Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Mam taki nieśmiały pomysł na małe koło dyskusyjne, troszkę może ateistyczne, może troszkę feministyczne. Więc jeśli Cię to w jakiś sposób porusza, to by nas już było dwie - tudzież dwóch i możnaby ten pomysł rozwijać. Sprawdzam czy grunt jest, ale jak nie w biblionetce to gdzie ? :P
3, 4 odpada. Od 14 jestem mniej zajęty, więc każdy dzień mi pasuje.
Och Mafio, pomyśl nad tym. Ja zawsze znajdę czas.:)
Zapiątek jest uroczy :) zacznę tak mówić.
Studio tipsa? Jednego? Ale głupio. U mnie jest "Świat paznokci". W sumie też głupio, ale po polsku. Oprócz tego mamy jeszcze światy zegarków, koralików, słodyczy, a koło stacji był kiedyś "Świat pierogów", a że interes nie szedł, to jego miejsce zajął "Świat okien". :P Co do "shopów", to to trochę nieracjonalne.... co jest złego w słowie "sklep"??
Może z tymi opiekunami pasek się przesunie w dobrą stronę po wypłacie? Czyli po dziesiątym?
"Wojna nie ma w sobie nic z kobiety" Aleksijewicz Swietłany oraz to: Secesja: Plakat, ilustracja książkowa i malarstwo czarującej epoki fin de siècle'u Alfons Mucha i jego świat
Józef Tischner: No to, Jacku, mamy rewolucję. Jacek Żakowski: Jaką znów rewolucję, Księże Profesorze? J.T.: W Kościele mamy rewolucję. J.Ż.: Rewolucję w Kościele? J.T.: A tak, bo ukazał się nowy - rewolucyjny - "Katechizm Kościoła katolickiego". Pierwszy od czasów soboru trydenckiego. J.Ż.: Po przeszło czterech wiekach. (...) "Katechizm" jest skierowany do wiernych, a nie tylko do księży i teologów, jak dokumenty Soboru? J.T.: I właśnie dla...
Bardzo Ci dziękuję, Aniu! :-) Obie te tokijskie książki, a także Singapur, czwarta rano już mam w domu, czekają na koniec mojej akcji "Czas na Klasykę". :-)
Identyczne odczucia miałam po lekturze "Anny Kareniny", jest to zresztą jedna z moich ukochanych powieści w ogóle. Również kibicowałam Lewinowi i Kitty, to mój ulubiony wątek, choć ją tak naprawdę polubiłam dopiero po wyjeździe do brata Lewina, Mikołaja, o ile się nie mylę (Nikołaja?). Przyznaję się też do ogromnej i może nie do końca uzasadnionej sympatii do Stiwy. ;) Poza tym widzę, że obie lubimy Chmielewską. Mój listopad: [Uwaga, drobne ...
Sądząc po ocenie Habiny, jest to raczej trafił niż chybił. ;-)
Uzupełnienie do wykazu Waszych konkursowych podpisów: hrabina Elżbieta Batory (ktrya) :-)
Chyba trzeba się kiedyś wybrać do Kielc. ;)
Oczywiście, że się liczy. Przepraszam za niedopatrzenie. :-) Już dopisałam Twoje podpisy do zestawienia konkursów - Konkursy, konkursiki... i wszystko to, co koniecznie trzeba ocalić od zapomnienia - mogłabyś spojrzeć w wolnej chwili, czy wszystko się zgadza? :-)
Hej :) Mam mały problem i liczę, że mi pomożecie ;) Chodzi o maturę ustna z polskiego. Mam temat motyw przyjaźni. I podzieliłam to sobie na takie 3 które bym chciała opisać : -przyjaźń utracona ( przez śmierć jednego z przyjaciół) -przyjaźń prawdziwa -przyjaźń fałszywa. Szukam ciekawych książek ;) Bardzo liczę na Waszą pomoc! ;) Pozdrawiam
Zsyłka: Lata 1940-1946 w Kazachstanie (Łęczycka Maria Jadwiga) 4,5 Doktor Piotr (Żeromski Stefan (pseud. Zych Maurycy)) 3 Kobieta w podróży (Ligocka Roma) 5,5 Tylko ja sama (Ligocka Roma) 5 Perła (Steinbeck John) 4,5 Zbyt głośna samotność (Hrabal Bohumil) 5,5 Mrówki Pana Boga: Przechadzka po małym miasteczku (Aapeli (właść. Simo Tapio Puupponen)) 5 Jarmark domu ubogich (Updike John) 4 Kasztanek (Steinbeck John) 4 No i w trakci...
