Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Przeczytane w styczniu: 1. Mello Anthony de-" Przebudzenie" (5). 2. Thorwald Jürgen - Triumf chirurgów: Według zapisków mojego dziadka, chirurga H. St. Hartmanna (5). 3.Rolleczek Natalia (Rolleczek-Korombel Natalia)-Drewniany różaniec*)(4). 4. Grzegorczyk Jan-Chaszcze (4). 5.Skvorecký Josef - Historia Kukułki i inne opowiadania*) (4,5) 6.Stanisławczyk Barbara (Stanisławczyk-Żyła Barbara)-Miłosne gry Marka Hłaski*)(4,5) 7.Kershaw Alex-U...
"Gra anioła" (Ruiz Zafón Carlos) - 4 (bardzo żałuję, że nie było w niej magii i czasami mnie irytowała) "Historia Edgara" (Wroblewski David) - 6 (zrobiła na mnie duże wrażenie, przepiękna literatura) "Opowieści o kronopiach i famach" (Cortázar Julio) - 4 "Szelmostwa niegrzecznej dziewczynki" (Vargas Llosa Mario) - 6 (świetnie się czyta, jestem pełna podziwu dla zakochanego w niegrzecznej dziewczynce) "Więzień urodzenia" (Archer J...
Zaczęłam czytac książkę Jane Austen "Duma i uprzedzenie". Skończyłam na 50 stronie i podjęłam decyzję, że nie przeczytam jej do końca. Nie podoba mi się ta książka. Jest nudna jak flaki z olejem. Opisuje życie szlachty jak to literatura angielska. Nie interesują mnie takie książki, więc nie polecam
Oczy... fryzura... ubiór... szczerość... intymność... zaufanie. Co czyni Cię atrakcyjnym? Ludziom atrakcyjnym niemal wszystko przychodzi łatwiej: inni lepiej ich traktują, szybciej wybaczają im potknięcia i chcą być bliżej nich, tak na stopie biznesowej, jak i towarzyskiej. Ludzie atrakcyjni zarabiają lepiej. To udowodniona prawda. Urok i osobisty magnetyzm to nie tyle cechy wrodzone, ile umiejętności, które możesz opanować. Ta książka jest...
Książka ta pokazuje naturalną potrzebę boga i ziemi. Przeciwstawia naturalną pierwotną dzikość cywilizacji i religii. Pokazuje walkę starego z nowym, instynktu z rozumem. Główny bohater, John Wayne, czuje głód ziemi. Na wschodzie, gdzie jest coraz więcej ludzi, nie może znaleźć sobie miejsca. Osiedla się więc na dziewiczych obszarach Kalifornii. Wcześniej żyli tam Indianie i Meksykanie, lecz teraz tereny te są opuszczone. Zakłada tam gosp...
Jeżeli Amerykanie nakręcą film na podstawie tej książki, to zapewne będzie to dramat obyczajowy i wydaje mi się, że w biblionetce powinna być raczej zakwalifikowana do innego gatunku. Przepiękna powieść, przemyślana, świetnie skonstruowana, napisana doskonałym językiem. Serdecznie polecam!
Tysiąc wspaniałych słońc (6) Echo winy (4,5) Tylko dla kobiet (3,5) Sekretny dziennik Adriana Mole'a lat 13 i ¾ (4) Królowa deszczu (5) Odmieniec (5) Anemony (4) 451º Fahrenheita (4,5)
Prawda? Mnie też zauroczyły te "rymowanki". A ex libris dopiero zamierzam sobie sprawić... :-)
Cieszę się, że spodobało Ci się „Byłam po drugiej stronie…”. W moim prywatnym rankingu to jedna z najbardziej interesujących książek jakie ostatnio czytałam.
Mój styczeń: • Pokój na poddaszu (5), • O psie, który jeździł koleją (5), • Bajka o popie i jego parobku Jołopie (5), • Układ (4), • Noce deszczu i gwiazd (4,5), • Trzech panów w łódce, nie licząc psa (5), • Śpiączka (4), • Srebrny młotek (5), • Rose Madder (3,5), • Kieszonkowy atlas kobiet (4), • Pan Geldhab: Komedya w trzech aktach wierszem (5), • Anna z pustkowia (4,5), • Ziarno demona (4).
