Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
O tak, Wężymord i Zarzyczka to chyba też i moje ulubione postacie. A "Wiedźmę" może sobie pod choinkę sprawię.
Książka jest męcząca. Co prawda przeczytałem do końca, ale tylko dlatego że taki mam zwyczaj - a nuż będzie coś ciekawego. Dla mnie za dużo tych wszystkich wątków, początków nie dokończonych opowiadań i dziwnie brzmiących nazwisk. Wygląda to tak jakby autor powrzucał wszystko co mu kiedyś do głowy wpadło i tu to upchnął. Po komentarzach liczyłem na interesującą lekturę, ale tutaj akurat się zawiodłem.
Ja czytałam z serii 'żywotów nieświętych' Dilera i Glinę. Dilera bardzo polecam :)
Może "Wściekłości i duma" Fallaci? Książka kontrowersyjna, ale jak dla mnie to jest wynikiem wielkich emocji, które czuć, które stał się krzykiem o... O co to chyba zależy od wizji świata.
W październiku przeczytałam: Mózg 5,0 Delfiny z Pern 5,0 Dziesięć słów o miłości: Małżeństwo i rodzina dziś 5,0 Miłość ponad czasem: Historia inna niż wszystkie 6,0 Życzenie 5,0 Nowicjuszka 5,5 Cudze pole 4,0 Święty Tomasz z Akwinu 3,5 Carrie 5,0 Żony 4,5 Jak widać, udało mi się w tym miesiącu wybrać ciekawe lektury,oceny świadczą, że się nie rozczarowałam.
Czy fantastyka naukowa jest w stanie zgłębić istotę nauki? James Morrow przedstawia antologię opowiadań laureatów nagrody NEBULI z 1992 roku. Każdy z autorów usiłuje na swój sposób znaleźć odpowiedzi na pytania: Czym jest nauka? Czemu służy? Jaka jest jej przyszłość? Gregory Benford opisuje osobliwy świat fizyków z instytutu badawczego, Kim Stanley Robinson pokazuje, jak łatwo naukowcy mogą paść ofiarą fałszerstw, kierując się pobożnymi życ...
Oczywiście powinno być w "październiku". Właśnie skończyłam Karty na stół (4). Teraz się zastanawiam czym rozpocząć listopad. :)
Wstrząsająca ostatnia bitwa o skarb templariuszy. Cotton Malone był pewien, że dla niego czasy służby w Departamencie Sprawiedliwości już minęły. Swoich dni chciał dożyć jako szanowany kopenhaski antykwariusz. Wydawało mu się, że księgarnię porzuca tylko na chwilę, aby pomóc byłej przełożonej, Stephanie Nelle, ale szpieg zawsze pozostanie szpiegiem. W najśmielszych snach nie przypuszczał, że ta pomoc polegać będzie na odnalezieniu legendarnego...
Powiedz coś więcej o tej książce o Chinach, proszę. Jaki to jest rodzaj narracji i jak Ci się czytało?
Opowieści rodzinnych z pierwszej ręki słucha się bardzo dobrze. Mogę się tylko przyłączyć do osób polecających.
Cieszę się, że Ci się "Żar" podobał, mnie też, bardzo. :)
OK. :)
To miało być ostatnie prawdziwe konklawe. On miał być ostatnim prawdziwym papieżem. Ryzyko wyboru na Stolicę Piotrową człowieka "spoza układów" było nie do przyjęcia. A jednak... 29 września 1978: świat zamiera na wieść o nagłej śmierci papieża Jana Pawła I po zaledwie 33 dniach pontyfikatu. Do dziś okoliczności tego zdarzenia wzbudzają wiele wątpliwości. 2006, Londyn: młoda dziennikarka Sarah Monteiro otrzymuje zagadkową listę nazwisk. T...
"Niebo dla akrobaty" to trzecia powieść Grzegorczyka, którą przeczytałam (po "Adieu" i "Truflach") i muszę przyznać, że jest to zdecydowanie najsłabsza literacko pozycja. Pewne schematy użyte we wcześniejszych pozycjach są powielane, językowi literackiemu brakuje finezji i polotu. Niemniej jednak sama książka broni się, ze względu na ciekawe ujęcie tematu, jakim jest spotkanie ze śmiercią w hospicjum. Poszczególni bohaterowie, jak młody ksiądz To...
Hi, hi, no popatrz, co czytelnik, to inna opinia. No i dobrze. :) Moja klasyfikacja jest taka: Canvan, Rowling, Williams - czytadła. Tolkien, Le Guin, Herbert - mistrzostwo świata, klasyka gatunku. "Eragon" jest poza wszelką klasyfikacją, bo to nie jest literatura w ogóle, jeno wprawki i popłuczyny. :-p Tak, podejście przed czytaniem ma duże znaczenie. W wiekszości wypadków, jeśli się nastawię na coś wielkiego, na jakieś przeżycia, to zwykl...
