Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Misiaku, żeby tutaj miejsca nie zajmować, to zapraszam Cię do tej notki: http://ksiazkowo.wordpress.com/2010/10/11/lilith-olga-rudnicka/ Nie jest to wielkie dzieło, ale całkiem przyjemnie napisany kryminał młodej polskiej autorki. Ponoć bardzo różny od poprzednich jej książek (jeszcze ich nie czytałam, więc nie mam porównania). Jeżeli nabierzesz ochoty, to służę pożyczką :D
Faktycznie dużo tego gratulacje:) PS. Dzięki za przesyłkę:)
Więc jednak Steel Ci nie podeszła:D Czy to taka aluzja do naszej ostatniej rozmowy na spotkaniu?:D I czemu Pole krwi tak słabo? (to dopiero przede mną). No i ten "Walc pożegnalny" na czwóreczkę? Ja tę książkę uwielbiam:) A czemu tak nisko Grzegorzewska? Nie dziwię się specjalnie, bo po fatalnym "Żniwiarzu" postanowiłem sobie darować twórczość tej pani. A czytając "Trzynasty miesiąc poziomkowy" miałem nieprzyjemne skojarzenia z taką mocno nied...
Moje październikowe lektury (prawie wszystkie omawiam w czytatkach) 1 Julia Hartwig "Błyski" 3+ 2 Carolly Erickson "Henryk VIII" - 3 3 Katarzyna Kotowska "Jeż" - 5 4 Anka Kowalska "Pestka" - 6 5 Maciej Grabski "Ksiądz Rafał" - 4 6 Pamela Travers "Mary Poppins" - 4+ 7 Raymond Moody "Życie po życiu" - 4+ - dziękuję Mariolko 8 Joanna Trollope "Cudze dzieci" - 5+ 9 Kazimierz Orłoś "Wielbłąd i inne opowiadania filmowe" - 5 10 Linda Olsso...
Mogłabyś napisać coś o tej "Lilith"?:)
Nie jestem gołosłowny. Szczegóły: http://hoteljavaopensource.blogspot.com/search/label/Cesarz
:-) Myślę, że to nie jest ważne, że książki, które czytasz są spoza zaplanowanej listy, najważniejsze, że czytanie klasyki sprawia Ci przyjemność. A te ciekawe książki, które wpadają mi w ręce na bieżąco, to powód, dla którego sama mam tylko zarys listy książek do przeczytania w ramach akcji.
A ja mimo wszystko Córkę carycy oceniłem trochę wyżej. Rozczarowałem się za to straszliwie "Henrykiem VIII":(
Ależ nie ma za co przepraszać! :) To miłe, kiedy ktoś się odzywa, nawet jeśli nie zamierzał ;)
Przez pomyłkę napisałam nie tam, gdzie trzeba, ale już trafiłam do odpowiedniego wątku ;) Ja tak pośrednio - w drodze do lektury listopadowej przeczytałam jeszcze w październiku pierwszy tom "Anny Kareniny". Cóż to za przecudnej urody dzieło! Pierwszy mój kontakt w Tołstojem, zdecydowanie nie będzie on ostatnim ;) Szkoda tylko, że "prewersalki" podczytuję tylko pół godziny przed snem, dlatego idzie mi to tak wolno :/
Oj, i jeszcze nie w tym wątku ;) Chciałam po przeczytaniu tego, pójść na ten, hm... powiedzmy "oficjalny", a wklepałam tutaj :/ Przepraszam!
Ja tak pośrednio - w drodze do lektury listopadowej przeczytałam jeszcze w październiku pierwszy tom "Anny Kareniny". Cóż to za przecudnej urody dzieło! Pierwszy mój kontakt w Tołstojem, zdecydowanie nie będzie on ostatnim ;) Szkoda tylko, że "prewersalki" podczytuję tylko pół godziny przed snem, dlatego idzie mi to tak wolno :/
Nieplanowo (tzn. spoza listy ;)) przeczytałam Obrona Sokratesa . Czytanie zaplanowanych dzieł idzie za to opornie, za dużo innych ciekawych książek mi wpada w ręce.
Jestem zachwycona i nic na to nie poradzę. Kolejna książka, którą urzekł mnie Wojtek Górecki. Pierwszą był "Toast za przodków". Zastanawiałam się, jaka będzie "Planeta Kaukaz". I wiecie, jaka jest? Uniwersalna. Kaukaz Północny (o którym opowiada ta książka) jest stosunkowo małym regionem. Ale to region pełen grup narodowościowych, religijnych, mieszanek etnicznych, kultur, języków. W tym małym regionie prawie każdy mógłby wskazać skrawek ziemi...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 28 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 32 SAVE 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 26 8. Dolores Claiborne ("...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 28 save 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 26 out 8. Dolores Clai...
