Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czasem przygoda przeradza się w dramat a zwykła opowiastka w głęboką przypowieść o życiu, dlatego w doborze filmów nie stosuję kryterium gatunkowego jako decydującego o wartości poszczególnych produkcji. Cenię sobie wytwórczość BBC, także "Merlina" z Samem Neilem - bardzo rzetelne opracowanie legendy Arturiańskiej, muzyka z tego filmu w jednym z rankingów roku '98 zajęła pierwsze miejsce. Brosnana zaś lubię za "Evelyn", uznaję go też za ostatnie ...
Jeżeli nie dostały nóg z półki w magazynie bibliotecznym... :-)
Witam.:) Może zatem jeden wpis, bez zmaz, ochów, achów i nadmiaru emocji.:) Książka oczywiście bardzo dobra, pominę jednak powtarzanie jej zalet itd. Chciałam tylko zauważyć,że to świetny kryminał. Czyta się szybko, bardzo szybko - jak wiele innych dobrych kryminałów. Więc gdy ucichł szum medialny, zachęcona przez koleżankę, która chwaliła mi zaskakujące (ponoć) zakończenie, sięgnęłam po nią. Na wstepie plus za tytuł. Ale chyba nie świadczy dobr...
Chciałam powiedzieć wam, jak ja rozumiem to zakończenie. Nie wzbudziło ono we mnie takiego oburzenia i nie wydawało mi się, żeby śmierć tej dziewczynki była jedynym możliwym i w ogóle jakimkolwiek happy endem. Przecież ona umarła właśnie wtedy, kiedy Adam był gotów ją pokochać i przyjąć. Jej śmierć była więc czymś tragicznym, gdyż on nie zdążył jej tej swojej miłości przekazać. Dlaczego umarła? Chciałam przedstawić swoją interpretację, ale z góry...
Ja mam urlop - nie zagłosuję z pracy... ;((
Wcześniejsze tomy były zdecydowanie lepsze.
Hi, hi, czyżbyś paski też miała? ;)
Piszę do Ciebie maila. :-)
O, to są jakieś wersje nie-dla-dzieci? Całe życie byłam przekonana, że "Alicja" przede wszystkim dla dzieci jest. :) Aż muszę sprawdzić, czyj ja mam przekład.
Ach, a Bree Tanner jest legalnie udostepniona w Internecie przez sama Stephenie Meyer (jako prezent dla fanow) - chyba jakos w pierwszym tygodniu lipca usuna ja z sieci. www.breetanner.com Ja tez jestem ciekawa jak to sie rozwinie, bo zauwazylam pewna prawidlowosc w pisarstwie Meyer - im mniej uwagi poswieca jakims postaciom tym lepiej jej wychodza. Leah Clearwater jest o wiele bardziej interesujaca niz Bella Swan. Bree pojawia sie krotko...
"Ćwiczenia z utraty" mam, zaklepuję dla Ciebie. Te paski to jest kapitalna sprawa! Cieniutka książeczka, 140 stron małego formatu, a otwiera nowy świat. Wiedziałaś, że paski w Średniowieczu były symbolem odrzucenia, outsiderstwa? Porządny człowiek nigdy by się tak nie ubrał. Wzór zachowany dla przestępców (przetrwał w więzieniach bardzo długo), złodziei, prostytutek, ale także innowierców, kuglarzy, błaznów, wszelakich odmieńców. A potem troc...
Ale dlaczego nie byloby super? Same plusy wg mnie. Co ma do tego jego depresja lub potrzeba samotnosci? Przeciez mogl to zostawic calkowicie w rekach Carlisle'a i Alice a sam zaszyc sie gdzie tylko chcial. Podobno to Bella byla dla niego najwazniejsza i tylko o niej myslal, wiec z pewnoscia potrafilby poswiecic wlasna potrzebe samotnosci, gdyby rzeczywiscie chcial Belle chronic. Hmm, jesli chodzi o Jacoba to kilka rzeczy ma tu wplyw. Mam ogrom...
Donnie Williams jako dziecku przylepiono więcej etykietek niż na słoiku z dżemem: głucha, dzika, zaburzona, głupia, szalona... Żyła w swoim własnym świecie, nasz świat istniał dla niej tylko w tle i tylko czasem go odwiedzała. Była, w jej własnych słowach, nikim nigdzie. Miotała się gwałtownie między tymi dwoma światami, walcząc o to, by do naszego świata się przyłączyć, a jednocześnie trzymać go na dystans. Oderwana od swego wewnętrznego ja, żył...
Cień {Ocena: 6} Mocny, brutalny, ale i inteligentny thriller w stylu “Milczenia owiec”. Agentka specjalna FBI na tropie seryjnego mordercy, który jak cień podąża także i jej śladem. Są dalsze dwie części. Cudze dzieci {Ocena: 5} Przykład literatury kobiecej na poziomie. W ciekawy sposób opisuje losy rodziny “patchworkowej”. Klan Niedźwiedzia Jaskiniowego {Ocena: 6} Pierwszy tom trzyczęściowego cyklu o życiu ludzi pierwotnych z epoki kamieni...
Seraj to niepodległe państwo o wiekowej historii zapisanej na kartach pilnie strzeżonych ksiąg i przekazów. Stolica tego izolującego się kraju leży u podnóża skalnego masywu o nazwie Talafúr z niedostępnym wierzchołkiem skrytym w chmurach. Co się na nim znajduje? Tego nie wie nikt. Serajskie władze i elity od setek lat utrzymują, że tylko wzniesienie Schodów prowadzących na sam szczyt pozwoli odkryć tajemnicę góry. Czy mówią prawdę? M...
