Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
:) Kurcze, pomyliłam imię, tam, powyżej, to przez Vemonę (Taryn), przepraszam. Za pierwszym razem napisałam dobrze. ;)
Tak, to prawda, i jest dokładnie tak, jak napisał Comar: to miała być trylogia. Ja pamiętam, jak to wychodziło, opowiadania i pierwsze dwa tomy powieści były niesamowitym sukcesem wydawniczym i komercyjnym, wszyscy czekali na trzeci - ostatni tom cyklu. Tymczasem, gdy się ukazał, okazało się, że jest o niczym, bo autor wydłużył w międzyczasie cykl do tomów pięciu, a każdy kolejny był gorszy od poprzedniego. Nie jestem tylko przekonana, że Sapkow...
Oczywiście, Helena Kurcewiczówna startuje z trzydziestką - zapomniałam dopisać.
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores Cl...
Nie widziałam, ale chciałabym zobaczyć. ;)
Wiesz, ja w ogóle planuję przeczytać całe Ziemiomorze, powtarzając "Czarnoksiężnika" i potem czytając po kolei cały cykl. :-) Więc "Grobowce Atuanu" jak najbardziej też przeczytam, a rekomendacja nie zniechęca, wręcz przeciwnie! :-)
"Aniele, Stróżu Mój! Listy do żony" Fiodor Dostojewski. "F.M." Boris Akunin.
Cóż, ja „Mistrza i Małgorzatę” czytałam w ... czwartej klasie podstawówki. Byłam chora i nic innego nie było pod ręką. Chyba za dużo nie zrozumiałam, ale niesamowicie mi się podobało i wracałam do niej kilkakrotnie.
Dziewczyny oglądałam film, który zrobił na mnie wielkie wrażenie. Jeśli film czyta się jakby malując, to co dopiero książkę. Świetna gra aktorów - mało słów, a ile treści :) Przyznam Wam się szczerze, że właśnie ten film przyczynił się do mojego zainteresowania malarstwem flamandzkim i flandryjskim.
Dzięki! :) Wygląda to bardzo ciekawie, wrzucę sobie do schowka. Chiny i dla mnie są interesującym krajem, choć także także raczej teoretycznie. A to, co napisałeś w ostatnim zdaniu przypomniało mi moją refleksję po przeczytaniu - bardzo ciekawej zresztą - książki "American Fuji" (jest to powieść, której akcja rozgrywa się w Japonii): pomyślałam sobie wtedy, że do Japonii nie mam najmniejszej ochoty pojechać. :-D
Jak przez mgłę pamiętam, że kiedyś zdarzyło mi się uczestniczyć w spektaklu teatralnym. Wspominam o tym, żeby zrzucić z barków poczucie winy, iż do teatru nie uczęszczam. Raz, może dwa byłem tam z klasą, ciesząc się, że ominie nas klasówka z gegry. Bez zaangażowania, emocji, lepiej bawiłem się zapewne w drodze do i z teatru niż na samym przedstawieniu. Ale czego oczekiwać po jedenasto- czy trzynastolatku. I szczerze przyznam, że nawet dzisiaj mia...
Jedna z niewielu lektur, które przeczytałam w trakcie liceum. Od niej zaczęło się zainteresowanie literaturą rosyjską. Bułhakow to mistrz, a Małgorzata to jego twórczość. Obnażenie systemu władzy, a jaki humor... Przecież to czysty spirytus... Nie ośmieliłbym się dać damie wódki... Mistrz i Małgorzata to najlepszy rosyjski spiryt:)
Julia James - "Świat luksusu" Carrie wkracza w luksusowy świat milionera Alexeisa Nicolaidesa. Czekają na nią drogie hotele, markowe ubrania i cenna biżuteria. Jednak konsekwencje jednej nocy prowadzą do szokującego odkrycia: Alexeis nie jest księciem z jej bajki... Helen Brooks - "Kolacja z byłym szefem" Biznesmen Harry Breedon zawsze traktował swoją sekretarkę Ginę po koleżeńsku, ale zdawał się jej wcale nie zauważać. Wszystko się zm...
Poluję na to! Serial genialny!
Tak właśnie jest!
Góry Skaliste są daleko -> ale lepiej oglądać je w innym kolorze niż na str.103
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Korneliusz Udałow (z wielu opowiadań Kiryła Bułyczowa) 0 OUT!!!! 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 42 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Dolores...
