Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Oj książkę to niewątpliwie. :) Ale zawsze raźniej w grupie. ;)
"Uciekiniera" też czytałam :) przyszedł mi do głowy jeszcze "Rozbitek" Palachniuka
Zapach cedru
Pielucha
POEZJA: Polecam wiersz Winstona Hugh Audena "Blues pogrzebowy". Ten wiersz został wykorzystany w filmie "Cztery wesela i pogrzeb". Oczywiście treny Kochanowskiego, ogromnie szczere i pełne bólu. Myślę, że można by coś znaleźć u Norwida, chociażby „Fortepian Szopena” czy „Śmierć”. Poszukać można również u Baczyńskiego, szczególnie poruszająca „Elegia o chłopcu polskim”. Wątek śmierci poruszany jest u Różewicza. Mam nadzieję, że choć troszkę p...
A ja pół roku wcześniej niż Ty. Też mi umknął. ;-p
Mogę dodać tylko, że jeśli masz "Wielki marsz" Kinga, to w podobnym tonie i podobnie przerażająco absurdalny jest też "Uciekinier" tego autora.
Niespodzianka: Prawdziwe zdarzenie w 4-ech aktach Dramaty ("Nieporozumienie")
W takim razie jeszcze ja... Od 2005-08-17 21:14... A wątek to mi umknął!
Poczekaj, aż się wszyscy zdecydują, na pewno ktoś będzie jechał w tę samą stronę i będzie mu z Tobą po drodze. Tak myślę. :) Jeszcze nie wszyscy dokładnie znają swoje plany. Hm, w najgorszym razie można zawsze wziąć ciekawą książkę do pociągu... ;)
A ja zawsze muszę mieć kawałek niezapisanej kartki, ponieważ spisuję sobie na niej ciekawe fragmenty i złote myśli z książek. Później sobie to wszystko przepisuję i mam taki własny, książkowy zeszycik z aforyzmami.
Moim zdaniem ta książka jest nie warta nawet godziny czasu-bo właśnie ja z nią tyle się męczyłem nim rzuciłem w kąt pokoju. Nie polecam, strata czasu:(
"Zrobię to sama, stwierdziłam, jak zakonnica przekomarzająca się z wibratorem" M. Atwood ("Dobre kości") Bardzo mnie rozbawiło to stwierdzenie, a i zbór niczego sobie. Można więcej znaleźć. :)
Ja nie do końca mogę się zgodzić z powyższą recenzją...po pierwsze kto powiedział że Mordimera trzeba lubić żeby śledzić jego historie? Nie wiem, moim zdaniem właśnie go nie mamy polubić tylko On ma nas zainteresować, zaintrygować co jak czytam działa w 100%. Dla mnie Mordi jest jednym z najbarwniejszych, najlepiej wykreowanych postaci w całej fantastyce. Nie jest kolejnym błędnym rycerzem który ratuje ludzi nie licząc nawet na podziękowanie. Ma...
Światło z lampy błyskowej niekoniecznie dobrze wpływa na strony książek i nie mówię o jednym zdjęciu, ale jakby tak każdy zaczął robić to już trochę nie było by dobrze. To tak jak w muzeum czasem się zabrania właśnie ze względu na przedmioty i często niedobry wpływ światła na nie tyczy się to głównie starszych egzemplarzy.
Moje styczniowe lektury: 1 Joanna Chmielewska "Zwyczajne życie" - 4 2 Stefan Chwin "Hanneman" - 4 3 Bogdan Wojdowski "Chleb rzucony umarłym" - 4 4 Eric-Emmanuel Schmitt "Tektonika uczuć" - 3 (jest recenzja) 5 Anna Kłodzińska "Czy pan pamięta, inżynierze?" - 5 6 Tove Jannson "Lato Muminków" - 5 7 Daniel Odija "Kronika umarłych" - 5 8 Lilian Jackson Braun "Kot, który wiedział i inne opowiadania" - 4+ 9 Stefan Żeromski "Zmierzch, Zapomn...
