Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hamlet
Jak chcesz przeczytać z p. Marple to na początek polecam ci "Kieszeń pełna żyta" albo "Morderstwo odbędzie się..." Te książki to prawdziwa rewelacja :))
"Ziemia kłamstw" Ragde (4) "Aloes. Dzienniki i małe szkice" Kott (5) (audiobook) "Antologia osobista" Miłosz (4.5) "Umysł zniewolony" Miłosz (ponownie, z 3 na 5) "Bez krwi" Baricco (4.5) "Kici kici miau" Wilkoń (5) "Księga Janion" (5) "Znak wodny" Brodski (4) "O krok" Mankell (4.5) (audiobook, czyta Teleszyński) "Plakaty. Współczesne plakaty polskie" (5) "Pamięć kulturowa" Assmann (5) "Ćwiczenia z zachwytu" Cioran (5) "Rozmowy z Jorge...
Autorka "Harry'ego Pottera" mogła wzorować się na Ziemiomorzu, co nie musi uwłaczać żadnej z tych książek przecież (a propos całej dyskusji). "Czarnoksiężnik z Archipelagu" porywa od pierwszych słów i jest w nim ten szlachetny umiar, natomiast "Harry Potter" nie porwał mnie ani na moment. Czytałem tylko pierwsze tomy obydwu serii.
Z klasyką (zwłaszcza bez praw autorskich) bywa tak, że podstawę dla przekładu stanowią nieraz edycje przykrojone, albo też wydawnictwa same dokonują cięć. I stąd "Podróże Guliwera" najczęściej kojarzą się z Liliputami, rzadziej z Houyhnhnmami. Gdy obejrzałem film, do którego wyżej namawiam, szybko sięgnąłem po lekturę. Ale nie wiem, na ile kompletne są wydania Naszej Księgarni, czy Zielonej Sowy, albo jak prezentuje się tegoroczne wznowienie wyda...
Książkę czyta się świetnie, mi zajęło dwa dni, a gdybym nie miała obowiazków, z pewnością pochłonęłabym ją w dzień. Tak samo jak autorka tekstu podczas czytania miałam skojarzenia z "Władcą much", a także... serialem "Zagubieni" - tutaj także bohaterowie są oddzieleni od najbliższych, dookoła nich dzieją się dziwne rzeczy, a dlaczego się one dzieją - możemy się tylko domyślać. Na plus było także rozwinięcie akcji - od razu jesteśmy wrzuceni w sam...
Osobiście mam ambiwalentny stosunek do Schmitta. Z jednej strony uważam go za pisarza dość odważnego, poruszającego życiowe tematy w pewien liryczny sposób, właściwy jedynie jemu, a z drugiej jawi mi się często jako autor zupełnie kaleczący formę. Jednak krótkiej powieści "Moje ewangelie" ze względu na zawartą w niej "Ewangelię według Piłata" nie mogłam się oprzeć, mimo wszelkich schmittowych uprzedzeń. Choć nie jestem bardzo wierząca (wiek pó...
Przyznam szczerze, że jeszcze nie chwyciłam za poprzednie 2 które mi pożyczyłaś ostatnio... tzn. przeczytałam 3 strony jednej książki... więc raczej nie ja prosiłam o inne ;) a nie Annamiarie? ;)
LEKTURY PAŹDZIERNIKOWE 2010 1. Piotr Terence "Pensjonat Idylla" (3,5) 2. Dominik Karo "Skorpion czeka na mordercę" (3,5) 3. Robert Foryś "Początek nieszczęść królestwa" (5) 4. James Oliver Curwood "Łowcy wilków" (6) 5. Tatiana Polakowa "Wielki seks w małym mieście" (6) 6. Bogusław Sujkowski "Lisowczycy" (5) 7. Ellis Peters "Lato Duńczyków" (5) 8. Zane Grey "Legia straceńców" (po rosyjsku) (5) 9. Romain Sardou "Ale nas zbaw ode złego" (...
O, to ja się rozejrzę za jakiś czas za Siemianowskim (również jeden z moich ulubionych lektorów - właśnie mi czyta "Orinoko" Fiedlera:). Audiobookową powtórkę "Harry'ego" też mam w planach, ale odrobinę się obawiam tego Fronczewskiego. Jak go bardzo lubię, tak mam wrażenie, że może mieć tendencję do lekkiego przekombinowania w tym czytaniu. Ale sprawdzę z pewnością, tym bardziej, jeśli polecasz:)
Jack London - Martin Eden Anthony Burgess - Mechaniczna pomarańcza [wersja R] Philip Larkin - Zebrane Jachym Topol - Supermarket bohaterów radzieckich Wasillij Szukszyn - Rozhasały się konie na polu Paul Virilio - Bomba informacyjna Fryderyk Nietzsche - Poza dobrem i złem
Jeżeli chodzi o opracowania dotyczące twórczości Żeromskiego to moja polonistka powoływała się na A. Hutnikiewicza.
