna (4,5) 4.Kirst Hans Hellmut-08/15 w partii (5) 5.Kirst Hans Hellmut -08/15 w koszarach (5) -po raz trzeci 6.Kirst Hans Hellmut-08/15 na wojnie(5)- po raz trzeci 7.Kirst Hans Hellmut -08/15 walczy do końca (5)- po raz trzeci 8. Kirst Hans Hellmut -08/15 dzisiaj (5,5)
Za pierwowzór Maxa Aue posłużył Littellowi Leon Degrelle i jego pamiętniki (można o tym przeczytać w "Suche i wilgotne"). Niestety nie mam możliwości sięgnięcia do tej pozycji więc i konfrontacji z tekstem "Łaskawych". Traktując więc powieść jako autonomiczny twór moje wrażenia są następujące: Pochwalam przedstawienie (a właściwie wiwisekcję) postaci - dogłębna, boleśnie szczera, intrygująca. Umiejętnie ukazane, wspomniane przez Was, przenikani...
Drugie życie Bree Tanner (Meyer Stephenie) 4,5 Katedra w Barcelonie (Falcones Ildefonso) 4,5 Księżna de Clèves (La Fayette Marie-Madeleine de) 4,5 Malowany welon (Maugham W. Somerset) 3 Notatki z wystawy (Gale Patrick) 4 Przyjaciel na zawsze (Jaworczakowa Maria) 5 Śmierć w Breslau (Krajewski Marek) 4 W imię miłości (Picoult Jodi) 5,5 Zapasy z życiem (Schmitt Éric-Emmanuel) 5
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 16 out 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 48 save 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 42 8. Krysty...
Niezbędnik ateisty: Rozmowy Piotra Szumlewicza [5] Samolubny gen [5] Leksykon niewiedzy: To, na co dotychczas nie znamy odpowiedzi [3] Ateusza portret własny [6]
No! Świetnie! :-) Dla mnie rok to też było za długo, ale swoją akcję jesienną mam już prawie zaplanowaną. Cieszę się, że do nas dołączysz. :-) A to był taki "słodki ciężar". :-)
1. Camille Fauque ("Po prostu razem" - Anna Gavalda) 32 2. Emilia Korczyńska ("Nad Niemnem" - Eliza Orzeszkowa) 18 3. Rhezus ("Tułaczka śladami konania" - Róża Jakobsze) 30 4. Inżynier Trurl (Stanisław Lem, w różnych dziełach) 46 5. Sam Vimes (z cyklu "Świat Dysku" Terry'ego Pratchetta) 48 6. Cezary Baryka ("Przedwiośnie" - Stefan Żeromski) 8 out 7. Jakub Wędrowycz (cykl "Kroniki Jakuba Wędrowycza" - Andrzej Pilipiuk) 42 8. Krystyna...
Wprawdzie wielką fanką serii nie jestem, ale muszę się zgodzić z opinią Lnianej- ostatnia część była dla mnie mocno "nie do przetrawienia". Początkowo zapowiadało się całkiem ciekawie- miesiąc miodowy naprawdę mnie wciągnął. Natomiast im dalej, tym gorzej. Nie powiem, że ten tom był najgorszy. Dla mnie najgorszym był tom nr 2, bez którego można się było w zupełności obejść. Tom nr 4 jest jednak marnym zakończeniem całej serii.
Lipiec: • Pusty dom (4); • Cudowny czwartek (5); • Historia brzydoty (4,5); • Sala nr 6 (5); • Orso (5); • Blask fantastyczny (4) audiobook.
Po tej lekturze miałam wrażenie, że autor na nowo próbuje tworzyć historię. Oczywiście mając w tym swój cel. Nie bez powodu wiele razy przedstawia siebie jako ofiarę wielkiej niesprawiedliwości i niezrozumienia (szczególnie po tym gdy belgijski wymiar sprawiedliwości skazał go na dożywotnie pozbawienie wolności). Maeger pisząc "nie widziałem czegoś takiego" miejscami jest tylko niewiarygodny lecz niekiedy wręcz bezczelny (przytoczyłeś wyżej dwa n...
Ach, każde nieco dłuższe zdanie w ,,Dziedzictwie" sprawia, że mózg mi się lasuje i zaczynam powątpiewać w swoją umiejętność czytania ze zrozumieniem. Teraz już wiem, że z oryginałem po angielsku byłoby tak samo. ;) Dziękuję za zacytowanie, Haniu.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)