Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Słońce Scortów
Lailo, jak rozumiem, Szymona Szwarca z Korsz k. Kętrzyna? Jak widzę świat jest mniejszy, niż nam się wydaję. Pozdrawiam ciepło, miłego czytania... i słuchania.
Dzienniki więzienne głównego architekta i jednego z najbliższych współpracowników Hitlera. Powstały z zapisków prowadzonych potajemnie w ściśle strzeżonym więzieniu w Spandau, gdzie Albert Speer, skazany w procesie norymberskim, odbywał karę dwudziestu lat pozbawienia wolności. Książka jest nie tylko fascynującą kroniką życia codziennego w więzieniu dla największych zbrodniarzy nazistowskich i znakomitym studium psychologicznym samego Speera. Zaw...
Witam, Chciałabym bardzo prosić wszystkich, którzy mają chwilkę czasu o pomoc. Piszę obecnie pracę licencjacką na temat losów absolwentów szkół wyższych na rynku pracy i bardzo zależy mi na tym, aby jak najwięcej osób, które niedawno ukończyły studia wypełniło moją ankietę. Jest ona anonimowa i zajmuje dosłownie 3 minutki. Wasze odpowiedzi są dla mnie ogromnie cenne i wykorzystane zostaną tylko w mojej pracy. http://net-ankiety.pl/ankieta....
Nie wiem, ale wydaje mi się, że był dla niej ważny. Przy całej jej niezależności. Nieważne, dla niego, czy ona go kochała, ale czy on myślał, że ona go kocha. Czy w to wierzył. Jak w życiu. :-p
Umiera stary, szanowany dziedzic fortuny fabrykanckiej Rodenbergów, pozostawiając dwoje wnuków: Annę-Marię i Jana, dzieci swej nieżyjącej starszej córki. Stary właściciel fabryki nigdy także nie pogodził się z myślą, że jego jedyny syn – jak go kiedyś powiadomiono – zginął w katastrofie morskiej. W posiadłości Rodenbergów żyje także rodzina Melanii – drugiej córki Rodenberga. Mąż Melanii, zawistny, zachłanny, żądny władzy postanawia usuną...
Mój ojciec jest machiawelistą. To smutne...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 24 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde) 12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) OUT 28 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 40 8. Emma Bovar...
Uwielbiam tę książkę. Nie jest może bardzo wybitna, ale przyjemnie się ją czyta. I w końcu bohater jest raczej w mojej grupie wiekowej, a nie moich rodziców. Mam pytanie: znacie może inne romanse poruszające problem kompleksów lub po prostu podobne - jeżeli chodzi o opisywanie uczuć i relacji międzyludzkich?
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 24 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz)OUT 30 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson)SAVE 40 8. Emma Bovary (...
Właśnie, prawdziwe... Ich zachowanie było niezwykle wręcz ludzkie ;).
Ej... z takim zakończeniem byłoby beznadziejnie. W tym utworze właśnie najważniejsze jest to, że umarł.
Matka
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski)SAVE 24 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)OUT 12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma ...
Sceptycznie podchodziłam do całej trylogii Millenium pomimo licznych zachwytów biblionetkowiczów. Miałam chwilę zawahania i próbowałam zamówić chociaż pierwszą część w bibliotece ale nie było szans i zrezygnowałam. Tak się złożyło, że moja mama dostała wszystkie trzy części na imieniny. Leżały sobie jakiś miesiąc czy dwa aż się skusiłam. Pierwszy tom szedł mi jakoś tak lekko, ale bez rewelacji. Dopiero od połowy zaczęło mnie wciągać. Przy końcó...
*mającymi wybaczcie, pokonały mnie koniugacje. ;)
Skojarzyło mi się z jakimś "nazi-fantem", ale chyba nie o to chodziło. ;) A wracając do "Diuny" - niesamowite, naprawdę. Ktoś wyżej napisał, ze ta książka odciska jakieś piętno i mogę się z tym zgodzić, bo rzadko spotykam się z taki utworami nurtów raczej rozrywkowych, a jednocześnie mających w sobie tyle głębi. Z doznań bardziej banalnych - Bene Gesserit mnie urzekło. ; > jestem pod wrażeniem powieści i podziwiam autora.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski)22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz)KILL 26 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)SAVE 14 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma ...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski)22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE! 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma Bovary ("P...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma Bovary ...
Annvino, miło mi się zrobiło, gdy zobaczyłam, że mnie zacytowałaś w swojej świetnej recenzji, dziękuję:-) Co do filmu, a właściwie filmów: ja już obejrzałam wszystkie trzy. Uważam, że ekranizacja powieści jest doskonała. Nie przesadzona, nie zubożona, po prostu szwedzkie 'lagom' - w sam raz. Być może, trzecia część najbardziej odbiega od książki (zwłaszcza ostatnia scena), ale i tak warto obejrzeć.
W powieści "Czarny obelisk" Ericha Marii Remarque jest na pewno taka scena, w której bohater pali w piecu banknotami niemieckich marek. Z tego, co pamiętam przy wysokiej inflacji nie miały już one wartości, więc używał ich jako rozpałki.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 OUT 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma Bovary ("Pa...
Daisy Campbell po wielu latach wraca z Francji do rodzinnego domu położonego wśród lawendowych pól. Dom jest pusty, ponieważ obie siostry wyjechały, mimo to Daisy postanawia w nim zostać i zacząć wszystko od nowa. Od razu pierwszego dnia poznaje Jacka Larsona, któremu przychodzi z pomocą, ponieważ uległ wypadkowi podczas pracy. Gdyby nie Daisy, byłby w poważnych tarapatach. Oboje nie przypuszczają, jak ważne będzie dla nich to spotkanie... [Ha...
:)Jeszcze jedno trzeba poprawić - 9. Laura Pyziak powinna mieć 28.
Poprawiam: 1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma B...
Oj sorry poprawie się. 1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) SAVE 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larss...
Zapomniałam dodać Małgorzaty do HoS, proszę następnego gracza o uzupełnienie.
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 26 4. Mordimer Madderdin (cykl o Inkwizytorze - Jacek Piekara SAVE 32 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)OUT 10 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. ...
1. Tomek Wilmowski (cykl "Przygody Tomka" - A. Szklarski) 22 2. Soames Forsyte (cykl "Saga rodu Forsyte'ów'' J. Galsworthy) 30 3. Jacek Soplica - ksiądz Robak ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) SAVE28 4. Andrzej Kmicic("Potop" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Dorian Gray ("Portret Doriana Graya" - Oskar Wilde)12 6. Barbara Niechcic ("Noce i dnie" - Maria Dąbrowska) 30 7. Lisbeth Salander (cykl "Millennium" - Stieg Larsson) 38 8. Emma Bova...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)