Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Ostatnio spotkałam się z książką "Gra o tron". Czytając szczegółowe opisy i recenzje dotyczące tej pozycji bardzo mnie zainteresowała i chcę ją przeczytać. W komentarzach użytkowników biblionetki zaniepokoiło mnie jednak to, że pozytywne kometarze wypływały od starszych ode mnie użytkowników (mam 12 lat). Oczywiście zdaję sobie sprawę z tego, iż wiek nie świdczy o dojrzałości, czego doświadczam sama, gdyż czytam powieści, których nie przyswajają ...
Heinz Frank przyjechał do Niemiec z Sumatry na wezwanie umierającego ojca. Po jego śmierci przejął bankrutującą firmę "Frank i Synowie", decydując się podnieść ją z upadku. Drugiej żonie ojca, a swojej macosze, oraz przyrodniej siostrze Jutcie narzucił skromniejszy tryb życia, informując je o trudnościach firmy. Rzekomo zaciągnięta pożyczka poprawiła kondycję fabryki dywanów. Nikt nie domyślał się, że Heinz dorobił się na Sumatrze wielkiego ma...
:D I ze dwie na nasze biblionetkowe urodziny. Po jednej na biblionetkowe urodziny bliższych biblionetkowiczów. :)))
To są właśnie rezultaty spontanicznego kupowania książek. I to nie tych upragnionych, które po prostu musi się przeczytać, ale takich, które chwilowo wydają się interesujące, ale bez wywoływania strasznego czytelniczego głodu. Muszę skończyć z tym zgubnym nałogiem i to moje postanowienie ma w tym pomóc. ;)
Dziękuję :), widzę, że nie na darmo masz takiego nicka.
O książce „Jedz, módl się, kochaj” już dawno było głośno, więc kiedy przypadkiem wpadła w moje ręce, postanowiłam już jej nie wypuszczać do czasu, aż ją przeczytam. Wymagało to ode mnie nie lada wysiłku, gdyż po przeczytaniu kilku pierwszych rozdziałów najchętniej porzuciłabym ją w kącie i już do niej nie wracała. Potem wcale nie było lepiej, ale dobrnęłam do końca, czego w sumie nikomu nie życzę. Książka jest po prostu nudna. Autorka na prawi...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Georgina "Gina" Vitay ("Tajemnica Abigél" - Magda Szabó) 60 SAVE! 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 26 out 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 52 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 28 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 8 8. R...
Sztywniak: Osobliwe życie nieboszczyków 4.5/6 O czym jest ta książka? Podtytuł jasno to wykłada. Co się dzieje z doczesnymi szczątkami ludzi, gdy ci przejdą na drugą stronę? Cóż, czeka je wiele atrakcji. Mogą być ćwiartowane w celach naukowych, mogą pomóc rozwiązywać trudne śledztwa, mogą poprawić bezpieczeństwo pasażerów samochodów, mogą stać się obiektem szemranych eksperymentów lub posłużyć jako lekarstwo albo farsz do pierożków. Imponujący...
Dwa teatry 5/6 Rzadko bywam w teatrze, nie orientuję się w najnowszych trendach w tej dziedzinie, nie znam nawet klasyków dramaturgii (poza Szekspirem, ale jego też tylko na tyle, na ile był omawiany na różnych szczeblach edukacji). Bardzo podobała mi się jednak wizyta w Małym Zwierciadle i w Teatrze Snów. Jak można się domyślać, ten drugi urzekł mnie dużo bardziej. Ciekawy jest II akt, w którym mamy do czynienia z motywem teatru w teatrze....
A Żydzi to ponoć nie ludzie - też już słyszałem... :-(
Ahatanhel 5/6 Dawno nie czytałam tak dobrego kawałka prozy. Jest jakoś tak zwięźle, absurdalnie i na temat. Z pozoru chaotyczna konstrukcja po przeczytaniu ostatniej strony sprawia wrażenie bardzo przemyślanej. Postacie powykrzywiane jak w gabinecie luster, tak karykaturalne, że gdy odnajdujemy w nich szefa, brata, ojca, matkę, przyjaciółkę, nie możemy wyjść z podziwu. Podobnie jak w przypadku osi fabularnej i opisu szarej, ukraińskiej rzeczyw...
