Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Cieszę się, że "Księga..." się podobała.:) Nie wiem, czy to będzie coś w stylu "Galerii złamanych piór", ale jeśli chciałabyś trochę poczytać o samej fantasy jako gatunku, to służę uprzejmie Rękopis znaleziony w Smoczej Jaskini: Kompendium wiedzy o literaturze fantasy.:) Świetnie napisana, z typowym humorem Sapkowskiego, zawiera też miniencyklopedie najczęściej spotykanych stworzeń fantastycznych i elementów legend występujących w powieściach ...
„Zniewolona” to powieść obyczajowa z wyraźnym wątkiem romansowym i psychologicznym. Akcja utworu rozgrywa się w XIX-wiecznej scenerii, oddanej w opisach z fotograficzną plastycznością. Narratorem powieści jest kaleka, który ani razu nie zdradza czytelnikowi swojego imienia. On to, powodowany natarczywym przeczuciem własnej śmierci, próbuje dokonać rozliczenia z przeszłością, przenosi się myślami w świat własnego dzieciństwa i opisuje, w jaki spos...
Miasto Boga (5) To oślepiające, nieobecne światło (5) Ojciec i ojciec (5) Kapuściński non-fiction (5) Ghostwriter (4,5) Krąg pierwszy (5)
A proszę bardzo. :) Teraz czas na "Wielkiego Mistrza" i koniec całej historii. Marzec minął mi głównie pod znakiem historii i autobiografii: - Indianie Ameryki Północnej Bardzo skrótowa historia Indian. Po tak cienkiej książce nie można spodziewać się wyczerpania tematu, ale przynajmniej uświadamia, że Indianie północnoamerykańscy to nie tylko ci z prerii, najczęściej pokazywani w filmach. - Księga smoków Bardzo sympatyczna antologia opowi...
Chmury są jedną z najpiękniejszych form spotykanych w przyrodzie. Od zawsze stanowiły obiekt zachytu i fascynacji. Kaprysy atmosfery powodują, że ciągle zmieniają kształty i kolory. Ich ulotny wdzięk sprawia, że w wielu kulturach uważa się je za symbol niepokoju i potęgi natury. Każdy z wędrujących po niebie obłoków ma niepowtarzalny kształt. W książce tej Richard Hamblyn - główny meteorolog biura meteorologicznego Wielkiej Brytanii i Irlandii...
Julian, uczeń pierwszej klasy liceum, przeprowadza się z rodzicami na wieś, do domu po dziadkach. Wkrótce okazuje się, że miejsce to kryje prawdziwy skarb, którego odnalezienie zapowiada niebanalną przygodę. W dodatku nowa sąsiadka, Kalina, zmieniła się z dawnej koleżanki z dzieciństwa w młodą kobietę, imponującą urodą i niebanalnym hobby... Czy znajomość z wielbicielką astronomii przerodzi się w coś naprawdę kosmicznego? Młodzieńcza miłość...
Poza "Ruchem Generała" i "IACTE" to ciekawy zbiór, chociaż jego późniejsze powieści są dużo lepsze. Rzecz wartościowa, chociaż z pewnością nie jest to coś co trzeba znać.
Pierwsza w Polsce książka Dubravki Ugrešić dla dzieci. Autorka poruszającej prozy dla dorosłych czytelników stworzyła ciepłą i zabawną opowieść o duchach, mieszkających w pewnej kamienicy w Zagrzebiu. Przedstawia psoty domowych duchów i daje wskazówki, jak sobie z nimi radzić. O zilustrowanie książki autorka poprosiła Iwonę Chmielewską, wybitną polską artystkę obdarzoną niezwykłą wrażliwością. Książkę z równą przyjemnością mogą czytać dzie...
Najnowsza książka Tomka Tryzny, "Blady Niko" to ostatnia część trylogii dziecięcej, zamyka śląską opowieść o dojrzewaniu, zapoczątkowaną bestsellerową "Panną Nikt" (książkę na ekran przeniósł w 1996 roku Andrzej Wajda), i rozwiniętą w "Idź, kochaj". Dyskusje i wódka w kawiarni Casanova przeplatają się tu z seansami w Gdyni. Filmowo-baśniowa Świdnica jest świadkiem pierwszych miłości, poważnych wyborów i porażek artystycznych tytułowego bohate...
