Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Uhm, czyli rozumiem, że Gray zestawia zjawiska, które pasują do tematu, a na wnioskowaniu (w sensie procesu) się wykłada. Ale tok wywodu ma spójny? A masz może w planach "Bezsilnego boga"?
Może "Zazdrość i medycyna" Choromańskiego?
Wrzesień 2009 1. Japoński wachlarz (6,0) 2. Fabryka muchołapek (5,0) 3. Antropologia religii: Wprowadzenie (5,0) 4. Światopogląd Dostojewskiego (4,0) 5. Zabić drozda (6,0) 6. Jak będzie po śmierci i inne opowiadania (4,0) 7. Łaskawe (4,5/5,0) 8. Opactwo Northanger (3,5) 9. Obrona szaleństwa (4,5) 10. Autostopem przez Galaktykę (3,5) 11. Wielkie szalone: Virginia Woolf, Sylvia Plath, Milena Jesenska, Zelda Fitzgerald, Camille Claudel,...
Hakawati to ten, który opowiada historie, mity i baśnie. Gawędziarz, artysta, trubadur. Zarabia na życie snując opowieści. Wspaniały hakawati staje się bogaty, kiepski kładzie się spać głodny. Sama opowieść zaś nabiera własnego tempa, usamodzielnia się, a w końcu zaczyna żyć własnym życiem. Świat arabski obfituje w niespotykane i egzotyczne opowieści, Arabowie bowiem traktują sam akt mowy jako tworzenie historii. Ich świat, kultura i sposób życia...
Kiepsko w tym miesiącu, jakoś czasu brak :( Karin Slaughter - "Tryptyk" - 5 Monika Szwaja - "Gosposia prawie do wszystkiego" - absolutne 6!!! chociaż naleciałości Chmielewskie widać na pierwszy rzut oka ;) Gacek i Szczepańska - "Zabójczy spadek uczuć" - 4,5 - jakieś to takie naiwne miejscami było i dlatego 4,5 ;) Sue Grafton - "N jak niesława" - 5 - słabość jakąś mam do tego typu książek - bohaterka w roli detektywa i mnóstwo zamiesza...
Oto moje wrześniowe lektury: Dewiza Woosterów (5) - w końcu, w końcu udało mi się dorwać tę powieść. Córka fortuny (3,5) - po "Domu duchów" spodziewałam się czegoś lepszego, niż to co przeczytałam. W sumie - rozczarowanie, niemniej można się dowiedzieć co nieco o gorączce złota w Kalifornii. Jednoroczna wdowa (4) - nieco nużące jak na Irvinga, zwłaszcza te niedorzeczne romantyczne związki z osiemdziesięcioletnimi staruszkami. Mane, tekel '3...
Koniec sierpnia i września minął mi pod znakiem książek pożyczonych. I to głównie Krasnalowych (ostatnie pięć...): Błazen - wielki mąż: Opowieść o Tadeuszu Boyu-Żeleńskim Józef Hen (4,5) Chłopiec z latawcem Khaled Hosseini (4,5) Ferdynand Wspaniały L. J. Kern (5,5) Jak żyć z neurotycznym kotem S. Baker (4) Jak żyć z właścicielem neurotycznego kota S. Baker (4,5) "Pan raczy żartować, panie Feynman!": Przypadki ciekawego człowieka R. Feynma...
Mam coś Hervasa w schowku i widziałam w którejś księgarni, a nie znam człowieka, więc ciekawa byłam, czy warto. Skoro tak mówisz, to się wstrzymam z zakupem, a zacznę od czytania. :)
W zeszłym miesiącu marudziłam, że nic z tego, co czytam, mi się nie podoba. W tym zostałam zasypana świetnymi, chociaż trudnymi (głównie ze względu na temat), książkami: Jakbyś kamień jadła (5,5) Dziennik galernika (5,5) Dossier K. (5) Czerwona Orkiestra (5) Osmaleni (4) Odpływający ogród (5) Drohobycz, Drohobycz (4,5) Czytane i dające nadzieję na to, że jeszcze którąś z nich we wrześniu skończę: Co zostaje z Auschwitz Europa Środ...
Błędny krąg - 4 (po "Moim własnym diable" lekkie osłabienie formy) Modyfikowany węgiel - 5 (bardzo dobry kryminał SF) Niepiosenki - 3 (lubię piosenki Kazika, niepiosenki nie) Obłędni rycerze - 3,5 (kilka opowiadań bardzo dobrych, sporo średnich i słabych) Siedem pigułek Lucyfera: Autentyczne przygody diabła Marka, w latach 1945 i 1946, w niepodległej Polsce demokratycznej, odtworzone na podstawie: dokumentów, zeznań świadków, wycinków prasowy...
1. Baltazar: Autobiografia (Mrożek Sławomir) (5) 2. De profundis (Wilde Oscar) (5,5) 3. Dzikie białko (Chmielewska Joanna (właśc. Kühn Irena)) (5) 4. Frida Kahlo (Kettenmann Andrea) (4) 5. Gringo wśród dzikich plemion (Cejrowski Wojciech) (5 - w tym miesiącu wykazałam się niesamowitym obiektywizmem - dałam 5, mimo, że autor budzi we mnie zupełnie niechrześcijańskie uczucia :))) 6. Kosiarz (Pratchett Terry) (5) 7. Lesio: Powieść, nie d...
