Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Czy ja jestem ślepa i nierozgarnięta, czy gdzieś "wcięło" instrument do wyliczania powinowactwa z innymi biblionetkowiczami? Wypróbowałam go w wersji testowej nowej B-netki i bardzo mi odpowiadało jego działanie, a teraz dysponując chwilką czasu chciałam sobie uaktualnić wyniki i w żaden sposób nie umiem tej funkcji znaleźć. Wiem, że o tym była mowa jeszcze w starej wersji B-netki (i dlatego weszłam wtedy na testową), ale również nie widzę, jak ...
Przykro mi bardzo, ale zachował się jedynie tom 1. :(
Po Twojej recenzji Mimo wszystko (Sawicka Monika)jestem zaskoczona, że dałaś i tak 3, a nie niżej ;)
Ja polecam książkę w postaci dziennika pani Karoliny Lanckorońskiej pt. "Wspomnienia wojenne". Mi się bardzo podobała, ponieważ napisana jest w dość ciekawym stylu, nie nudziła mnie. A z racji tego, że lubię książki na faktach, zwłaszcza jeśli napisała ją osoba, która brała udział w wydarzeniach to utwór jest bardziej ciekawy. Gorąco polecam :)
Miesiąc wyjątkowo udany pod względem jakościowym. :-) Władczynie: Kobiety, które tworzyły historię (3,5)- miałam nadzieję na coś ciekawszego. Dziewczyna, która igrała z ogniem (6) - drugi tom moim zdaniem nie ustępuje pierwszemu. Ofiara (4) - lekki, łatwy i przyjemny romansik. Wojny dziecięce: Macierzyństwo, ojcostwo i waśnie rodzinne (5) - niezwykle ciekawie przedstawione biologiczne uwarunkowania ludzkich zachowań. Ex libris: Wyznania czyt...
Oj, "zazdraszczam" takiej chłonności słowa pisanego! Musiałaś kończyć kurs szybkiego czytania :P. Pozdrawiam
Sierpniowe lektury: Faraon 5,5 Dzieci kapitana Granta 5,5 Panna młoda czeka 4 Pan Samochodzik i złota rękawica 4,5 Momo czyli Osobliwa historia o złodziejach czasu i dziecku, które zwróciło ludziom skradziony im czas 6 Biały Kieł 3,5 Winnetou 5,5 Baśnie 5 Kraina kolorów: Księga intryg 5,5 Czytam : Kraina kolorów: Księga nadziei (powtórkowo) oraz Kufer Kasyldy czyli Wspomnienia z lat dziewczęcych: Wybór z pamiętników XVIII-XIX w. . ...
To bardzo ciekawe , ja jeszcze nie zdążyłam niestety wypożyczyć książki , bo mam trochę skomplikowaną sytuację ale wasze komentarze napędziły mi niesamowitą chęć natychmiastowego przeczytania tej książki. ;) W prawdzie jestem nastolatką ale jak na swój wiek bardzo dojrzałą psychicznie. ;P I chcę jeszcze dodać , że bardzo interesująco się z wami konwersuje. Pozdrawiam was serdecznie. Jak przeczytam to oczywiście odezwę się natychmiast.
- Janko Muzykant - Z pamiętnika poznańskiego nauczyciela - Orso - Latarnik - Wspomnienie z Maripozy - Sachem - Za chlebem - Bartek Zwycięzca [Zielona Sowa, 2003]
Mnie udało się wczoraj na kiermaszu książek Znaku - 50% ceny z okazji 50 lat istnienia - kupić mnóóóstwo książek. Dla mnie Kołakowski - najnowsza "Czy Pan Bóg jest szczęśliwy" oraz "Mini wykłady o maxi sprawach" oraz "O co nas pytają wielcy filozofowie" oraz "Powstanie 44" Daviesa. POnadto - jakiś Llosa, Hasek w nowym tłumaczeniu wydanym właśnie przez Znak w serii na 50lecie, slowniki polszczyzny współczesnej-najmłodszej, dziecięce - Maleszka i ...
U mnie na odwrót, więcej czytam latem, bo jednak zawsze jest mniej pracy w sezonie kanikuły. 1. Psie lata, Guenter Grass, 4 2. Borys Godunow, Aleksander Puszkin, 5 3. Kalendarz i klepsydra, Tadeusz Konwicki, 5 4. Maskarada, Michał Lermontow, 4 5. Paddington daje sobie radę, Michael Bond, 5 6. Rozhukany koń: esej o myśleniu Juliusza Słowackiego, Ryszard Przybylski, 3 7. Synalek szlachecki, Denis Fonwizin, 5 8. Martwa natura z wędzidłem, ...
Jaką książkę poświęconą II wojnie światowej polecacie? (Poszukuję czegoś napisanego z myślą o osobach, których wiedza na ten temat jest bliska zeru)... Tylko nie piszcie o podręcznikach do historii, proszę.
a tak, Irvinga czytałam:)
łał, Aga, niesamowita jesteś... 31 książek w ciągu 30 dni :O Nieźle, gratuluję !