Miejscem, które sobie szczególnie upodobały baśnie, jest prastary piękny Wrocław. Co roku przybywają tu tysiące turystów z Polski i z zagranicy, którzy chętnie odkrywają jego niezwykłą przeszłość. Autor "Baśni wrocławskich", znany dziennikarz i historyk, zaprasza dzieci i dorosłych na wędrówkę po Ostrowie Tumskim, opowiada historię Dzwonu Grzesznika, Kluskowej Bramy i pokutnic z mostka między wieżami kościoła św. Marii Magdaleny. Zachęca do odszu...
Allie przyjechała do Moskwy, aby sfotografować dla potrzeb londyńskiej firmy stare wyroby jubilerskie w muzeum na Kremlu. Nikt nie wiedział, że jest prawnuczką Rosjanki i że zamierza spełnić obietnicę daną umierającej prababce. W Moskwie poznaje przystojnego bankowca Drake'a, który wszędzie jej towarzyszy. Allie postanawia uwolnić się od jego opieki i od uczucia, którym zaczęła go obdarzać. Szybko bowiem się przekonuje, że pokochała mężczyznę...
Witam, bardzo chętnie wymienię na coś z mojego schowka: Karty na stół, A.Christie Wichrowe wzgórza, E.Brontë Dom na urwiskiem, M.H.Clark Małe zbrodnie małżeńskie, E.E.Schmitt Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki, M.V.Llosa Wszystkie książki są w bardzo dobrym stanie, czytane tylko raz :)
Człowiek, który nie ma nikogo, najlepiej by zrobił, gdyby sklecił sobie byle ducha. Tchnął w niego życie i miłosnymi słowami nakłaniał do dalszej wędrówki. Dzielił się z nim każdym widmowym okruchem i ochraniał własnym ciałem przed niebezpieczeństwami.
Werniks - 4 Paragraf 22 - 5,5 W trakcie: Wichry wojny (właściwie już trzecci tom, zblizam się do końca) Generałowie Ojciec chrzestny
Mój marzec: • Złota Czara (3,5) • Tortilla Flat (4) • Tajemnica Wawrzynów (3) • Odmieniec (5,5) • Zapiski z wielkiego kraju (5) • Skąpiec (5) • Dożywocie (4) • Wieczerza z ziół (5) • Pociągi pod specjalnym nadzorem (5) • Postrzyżyny (5) • Linia czasu (4)
www.1939.com.pl 4,5 www.1944.waw.pl 4 Extensa 4 Straż nocna 5,5 Łups! 5,5 Bóg urojony 5,5
Ciekawa jestem opinii tych, którzy już przeczytali. Wypowie się ktoś? ;)
* Detektyw Blomkvist żyje niebezpiecznie 4 * Doktor Murek zredukowany 4,5 * Druga brama 4 * Nad czarną wodą 3,5 * Nie ma z czego się śmiać 4,5 * Panna z mokrą głową 5,5 * W tańcu 5 * Wizyta starszej pani 6
Były tam jeszcze zapożyczenia z Ziemiomorza : generalnie cała postać Durzy z pierwszej części, oraz pomysł z prawdziwym imieniem i wyspą Jeźdźców.
Nikt nie wspomina o trzeciej tłumaczce Dumy i uprzedzenia. Czytałam ją w przekładzie Katarzyny Surówki, nazwy własne oryginalne.
Skończył się trudny okres na studiach - co od razu przełożyło się na liczbę książek: Zamek z piasku, który runął (6) - No W KOŃCU. Musiałam w połowie tomu przerwać na parę tygodni lekturę, bo czytanie Larssona w sesji to proszenie się o warunek. No ale teraz mogłam spokojnie skończyć i nacieszyć się towarzystwem Lisbeth. Anthony Hopkins: Światłość i mrok (5) - Biografia mojego ulubionego aktora - napisana sprawnie i niegloryfikująco. Op...