Dziękuję za konkurs, i po raz kolejny stwierdzam, że jestem głucha, ślepa i brak mi błyskotliwości na mataczenia, i mało czytam, tyle człowiek chciałby zrobić a nie może :) No cóż. Muszę w końcu przeczytać tego Daviesa, leży na półce i się nudzi. Gabs (0Rh+) [a jutro idę oddać krew:)]
Jutro będzie lepiej. Zostało mało godzin. :-)
:)
Nie, to nie prezenty od Pana Mikołaja, to tylko pomyłka, proszę nie zazdrościć. :) Jakiś pech mnie dzisiaj prześladuje. Najpierw skasowałem prawie cały już napisany komentarz, a gdy już go napisałem, to dodałem nie do tego wątku. :)
Chyba wątki Ci się pomyliły. :-))
Zsyłka: Lata 1940-1946 w Kazachstanie 4,5 Doktor Piotr 3 Kobieta w podróży 5,5 Tylko ja sama 5 Perła 4,5 Zbyt głośna samotność 5,5 Mrówki Pana Boga: Przechadzka po małym miasteczku 5 Jarmark domu ubogich 4 Kasztanek 4 No i w trakcie znakomitej książki Niebo w ogniu
Dziękuję za piękny konkursik. Teraz patrzę na odpowiedź 27., dobrze myślałam, szkoda, że odrzuciłam ;] Gratuluję zwycięzcom.
a moje przebranie się nie liczy?? :( o innych moich przebraniach napisałam Ci w komentarzu w czytatce ;]
Przeczytane: Szara Wilczyca Kompania braci 700 lat Kamienicy gorczańskiej Dolina Ludzi Milczących Pokonała mnie niestety: Gösta Berling W trakcie: Anioły i demony Empire V: Opowieść o prawdziwym nadczłowieku Toulouse-Lautrec: Biografia
Los Angeles, okres "polowania na czarownice". Easy Rawlins, szantażowany przez FBI i Urząd Podatkowy, musi się podjąć dość obrzydliwego zadania. Na domiar złego policja upatruje w nim sprawcę brutalnych morderstw... [Da Capo, 1992]
Naprawdę świetnie, że nie zrobiłaś z wampirów jakiś dresiarzy, cudnych amantów, w których kochają się niewiasty. Wampira należy się choć trochę bać, a nie umawiać się z nim na randkę.
Mój listopad: • Odette i inne historie miłosne (4,5) • Daisy Fay i cudotwórca (4) • Dzieci z Bullerbyn (4) • Trzy kobiety z Westport (4)
Tak, tak. Prawdy fajne o nastolatkach, ale za to w jakiej fajnej scenerii.
Mój listopad: 1. "Baśń o korsarzu Palemonie" Brzechwa J. 4,5 2. "Kapłanka w bieli" Canavan T. 4,5 3. "Panna Florentyna" Konopnicka M. 4,0 4. "Muchy samochwały" Konopnicka M. 5,5 5. "Czarna owieczka" Grabowski J. 4,0 6. "Po co ci ten dom, ślimaku?" Niemycki Mariusz 5,5 7. "Pali się!" Brzechwa J. 6,0 8. "Kalina córka czarownicy" Juza-Jakubowska M. 4,5 9. "Królewski rzeźbiarz" Juza-Jakubowska M. 4,0 Skromnie niestety b...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)