Ja bym wybrała Platona. Jego dialogi w tłumaczenu Witwickiego i z jego komentarzami - po prostu miodzio! :)
Mój październik był niezły :) 1. Oswoić los (5) 2. Grób z niespodzianką (4) 3. Opowiadania wybrane (5) 4. Wyprawa łowcy (5,5) 5. Księżyc we łzach: Moje dzieciństwo skończyło się, gdy miałam pięć lat (4,5) 6. Życie miłosne (4 - aczkolwiek strasznie wymęczył mnie styl pisania oraz przeraźliwie wkurzali bohaterowie, grrr...) 7. Lilith (5) 8. Czarna dziewczyna, biała dziewczyna (4) 9. Skrzypce z Auschwitz(4,5) 10. Wszystkie boże dzieci ta...
PAŹDZIERNIK 2010 Trzeci najazd Marsjan - 4.0 Matadora - 5.0 Cyteen: Oczyszczenie - 4.0 Cyteen: Powtórne narodziny - 4.0 Cyteen: Zdrada - 4.0 Zamek z piasku, który runął - 5.0 Katarem i magią - 3.5
Czemu "Palacz zwłok" tak nisko?
:-)
Przeczytane: PAŹDZIERNIK 2010 Trzeci najazd Marsjan - 4.0 Matadora - 5.0 Cyteen: Oczyszczenie - 4.0 Cyteen: Powtórne narodziny - 4.0 Cyteen: Zdrada - 4.0 Zamek z piasku, który runął - 5.0 Katarem i magią - 3.5
Mój październik 2010: * Patty Diphusa i inne teksty - 3; * Jestem nudziarą - 4; * Samotność wilków - 5; * Nim nadejdzie lato - 4+; * Romans na receptę 3; * Tatusiu, proszę nie - 4; * Frywolitki czyli Ostatnio przeczytałam książkę!!! - 4; * Artystka wędrowna - 3+; * Lotta z ulicy Awanturników - 5; * Dzieła zebrane - 4+; * Na dnie nieba - 3; * Długi marsz - 5+; * Noc w Lizbonie - 5; * Niebieski autobus - 4. Niezbyt ambitny dobór le...
Nie podobał Ci się "Znak wodny"? Czemu tylko 4?
Cóż na okres wrzesień/październik zaliczyłam "Hrabinę Cosel". A kolejne miesiące przed nami i nie mam pomysłu co przeczytać. A mam chęć na coś klasycznie klasycznego, czyli Antyk. Do wyboru całkiem sporo. Już pomyślałam o Owidiuszu. Od dawna mam na niego chęć. ;) Ale do wyboru jeszcze niewątpliwie Horacy, Sofokles i Homer. Może zapytam Was. Co z antycznej literatury lubicie najbardziej? Jakiś konkretny utwór albo konkretnego twórcę. Po...
1. Anna Larsen ("Witaj smutku" - Françoise Sagan) 26 2. Gilbert Blythe ("Ania z Zielonego Wzgórza" Lucy Maud Montgomery) 30 3. Aleksandra Samojłowna Zeitlin-Palicyn ("Saszeńka" - Simon Sebag-Montefiore) 30 4. Helena Kurcewiczówna ("Ogniem i mieczem" - Henryk Sienkiewicz) 30 5. Zorba ("Grek Zorba" - Nikos Kazantzakis) 30 6. Prosiaczek ("Władca much" - William Golding) 44 SAVE 7. Annie Wilkes ("Misery" - S. King) 28 8. Dolores Claiborne ("Do...
Mój październik: Przemyślny ból (4) Profesja pani Warren (5) Bezgrzeszne lata (3) Japońska parasolka (5,5) Jedz, módl się, kochaj (4,5) Litery cztery: (Wiersze prawie wszystkie) (6) Porwanie doñi Agaty (5) Pałac kobiet (5)
Również podpisuje się wszystkimi łapami - opowiadania są genialne, pierwszy tom też bardzo dobry (motyw banda wiedźminów dowiaduje się o kobiecych dniach Ciri jest jednym z moich ulubionych momentów humorystycznych :D ).Natomiast potem jest już coraz nudniej. Osobiście dotarłam do Chrztu ognia i jakoś nie palę się do kolejnych tomów.
Mój październik: 1) W Perseuszu (Sniegow Siergiej) - 5,0 2) Pętla wstecznego czasu (Sniegow Siergiej) - 4,5 3) Siedemdziesiąt dwie litery (Chiang Ted) - 4,5 4) Mumia (Gerritsen Tess) - 5,0
300 Spartiatów wyrusza na spotkanie ogromnemu wojsku Persów, nadciągającemu, by podbić Grecję. Na barkach tej garstki spoczywa obrona ojczyzny, honoru, wypełnienie obowiązku dobrego spartańskiego żołnierza. Adaptacja, a właściwie własna interpretacja znanego epizodu z wojen z Persami w wykonaniu Franka Millera to monumentalna graficzna opowieść. Na nietypowego, szerokiego formatu stronicach autor umieszcza panoramiczne widoki, pieczołowicie o...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)