Bardzo fajna seria. Polecam! I czekam na 5-tą część :)
Seneko droga, powiedz mi czy ta Shreve to Twoja własność? Polubiłem tę autorkę w tym miesiącu i również "Wyznania" chciałbym przeczytać:)
To zależy od regulaminu biblioteki.Jeśli on tego nie zabrania to należy spytać pracownika biblioteki - dokładnie tak jak z kserem.
O, a czemu Mikołajek tak słabo? I napisz coś więcej proszę o tym jak Ci się podobał Odija:)
1. Koń i jego chłopiec (Lewis Clive Staples) 2. Srebrne krzesło (Lewis Clive Staples) 3. Siostrzeniec czarodzieja (Lewis Clive Staples) 4. Zbrodnia na festynie (Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary)) (4) 5. Beethoven i dżinsy (Siesicka Krystyna) 6. Morderstwo na polu golfowym (Christie Agatha (pseud. Westmacott Mary)) (4) 7. Zima Muminków (Jansson Tove) 8. Tajemniczy płomień królowej Loany: Powieść ilustrowana (Eco Umberto) (4) 9. Małe...
Nocny pociąg do Lizbony (5)- mądre, piękne i klimatyczne; nastrój jest głównym atutem tej powieści, to trochę jak "Cień wiatru", ale z wyższej półki; podziękowania dla Lirael Zamek z piasku, który runął (5)- thriller polityczny to nie jest mój ulubiony gatunek literacki, tym bardziej doceniam niezwykly talent autora w tworzeniu ciekawych postaci i trzymającej w napięciu fabuły, od której nie sposób się oderwać Nieznane przygody Mikołajka (4...
Przeczytałam. Książka byłaby o wiele ciekawsza, gdyby autor nie użył zbyt wielu słów. Chwilami mocno przynudzała. Trzy plus. Mam jednak przez cały czas nadzieje, że w drugim tomie się zacznie dziać więcej. :-)
- Cmentarz Południa. Opowiadanie otwarte - Zeszyt Williama Mouldinga, emeryta - Gorący oddech pustyni - Portret wenecki - Łuk Sprawiedliwości - Głęboki cień - Błogosławiona, święta - Martwy Chrystus - Prochy. Upadek domu Lorisów - Hamlet piemoncki - Rosyjski niedźwiedź. Divertimento narracyjne [Czytelnik, 1997]
Przeczytane w styczniu: Opowieść o prawdziwym człowieku 4.5 Nie boję się 5 Marina 4.5 Uczta dla wron: Sieć spisków 4 Białe na czarnym 5 Blondynka na Kubie: Na tropach prawdy Ernesta Che Guevary 5 i lektura po sesji:)))) Zmierzch 5 Księżyc w nowiu 5 Zaćmienie 5 Przed świtem 5
* Abraham nic tu nie zawinił: 66 opowiadań satyrycznych (Kishon Ephraim) 5 * Ania z Zielonego Wzgórza (Montgomery Lucy Maud) 5 * Dziewczyna, która igrała z ogniem (Larsson Stieg) 5,5 * Ekaterini (Knežević Marija) 3 * Gildia Magów (Canavan Trudi) 3,5 * Harry Potter i Kamień Filozoficzny Rowling J. K. 4,5 * Kuna za kaloryferem czyli Nasze przygody ze zwierzętami (Wajrak Adam, Fernandez Nuria Selva) 4,5...
Nowicjuszka
Dostałam tę książkę do ręki ze słowami: Przeczytaj i powiedz co myślisz. Może ja za stary jestem? W trakcie czytania książka prawie wylądowała na ścianie. Może gdybym była przed lekturą "Władcy Pierścieni", lecz niestety. "Prawa i powinności" tylko mnie irytowały. Z zasady kończę książki, które zaczęłam czytać, więc wzięłam się za siebie i zakończyłam katorgę. Ot, inny styl pisania i brak profanacji Tolkiena mi odpowiada.
Nie ma linków, ale podejrzewam, że chodzi o oznaczenie, że do danej ksiażki dostał opis (czyli recenzja, opis, nota wydawcy). Chyba, że się mylę. ;)
Co oznaczają przy niektórych pozycjach znaczki *) ?
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)