Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Szkoda, że nie można szybko kliknąć "lubię" na pojedynczy komentarz, bo słusznie prawisz. ;-)
Dzięki, Misiabelu! Dobrze, że się wtrąciłaś i wniosłaś nieco wiedzy w temacie tego Nobla dla Pearl. Zapewne masz rację i tak to było. Co do szukania "czego innego" w książkach, to chyba nie tu pies pogrzebany, bo w przypadku Pearl nie o treść mi chodzi - wszak wiedzy miała naprawdę pod dostatkiem - ale o jakość tego pisania. Kiedy po nią sięgałam byłam cała w skowronkach, bo i Chiny i noblistka, i w ogóle. I na tym pisaniu się potknęłam, bo n...
Od pewnego czasu Blanka dziwnie się zachowuje. Złości się, unika rodzicielskich pieszczot. Pilnie strzeże tajemnicy, która ciąży jej jak kamień. Bywa, że dzieci stają się ofiarami molestowania przez dorosłych. Książeczka pomoże rodzicom w rozmowie z synem czy córką o tym poważnym problemie. Seria "Wielkie problemy naszych dzieci" prezentuje historyjki terapeutyczne, służące zwerbalizowaniu problemu, a tym samym sprzyjające zrozumieniu lęk...
Rozumiem, że są książki trudne, są takie których nie rozumiem, są takie, które do mnie nie przemawiają - każdy kiedyś na takie trafił. Ale jeżeli sam przyznajesz, że Twój brak zainteresowania wynika z "pobieżnej orientacji w temacie", którą co złośliwszy człowiek nazwał by "niezrozumieniem utworu" to oskarżenia o pisanie dla PR-u brzmią moim zdaniem dosyć zabawnie. Szczególnie biorąc pod uwagę to, że owy PR nie skończył się dla autora ciekawie. ...
Tak, film jako całość jest po prostu bardzo dobry. :-)
Myślę, że zaskoczy. :-) A tu jest kilka fragmentów "Trzech wiedźm"..., tak na zachętę: Jak dołączyłam do grona terniętych… :-)
W porównaniu z poprzednimi latami, ten wypada dość kiepsko. Żadnej 6 nie postawiłam, czytałam mało i przeważnie czytadła. Mam nadzieję, że nadchodzący rok będzie dużo, dużo lepszy. „Moje projekcje. Lęki i pragnienia widza kinowego” Kuczok (5) „W świecie wszechmogącym. O przemocy, śmierci i Bogu” Mikołejko (4,5) "Być kobietą i nie zwariować" Miller, Pawluczuk (5,5) „Oksana” Odojewski (audiobook) (5) „Ziemia obiecana” Reymont (audiobook) (5)...
Bo ten Nobel miał, niestety, czysto polityczne tło. Sama Buck zareagowała na tę wieść słowami: "Nie wierzę! To śmieszne." A dostała go przecież w 1938 r. czyli po ataku Japonii na Chiny, więc można przyjąć, że Nobel był symbolicznym znakiem solidarności Europy z Chinami. Myślę też, że jej książki nie są takie złe, biorąc pod uwagę czas, w jakim powstawały. Nie jest to literatura z górnej półki, ale jednak daje jakiś obraz ówczesnych Chin, a zw...
Ajajaj! Piszemy chyba o zupełnie innym Kłodkowskim! ;-) Ani europocentryzm, ani niechlujstwo językowe. Wręcz przeciwnie. "O pęknięciu wewnątrz cywilizacji" czytałam tylko fragmentami - to akurat dość trudne opracowanie naukowe - ale niechlujstwa nie zauważyłam, natomiast typowo "dla ludzi" napisany "Doskonały smak Orientu" zachwycił mnie nie tylko trafnymi spostrzeżeniami ale i lekkością pióra właśnie.
P.S. Czy ktos zwrócił uwagę na świetną ścieżkę dziwękową?
"...Książkę tę pochłonąłem jednym tchem, znajdując w niej mnóstwo ciekawych rzeczy, niejedną bystrą i mądrą wypowiedź oraz bardzo wiele pięknych, uroczych wspomnień. Każdy z nas bowiem miał w życiu epokę swojego jazzu..." - pisze Stefan Kisielewski, wprowadzając Czytelnika w lekturę niniejszej książki, na którą złożyły się wywiady przeprowadzane przez Jerzego Radlińskiego z czołowymi polskimi jazzmenami, działaczami i sympatykami jazzu; są też wś...
Moist jest genialny! Podobał mi się w książce i strasznie się bałam, żeby w filmie był... no, żeby był taki, jaki powinien być... i muszę przyznać, że jest fantastyczny, jeszcze lepszy, niż sobie wyobrażałam! I Adora też! I absolutnie bezbłedny Vetinari! I te wszystkie szczegóły, które się dostzrega dopiero przy drugim albo i trzecim oglądaniu! Może tylko Sacharisa jest troszkę za elegancka, ale przecież od czasu Prawdy mogła nabrać troche ogłady...
O tej książce myślę, bo już parę osób mi podpowiadało właśnie ją:) Z tym, że to plany bardziej na wakacje, bo jak "zaskoczy" to wtedy będę mieć więcej czasu na zapoznanie się z innymi częściami cyklu.
