Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Również się trochę zawiodłem na Ubiku. Jeśli by miał to być sztandarowy przykład gatunku, to miałbym kłopot z uznawaniem science-fiction za "prawdziwą" (godną szacunku) Literaturę. Oprócz irytującej nierealności psychologicznej (jw.) odczuwałem mnóstwo narracyjnego wymuszenia, najczęściej w formie "doklejonych" akapitów opisujących jakąś techniczno-futurologiczną wizję autora zupełnie bez związku z resztą tekstu. Poza tym można było wyczuć st...
Pomimo tego, że Rowling ostatnio wyraziła chęć takiego przebiegu sprawy, mam nadzieję, że przemyśli to raz jeszcze i zrezygnuje. Daniel Radcliffe też nie jest za tym, ale to mnie raczej mało interesuje :)
Powoli kończę w sumie: Córka Czarownic
Ja sam - choć senny - zaciekawiłem się kto okaże się Wybitnym Wampirologiem? :)
Zastanawiałem się, czy nie umieścić tego wątku w Offtopicu, ale uznałem, że tutaj będzie pasował. Chciałem zaproponować Wam zabawę, która ma na celu pobudzenie naszej kreatywności językowej! Rzecz polega na tym, byśmy utworzyli polskie odpowiedniki dla słów zapożyczonych z języka angielskiego. Liczy się oryginalność, brak nawiązań do zapożyczań oraz - przede wszystkim - zabawa. To co? Rozprawimy się dobry początek ze "spamem"? :)
Warto przeczytać tę książkę. Jest ciekawa i czytając ją dość łatwo jest się wciągnąć. Polecam :)
"Znakomite pod względem dydaktycznym dzieło, przede wszystkim z powodu rzadko w polskiej historiografii wykorzystywanej fikcji literackiej jako podstawy źródłowej. (…) Także dla profesjonalisty jest to lektura nad wyraz inspirująca i świeża, zwłaszcza na tak ważnym i w gruncie rzeczy zaniedbanym polu badań, jakim jest historia kultury. Na rynku polskim nie było dotąd dzieła poświęconego historii kultury dziewiętnastowiecznej Europy o równie wysok...
Pytanie do fantasów. Jak to jest z tymi space-operami. Gdzie nie zerkne to mowia ze umiera - a tu w kinach Gwiezdne Wojny i inne Star Treki. Na półkach księgarni tez sa różne kosmiczne przygody. Moj zmysł poszukiwacza nowych doznan uruchomila zapowiedz Krokow w Nieznane. Ma tam sie ukazac nowela Johna Scalzi Boże napędy. Nagrody: nom. HUGO 2010, nom. NEBULA 2010. A teraz powaznie - jakie wartosciowy tytuly sa w zasiegu reki kogos kto nie kupuje n...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 34 2. Szarmancki ("Powrót posła" - Julian Ursyn Niemcewicz) 20 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 8 out 4. Telimena ("Pan Tadeusz" - Adam Mickiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 32 6. Christa ("Antychrysta" - Amélie Nothomb) 30 7. Jennifer Cavilleri ("Love story" - Erich Segal) 58 save 8. Benedykt Gierosławski ("Lód" - Jace...
A co z hiszpańską Rosą Montero? Są tam jakieś zagwozdki? Bo wygląda zwyczajnie... :)
Pozwole sobie odświeżyć temat. Ostatnio zaczalem zwracac uwage na projekty okladek. Musze przyznac ze rewelacyjnie wypadaja projekty Krokow w nieznane. http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1233.snc4/156523_144416272277735_136917119694317_268542_6284271_n.jpg Subtelne ale przemyslane. Chyba projektant stroni od komercyjnych rozwiazan - grafika na froncie nie rzuca sie w oczy... Co o tym myslicie?
Na mikołaja ukaże się Król Snów Roberta Silverberga. Kończy monumentalną trylogię Kroniki Majipooru. Smialo mozna powiedziec ze to dzieło na miarę najwybitniejszych przedstawicieli gatunku. Poza tym lada moment na półkach znajdzie się szosty tom zbioru "Kroki w nieznane" gdzie publikowane sa najlepsze opowiadania fantastyczne.