Nie napisałaś nic, o co miałabym się gniewać. Wyraziłaś „tylko i wyłącznie swój punkt widzenia”, nie sądzę, że musisz wprowadzać jakąś większą „autocenzurę”. Nie napisałaś nic obraźliwego a moje przemyślenia i odczucia po przeczytaniu Twojej wypowiedzi to już „mój problem”. Twoje podejście do tematu w pierwszej chwili wydało mi się bardzo ortodoksyjne (co nie oznacza, że złe). Nie spotkałam się z nikim, dla kogo zakładka byłaby taka ważna. Twój ...
Odpowiadam na postawione w ostatnim zdaniu recenzji pytanie: tak. Oczywiście, że tak. Niestety, tak.
D.Rieff "W morzu śmierci. Wspomnienie syna" (5) A.Shreve "Wyznania" (4) B.Schlink "Lektor" (5) S.Beckett "Chemia śmierci" (4) C.Graham "Duch w machinie" (4) P.D.James "Intrygi i żądze" (3) A.Stefańska "Extra vergine" (3) B.McGilloway "Na granicy" (3) J.Echenoz "Ravel" (4) A.Thwaite "A.A.Milne. Jego życie" (4) P.Parandowski "Mitologia wspomnień" (2) J.Updike "A potem..." (4) A.Aciman "Wyjście z Egiptu" (5) L.Padura "Gorączka w Hawanie...
Mój czytelniczy styczeń też całkiem niezły pomimo braku czasu (ale 2/3 lektur króciutkich, dosłownie na godzinkę czytania): Nomów księga wyjścia (5) Nomów księga kopania (4,5) Nomów księga odlotu (4) Daleko od Niflheimu (5,5; jest recenzja) Frascati: Apoteoza topografii (4,5; jest recenzja) Cholonek czyli Dobry Pan Bóg z gliny (powt.) Piaskowa Góra (5; jest recenzja) Księga Tatr (powt.; zmiana oceny z 5 na 6; wrażenia w czytatce) Księg...
Ja właśnie jestem w trakcie licytowania "Ptaśka" Whartona :) Cena aktualna: 6.50
Książka Matthiasa Göritza to opowieść o niespełnionych pragnieniach, życiowych kompleksach, o rozczarowaniach i wstydzie. A z drugiej strony pozornie sielankowa opowieść o dojrzewaniu płciowym oraz społecznym pewnego młodego niemieckiego chłopca, który wraz z ojcem i matką przenosi się z miasta na prowincję, gdzie poznaje świat, odkrywa swoją seksualność, przeżywa inicjację i… cierpi z powodu samotności i izolacji tak samo jak jego ojciec, dla kt...
Popularny pisarz Juan Cabo budzi się pewnego dnia, by stwierdzić, że niczego nie pamięta - dlaczego znalazł się w szpitalu, co robił poprzedniego wieczora ani nawet, kim w ogóle jest… Na podstawie jednego zapisku z notatnika ocalonego z rozbitego samochodu postanawia odtworzyć wydarzenia poprzedzające wypadek w nadziei, że to przywróci mu pamięć. Niezwykła restauracja dla literatów, tajemnicza nieznajoma, po której ślad zaginął, dziwnie zachowują...
Doskonała pozycja wspomnieniowa, poświęcona pierwszym zdobywcom Tatr i TOPR-owcom. Lekkością i plastycznością pióra autor niewiele ustępuje Borchardtowi; wrażenie to potęguje umiejętność przyciągnięcia uwagi czytelnika, nawet takiego, który z opisywanym - i w jednym, i drugim przypadku dość specyficznym - środowiskiem ma niewiele wspólnego albo zgoła nic. Mnie osobiście przeraża wysokość i szybkość, zjeżdżanie na nartach po pochyłości większej ni...
