Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Jestem świeżo po lekturze i muszę przyznać że horrorem to ta książka nie grzeszy a jednak bardzo mi sie podobała. Długie opisy, głównie przyrody, muszę to przyznać: podobały mi się, sam sie sobie dziwię ale tak było, ehhhh ten King, zawsze mnie pozytywnie zaskoczy:)
Żeś mi przypomniał! Dobrze, że nie dopisałeś mnie w tym "apelu", ale też muszę wziąć się za to tabu, jakim jest Tabu. Ot, tak po prostu - bo książka ponoć nie jest piękna, gładka i powabna, a przez to własnie może być ciekawa:)
Dziękuję, na pewno coś sobie wybiorę.:) A może nawet i wszystko, co mi tam.;)
dziękuję pięknie, zamierzam skorzystać:)
Bo literatura czeska dobrą literaturą jest!:) Pozwól sobie polecić parę tytułów: Viwegha "Wycieczkowicze" (rewelacja) i "Mężczyzna idealny" Kundery "Nieznośna lekkość bytu", "Walc pożegnalny", "Śmieszne miłości", "Niewiedza" Hrabala "Pociągi pod specjalnym nadzorem", "Zbyt głośna samotność" Legatovej "Żelary", "Hanulkę Jozy" :)
o.O Rozdawali Dukaja? A z jakiego powodu? Nikt go nie chciał w bibliotece czytać?
A co ma screen do snu? :P
Nadspodziewanie udany czytelniczo miesiąc, chociaż najkrótszy.:) Szklane smoki 4,5 (nie najgorzej, ale po pierwszej części spodziewałam się jednak czegoś więcej) O kotach 5,5 (książka świetna, nie dość, że przywróciła mi wiarę w noblistów, to zachęciła do dłuższej przygody z panią Lessing) Dewey: Wielki kot w małym mieście 4 (książeczka sympatyczna, ale w zestawieniu z "O kotach" wyraźnie widać jej braki) Awantury na tle powszechnego ciąże...
W tym miesiącu dzięki książkom odwiedziłam: Stany Zjednoczone, Szwecję, Kanadę, znowu Szwecję, Czechy, Indie, Francję, Irlandię & Iran, brytyjską wyspę Guernsey. Było ciekawie :) Przeczytane w lutym: ~ Toni Morrison, "Odruch serca" (4+) Dziękuję, Carmaniolo! ~ Marie Hermanson, "Plaża Muszli" (5+) Szóstka była o włos. ~ Mollie Gillen, "Maud z Wyspy Księcia Edwarda. Biografia Lucy Maud Montgomery" (4) Obraz L.M.M. nieco wyidealizowany, t...
Chcesz screena? :P
Akurat dawali w bibliotece w akcji książka za złotówkę to wzięłam. Lód też mam, ale jego wielkość mnie przeraża.
Prószyński przechodzi samego siebie. Chyba wyślę im do wydawnictwa kiść banananów w podzięce :)
Nie przesadzajmy :)
Rzuciłaś mi się w oczy - jedyny post w tym wątku, który zajmuje mi cały ekran
Bo nie Choromańskiego trzeba czytać, tylko Kasprowicza i - zwłaszcza! - Kasprowiczową. :D Jej dzienniki polecam Ci bardzo, bardzo! O Iwaszkiewiczu (pewnie dotarłeś, ale na wszelki wypadek...) wspomina Marci Shore w "Kawiorze i popiele", dużo tam o tle historyczno-politycznym epoki, to się też może przydać w mgr. :)
1. Piąte dziecko (4) 2. Straż! Straż! (5,5) 3. Historyk (2 - nuuuuudaaaaa) 4. MW (4) 5. Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu (5) 6. Klin (3) 7. Na glinianych nogach (6) 8. 21:37 (3,5) Mam lekki książkowstręt, tylko Terry mnie porywa obecnie :)))
1. Piąte dziecko (4) 2. Straż! Straż! (5,5) 3. Historyk (2) 4. MW (4) 5. Kruchy dom duszy: Wielka odyseja chirurgii mózgu (5) 6. Klin (3) 7. Na glinianych nogach (6) 8. 21:37 (3,5)
Odpowiedź czeka na Ciebie na mailu:)
Akurat "Zazdrości i medycyny" nie mieliśmy na zajęciach, tylko doszkalaliśmy się w ramach egzaminu - a Choromański ma bardzo słabe opracowania... niestety.
A dlaczego ja? Dużo jest nas w tym wątku. :)
A omawialiście prototypy postaci tej książki? ;>
To Twój pierwszy Dukaj? Ambitnie zaczęłaś :) To przed Tobą jeszcze osiem cegieł (jakby "Lodem" poobdzielać te cieńsze książki, to akurat wyjdą same cegły ;) i niedługo wyjdzie nowy zbiór opowiadań "Król bólu". Więc na jakiś czas możesz zapomnieć o kontynuacji "Perfekcyjnej" :D
Jeśli pytasz czy jesteś w błędzie wyznając taki światopogląd, to powiem, że nie roszczę sobie prawa do zabierania głosu kto jest w błędzie a kto nie. Natomiast tak, jesteś w błędzie, jeśli w ten sposób wydaje Ci się, że godzisz panteizm z filozofią judeo-chrześcijańską. Ponieważ albo nie jest to czysty panteizm (doktryna filozoficzna lub religijna utożsamiająca Boga ze światem i negująca go jako osobę) albo nie jest to czyste chrześcijaństwo ...
Wg portalu DiscWorld "Niewidoczni Akademicy" po polsku będą już na początku kwietnia! :-) http://discworld.pl/viewpage.php?page_id=193
Jakby co - służę listami z Bobkowskim. Oraz z Burkiem (bo to chyba rzadkość?). A jaki temat? Tak choćby w zarysie.
A swoją drogą, Czajko, Aleutko, czytałyście "Tabu" Kingi Dunin?:) Tam jest o kazirodztwie... Niby wszystko pięknie-ładnie-opisane, a cała historia kończy się tragicznie...
No dobra... szczena mi lekko opadła. Ktoś tu poważnie traktuje swoje pisanko :)
Podnoszę i proszę o pomoc :)
Mój luty: Nacja 4,5 Nauka Świata Dysku III: Zegarek Darwina 4,5 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 3 4 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 2 4 Jonathan Strange i pan Norrell: Tom 1 4 Biała gorączka 5,5
Nie znam (mogę śmiało napisać, że jeszcze nie znam) powieści wrocławskich Krajewskiego, mam nadzieję, że i językowo, i klimatycznie bardziej przypadną mi do gustu. Pater, poza interesującymi mnie ze względów zawodowych refleksjami lingwistycznymi, niczym mnie nie zachwycił, wręcz przeciwnie, wydaje mi się postacią płaską i zbyt mocno przypominającą odbicie Wallandera. Sam wątek antropologiczno-kulturowy wydaje mi się zbyt pobieżnie opisany, za sł...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)