Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Niedawno trafiłam w bibliotece na "Katarzynę" J. Benzoni. Nie znając jej stylu, zachęcona opisem zaczęłam lekturę. Przyznaję, że książka mnie bardzo wciągnęła. Nie da się jej jednoznacznie zaklasyfikować - to romans, historia, akcja, przygoda - fantastyczny mix gatunkowy w stylu filmu "Markiza Angelika" (książki nie czytałam). Nie ma wielostronicowych opisów, zbędnych porównań, czy jakichś bardzo naciąganych scen (jak do tej pory, bo jestem na 4 ...
> Do tego doczytałem, że tak jak i Biblionetka, robią bazę danych pod księgarnie. Pierwsze słyszę by taki cel przyświecał BiblioNETce :))
Faktycznie, są Diaczenkowie jeszcze.:) Chociaż oni mi się zawsze z SF kojarzyli, ale może jestem w błędzie, bo dopiero mam w planach.:)
A, teraz mi się przypomniał jeszcze Pierumow. Jest Rosjaninem z pochodzenia, ale od dawna mieszka i pisze w USA. Czytałam "Kroniki Hjorvardu" i dwa pierwsze tomy są bardzo dobre. Trzeci wydał mi się przekombinowany.
"Wielkie nadzieje" są cudowne:) I świetnie się czyta:)
Zaintrygowały mnie te paski. Cóż to może być? A "Ćwiczenia z utraty" masz może własne? Bo jeśli tak, to ja bym się pisała kiedyś na przyszłość - lubię Tuszyńską czytać, a u nas w bibliotece są tylko 2 jej książki...
Mój czerwiec (nędzny, bo skupiłam się głównie na książkach obcojęzycznych) "Reflektorem w mrok" Tadeusz Boy-Żeleński - 5,5 "Dzieci Arbatu" Anatolij Rybakow - 5,5 "Waran" M. i S. Diaczenko - 5 "Matka" Gorki - nie mam pojęcia, jak to ocenić...
A mnie książka cały czas kojarzyła się z "Noce w Rodanthe" Sparksa. Ten sam schemat z małymi wariacjami. Chociaż to raczej było odwrotnie, bo Weller był przed Sparksem :-) Filmu jeszcze nie widziałam.
Ośmielę się wtrącić i polecić Diaczenków oraz Oldich. Poza cyklami napisali sporo książek "pojedynczych", stanowiących zamkniętą całość. Diaczenkowie często wpadają w mistykę, chociaż dla mnie akurat jest to plusem, a nie minusem. A Oldich uwielbiam za "Granicę" ( we współautorstwie z Diaczenkami i Walentinowym) oraz "Drogę miecza", chociaż inne też są niczego sobie. Jeśli zależy ci na wartościowej fantastyce, to raczej nie polecałabym Olgi Grom...
Zagłosowałam. Oczywiście, że Lem! :)) Pawle i Gosiu, Sznajperze - przybywajcie!
Wyszło na to,że Dickens jest literaturą łatwą i niezbyt wymagającą;) Poprawiam więc:Gdy przeczytam Dickensa, będę czytać tylko literaturę łatwą, do zapomnienia i niezbyt długą;)
Nie było czasu na czytanie,bo sesja na studiach dała mi mocno w kość( a jeszcze się nawet nie skończyła). Tak więc przeczytałam tylko: Wpadka (4) Sto dni po ślubie (4,5) Cztery asy i pas (3) Po sesji nie będę czytała nic "poważnego" i trudnego, pozwolę sobie tylko na Dickensa i jego "Wielkie nadzieje", bo muszę trochę odpocząć :)
Pamiętam, że jakoś wyjątkowo bardziej podobał mi się film z Meryl Streep i Clintem Eastwoodem niż książka Wellera... Ale może to dlatego, że widziałem go najpierw:)
Ha, ha!!! Bingo:D
To jest pomysł, ale rozwiązanie powinno być proste i dawać konkretną "wartość dodaną" użytkownikom, a nie tylko usuwać niedogodności. Więc można tak zrobić w połączeniu z jakimiś innymi bonusami.