Mam zaufanie i sympatię dla autorów cytujących Lewisa. A Hołownię, faktycznie, znam tylko z telewizji; w przeglądach porannej prasy i niektórych programach bywa nadskakująco nowoczesny - choć może jest wówczas po prostu autentyczny - stąd jednak moja niechęć. Zobaczyłem okładkę książki Kreefta, jest jakby zanadto... niebieska? ;-)
Chciałabym zrobić na maturę ustną temat: Kobieta upadła w literaturze i sztuce. Mój pomysł na bibliografię to "Zbrodnia i kara", "Nana". Myślałam jeszcze o "Damie Kameliowej" albo "Dziejach grzechu". Z obrazów chciałabym jakiś przedstawiający Marię Magdalenę. Niestety mam problem z postawieniem tezy. Nie umiem w żaden sensowny sposób połączyć ze sobą dwóch utworów, żeby mi jeszcze do tego obraz pasował. Czy ktoś miałby jakiś pomysł na tezę?
Haruki Murakami jest poczytnym autorem, ale tak się złożyło, że książka "Na południe od granicy, na zachód od słońca" jest moją pierwszą tego autora. Historia mężczyzny i jego miłości do kobiety, którą poznał jeszcze w szkole jako mały chłopiec. Po latach znów się spotykają. Kobieta ma jakąś tajemnicę i nie dane jest im być razem. Historia jest dobrym materiałem na świetną powieść, ale ta nie podobała mi się. Za dużo w niej tajemnicy do niczego n...
Nieszczęsny narzeczony Aurelii 5,5 Błękitna dalia 5,0 Czarna róża 5,0 Dziewczynka z przyszłości 5,0 Szkarłatna lilia 5,0 Szwedzi w Warszawie 5,0 Trzy boginie 5,0 Władca much 5,0 Herbatniki z jagodami 4,5 Misery 4,5 Peonia 4,5 Portret Doriana Graya 4,5 Smak świeżych malin 4,5 Zielone jabłuszko 4,5 Zielony Promień 4,5 Arkona, gród Świętowita 4,...
[e-b] e-book [a-b] audio-book Jak nic nie ma, to normalna książka. [e-b] Cywilizacja wczesnego chrześcijaństwa I-IV w. – Świetne opracowanie na temat początków chrzecijaństwa. Poważna i naukowa, ale przystepnie napisana. Ocena 6. Ziemia kłamstw – Powieść obyczajowa rozgrywająca się we współczesnej Norwegii. Pierwsza część trylogii. Glówny bohater prowadzi gospodarstwo nad fiordem w okolicach Trondheim. Książka wzrusza, rozśmiesza, zaskaku...
Byłabym zainteresowana `Upadkiem` Camus`a ... czy istnieje możliwość kupna? :)
Autobiografia - jako prezent urodzinowy dla siebie.
W październiku: -> Rob Roy (3) -> Ostatni rejs "Fevre Dream" (6) -> Dziewczyna w złotych majtkach (5) -> Atuty Zguby (5) -> Krew Amberu (5) -> Znak Chaosu (5) -> Rycerz Cieni (4) -> Książę Chaosu (4) I aktualnie Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny
Zapraszam:)
Przeczytałem "Dzieci Arbatu" Anatolija Rybakowa w ramach przepraszania się z literaturą, kulturą i historią Rosji. Po tym, co przeczytałem w krótkiej wzmiance w przewodniku Pascala po tym olbrzymim kraju w trakcie letniej wycieczki na Kaukaz, spodziewałem się powieści o syberyjskich zsyłkach, a dostałem szeroką panoramę połowy lat 30. w Związku Radzieckim, ze szczególnym naciskiem na środowisko zaangażowanej politycznie moskiewskiej młodzieży ora...
To ja sobie pozwolę zachęcić was obie do obu wymienionych cykli, ale w formie audiobooków. Pottera czyta Fronczewski, a Czarnoksiężnika Roch Siemianowski. Obaj należą do najwyżej przeze mnie cenionych lektorów i w tych interpretacjach świetnie się sprawdzają. Do tego stopnia, że nie mając w planach Pottera wysłuchałam pierwszego tomu z przyjemnością, a nawet podniosłam odrobinę ocenę. Szkoda tylko, że RS czyta tylko 2 pierwsze tomy LeGuin, a może...
"Bez serca" to literacki wizerunek pięknej kobiety, bezwzględnej i zimnej uwodzicielki, naszkicowany na tle ciekawej akcji z rozwiniętym wątkiem sensacyjnym. Bohaterka romansu Rolina, to postać autentyczna, wiedeńska dziennikarka i reporterka, Christa del Negro. Kraszewski darzył ją gorącym uczuciem, został jednak zdradzony i odsunięty. Napisał powieść, która w jakimś sensie jest następstwem doznanego zawodu miłosnego. [Unia Wydawnicza "Verum...
Kupiłam "Komediantkę" W. S. Reymonta, "Izrael - Palestyna Pokój czy święta wojna" M. V. Llosy i "Męska rzecz..." A. Millera. Dostałam "Gawędziarza" M. V. Llosy, "Ryszard Kapuściński Biografia pisarza" B. Nowackiej i Z. Ziątka oraz "Utwory wybrane" I. Babla. ciesielskabozena
...KTO inny...
Jak to praktycznie zorganizować - nie wiem. To tylko szalony pomysł. Jeśli pomysł uzyska akceptację i wsparcie szefostwa, to pewnie Admin z Episodexem coś wymyślą...
Ależ Anusiu! Przyjeżdżaj! Z Jacusiem lub bez :) Tylko daj znać kiedy, cobyśmy w domu byli :)
Wielka inauguracja!!!!!!! Mój schowek otwiera podwoje dla szerokiej publiczności :)))) Serdecznie zapraszam do wymiany.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)