Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ostatnia powieść wybitnego rosyjskiego pisarza mieszkającego w USA, opublikowana zaledwie miesiąc przed jego śmiercią. Co łączy kuwejckiego szejka, młodziutką kochankę Stalina, żonę amerykańskiego milionera i rosyjskiego szpiega w USA? Rok 2005. W moskiewskich archiwach Autor odkrywa nowe informacje dotyczące Gwiazdy Generalissimusa - legendarnego odznaczenia stworzonego na specjalne zamówienie Stalina tuż po zakończeniu wojny. Rok 1945....
W Łodzi przetoczyła sie już dyskusja na temat tej książki (oczywiście w pewnych kręgach, bo to raczej niszowa sprawa), jako że nas łodzian najbardziej to dotyczy. Ja - w pierwszej lekturze - dałam sie podejść, choć pochlebiam sobie, że czułam niepokój. Otóż dostalismy książkę, która nie wiadomo, czym jest. W dodatku pięknie wydana. Stylizowana na stary pamiętnik. Niby dziennik Etki Daum, sekretarki Rumkowskiego, autorką jest jednak Elżbieta Chere...
CZERWIEC Twonk: Opowiadania Księżycowe Hollywood Uczeń Alvin Widmowy Jack (ponownie) Kraina przemian (ponownie) Dilvish Przeklęty (ponownie) Szalony różdżkarz (ponownie) Odmieniec (ponownie) MAJ Stwory światła i ciemności (Zelazny Roger) (ponownie) Imię moje Legion (Zelazny Roger) (ponownie) Umrzeć w Italbarze (Zelazny Roger) (ponownie) Zapłata (Dick Philip K. (Dick Philip Kindred)) Niewolnica Isaura (Guimarães Bernardo) ...
Książka „Między słowami” to praca dyplomowa uczennicy częstochowskiego „Plastyka”. Składa się z dwóch części ze względu na charakter zawartych w niej tekstów. Różnią się one zarówno stylem pisania, jak i treścią. Są to myśli i refleksje osoby wkraczającej powoli w dorosłe, samodzielne życie. Książka mówi o tym, jak duży wpływ na młode osoby mają ludzie, których spotykają w swoim życiu. Jak bardzo dzisiejsza nowoczesność albo moda, a także filmy c...
Też chcę, żebyśmy się spotkały wszystkie razem :-))) Tylko pojawia się trudność - zochuna wraca do kraju 15.08, ale nie wiemy, kiedy wyjeżdża. Ja wylatuję 10.07 rano, wracam w nocy 25/26.07... :-((
1. Woda, woda… 2. Zwykłe opowiadanie 3. Prześmiewca 4. Indyczka 5. Uśmiech spod lady 6. Dotyk wyobraźni 7. Ogar 8. Pasterz kotów 9. Czarna owca 10. Poczekalnia 11. Topielka 12. Kuszenie szatana 13. Łowca wiewiórek 14. Pobożna Heliocyda 15. Pampers, always, corega tabs… 16. Czy pamiętasz… 17. Słodki wyrok 18. Czas, w którym odszedł pies 19. Mrówka 20. Doktorowa 21. Prawie nic 22. Moja ...
Piąty tom serii o dzielnej trzynastolatce o magicznych zdolnościach. Gdy smok Gurgulius budzi w niej nadzieję, że jej matka nie zginęła przed laty w dziwnym wypadku, Laura ryzykuje wyprawę w przeszłość. Przypuszcza, że Anna została wypędzona do mrocznego Królestwa Cieni, dokąd można się dostać jedynie przy pomocy legendarnego pierścienia Ognistej Żmii. [Videograf II, 2010]
O jakim oszustwie piszesz? Nic o tym nie wiem, a mnie zaciekawiłaś.
"Talizman Nergala" to cykl sześciu książek, w których fantastyczne wydarzenia fabuły rozgrywają się na tle wydarzeń historycznych, splatając się z nimi zależnością przyczynowo-skutkową. Powieść opowiada historię syna wziętego architekta, który po zawaleniu się zaprojektowanego przez niego budynku, na mocy prawa Hammurabiego został stracony. Na mocy tego samego prawa chłopiec traci także resztę rodziny. Musi kraść, by przeżyć. Jest zewsząd prz...
Czy Koci detektyw to coś fajnego?
Owszem, owszem, miała panna Frank entuzjazm pisarski. To zreszta jest ciekawa pozycja z punktu widzenia kogoś zainteresowanego motywem dorastania, dojrzewania, inicjacji. Tylko jakoś tak dziwnie..Zresztą po oszustwie, jakim okazała się dla mnie książka "Byłam sekretarką Rumkowskiego", dziennik Anny Frank moze tylko plusować
"Przewodnik" zabiera Czytelnika w zaskakującą i niekonwencjonalną podróż. Proponuje wędrówkę precyzyjnie wytyczonymi trasami, lecz zwiedzane miejsca przedstawia z perspektywy innej, niż tradycyjne informatory turystyczne. O obiektach opowiadają w nim utwory literackie z XX i XXI wieku - fragmenty prozy, poezji, wspomnień, dzienników, listów czy reportaży. Ewa Zamorska-Przyłuska (ur. 1973 r.) - historyk sztuki, redaktor, absolwentka Uniwersytet...
A z Płatkiem wytrwałaś z uznaniem do końca, jak widzę:) Choć to w miarę gładkie zakończenie wcale nie jest, moim zdaniem, optymistyczne, nieprawdaż?
