Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Z radością polecam się na przyszłość :)))
Każdy powód jest dobry, jeśli tłumacz był zły. Chociaż może zamiast go rozstrzeliwać lepiej by było kazać mu poszukać i znaleźć swojego lepszego odpowiednika. :)
Bardzo się cieszę.Mam nadzieję, że Ci przypadnie do gustu.
Obecnie czytam " Dzieci ze schowka" Murakamiego
Dziękuję wszystkim, a Tobie szczególnie za pożyczenie książki - już ją nawet zaczęłam czekając na autobus. :-)
Ja prowadzę dwa zeszyty.Jeden to lista książek przeczytanych a drugi to zeszyt z książkami ze schowka i polecanymi przez Biblionetkę.Jak kończę książkę to zaznaczam to w Biblionetce a potem w zeszycie.Mój mąż się śmieję, że jestem straszną biurokratką i jest ciekaw co jeszcze wymyślę.
Należało nam się po ostatniej przymusowej wstrzemięźliwości. ;)))
I ja się dołączam do podziękowań :-) Spotkanie było jak zwykle cudowne, a Wy wspaniałe :-))) A ja mam znowy tyyyyleeee do czytania... Pozdrawiam
Który naukowiec nie marzy, by natrafić w swoich poszukiwaniach na coś, co zrewolucjonizuje punkt widzenia na dziedzinę, której poświęcił życie? Albo chociaż na jej wycinek, nawet tak maluśki, jak genom jednego wymarłego gatunku czy biografia jednego poety? Ale te marzenia nie zawsze się spełniają, a jeżeli - to często tylko przypadkiem… Roland Mitchell, przegrany literaturoznawca, marzy głównie o stałej pracy na uczelni. „Ledwie utrzymując si...
"Istnieją przykładne czytania tego samego tekstu, i czytania, z których powstają mapy i rozbiory, czytania, w których słychać szelest niesłychanych dźwięków, i takie, które gwoli przyjemności lub nauki zliczają małe, szare przysłówki i przez jakiś czas nie słyszą złotych jabłek. Są czytania osobiste, które dopadają osobistych znaczeń - jestem pełen miłości, niesmaku lub lęku, szukam więc miłości, niesmaku lub lęku. Są także - uwierzcie - cz...
„Kroniki Drugiego Kręgu” Białołęckiej [„Naznaczeni błękitem” cz.I i II, „Kamień na szczycie”, „Piołun i miód”] „chodziły za mną” od dawna, i nie ustawałam w staraniach o ich wypożyczenie, mimo że okazały się wyjątkowo trudno osiągalne - najwyraźniej więc moja podświadomość musiała przeczuwać, że warto na nie czekać. I nie myliła się. Saga o losach grupki młodych ludzi, z których prawie każdy przypłacił niezwykły talent magiczny jakimś defek...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 12 out 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 48 save 8. Paul Atryda (cykl ...
Messaliny nie zgadłaś, bo nie słuchasz, co tam mamut jąka. ;-) Spostrzeżenie o szpadzie bardzo trafne. W oryginale jest hunting-knife. Niemcy już tłumacza rozstrzelali, choć nie jestem pewien, czy akurat za to.
Rzeczywiści "Fiordy" i pozostałe książki z cyklu Wiking są cienkie. Zaczęłaś od złej książki, bo autorka ma kilka fajnych romansów np. z cykl Czar szczególnie "Czar letniej nocy" i mój ulubiony cykl Panna Młoda.
Mnie też nie udało się zdobyć tego nowego wydania. W końcu kupiłam na Allegro, stare - w całkiem niezłej cenie. Teraz są też dostępne. Niektórzy ze sprzedających chyba jeszcze nie wiedzą, że teraz już nikt nie kupi tych ksiażek za 60zł, bo zostały wydane ponownie. ;)) http://www.allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=przy%C5%9Bl%C4%99+panu
Właściwie to chyba cały cykl Jabłońskiego "Gwiazda Wenus,gwiazda Lucyfer",czyli (oprócz wzmiankowanego Ucznia czarnoksiężnika) Metamorfozy,Ogród miłości oraz Trupi korowód.Również w trylogii husyckiej Sapkowskiego pojawiają się elementy piekielne.