I.Gołowkina "Pokonani" (4,5) T.Mann "Dzienniki 1918-1921" (4) D.Steel "Zupełnie obcy człowiek" (2) T.Benacquista "Znowu Malavita" (3) Y.Queffelec "Barbarzyńskie zaślubiny" (4,5) N.Velickovic "Sahib : Impresje z depresji" (5) P.Ch.Jersild "Dom Babel" (4,5) G.Grzegorzewska "Topielica" (3,5) K.Siesicka "Trzynasty miesiąc poziomkowy" (4) M.Kundera "Niewiedza" (5) P.G.Wodehouse "Dziękuję, Jeeves!" (5) P.Roth "Duch wychodzi" (3,5) D.Mina "P...
1. Gwałt: Opowieść miłosna (Oates Joyce Carol (pseud. Smith Rosamond)) (5) 2. Krwawy południk (McCarthy Cormac (właśc. McCarthy Charles)) (4,5) 3. Emancypacja Mary Bennet (McCullough Colleen) (2 - za niszczenie świętości:P) 4. Co u pana słychać? (Kąkolewski Krzysztof) (5,5) 5. Aktualność piękna: Sztuka jako gra, symbol i święto (Gadamer Hans-Georg) (4) 6. Wyspa skazańców (Lehane Dennis) (4)
1. Gwałt: Opowieść miłosna (5) 2. Krwawy południk (4,5) 3. Emancypacja Mary Bennet (2 - za niszczenie świętości:P) 4. Co u pana słychać?: Dziesięć reportaży o powojennej moralności zbrodniarzy hitlerowskich (5,5) 5. Aktualność piękna: Sztuka jako gra, symbol i święto (4) 6. Wyspa skazańców (4)
"A jednak czasem miewam sny. Historia pewnej samotności" Joanna Wiszniewicz
Najnowsza aktualizacja: już wymienione ** List w butelce ** Samobójczynie ** Spirala śmierci ** Ono - Dorota Terakowska ** Sto tajemnych zmysłów - Amy Tan ** Gomorra - Roberto Saviano ** Imię róży - Umberto Eco ** Klątwy, mikroby, uczeni (2 tomy) - Święch dodaję ** Szósta klepka - M. Musierowicz ** Noelka - M. Musierowicz ** Małomówny i rodzina - M. Musierowicz ** Ania z Lechickich Pól (3 tomy) - Maria Dunin-Kozicka ** ...
Książka wywarła na mnie bardzo pozytywne wrażenie i na pewno długo o niej nie zapomnę. Chcę zwrócić uwagę czytelników na to, iż tytuł tej powieści jest bardzo niewłaściwie dobrany. Myślę, że po przeczytaniu tej pozycji takich opinii będzie więcej. Jest to powieść o dwóch zaprzyjaźnionych rodzinach, które - jak sądzą - wiedzą o sobie wszystko i znają swoje sekrety, ale jednak.... Bibliotekarz polecał mi tę książkę jako powieść obyczajową,...
Czytelnicy często pytają o stosunek fikcji i prawdy w powieści. „Sto koni do stu brzegów” również wywołać może podobne pytania. Ile w tym prawdy? Czy na przykład podczas II wojny światowej Polacy rzeczywiście utrzymywali kontakty z Japończykami? Ktoś może zauważyć: Wiedeń w ogóle nie był bombardowany w 1943 r., lecz dopiero 12 kwietnia 1944 r. Gdy przed laty wydałem „Piątkę z ulicy Barskiej”, niektórzy czytelnicy pytali mnie: „Skąd pan wiedzi...
Moje odczucia też były podobne. Ja utknęłam przy tomie, w którym najbardziej barwną postacią był wampir Regis ( bodajże był to to czwarty tom). Całości sagi nie czytałam. Powieści o wiedźminie czytało się o wiele gorzej niż opowiadania, w których Sapkowski zabłysnął poczuciem humoru i barwną fabułą. Powieści to takie popłuczyny po świetnych opowiadaniach o księżniczce Pawetcie, Ciri, diabole, który ,,grozi, że dupczyć będzie'', królewnie-strzygow...
Ludzie bezdomni Mikołaja Doświadczyńskiego przypadki Wesele
Co do grosza
Jednym z moich marzeń, jest zwiedzenie Chin. Raczej ze względów finansowych pozostanie to tylko marzeniem, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby Chiny poznawać dzięki literaturze. Dlatego też sięgnąłem po książkę tego holenderskiego autora. Czytając te wspomnienia z podróży po Chinach, zrozumiałem, że tak naprawdę niewiele wiem o tym kraju. Nie wiedziałem, że kraj ten tonie w brudzie, że powszednim jest załatwianie różnych potrzeb wprost na ulic...
A jednak Hamleta i zacząłem i skończyłem. 5 się należy :)
Rooney Mara grała m-dzy innymi w "A Nightmare on Elm Street" (2010) i w "The Social Network". Dla mnie jest trochę "drewniana"... ale może się jeszcze dziewczyna wyrobi i do roli Lisbeth Salander będzie pasowała. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)