Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Poglądy na temat tego, skąd pochodzi człowiek zmieniają się z dekady na dekadę i nie raz jeszcze naukowcy odkryją coś nowego. Rzeczywiście w kwietniu 2010 roku ukazał się artykuł w czasopiśmie "Nature", który przedstawia nowe dowody, nowe teorie, nowe rewelacje na temat człowieka neandertalskiego. http://www.nature.com/news/2010/100420/full/news.2010.194.html?s=news_rss&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=...
Szczęśliwe pary są nudne. Tak mówią, ale Sunny ma już dość atrakcji, jakich dostarcza jej narzeczony Mac Reilly, prywatny detektyw z Kalifornii. Teraz po raz kolejny odłożył ich ślub dla ważnego zlecenia. Sunny postanawia dać mu nauczkę i... leci do Paryża. Jak wiadomo, nie ma nic lepszego na sercowe kłopoty niż to bajkowe miasto. Zwłaszcza jeśli poznasz księcia z bajki i wyruszysz z nim w romantyczną podróż do Monte Carlo. Ale tam bajka się k...
Dokładnie, bo 11.12 mi nie pasuje, ponieważ idę do pracy.
Mój listopad: Panna Antonina (4) Dobra pani (5) A...B...C... (4,5) Piąte dziecko (5) Dziwny przypadek psa nocną porą (4,5) Dom na wzgórzu (4,5) Najlepsi przyjaciele (4) Ania z Zielonego Wzgórza (5,5 - powtórka) Wakacje pana Łaskawego (3,5) Nocny pociąg do Lizbony (4,5)
Jeszcze tylko dla porządku statystycznego przypomnę, że Mamut z zestawienia Krasnala i janmamut z zestawienia Paren to jedno, jak milijon i ojczyzna. :-)
A z tego się bardzo cieszę: "Chcę otrzymywać na mój adres email informacje o serwisie oraz powiadomienia o wygasaniu statusu Opiekuna BiblioNETki".
No właśnie. Jeszcze wczoraj było 254 opiekunów, a dzisiaj tylko 182. :(
Świeża krew i mnie nie będzie! :P ksaark cieszę się, że się odważyłaś i mam nadzieję, że się jeszcze pojawisz na kolejnych spotkaniach, gorąco do tego zachęcam :)
I jeszcze - rzutem na taśmę: 16) Niejaki Piórko (Michaux Henri) - 4,5
Rozglądając się za pozycjami, które dałoby się zaszufladkować jako „prewersalki”, a które wydawałyby się na tyle atrakcyjne, by obiecywać coś więcej niż tylko poczucie satysfakcji z poznania jednego więcej utworu „z myszką”, natrafiłam między innymi na taki oto tytuł: „W Kielcach. Opowiadania i uwagi o czasach szkolnych”, wydany w roku 1899. Autorem tego zupełnie zapomnianego dziś dzieła - o czym przekonałam się, poszukując o nim wzmianek w przeb...
A ja mam takie pytanie. Zauważyłam to już przy poprzednich zmianach: pokazuje mi się błyskawica przy nowych odpowiedziach, owszem. Ale kiedy wchodzę w menu Odpowiedzi wszystkie są już oznaczone jako szare. Nie są wyszczególnione te najnowsze jak to było wcześniej.
Właśnie za kilka złotych upolowałam na Allegro tom 3, pozostaje mi tylko dorwać tom 2 i 4 ;) Trochę większe wyzwanie, bo już nie są one takie tanie :/
Zamknę się w swej trumnie na dwa konkursy przynajmniej...
Hihi, ja dokładnie tak samo! I ta torebka Hermiony, i mapa Hogwartu, i zaklęcia kuchenne pani Weasley... Poza fantazją zwyczajnie mi się podoba ukazanie dorastania trójki głównych bohaterów i podkreślenie znaczenia takich dzisiaj już trochę niemodnych wśród najmłodszego pokolenia pojęć, jak honor, wierność, wielkoduszność.
109
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 20 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 8 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 28 OUT 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 60 SAVE!!! 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" -...
Właśnie zaczęłam dziś słuchać. Bo sensację to ja trawię tylko w audiobookach. ;) Może mojej podświadomości szkoda czasu na czytanie tejże oczami, a przy słuchaniu zawsze coś jeszcze robię. :)
A ja ją właśnie pożyczyłam z biblioteki, tak na chybił trafił wzięłam z półki z nowościami.
Czapeczkę schowaj ładnie wypchaną, żeby się elegancko prezentowała na drugi rok. :-)
Davies, oczywiście :-)
O rany, alem się umęczyła! No ale wyrzuty sumienia mam niewielkie, bo z czytanych nie rozpoznałam tylko 23 (ba, ale kiedy ja to czytałam...dwa lata temu, jak młody robił prezentację maturalną... i to bez zapału, bo temat nie mój i tylko z ciekawości się za to zabrałam...), a z pozostałych nieodgadniętych czternastu słyszałam tylko o trzech, reszta to terra incognita. No, powiem, że co prawda nie obiecuję się zabrać do literatury wampirycznej, ale...
Kurczę, przez moment sobie pomyślałam, że skoro nie Steffen Moeller, to może Davis, ale on i wampiry?? No, kto by pomyślał... Dzięki za fajny konkurs a krwawej braci za mataczenia :-)
Druga to "Rzym w płomieniach". Wiesz, ja lubię starożytności. :)
Ale o ile wiem Neandertalczycy bywaja naszymi przodkami. Wyczytalam gdzies ostatnio, ze sa dowody, ze jednak sie krzyzowali z homo sapiens na tyle, ze ich genom przetrwal w ulamkach. Ostatnio w ramach badan zsekwencjonowano genom Ozzy'ego Osborne'a - tego wywrotowca z Black Sabbath i permanentnego buntownika z wyboru. Sam fakt ze przezyl na takim koktajlu uzalezniaczy i wyszedl calo z tylu wypadkow wydal sie naukowcom na tyle interesujacy ze z...
I neandertalczyk w schowku upakowany leży. :-)
Fajne. :-)
Mój listopad: Dzień śmierci 4,0 Encyklika Caritas in veritate: O integralnym rozwoju ludzkim w miłości i prawdzie 4,0 Żmija 3,0 Brzemię rzeczy utraconych 4,0 Zwidy; Swatka 3,0 Cicha wiara w anioły 5,0 Zauroczenie 4,5 Polowanie na czarownice 4,5 Otchłań 4,5 Kuszenie w Chikaldzie 5,5 Dzieje duszy czyli Żywot św. Teresy od Dzieciątka Jezus i od Najświętszego Oblicza, karmelitanki bosej przez nią samą skreślony: Listy, poezje, cud...
Ojej, a kiedyż to zdążył minąć listopad? :( Czas się skurczył. Niewiele przeczytałam... Siedem słońc na śniegu (3) Ishi: Człowiek dwóch światów (5) Wiek żelaza (5) Cztery łapy (6) Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny (6) Tropiciel (2)
Tam Sapkowskiego! Nie rozpoznać Pratchetta!!! Chyba złożę podanie o czasowe zawieszenie mojego członkostwa w klubie terniętych :)
Nutinko, ja też czytuję Baldacciego i do tej pory najbardziej mi się podobała Wygrana. Jak nie czytałaś, to koniecznie spróbuj.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)