Czytałam tom drugi: "Na ziemi niczyjej". Podobał mi się bardzo, chociaż styl całkiem inny. Za to pierwszy "Za króla, ojczyznę i garść złota" jeszcze stoi na półce i czeka. Jakoś boję się zabrać. Ale Brzezińską uwielbiam i w końcu pewnie przyjdzie pora i na tą książkę... "Wiedźma z Wilżyńskiej Doliny" jest świetna. Brzzińska jest jedną z tych autorek, których książki kupuję w ciemno. Ostatni tom sagi "Letni deszcz. Sztylet" też nie zawodzi. Cho...
Zgadzam się. W ,,Adieu" Grzegorczyka mamy pełną gamę osobowości. Główni bohaterowie są księżmi, ale są ukazani jako normalni ludzie, można powiedzieć, pospolici grzesznicy. Każdy z nich ma swoją własną historię.Pisarz nie kreśli swoich bohaterów na dobrych i złych. Po prostu pisze jak jest w rzeczywistości w naszym kościele, co można zaobserwować w dobie wyrastających jak grzyby supermarketów, bogacenia się społeczeństwa, a jednocześnie wciąż sil...
Ech, panie Kern. Żegnaj. Był niedźwiedź, który pszczołom nie podbierał miodu, był lokal, gdzie sodową podawano z lodu, był tramwaj, co po mieście krążył regularnie, były takie, co prały punktualnie pralnie, referent był, co wszystko załatwiał od ręki, były w radio wesołe dawane piosenki, dyrektor był, co czynnik uznawał oddolny, był kułak, co pomagał chłopom małorolnym, był występ - "Artos" sprawnie rozdzielił bilety, był kociak, któr...
To się jeszcze pomęczy z Asmodeuszkiem; i dobrze. :-)
V tom był wydany po angielsku w tamtym roku, a VI zapowiadany jest na przyszły. :)
:-)))
Przeczytane w październiku: Stateczna i postrzelona (zostaje 4) Smoki świata (sama przyjemność 5,5) Lodowaty grób (przewidywalna, język prosty jak życiorys Zenka, albo pamiętnik nastolatki 3) Złoty wilk (nie dość, że autor prawie-krajan, bo z Sanoka, to czyta się naprawdę dobrze - z przyjemnością daję 5 ) Mummi (poruszające i wzruszające, ale nie ckliwo-sentymentalno-ulepkowe 5,5)) Diabeł ubiera się u Prady (dobrze się czyta, ale ta zupeł...
To nie koniec Castora? To się cieszę, bo właśnie zaczęłam IV tom i przyzwyczaiłam się do bohaterów. Dobre to jest.
Odbierz wiadomość: prawy górny róg, obok "Poleć mi książki".
A nie, wziąć ze sobą na spotkanie. :-)
Tajemniczy przybysz - 3,5 - trochę się zawiodłem, w porównaniu z "Listami z Ziemi" brakło pasji i ostrego języka. Niech żyje Polska: Hura!: 1 - 4 - bardzo przeciętny zbiór opowiadań, ratuje go tylko "Piękna i graf" Kołodziejczaka Niech żyje Polska: Hura!: 2 - 2 - drugiego tomu już nic nie ratuje, a "Jak ja was k...a nienawidzę" Piekary tylko zbiorek dobija Krew nie woda - 4,5 - jak na czwarty tom serii jest nieźle, na końcu książki mocne uderz...
Ostatnio t najwięcej czytam literatury z kategorii: literatura dziecięca\młdzieżowa...tak słodko wrócić w czasy dzieciństwa.... dlatego dużo w moich ocenach bajeczek :D W pażdzierniku: 1. Matuszkiewicz I. "Apetyt na kwaśne winogrona" (6) 2. Brzechwa J. "Panieneczka z pudełeczka" (5) 3. Tomasselini R.D. "Stygmatyk Ojciec Pio: Krótka historia" (3,5) 4. Stefańska A. "Niedzielni poeci" (3,5) 5. Kozłowska U. "Historia pewnego jajka" (5) 6....
Powolnym ruchem rzuca w żar cieniutki tomik. Żar rozpala się w ciemności, przyjmuje ofiarę, powoli, dymiąc, wsysa materiał książeczki, drobne płomyki wzniecają się pośród popiołu. W bezruchu patrzą, jak płomienie zaczynają łopotać, ogień już żyje, będzie mu trochę raźniej dzięki tej nieoczekiwanej zdobyczy, zaczyna dyszeć i błyszczeć, płomienie buchają wysoko, wosk pieczęci się już stopił, żółty aksamit pali się, wydając cierpki dym, jakby niewid...
Hrabia Monte Christo (4,5) Kot i mysz (2) Palacz zwłok (2) Ulica Nadbrzeżna (5) Matka (3) Zabójca mimo woli (5) Cudowny czwartek (4) Hołd (3) Niewierna żona (1,5) Wieża Sokołów (4) Chata wuja Toma: Powieść z czasów niewolnictwa Murzynów w Ameryce (2) Psy z Rygi (5)
Ech, Ferdynand i słoń to pół biedy, ale ta ostatnia strona "Przekroju"! To se ne vrati, jak mawiają nasi południowi sąsiedzi... [*]
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)