Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
1. No proszę. Jak tak dalej pójdzie, to okaże się, że taoizm to nic innego niż niekonsekwentna wersja konfucjanizmu. ;-) Wspomniałaś o de umożliwiającym władanie i tu też mamy poniekąd niekonsekwencję, bo wszak taoistyczny mędrzec, o którym można chyba spokojnie założyć, że odznacza się najwyższym de, od władzy stroni jak od zarazy. Ale może de władcy to co innego niż de mędrca. 2. Już cieszę się na czytatkę, nie ponaglając wszelako. Poczekam...
To nic, rozejrzę się po półkach znajomych, bibliotek oraz będę polowała na okazje allegrowskie ;)
Mandy i Cassie, dwie przyjaciółki postanowiły zaszyć się w letnim domku przy plaży z dala od codziennych trosk i kłopotów. Niespodziewanie te "babskie" wakacje zakłóciło pojawienie się Ricka, byłego męża Mandy, a po pewnym czasie Kyle'a, w którym kochała się nastoletnia Cassie. Atmosfera beztroski sprzyja romansom. Czy dawne uczucia będą mogły się odrodzić? Czy okażą się na tyle silne, że odmienią życie obu przyjaciółek? [Wydawnictwo Harlequin...
Oj, niestety z biblioteki...
Krzysiu, a te "Igrzyska śmierci" oraz "W pierścieniu ognia" to Twoje? Jeżeli tak, to czy można będzie w 2011 uśmiechnąć się pięknie i poprosić o pożyczkę? :D
W pogoni za sukcesem, sławą i pieniędzmi znana modelka, Sarah, zagubiła siebie. Kiedy przyszło otrzeźwienie, postanowiła zostawić wszystko i wyjechać. Wypadek w czasie podróży sprowadza ją do jedynego domu w odludnym miejscu. Mieszkańcem okazuje się groźny, tajemniczy mężczyzna, wyraźnie niezadowolony z jej przybycia. Jaki sekret skrywa? Budzi w niej strach i fascynację. Które uczucie weźmie górę? [Wydawnictwo Harlequin, 1993]
Mnie brakuje Barbary Skargi.
Miranda musi zapewnić ciężko chorej matce dach nad głową. Sprzedaje swoją wolność i zostaje panią rezydencji. Wkrótce przekonuje się, że nawet najbardziej imponujący budynek trudno nazwać domem, gdy nie ma w nim miłości. [Wydawnictwo Harlequin, 1998]
To lato miało na krótko odmienić jej życie. Na pewien czas przepracowana doktor Charity Marlow przeistacza się w atrakcyjną... kelnerkę. Ośrodek wypoczynkowy Anpetuwi zdaje się być wymarzonym azylem. Czy ta ucieczka w nieznane nie przerośnie jednak oczekiwań Charity? [Wydawnictwo Harlequin, 1994]
Wczoraj w wieku 90 lat zmarła Irena Anders.
- Ciemne lustra - 3,0 - o tych opowiadaniach napisano sporo dobrego i tylko trochę złego. Podpisuję się pod tym drugim. - Przyjaciel z piekła - 3,5 - jakaś taka nijaka... Strugaccy bywają dużo lepsi. - Ten Który Przychodzi ze Świtem - 4,0 - na tle całego cyklu pewien spadek formy. A i tak w całym miesiącu ta właśnie książka sprawiła mi najwięcej radości. - Bohaterowie umierają - 4,0 - zupełnie nie to, czego na pierwszy rzut oka można by się by...
Dziś zmarła pani Gabriela Kownacka. :-(
Dla mnie to świetna! książka:) (tym "onym" nie byłem ja, żeby nie było:P)
Zgadzam sie - w kategorii przygnebiajacych i przerazajacych wizji przyszlosci Bradbury nie ma sobie równych. Poza tym dorzuciłbym do listy Zolnierzy Kosmosu. Nie jest to stricte antyutopia, ale militarystyczny rezim nie nalezy do cukierkowatych. Dobre moga tez byc "Obóz koncentracji" Discha.