A ja chyba mam słabość do literatury XXlecia:D "Zazdrość i medycynę" czytałem z zainteresowaniem - podobała mi się pełna tajemniczości atmosfera i cała ta intryga rozpisana na cztery postaci:) A jak "Na plebanii w Haworth"? Przekonałaś się?:)
Ojojoj, a ten Kot miał taki ładny tytuł:( Co właściwie skłoniło Cię do tej 3ki? Ja czytałem jeszcze w tym miesiącu opowiadania Gavaldy "Chciałbym, żeby ktoś gdzieś na mnie czekał" i się rozczarowałem:(
Porywająco napisany tom wspomnień znakomitego etnografa, historyka kultury, pisarza, tłumacza literatury słowackiej i czeskiej, jest swego rodzaju portretem pokolenia Polaków żyjących w Polsce powojennej, lecz tradycją rodzinną i cywilizacyjną osadzonych w czasach przed II wojną światową. Dzieje krewnych, wśród których było wielu polityków, wojskowych, właścicieli ziemskich, oraz licznych przyjaciół i znajomych obrazują losy odchodzącej w prze...
Muratow już spakowany do torby podróżnej:) Ledwo się zmieścił. W ogóle jakoś ta torba spęczniała:)
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera) 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)12 kill 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)18 save 8. Marcel (cykl "W poszu...
O rety, znowu kliknęłam dwa razy?? Przepraszam za zdublowanie wypowiedzi. Może uda sie ja usunąć?
Nie będę bronić Erynii! Wspomnienie nie najgorszych wrażeń z lektury serii Breslau (przeczytałam 2 części) uratowało ocenę dostateczną dla tej pozycji. Niestety, moim zdaniem, nuda, ja w każdym razie nie wciągnęłam się w perypetie komisarza Popielskiego, którego kreacja wydała mi się niestrawna. Nawet podobieństwo jego przypadłości chorobowych z przypadłościami chorobowymi Prousta nie uratowało sytuacji. Lwów..., owszem, obraz Lwowa interesujący....
Uff, to dobrze. Bo ja przechwyciłam "Zbrodnie..." od Misiaka już dość dawno temu i uwierało mnie, że nie miałam jak oddać. :)
A ja trochę z ostatnim akapitem się nie zgodzę. Choć faktycznie wymaga trochę wysiłku intelektualnego i koncentracji od czytającego, to nie musi ją czytać nerd-informatyk. Jestem akurat idealnym przykładem na to, że da się przez nią przebrnąć z wypiekami na twarzy, mając awersję do informatyki i komputerów w ogóle.
Halina Bortnowska to osoba-instytucja. Zakres jej działalności budzi podziw - praca w miesięczniku "Znak”, wolontariat hospicyjny, współpraca z robotnikami tworzącymi związki zawodowe w Nowej Hucie, walka o prawa człowieka, kształcenie młodych dziennikarzy i wiele innych. Zapewne dlatego oddziałała na ludzi z bardzo różnych środowisk i nadal jest dla nich autorytetem. Jako publicystka znana jest z odważnych poglądów. W rozmowach ze swoją uczennic...
U mnie "dobry+ / db+".
Bardzo, bardzo, bardzo dobry pomysł. Szczególnie ułatwiający życie, gdy ma się dużo książek w schowku (i nie chodzi mi o same "w bibliotecze", ale też "do przeczytania" i "poszukiwane"). Zdecydowanie ułatwiłoby mi to życie, gdyby były one w jakiś sposób wyróżnione - czy to kolorem, czy kursywą, czy ikonką.
Witam. Jak w temacie, mam kilkadziesiąt książek do sprzedania. Książki w dobrym/bardzo dobrym stanie, niektóre w obwolutach. W razie chęci zdjęcia jakiegoś konkretnego tytułu proszę pisać. Jeśli jest ktoś zainteresowany proszę pisać jak najszybciej, bo jak nie będzie odzewu to będę powoli oddawał w prezencie bibliotece miejskiej. 1. Wozy bojowe LWP , Janusz Magnuski 2. armia "modlin" 1939, Tadeusz Jurga, Władysław Karbowski 3. Powiśle Czerni...
Autostopem przez Galaktykę 4,5 uwielbiam film, więc książka niestety nie miała dla mnie już tej świeżości, niemniej jednak wciąż sympatyczna. Restauracja na końcu wszechświata 4,5 Szczurzyca 4 niestety poległam, rzadko mi się to zdarza zwłaszcza, że poruszone wątki i historie bardzo mnie zaciekawiły, ale forma na dłuższą metę okazała się zabójcza. Czarodzicielstwo 5,5 piąty Pratchett; najbardziej mi się do tej pory podobał; zakochany bagaż!któ...
1. Wiktoria - Madame La Directrice ("Madame" - Antoni Libera)OUT 38 2. Geralt z Rivii ("Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 44 3. Jack Reacher (z wielu powieści Lee Childa) 20 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 12 5. Ronald Weasley (cykl "Harry Potter" J.K. Rowling)SAVE 14 6. Joanna (z książek Joanny Chmielewskiej) 52 7. Rodion Romanowicz Raskolnikow ("Zbrodnia i kara" - Fiodor Dostojewski)16 8. Marcel (cykl "...
Przed wojną, a czytałaś może o błędach w Biblii? Jak pewien król w Anglii kazał zniszczyć cały nakład i karami finansowymi wpędził drukarzy w ruinę. Piękne błędy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Fa%C5%82szywa_Biblia A ktoś z polskich autorów (nie wiem czy nie Wańkowicz) pisał o pewnym wydaniu książki, które miało być bezbłędne - zatrudniono kilku korektorów i faktycznie, w tekście nie było błędu ani jednego. Błąd był w tytule. :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)