Mój styczeń 2010: *Kwiaty na poddaszu – 6 Świetna, choć niesamowicie przygnębiająca. Skończyłam ją późno w nocy. Po prostu musiałam wiedzieć co będzie dalej. *Zawrót głowy – 4 *Hinduska miłość – 4 Radżowie mieli niekiedy naprawdę nierówno pod sufitem. *Ostatni akord – 6 *Puste spojrzenie – 4 *Księga domu Szeferów – 4 *Zima Muminków – 4,5 Twardo nadrabiam zaległości z dzieciństwa. ;-) *Ślepa wierzba i śpiąca kobieta – 4,5 Trochę się ro...
Wyobraź sobie więzienie tak wielkie, że są w nim lasy, miasta i morza. Wyobraź sobie więźnia, który stracił pamięć, lecz jest pewien, że przybył z Zewnątrz - choć więzienie jest zamknięte od stuleci i nikt nigdy z niego nie uciekł. Wyobraź sobie dziewczynę z bogatego domu, w kraju, gdzie zakazana jest technika, w siedemnastowiecznym świecie, którym sterują komputery. Ta skazana na zaaranżowane małżeństwo dziewczyna zostaje wciągnięta w spisek ...
Świetnie, dziękuję!
Wiem, już wyszperałam na stronie wydawnictwa :).
Super, chyba zacznę sobie to wklejać zamiast ex libris-u :-)
+ Cockpit - 4,5
Dla mnie zdecydowanie Siesicka. Postacie, które stworzyła w swoich książkach, jak chociażby tytułowy bohater "Łukasza" czy Staś z "Możesz iść" są mi zdecydowanie bliższe niż bohaterki Jeżycjady, której przeczytałam trzy tomy. Nie mogłam przebrnąć przez resztę książek Pani Musierowicz, zaś powieści Siesickiej czytałam po kilkanaście razy i jeszcze do nich na pewno wrócę. Jak zostało już wspomniane, książki Siesickiej mają w sobie "jakąś magię"...
Mamutku kochany, pamiętaj, że jest dewiacja negatywna ale też pozytywna. Normy można naruszać przez ich przekraczanie, łamanie, ale też dzięki robieniu czegoś ponad, czegoś co do tej pory nie było normą, ale wykracza ponad nią. Muszę też dodać coś co ostatnio mnie zafascynowało, czyli określenia Znanieckiego który dewiantów określał jako zboczeńców, i wyznaczał kategorię zboczeńcy podnormalnego i nadnormalnego. Tak, więc zgadzam się! Jak najb...
Witam serdecznie, jako temat maturalny wybrałam 'Absurdalność losów bohatera w litaraturze'. Wiem, że jest to temat bardzo obszerny, nie sformułowałam jeszcze tezy, mam jednak zamiar rozpocząć cytatem Jarry'ego "Mówić rzeczy zrozumiałe - to obciąża umysł i deformuje pamięć; podczas gdy absurd ćwiczy mózg i pobudza grę pamięci". Stąd moja prośba, żeby nakierować mnie jakie inne utwory warto pzeczytać, by mieć pojęcie o zagadnieniu :) -Jarry - "...
Coraz bardziej doceniam audiobooki, ostatnio (prawie) więcej słucham, niż czytam. ;) "Komu bije dzwon" Hemingway (powtórka, nadal 2) (audiobook) "Wyspy na Golfsztromie" Hemingway (2) (audiobook) "Pożegnanie z bronią" Hemingway (3) (audiobook) "Znaczy kapitan" Borchardt (powtórka, nadal 3) (audiobook) "Pech" Chmielewska (4) (audiobook) "Dzień Tryfidów" Wyndham (5) (audiobook) "Анекдоты. Случаи. Рассказы. Стихи" Хармс (4.5) (audiobook) "Н...
Niedawno się zajerestrowałam, ale widzę, że musi minąć jakiś czas, nim będę się swobodnie poruszać po tej stronie. ;)
Przez cały czas czytania książki Brenchleya rozmyślałam, co by tu napisać w jej recenzji. Miałam wiele ambitnych i porywających pomysłów, ale kiedy wreszcie dobrnęłam do końca, żaden z nich nie wydawał się już godny uwagi. Moje wrażenia zupełnie mijają się teraz z tymi, które miałam wcześniej, a cała wzniosła konstrukcja moich spostrzeżeń legła w gruzach. Czyż nie jest to wystarczająco dobry powód, by wziąć się za tę książkę? Historia zaczyna...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)