A ja bym jeszcze jeden motyw dodała. Nie, przepraszam, dwa. Pierwszy to "dywan z Aubusson", a drugi to motyw kobiety (często na koniu) w kapeluszu z piórem opadającym z jednej strony na twarz i zasłaniającym policzek. Hej, fajnie by było zebrać te cytaty w jednym miejscu. Na ile Coulter powiela schematy - w tym także językowe:)
Poukładałem ksiazki na półce i Kroki bardzo ładnie wygladaja obok siebie. Szkoda ze nie moge zrobic zdjecia. A propos Solarisu - warto rzucic okiem na okładki do Majipooru Silverberga, bo robione sa przez naszego Rodaka. Swoja droga szkoda ze tak niewielu wydawcow fantastyki, ktora daje ogromne pole do popisu dla artystow z wyobraznia inwestuje w wlasne projekty graficzne. Z pamieci wylawiam tylko chlubny wyjatek Zyska i genialne grafiki Siudmaka...
O...to to to to!"Córkę Czarnoksiężnika" zaczęłam czytać na luzie, dla rozrywki, ale... im dalej w las, tym więcej drzew. Czułam się, jak w jakiejś psychodelicznej wizji autorki. To było pisanie żenująco nieporadne, jak na kobietę z takim ogromnym - ilościowo rzecz jasna - dorobkiem. Zupełnie nie ten styl, traf kulą w płot. Wyobraziłam sobie czytając, że autorka próbowała się oderwać od tradycyjnej historyczności swoich postaci, pójść inną autorsk...
Genesis/Olsnienie - Poul Anderson. Wkrótce mam nadzieje, ze zimowe wieczory urozmaica nowe Kroki w nieznane :D
Co sądzicie o jednym z bardziej płodnych pisarzy fantasy? Urodzony dwa lata zanim Tolkien opublikował hobbita najpierw parał się klasyczną SF, zeby zdac sobie sprawę, że pod koniec lat 50.nikt tego juz nie chce czytać. Próbował powieści historycznej, a nawet erotyków. Dzisiaj kojarzymy go głównie z fantasy, może przede wszystkim z Kronik Majipooru (kiedys publikował u nas chyba Amber, bez finału, aktualnie wznawiane przez Solaris dobrnęły do końc...
"Czarna lista firm" porządnie mną wstrząsnęła - oczywiście czyta się o różnych nadużyciach ze strony koncernów i przedsiębiorstw ("KFC i skandaliczne traktowanie kurczaków"), ale jakoś przechodzi się nad tym do porządku dziennego... aż ktoś Ci nie wytknie tego, co się naprawdę dzieje. Dobra książka - także polecam serdecznie. A tych, którzy czytali, zachęcam do dyskusji - co o niej sądzicie?
Natchnęło mnie dzisiaj na pewne refleksje. Nie napiszę nic odkrywczego, ale... uwielbiam czytać :) "Nic dziwnego", powiecie, skoro jestem użytkownikiem Biblionetki. Mam jednak pewien "wstydliwy" problem... otóż uwielbiam romansidła! Wiem, wstyd się przyznać, ale mam słabość do romansów, ale koniecznie muszą być historyczne. Zachwycają mnie historie, gdzie ON i ONA z powodów zupełnie innych niż miłość (skandal, przypadek, ratowanie reputacji itp....
Moje listopadowe lektury: Pasja życia - 4 Sztuka podróżowania - 5 Bardzo cenię Pałkiewicza. Pełen szacunek panie Jacku. Za ""Pasję życia" tylko cztery, bo nie przepadam za takimi "The best of.." Meneliki, limeryki, epitafia, sponsoruje ruska mafia - 4 Bajki drugie - 4 Dłonie - 4 Igrzyska śmierci - 5 W pierścieniu ognia - 5 Przeczytane dzięki konkursowi Gosi. Epitafia - 3 Wiersze z cmentarza: O współczesnej epigrafice wiers...