Przeczytane w grudniu: Czerń 4 Mój pionowy świat czyli 14 x 8000 metrów 6 Kapitanowie 5 Blondynka na Zanzibarze 5 Lód i woda, woda i lód 6 Blondynka w Tybecie 5 Dożywocie 6 Pamięć umarłych 4.5
Ja za czysto podróżniczymi relacjami też nie przepadam. "Himalaje" Palina przeczytałam, bo mnie region interesował. Ale Thurbona bardzo warto. W dużej mierze to reportaż skupiający się na ludziach, oparty o ładnie zarysowane tło historyczne. Taka podróż-pretekst do ogólniejszych refleksji. Do tego bardzo elegancko opisana. No i narrator nie tak eksponowany, jak w przypadku Terzaniego, raczej lekko wycofany głos z tła. "Szlakiem jedwabiu" ląduje w...
W grudniu: -> Cień Poego (4) -> Babie lato (4) -> Austeria (5) -> Krew królów: Dramatyczne dzieje hemofilii w europejskich rodach książęcych (5) -> Zagadka trzeciej mili (5) -> Irena Chołuj "Poród w domu" -> Ciemności kryją ziemię (5) -> Bramy raju (5) -> Zrób sobie raj (5)
Ja znalazłam kilka książek w oryginale - dwa tomy braciszka Cadfaela Ellis Peters, "Ojca chrzestnego" i jeszcze jeden nowozelandzki kryminał, którego tytułu ani autora sobie teraz za nic nie przypomnę;-) Do tego jeszcze po polsku "Młode lwy", "Nagle w głębi lasu" i "Kruchy dom duszy". Czyli bardzo udane łowy:)
Ta książka to niesamowita historia wampirów. Punktem wyjścia do rozważań i dociekań autora jest dziewiętnastowieczna powieść Brama Stockera "Drakula", która w dużej mierze ukształtowała wyobrażenie współczesnego czytelnika o wampirach. Autor przedstawia nam wampiryczne mity i legendy rodem ze starożytnego Rzymu, Grecji oraz Bliskiego Wschodu. Ci, którzy już na początku książki nie polegną ze strachu, dowiedzą się więcej o tajemniczych lamiach,...
Zapraszam:)
Ja też tak mam z Pearl Buck, nie rozumiem tego Nobla. Przeczytałam dwie pozycje i dałam sobie spokój. Jeśli ktoś napisał siedemdziesiąt książek przez czterdzieści lat, to nie mogą być dobre, przynajmniej nie wszystkie. Kłodkowskiego nie czytałam. Podobał ci się? Bo spotkałam się gdzieś z niezbyt pochlebnymi opiniami, że niechlujstwo językowe i europocentryzm.
Hihi, Misiaku, możesz startować w zawodach czytania książek z ramienia B-netki. :> Do czytania gotowi...
Ja polecam Novocento A. Baricco - fenomenalna rzecz. Zresztą na podstawie tej książeczki powstał fil "1900: Człowiek legenda" z Timem Rothem. Poza tym, w całej prozie Baricco gdzieś się ta muzyka przewija. Ostatnio również ukazała się książka biograficzna Agaty Tuszyńskiej: "Oskarżona Wiera Gran" - tu również muzyka odgrywa dużą rolę. Ciekawą pozycją jest również "Krzyk w niebiosa" Anne Rice (tak, tak - to ta od wampirów i czarownic). Książka ...
Nigdy nie mów nigdy (są kiepskie książki na podstawie których powstały dobre filmy np. "Blade runner" czy "Godziny"). :-) Ten film jest (prawie, że) tak dobry jak książka. Naprawdę - twórcy się przyłożyli i ogląda się go wspaniale.
Książka dokumentuje wszechstronne poparcie dla Lenina i jego ruchu ze strony cesarza Wilhelma II i feldmarszałka Hindenburga. Wprowadza nas w świat międzynarodowej dyplomacji, intryg i wywiadów. Oparta jest na licznych dokumentach z archiwów niemieckich, austriackich i rosyjskich. Aleksander Helphand, pseudonim Parvus, był szarą eminencją w otoczeniu Lenina i Trockiego oraz rządu Rzeszy Niemieckiej. Był jednym z inspiratorów rewolucyjnego wrze...
Z wielką przyjemnością, Aniu! :-)
Na pewno nie uznasz tego czasu za stracony. :-)
Na pewno warto. :-) Jeżeli mogę Ci podpowiedzieć (wiem, że każdy ma swój własny typ), to może zaczniesz od tego: Trzy wiedźmy? Ale to tylko sugestia... :-) W każdym razie, najważniejsze, żeby to była książka w tłumaczeniu Piotra Cholewy. Pozdrawiam noworocznie! :-)
Ilość przeczytanych przez Ciebie książek jest i m p o n u j ą c a! 219- piękny wynik! Gratuluję i zazdroszczę jednocześnie! :)
No to teraz nie mam wyjścia! Wreszcie będę mogła powiedzieć, że znam coś Pratchetta :-) Chociaż oczywiście film nigdy nie dorówna książce, ale da ogólne pojęcie. Chyba...
Nie potrafiłam wyobrazić sobie Pratczetta na ekranie, ale jest to możliwe! Wprawdzie po lekturze mam wrażenie, że to pół-ekranizacja, bo mniej-więcej połowę wątków udało się zawrzeć w ekranizacji, ale za to ta połowa jest doskonała!!! Pierwszy raz obejrzałam dwa razy pod rząd i musiałam się powstrzymać, żeby nie obejrzec trzeci :)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)