1. Baltazar: Autobiografia (5) 2. De profundis: Szkice i listy z domu karnego w Reading (5,5) 3. Dzikie białko (5) 4. Frida Kahlo: 1907-1954: Cierpienie i pasja (4) 5. Gringo wśród dzikich plemion (5 - w tym miesiącu wykazałam się niesamowitym obiektywizmem - dałam 5, mimo, że autor budzi we mnie zupełnie niechrześcijańskie uczucia :))) 6. Kosiarz (5) 7. Lesio: Powieść, nie da się ukryć, humorystyczna (5) 8. Otchłań zła (3,5 - duże rozczar...
"Miasto ślepców" Saramago
Hervas mi się bardzo słabo czytał, jeszcze słabiej niż Gray. Tam to już w ogóle nie ma żadnej analizy, nie wiem, czy mu nie obniżyć oceny. :(
Susana Gregory Robaczywe jabłko
O, to szkoda. Przeczytam, ale się nie zasadzam za bardzo w takim razie. A Hervas jak Ci się czytał?
Zabrakło wnikliwej analizy psychospołecznej, socjologicznej. Ocenę znacznie obniżył nadmiar polityki i historii. Szkoda, to mogła być świetna książka.
Nauka o chrześcijańskim Wschodzie należy do najstarszych dyscyplin naukowych i ma długą historię. Nie została jednak oficjalnie uznana jako odrębna dyscyplina akademicka, ponieważ zajmują się nią przedstawiciele różnych nauk, obejmuje historię Kościoła, historię dogmatów, liturgię, prawo kanoniczne, historię sztuki, paleografię... Słownik stanowi podstawową wiedzę o Kościołach krajów arabskich, Armenii, Gruzji, Egiptu, Indii i Etiopii. [Wydaw...
W Mezopotamii, kolebce cywilizacji, odkryto jedne z najstarszych miast świata, tam również zostało wynalezione pismo. Mieszkańcy tych ziem wykształcili bogaty i skomplikowany system symboli, bóstw i wierzeń religijnych. Autorzy przybliżają ów system, niejednokrotnie trudny do zrozumienia dla współczesnego czytelnika. Słownik jest bogato ilustrowany, zawiera wstęp historyczny, tablice chronologiczne oraz indeks. [Wydawnictwo "Książnica", 2006]
Przeczytane we wrześniu: Świat finansjery (rewelacja, jak zwykle 6) Złamany miecz (no to co, że przewidywalny, naiwny i ciut przesłodzony - lubię słodkości i kocham Makuszyńskiego 5) Homo bimbrownikus (rozczarowanie, pomysły nie pierwszej świeżości, w sumie 3.5) Imperium kości słoniowej (5.5) Zwycięstwo orłów (5.5) Con amore (powtórka po latach i 4) Poczet dziwów miejskich (za pijane wrocławskie krasnoludki 5!) Mała handlarka prozą (5) ...
O, a mógłbym o "Czarnej mszy" zdanie - dwa prosić (pod książką nic od Ciebie nie widzę)? Czego zabrakło do "5"?
Zaplanowałam na dzisiaj „Lot nad kukułczym gniazdem”, ale za oknem prawdziwa jesień w swojej mniej przyjemnej wersji: mokro, szaro, ponuro…. Jakoś nie mogłam się zabrać do czytania. Ale przed chwilą w radiu usłyszałam Ellę Fitzgerald. I to był strzał w 10. Jej pogoda, optymizm, mimo tego wszystkiego, co ją od życia spotkało… idealnie mi pasuje do dzisiejszej aury. Biografia Stuarta Nicholsona już czeka przy fotelu, w odtwarzaczu „song book...
Ciekawe, czy można to gdzieś dostać. Dzięki! :-)
Nie kończąca się historia - 5,5 (świetna powieść, chociaż raczej dla młodszych czytelników. To się nazywa prawdziwa klasyka fantasy:) Dom Augusty - 5 Róże cmentarne - 2 Charakternik - 4,5 Zobaczyć Lankmar i umrzeć - 4 W czytaniu Piramidy
Trzeba było kombinować, mój pokój miał 9 m2. Teraz mam więcej miejsca. ;)
Zazdroszczę:D Ale to świetne patenty do wykorzystania w przyszłości, trzeba gdzieś zapisać.:)
Inspektor Schilf musi znaleźć odpowiedź na kilka kluczowych pytań. Kto …porwał małego Liama, syna znanego fizyka Sebastiana? Czy na pewno było to porwanie, skoro chłopiec szybko się odnalazł, nic mu nie było, a na dodatek nie pamiętał żadnego porwania? …zamordował lekarza Dabbelinga? Czy na pewno było to morderstwo? Być może tylko tragiczny w skutkach wygłup kogoś, kto rozpiął między drzewami stalową linkę? Czy …istnieją światy równoległ...
Trzymam kciuki! :D U rodziców miałam półki nad drzwiami i wokół okna, bo gdzie indziej nie było już miejsca. I stolarz mi dorobił specjalną dwurzędową półkę stawianą na dużej szafie (na jej dachu). :)
O taką półkę tylko na "najmojsze" książki walczę już od 3 lat, na razie z mizernym skutkiem.:( Ale się nie poddaję, może w końcu się doczekam.:)
"Technothriller ma nowego asa. Nazywa się Larry Bond" - Tom Clancy Amerykański okręt podwodny USS Memphis otrzymał ostatnie, tajne zadanie: zlokalizować przeciekające rosyjskie zbiorniki paliwa atomowego na dnie Oceanu Arktycznego. Jerry Mitchell, nowy członek załogi (były pilot lotnictwa marynarki wojennej), musi stawić czoło temperamentom marynarzy, zawodnej maszynerii i niebezpieczeństwom rosyjskich wód terytorialnych. Prezydent Stan...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)