Myślałam, że właśnie coś z rosyjskiej mi polecisz. Bo dotychczasowe próby wypadły niezadowalająco. Kanon kiedyś już oglądałam, część wymienionych mam w planach, innym się przyjrzę. Dzięki. Tylko to zdobywanie poszczególnych części cykli... ;)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 save 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 22 out 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Marcel (cykl ...
Ach, ten Bazak:) PS. Sprawdź maila:)
Przekład Roberta Stillera.
Strugackich mam w planach na te wakacje, mam nadzieję, że podzielę Twoje zdanie.;) Jeśli chodzi o rosyjską, to niestety nic nie mogę polecić, znam tylko Łukjanienkę (reszta, którą znam ze słyszenia jeno, jest w najlepszym przypadku przeciętna, podobno). Chociaż może gdybyś zaczęła czytać "Patrole" od pierwszego tomu, spodobałyby Ci się bardziej. Ale z anglosaskich autorów koniecznie Martin i "Pieśń lodu i ognia" (tom pierwszy Gra o tron), świe...
"Ojciec Goriot" Balzac (audiobook, powtórka) (5) "39,9" Rakusa (5) "Kasika Mowka" Nowak (4) "Jeruzalem" Tavares (3) "Tak trudno być mną!" Półtorak (4.5) "Wojna" Le Clezio (4) "Pierwszy dzień reszty życia" Drużnikow (3.5) "Taki piękny dzień" Mazzucco (4) "Ciemna materia" Zeh (5)
Ameryka nie istnieje
Nic tam nie widziałam absurdalnego, same prawdopodobne. :)
Bułyczow, Strugaccy. A co z fantasy polecasz? Ostatnio czytam sporo fantasy, w pewnym wieku zbiera się na bajki. ;)
Bo Nieboszczyk jest śmieszniejszy! I bardziej nagromadzony absurdalnie. ;-p
Dwóch było tylko takich pisarzy, którzy skłonili mnie do wypisywania cytatów w notesiku. Pierwszym, jeszcze w czasach licealnych, był Dostojewski. Drugim, później, na studiach - Faulkner. A z "Wielkim lasem" to w ogóle dziwna sprawa jest, bo po pierwsze primo, nie przepadam za opowiadaniami, wolę formy dłuższe. A po drugie primo, nie uważam myślistwa za najwspanialsze hobby wszech czasów. A po trzecie, takoż primo, nie płaczę nad książkami (ra...
1. Nie ma Albertyny 2. Czas odnaleziony Wiadomo. 3. Obrazy Włoch Ja w ogóle nie wiem, jak można jechać do Włoch bez Muratowa? Chyba się nic nie widzi w ogóle? 4. Powrót do Stumilowego Lasu: Dalsze przygody Kubusia Puchatka, Krzysia i reszty przyjaciół Dobre, ale nie pyszne jak powiedziała siostrzenica profesora Raszewskiego wypijając butelkę atramentu. :) 5. Rozmawiał z bydlętami, ptakami, rybami...: Opowiadania o zwierzętach A to pyszne...
A jakie to starocie? Bo jeśli coś w klimatach bliższych fantasy, to może coś dla siebie wybiorę.;)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 36 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) Out 36 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) Save 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling) 24 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 48 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski) 22 8. Marcel (cykl "W posz...
Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet (6) Dziewczyna, która igrała z ogniem (5) Zamek z piasku, który runął (5) O miłości i innych demonach (4) Zagubieni w Tokio (3,5) Droga przez mrok: Opowiadania pisarzy niemieckich 1933-1945 (4,5) Tragedia "Gustloffa": Relacja osoby ocalałej z największej katastrofy morskiej w drugiej wojnie światowej (4,5) W stepie, ostach i burzanie i inne opowiadania (4,5) Idąc rakiem (5) - jestem w połowie, ale ocena...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)