Bracia Karamazow (prewersalka) na zmianę z Bractwo świętego całunu
Właśnie dobiegł konca wspanialy cykl Silverberga - Kroniki Majipooru. http://fantasybook.idl.pl/modules.php?name=BookCatalog&op=showbook&bid=3935
Ostatnio ukazała się bardzo dobra książka na ten temat - "Umierająca ziemia" Jacka Vance'a. Swoja droga jeden z ulubionych tytulow Andrzeja Sapkowskiego.
Jezeli spodobal ci sie Hyperion siegnij po Ringworld Larry'ego Nivena. Niedlugo wychodzi reedycja jednego z tomow "Dzieci Pierscienia"
A napisze ktoś relację?
Jak byłam dzieckiem bardzo lubiłam wizualizację. :)
Ja już to dawno zgłaszałam, ale jakoś przeszło bez echa :( Moze teraz Admin na to zerknie ? Niby nic poważnego się nie dzieje, ale swiadczy to o jakijś dziurze w systemie ...
A może ktoś jest jeszcze z okolic Żywca?
Witaj. Cieszę się, że przeczytałaś "Albatrosa", bo to bardzo piękne opowiadanie i nie powinno zostać zapomniane. Duncan czuł się stłamszony, zniewolony, wyśmiewany i niezgrabny jak ptak wzięty do niewoli. Na każdym kroku spotykał się z pogardą lub lekceważeniem. Wydawało mu się, że stać go na więcej, że mógłby być taki jak inni mężczyźni ze swojego miasteczka, lecz matka go tłamsi, przeszkadza mu w realizacji pragnień. Chciał być wolny jak pta...
„Statek” Stefána Máni, islandzkiego pisarza, został nagrodzony Blood Drop i nominowany do Szklanego Klucza, przyznawanego najlepszemu kryminałowi skandynawskiemu. Literatura skandynawska słynie z kryminałów i thrillerów, ale warto również pamiętać, że jest to literatura skupiająca się na człowieku, jego psychice... Oczywiście świat opisywany w takich powieściach często jest mroczny, tajemniczy i nie do końca poznany. Nie ma się jednak co dziwić, ...
W takim przypadku "odśwież" też działa - przynajmniej u mnie;)
Tu anek7 - ja teraz jestem Miaugorzatą i mam nawet jakieś dodatkowe uprawnienia... Zdarzyło mi się być Dianą wrzosową a nawet MAMUTEM :-) Z moich obserwacji wynika, że te zmiany osobowości dopadaja mnie jak przechodzę do "Co nowego?" (chwalić Boga nie o każdej pełni księżyca). A poważnie to jak mi się pokazuje nie mój login to klikam "odśwież" i wszystko wraca do normy...
Zamówiłem jeszcze przed premierą. Imponująca kolekcja nazwisk i nagród. Swoją drogą z solarisnet.pl wysyłka jest za darmo!
I jak 1Q84? Osobiście lubię czytać Murakamiego.
"Obłok niewiedzy" jest jednym z najwspanialszych arcydzieł chrześcijańskiej literatury mistycznej. Ten przewodnik czternastowiecznego mnicha, prowadzącego swojego ucznia ku pełni zjednoczenia mistycznego z Bogiem zachwyca głębią osobistego doświadczenia duchowego oraz doskonałą znajomością ludzkiej psychiki. Ujmuje prawdziwie brytyjskim poczuciem humoru. Mimo że i mistrza, i jego ucznia dzieli od nas sześć stuleci, ta niewielka książeczka zadziwi...
"Zabić drozda"- jedna z moich ulubionych książek. Obecnie czytam biografię Ojca Pio "Ojciec Pio- droga do świętości"
Mnie niestety nie było, ale i tak się odezwę:) Żałuję, że nie udało mi się przybyć na spotkanie, mam nadzieję, że uda się następnym razem. Oświadczam również, że Czupirek przekazała mi dziś dwie piękne przypinki biblionetkowe - dziękuję!
Ta książka ma trzech głównych bohaterów. Don Camillo to wiejski proboszcz z Niziny Padańskiej, człowiek o wielkim sercu i trochę przyciężkiej pięści, stosujący dość oryginalne metody ewangelizacji swoich owieczek, z których duża część to komuniści. Prowadzi on nieustanną wojnę z wójtem Peppone, lokalnym przywódcą "czerwonych", równie jak ksiądz nieustępliwym i porywczym. Nad sporami tych wrogów, którzy są jednocześnie na swój sposób przyjac...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: Fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)