Przygodę z Ruizem Zafónem postanowiłam rozpocząć właśnie od tego dzieła. Niestety, nie był to dobry start. Choć już okładka, tytuł i pierwsze kartki powieści zapowiadają niesamowitą historię, im dalej w nią brnęłam, tym byłam bardziej rozczarowana. Piękne romantyczne motywy jak gdyby nie zostały tu w pełni rozwinięte. Dałam się ponieść baśniowej atmosferze, przenieść w romantyczne zaułki Barcelony z lat osiemdziesiątych, lecz, moim zdaniem, autor...
Próbowałam, ale dla swojego zdrowia psychicznego i bezpieczeństwa laptopa siostrzeńca, napisze parę słów jak będę miała dostęp do normalnego kompa. Bo ten mnie nie lubi:) (Chen z pozdrowieniami dla Ciebie)
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 14 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 30 OUT 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 46 SAVE 8. Paul Atryda (cykl "...
Mam nadzieję na herbaciarnię:)
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) OUT 14 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) SAVE 32 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 32 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 44 8. Paul Atryda (cykl "...
A która to Fanaberia ma być, bo są co najmniej dwie - herbaciarnia i restauracja z kuchnią rosyjską (o której jak przeczytałam przed chwilą opinie w necie, to się trochę przeraziłam...)?
Cóż - za to PRAWDZIWI pisarze wkrótce będą na wagę złota - myślę, że ich to nie zmartwi! ;-)
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 16 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) SAVE 30 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 32 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) OUT 44 8. Paul Atryda (cykl "...
Tak i nie. Radiomagnetofon się zepsuł. Kupiłam drugi - oddałam zepsuty na gwarancji. Trzeciego nie kupię. Magnetowid kilka razy był w naprawie. Poddałam się. I co się dzieje? Trzeba kupić coś nowego, aktualnego teraz. A papierowa książka? Będzie zawsze, dopóki jej mole nie zjedzą i dopóki człowiek potrafi rozróżniać litery. :-))) Tu mi nie grozi zepsucie, naprawa, kupowanie nowych urządzeń, czyli wydatki, wydatki, wydatki. :-)
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 16 OUT 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 28 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 32 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 46 8. Paul Atryda (cykl "Diuna...
1. Anna Karenin ("Anna Karenina" - Lew Tołstoj) 10 2. Dolores Umbridge (cykl "Harry Potter" - J.K. Rowling) 18 out 3. Cirilla (cykl "Saga o Wiedźminie" - Andrzej Sapkowski) 28 4. Don Kichot ("Don Kichote" - Miguel de Cervantes) 32 5. Rybak Santiago ("Stary człowiek i morze" - Ernest Hemingway) 38 6. Randle McMurphy ("Lot nad kukułczym gniazdem" - Ken Kesey) 12 7. Jaskier (cykl o Wiedźminie, Andrzej Sapkowski) 46 8. Paul Atryda (cykl "Diun...
Ale to przecież nie książka (czy muzyka, czy film) się zmienia, tylko nośnik i ew. sprzęt. Jeśli masz e-bibliotekę, to możesz ją przechowywać w dowolnym urządzeniu - na płytkach CD, DVD, blue ray (czy co tam jeszcze wymyślą), na pendrive'ie, na twardym dysku komputera, na koncie internetowym, gdziekolwiek gdzie da się zapisać plik. I odczytać na tym, czego się akurat używa (i co masz) do czytania. Akurat pliki książkowe są stosunkowo niewielkie i...
Hihi, bo teraz wszyscy książki piszą - nawet (a może zwłaszcza?) ci, którzy niewiele czytają... Przecież już prawie każda gwiazda jednego programu TV, każdy bardziej znany sportowiec itd. ma na koncie jakieś "dzieło" - jak nie autobiografię ze swojej oszałamiającej perspektywy dwudziestu paru lat, to chociaż książkę kucharską, poradnik "Jak tańczyć" albo "Jak być zgrabną" - to czemu młody niszowy poeta ma sobie odpuścić?
Książka opowiada o życiu i dokonaniach Toyotomiego Hideyoshiego, władcy Japonii w latach 1582-1598 i jednej z najwybitniejszych postaci w jej historii. Jej najważniejszą częścią jest pierwszy w języku polskim przekład korespondencji na tle wydarzeń historycznych. [Trio, 2009]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)