Koniec marca, a więc czas na podsumowanie. Ciężki był to miesiąc, ubogi w doznania literackie. Miejmy nadzieję że przyszły miesiąc będzie bardziej obfity. -Czarnoksiężnik z Archipelagu (4.5), -Roland S.Kinga (4), -Powołanie trójki (4.5), -Mroczna Wieża (4.5), -Ziemie jałowe (4), -Siewca Wiatru (dzisiaj kończe, na ten czas dał bym spokojnie 5).
Ja do tej listy dopisałbym Siewce Wiatru Kossakowskiej. W niej znależć można Lucyfera jako archanioła, a szatan dorównuje potędze bogu, a zwie się Antykreatorem. Fajna książka, polityka, rewolucje, wojna w świecie aniołów.
Kolejny klon „Imienia róży”. Nawet całkiem udany, choć oczywiście do klasy pierwowzoru mu daleko. Tym razem akcja dzieje się w Pizie, w połowie XIII wieku. Miasto jest obłożone papieskim interdyktem, bez skrupułów walczą w nim o wpływy gwelfowie z gibelinami; w tle czają się katarzy, albigensi, albo inni straszni heretycy, alchemik, Michał Szkot poszukuje kamienia filozoficznego, a więc… mocno pokomplikowane okoliczności, wyjątkowo napięta atm...
Niech wieje dobry wiatr (5) - warto przeczytać. Dom na Wyrębach (2) - książka napisana bardzo szkolnym stylem, autor buduje zdania w rodzaju: "Jedno było pewne - faktycznie byłem trochę spokojniejszy". Ja, pani woźna (2) - nie podobała mi się. Co słychać za tymi drzwiami (5). Lektor (6).
Cykl pióra J.Lennox rozpoczęłam od przeczytania właśnie tej książki i ...zakochałam się.Historia wciąga,intryguje,nie pozwala się nudzić.Brakuje mi zakończenia,co sprawia że czuje niedosyt ale mimo to polecam gorąco.
"Riwne / Rowno" Irwanec (4) "Dożynki 1983-2007" Sosnowski (3.5) "Dziennik na nowy wiek" Hen (5) "Druga płeć" de Beauvoir (4.5) "Kapuściński non-fiction" Domosławski (5.5) "Być kobietą i nie zwariować" Miller & Pawluczuk (5.5) "Marlene" Kuźniak (5) "Antypodręcznik filozofii" Onfray (4.5) "Zwierz w łóżku" Sumińska (3.5) "Korespondencja" Różewicz & Nowosielscy (4.5) "Drobne wiersze włoskie" Petrarca (4) "Żydzi i Niemcy" Scholem (4.5) "…m...
Przeczytane w marcu: Widok z ziarnkiem piasku (5,5) Naznaczeni błękitem: Część 1 (5) Otchłań (5) Mały Książę (4) Porwanie (4) Extensa (4) Autostopem przez Galaktykę (5) Demon i panna Prym (4,5) Restauracja na końcu wszechświata (5) Życie, wszechświat i cała reszta (4,5) Kuzynki (5) Noce i dnie (4,5) Nieznośna lekkość bytu (6) Wszystkie boże dzieci tańczą (5) Poczwarka (5,5) 2000 mil po Amazonce (4) Z Ziemi na Księżyc (4,5) Ja,...
Są takie powieści, po których przeczytaniu słów brakuje recenzentom. Są takie Książki, po których zamknięciu chciałoby się powiedzieć jedynie: „reszta jest milczeniem". „Życie i los" to właśnie taka opowieść, arcydzieło takiej klasy, że cokolwiek o nim napiszę, dotknę może jednej setnej tego wszystkiego, co czytelnik w nim znajdzie. W przedmowie Adama Pomorskiego można przeczytać, że powieść ta została w Związku Radzieckim skonfiskowana i dot...
Co tym razem będą za książki? Też historyczne czy może obyczajówka?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)