Zaskakująco aktualny klasyk. Jak bardzo aktualny mozna sie przekonać ogladajac Equilibrium - duza czesc filmu to kopia tej ksiazki (a reszta jest uzupelniona innymi zrzynkami ;). Miejscami czytało się trudno, ale mimo wszystko to wciąż jedna z najlepszych antyutopii i chyba kazdy myslacy czlowiek powinien miec ja na półce. Niedlugo Darabont nakręci ekranziacje. Ciekawe jak sie to skonczy - czy historia, ktora ostrzegala przed otepieniem spoleczen...
W liceum wolałam kupować lub wygrzebywać z domowej biblioteczki lektury, bo mogłam w nich bezkarnie podkreślać ołówkiem lub komentować rzeczy moim zdaniem istotne, podobnie mam np. z "Literaturą na świecie". Ale nigdy nie przyszłoby mi do głowy, żeby pisać po cudzej bądź bibliotecznej książce, a już zakreślać jaskrawym markerem? Nigdy. Nie chciałabym, by ktoś pisał po moich egzemplarzach, ale nie mam nic przeciwko ciekawym komentarzom poprzednic...
Opis obyczajów za panowania Augusta III - 4 Wszystko czerwone - 4 - ciągle mnie śmieszy, ale już w innych rejonach się poruszam (bo to oczywiście powtórka) Wiosłować bez wioseł: Książka o życiu i śmierci - 5 Nasza klasa: Historia w XIV lekcjach - 5,5 Pasażerka - 5 Ktoś we mnie - 4 Życie prywatne elit Drugiej Rzeczypospolitej - 4,5
Tez wyczekuje momentu kiedy zbiór wpadnie w moje łapki. Podobno wysyłka ma byc ekspresowa więc pewnie nie obgryze sobie paznokci. Zbior nazwisk imponujacy, szczególnie czekam na tekst Chianga ( jak to sie u licha wymawia?) "Lifecycle of software objects" opisy w necie przywodza na mysl troche klasyke Asimova.
A to moje listopadowe plony: Smocze kości (3) Niewidoczni Akademicy (5,5) Kot, który obrabował skarbonkę (3) Echo w płomieniach (4) Książki mojego życia (4) Pod osłoną nieba (5) Bursztynowa luneta (2,5) Pająk nadchodzi (3,5) Grona gniewu (powt.; zmiana oceny z 5 na 6 – kiedyś mniej uwagi zwracałam na technikę, a ta naprawdę zasługuje na docenienie ) Listy na wyczerpanym papierze (6) [jest recenzja] Na południe od Broad (5) 90 najwa...
Uczniowie nie nienawidzą lektur. Z reguły są ofiarami kiepskich belfrów. Łatwiej odwalic chałturę niz zafascynowac kogos tematem (szczegolnie jesli sam nauczyciel jest nim znuzony). Dobrym pomyslem jest odstepowanie co jakis czas od klasyki. Pamietam, ze w czasach gimnazjum omawialismy Hobbita i byly fragmenty Silmarillionu. Klasa jakby ozyla i były to emocje na ktorych plynely kolejne zajecia zwiazane juz z tradycyjnymi lekturami. Nie rozumiem d...
No, jestem w szoku. Dla nich to też reklama, ale miło z ich strony, że promują biblionetkę :D może zostaniemy tam na stałe i będziemy mieli nasze poznańskie BiblioNETkowe Miejsce ;) tak w nawiązaniu do wątku: BiblioNETkowe Miejsca
1. Mgły Avalonu - Bradley (5,5) 2. Umierająca Ziemia - Vance (5,5) 3. Genesis-Olsnienie - Anderson (6) 4. Watykan Zdemaskowany (3) lepsze krytyki kleru sie czytalo, duzo lepsze :/
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)