"Czytanie to jest odnajdywanie własnych bogactw i własnych możliwości przy pomocy cudzych słów." Jarosław Iwaszkiewicz "Czytelnika nie można zniewalać, czytelnika się urzeka." Antoine de Saint-Exupéry
Też życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku:) W kwestii postanowień: 1. Zrealizować założenia mojej "Akcji Klasyka" - czyli do końca sierpnia czytać miesięcznie przynajmniej trzy książki napisane przed 1918 rokiem. 2. Dokończyć pozaczynane cykle powieściowe - a trochę tego jest... 3. Przeczytać przynajmniej 10 książek z "Listy konkursowej", tzn. tytuły, które pojawiły się w konkursach biblionetkowych a których jeszcze nie czytałam i gdzie fr...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 40 2. Georgina "Gina" Vitay ("Tajemnica Abigél" - Magda Szabó) 58 3. Edward Rochester ("Dziwne losy Jane Eyre" Charlotte Bronte) 30 4. Jan Smuga (cykl "Przygody Tomka" - Alfred Szklarski) 28 5. Petyr "Littlefinger" Baelish (cykl "Pieśń Lodu i Ognia" - George R.R. Martin) 52 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 28 7. Ajok ("Córka Czarownic" - Dorota Terakowska) 8 out 8. Reinmar von Bi...
Jeżeli są jakieś wątpliwości związane z rankingami, istnieje podejrzenie, że jakieś klony uprawiają niedozwolony marketing, to na pewno warto dać o tym znać Adminowi (albo mnie, jeżeli ktoś woli). Nie wszystko jesteśmy w stanie sami zauważyć. :(
Oj, to dobrze. W końcu kto, jak nie my, ma zawyżać statystyki odnośnie marnego czytelnictwa w Polsce? :-))
Na mnie możesz liczyć. Też postanawiam niczego nie postanawiać. ;)
Ja stosunkowo niedawno pod namową koleżanki kupiłam sobie "Szeptem" Becci Fitzpatrick, książka ekstra, ma jednak jedną wadę, kończy się błyskawicznie pomimo tego, że ma ponad 320 str. Teraz pozostaje mi tylko czekać na drugą część sagi Crescendo:)
Jak pewnie większości z nas, Egipt kojarzy mi się z piramidami, sfinksem, Kanałem Sueskim, a w ostatnich latach z zamachami terrorystycznymi i kłopotami klientów nierzetelnych biur podróży. I pewnie jak większość, nigdy nie czytałam żadnej książki mówiącej o współczesnym Egipcie. I chyba nie będę też zbyt oryginalna przyznając, że nie sądziłam, iż pierwszą książką egipskiego pisarza, jaka trafi w moje ręce, będzie powieść napisana przez kobietę –...
"Skrawek nieba" to powieść, w której czytelnik odnajdzie znajome postaci z popularnej książki "Mewy". Kontynuacja ich losów, nacechowanych zmaganiem się z własnymi słabościami i ciężarem przeszłości, jest treścią tej nowej pozycji Stanisława Goszczurnego. [Wydawnictwo Morskie, Gdańsk 1977]
Mam na wymianę "Zaginiona przeszłość" J. Picoult (raz czytana,stan idealny)oraz "Dzień szakala" F.Forsyth'a (nieczytana, nowa, ale z małym wgnieceniem dolnej części - foto wyślę zainteresowanym). Najchętniej zamienię na "Niespokojny człowiek" Mankell'a, ale możecie kusić :)
Otóż to! Bez wyrzutów sumienia i z pustym portfelem, a co tam! :-)
Dzięki za życzenia i nawzajem. Postanowień czytelniczych nie mam.
Zapowiada się świetny rok!! :-))
:-))
Postanowiłam częściej brać udział w wyzwaniach. A w kwestii kupowania, pozyczania- nic nie pstanawiam.
Oczywiście, ze Cię wesprzemy dużą ilością książek na spotkaniu śląskim :)
Izraelczycy to ponoć nie Żydzi.
Chyba mnie rozgryzłaś :-) Po co się męczyć później wyrzutami sumienia w związku z niedotrzymaniem obietnic, skoro można się cieszyć z wykonania planu? :-))
Pozdrawiam Cię Watcher ! Jesteśmy jak na szańcu ostatnim. Przegramy bo pryncypały Grossa władają wszystkimi medialnymi narzędziami i oni kształtują mózgi Młodych Zadłużonych z Dużych Miast. I ci właśnie oddadzą wszystko. Nie ważne,że prawda, racja jest po naszej stronie, naszej narodowej, polskiej. Ja, Watcher nigdy nie ustąpię. Zawsze będę głosił,że ŻydoKomuna istniała, istnieje i ma się świetnie. Choćby banki w USA. Tylko w Rosji ma pewne ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)