Całe jego urządzenie z machoniu i bronzu, naśladowane z gabinetu Fryderyka Wielkiego w "Sans-Souci", dopełniały różne dodatki (...) Sprawa Dołęgi
Szezląg, szezlong "sofa z bocznym oparciem; też - z oparciem tylnym" Nie dajmy zginąć słowom: Rzecz o odchodzącym słownictwie
Dzięki wielkie za pożyczkę:)! Ciekawe jakie wrażenie wywrze na mnie? :P Wiesz, że w sumie bez problemu miałbym skąd pożyczyć tę książkę, ale może właśnie tak to będę miał motor, żeby przeczytać ją w końcu.
Fakt, "ludzka strona" ciut kuluje, ale smoki są przecudne. II tom, rzeknę, zdecydowanie lepszy - Chiny. Zobaczysz sama. I nieustająco wołam wielkim głosem: smok nie walczy przeciw smokowi i ludziom ot, tak sobie, dla ludzkiego kaprysu. Uzasadnienie tutaj: Smok – to brzmi dumnie!
To sprawdzanie co u Belli przez Carlisle'a albo Alice też nie byłoby takie super. Edward odciął się od świata, bo sam nie mógł sobie poradzić ze swoim problemem i nie chciał obciążać swoją depresją innych. Z resztą potrzebował samotności. Faktycznie można nie rozumieć jego niektórych działań. Ale według mnie ciężko jest w ogóle zrozumieć samotnego wampira. Nie żebym próbowała czy coś, ale oni maja takie przestrzenne umysły... :) Co do Jacoba to...
Przeczytane w maju i czerwcu: 1.I wciąż ją kocham 4 2.Rhezus: Tułaczka śladami konania 4 3.Mężczyźni, którzy nienawidzą kobiet 5+ 4.Płaskuda 3+ 5.Stulecie chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna 6 6.Gra z duchami 5 7.Jakbyś kamień jadła 5+
Nie; czasem tylko mi się wydaje, że spędzając dużo czasu z książkami, tracę dużo z tzw. życia towarzyskiego (coraz rzadziej tak myślę, bo wyrównują mi się te liczby godzin spędzanych w świecie wyobraźni i w tym rzeczywistym) i przez to... mało wiem o życiu, takim prawdziwym. Nie czuję jednak rozczarowania światem spowodowanego czytaniem książek. Myślę, że na to, jak odbieramy świat, wpływa nie tylko to, jaki on ma kształt i koloryt, ale w równ...
"13 Patricia Wentworth "Skarb Beneventów" - 4 - dziękuję Margines" Hehehe...nie ma sprawy:) Milo, że przydało się no i przypadło ci do gustu. Fajnie też, że przeczytałeś Pluszowego:) Ale...DOPIERO TERAZ? Ja już dawno mam to za sobą, A SZKODA!:)
Taaa jest! Lem. :-)
Hm, to dość trudne pytanie;-) Bo w sumie mi się podobał, ale nie aż tak jak poprzednio i następnie (w miesiącu) przeczytane książki, a te z kolei nie podobały mi się aż na sześć. Połówek nie daję, jakoś się nie przestawiłam, więc nie miałam zbyt dużego pola do manewru;-) U mnie 5 oznacza, że książka bardzo się podoba, 6 - musi być coś rewelacyjnego, a 4 - podoba się, ale jest jakieś "ale". No i jest - smoki rewelacyjne, cały proces zapoznawania z...
Najpierw twierdzisz ze Biblionetka, podobnie jak tamten portal (lub odwrotnie:) buduje baze danych pod ksiegarnie, a potem nagle ze Biblionetka nie. Zdecyduj sie :) Sama dodalam te pare ksiazek, niektore nie do znalezienia w ksiegarniach w ogole:D Od poczatku lubilam w Biblionetce wlasnie to ze uzytkownicy ja tworza niezaleznie od rynku ksiegarskiego - ostatnio dodalam do schowka ksiazke wydana w 1978 o ktorej byla tu krotka wymiana zdan. Je...
Cieszę się :)
Fascynująca opowieść o wyprawie transsyberyjską koleją do ukochanego niegdyś mężczyzny. Doskonała literacka próba odnalezienia utraconych uczuć, idei, utopii i czasu zawieszonego między wczoraj, dziś i jutro. Nie mając od dłuższego już czasu wiadomości od Gyla, którego niegdyś kochała, Anna wyrusza jego śladem. W pociągu transsyberyjskim wiozącym ją do Irkucka, Anna myśli o dawnym ukochanym, który zamiast zrezygnować z utopijnych marzeń, w k...
Przeczytane w czerwcu: Cień (3,5) Czerwony kwiecień (4) Śmierć o tobie pamięta (4) Wszystko z miłości (5) Droga przy plaży (3) Nocny prom (4) Porzucone ofiary (4,5) 451º Fahrenheita (6) W stronę Swanna (5,5)
Opinia skłoniła mnie do sięgnięcia po książkę dlatego postanowiłam zostawić komentarz. "Sama Malina sporo się naszarpie, żeby spotkać tego jedynego, żeby poczuć, że życie ma sens i barwy" sporo się naszarpie? Odniosłam wręcz przeciwne wrażenie. Po miesiącach spędzonych na bezczynności szczęście i sens przychodzą do niej same. Książkę czytało się bardzo przyjemnie, napisana jest lekkim, ciekawym językiem. Tak jak pisze autorka powyższej recenz...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)