Ja jak zwykle w lecie zytam dużo, dużo mniej niż zwykle - więc w sierpniu tylko: W sierpniu: -> Dowódca "Sophie" (5) -> Berlin–Moskwa: Podróż na piechotę (4.5) -> Południowa Łąka (5) -> Las Duncton (5) I kończę sobie powtarzać Dolina Tęczy
Zapraszam po raz kolejny:)
Strategia antylop oraz Wielki słownik poprawnej polszczyzny.
Zabuszowałam w pewnym skromnym antykwariacie, czego efektem było wzbogacenie domowej biblioteczki o 4 pozycje: Saga o niedźwiedziu Historia życia czarnego kota Pełnić służbę...: Z pamiętników i wspomnień harcerek Warszawy 1939-1945 Cud generalny: Powieść nadziei Wszystko razem za 38 zł (+ przesyłka) i do tego praktycznie niezniszczone!
Pavarotti nie unikał kontaktów z muzyką pop (np. koncert z U2). Niektórzy podają tu osobę Izabeli Kopeć. Jacy inni artyści łączą operę (czy nawet muzykę poważną) z muzyką pop ?
Eh... Urlop, wakacje... Już koniec. Było więcej spacerów, odpoczynku. Więcej czasu na prasę. Na rodzinę... Czytam, bądź czytałem: "Uranię" J.M.G. Le Clezio, "Trawa śpiewa" Doris Lessing i "Wykluczonych" Elfriede Jelinek.
Po wakacjach. Pieniądze szły na coś innego niż książki, ale do rąk wpadły: "Bogowie łakną krwi" Anatola France'a, "Paragraf 23" Josepha Hellera i (uwaga! za 4zł dwa tomy na wyprzedaży!) "Dawid Copperfield" Charlesa Dickensa, wydana przez Książkę i Wiedzę w 1989r. w przekładzie Karoliny Beylin.
A ja nie skróciłabym tej książki - a przynajmniej nie o 3/4. Nie wiem też, czy autorka chciała przenieść na polski grunt zagraniczne wzorce literatury kobiecej. Wydaje mi się, że Polki nie mają czego się wstydzić, wg mnie proza dla kobiet ma w naszym kraju dostatecznie wiele twarzy, mniej lub bardziej ciekawych, i świetnie radzi sobie bez kopiowania. Porównanie do Joy Fielding? Przeczytałam chyba 3 czy 4 pozycje tej pani, ale widocznie to za mało...
Moja przygoda zaczęła się całkiem przypadkiem od "Willi":) Byłam na wakacjach a moja kuzynka nic innego nie miała w domu:) Bynajmniej nie żałuje Później czytałam "Zorze Polarną" i już na zawsze będę fanka tej autorki. Czytam każda jej książkę jaką znajdę:)
Zauważyłam, że w moich polecankach jest "Dzienny Patrol" Siergieja Łukjanienki i Władimira Wasilijewa. Po pierwsze - tę książkę już dawno oceniłam, po drugie - kiedy klikam na tytuł, wyświetla mi się "Błąd - Książka o podanym ID nie figuruje w katalogu."
Wspaniały prezent dla wszystkich zakochanych - tych, którzy spędzili ze sobą już wiele lat, i tych, których miłosna strzała dosięgła zupełnie niedawno. Zamiast sztampowej kartki, pudełka czekoladek lub czerwonej róży proponujemy przepiękne, romantyczne i nierzadko zabawne opowieści o prawdziwej miłości, która nie zważa na przeciwności losu. Opisane historie wydarzyły się naprawdę, a przecież nikt nie pisze tak pięknych scenariuszy, jak życie... ...
Zdajcie relacje, byłabym wdzięczna.
W połowie książka znudziła mnie potwornie, zamknęłam, nie wrócę do niej. Pisana jak pamiętnik do szuflady, choć przeżycia autora były rzeczywiście interesujące.
Dobra recenzja. A książka imponująca głębią psychologiczną i językiem, który ją wyraża. Trochę się zdziwiłam, że napisał ją ktoś tak młody. Gratulacje dla autora! Polecam wszystkim.
Korowiow i Behemot Roch Kowalski i jego szabla (pani Kowalska) Dowejko i Domejko Duncan Idaho i Siona Paul Atryda i Hani Sherlock Holmes i dr Watson Kapitan Ahab i Moby Dick Settembrini i Naphta
Piotr Robak jest pracownikiem naukowym Zakładu Historii Powszechnej Nowożytnej w Instytucie Historii Uniwersytetu Łódzkiego, a jego książka to fragment biografii angielskiego ziemianina, Williama Penna (1644-1718). Penn, reformator i polityk, zajmuje poczesne miejsce w historii Anglii i Stanów Zjednoczonych z dwóch powodów: po pierwsze, był założycielem i, do pewnego czasu rzecz jasna, właścicielem stanu Pensylwania, a po drugie, uważany jest za ...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: Jerzy Lengauer
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)