Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Ja mogę opisać dokładnie, jak to wygląda u mnie, a z tego, co wiem, podobnie zachowuje się IE u innych, z którymi miałem okazję rozmawiać. Dotyczy to miejsca, gdzie przegląda sie szczegółowy dorobek danego autora lub szczegółowy opis konkretnej książki. Wchodzisz tam i nie ma nic, nawet nazwiska, za to jest np. bibliografia. Gdy wjedzie się kursorem na pole, gdzie powinny być dane autora, to losowo pokazują się niektóre informacje, np. ocena. Moż...
Kolejna reklama i to nawet nie ukryta, ale jawna.
Marek Halter – francuski pisarz żydowskiego pochodzenia urodzony w Polsce. Skomplikowane? Być może, ale nie aż tak, jak losy Maryi odtworzone przez tego autora. Białe plamy w „Piśmie Świętym” wzbudzały zaciekawienie od dawien dawna. Człowiek nie potrafi pogodzić się z tajemnicą, więc wymyśla historie, które pomogłyby powiązać biblijne wątki w logiczną całość. Powieść Haltera nie ma ambicji apokryficznych, jest po prostu fabularyzowaną biograf...
Zdjęcia tutaj: http://www.facebook.com/anna.s.lisowska
Zdążyłam wrócić przed końcem miesiąca, więc spokojnie mogę opisać swoje literackie przygody. A sierpień to miesiąc głównie kryminalny Milczenie owiec (5) - wstyd mi przyznać, ale nie widziałam Milczenia owiec. Wstyd tym bardziej, że uwielbiam Hopkinsa. Po lekturze tej książki nabrałam jeszcze większej ochoty na seans. Mężczyzna, który się uśmiechał (4,5) - Niezły kryminalik z gatunku "Columbo" (znaczy szybko dowiadujemy się, kto zabił, ale ...
Dobrze było spotkać różne stworzonka, po zdewirtualizowaniu czasem jeszcze ciekawsze, niż uwiązane do kabli! Pewnie mamuty wyginęły dlatego, że żadna Jola ani Kinga nie stwarzały im takiej możliwości. :-)
Jak już zacząłeś czytać Kinga, to zapewne uzależnisz się od niego i zaczniesz czytać jedną książkę za druga. Ja tak miałem. W tym momencie przerobiłem większość z jego powieści i moim zdaniem Zielona Mila, oraz te dwie które wymieniłeś, to ścisła czołówka jego dokonań. Ja bym może jeszcze dopisał do tej czołówki tę pozycję - http://www.amazonka.pl/horror-i-thriller/to-99900274607.bhtml
Jako absolwentka skandynawistyki jestem goraca wielbicielka tych lodowatych klimatow. Zawsze cenilam nie tylko literature dla doroslych, ale takze - a moze przede wszystkim - literature dziecieca z tego kregu kulturowego. Jest zupelnie wyprana z sentymentalizmu, ale rownoczesnie pelna autentycznego zrozumienia, surowej czulosci i prawdziwego szacunku dla dzieci, bez poklepywania po ramieniu. Borg nie jest nowatorka w tej kwestii, jesli chodzi o t...
Wcale nie proste pytanie . Trudno jest bowiem znaleźć jedną pozycję która by dawała możliwość poznania i zarazem była ciekawa i wciągająca. Myślę że musisz poznać minimum kilka pozycji , a wszelkie wspomnienia mogą być tylko ich ciekawym uzupełnieniem. Polecam: -Davies Norman - Europa walczy 1939-1945: Nie takie proste zwycięstwo -Olson Lynne, Cloud Stanley - Sprawa honoru: Dywizjon 303 Kościuszkowski: Zapomniani bohaterowie II wojny ś...
Wykopałam w pracy jakiegoś starego IE 6.0, z ciekawości sprawdziłam i w nim rzeczywiście jest problem. Wchodzę na stronę pierwszego lepszego autora, czyli na przykład Vargas Llosa Mario. (Ale muszę wejść niezalogowana, albo na swoim technicznym klonie, który ma standardowe uprawnienia i musi oglądać reklamy google. Na swoim koncie nie mam problemu.) I wtedy czasami wyświetla się górna połowa napisu Vargas Llosa Mario, albo wcale, czasem wyświetl...
Zdjęcia pomału daję na Naszą Klasę. Potem opublikuję też na Picassa.
Z tym językiem to ten problem jest, że czyjś błąd może być uznany za językowe nowatorstwo i odwrotnie. Sam pamiętam takie kwiatki u Gombrowicza, które wstawione w wypracowanie szkolne, doprowadziłoby polonistę do niekontrolowanego wybuchu śmiechu. Ot choćby taki lapsus - nie lapsus "Zapomniała o tym przeciw Pimce" - skrót myślowy, tutaj zamierzony ale może się pojawić jako błąd.
Gratuluję odwagi. :D ,,Zmierzch" ma wiele wad, ale najgorszą są psychofanki boskiego Edwarda. Z recenzją zgadzam się w 100%. Ja wszystko zniosę, jajko zniosę, ale podnoszenie takiego barachło do rangi klasyki literatury na miarę ,,Wichrowych wzgórz" - nie.
Mój sierpień w literkach: 1. Celtowie (Rzeczpospolita < praca zbiorowa / wielu autorów >) {3} 2. Idealna róża (Putney Mary Jo) {5 } 3. Poślubić Buddę (Wei Hui Zhou) {4,5 } 4. Prowadził nas los (Choszcz Kinga, Chopin ) {3,5 ) 5. Spotkania po latach (Montgomery Lucy Maud) { 4,5 } 6. Śmiałe posunięcia (Miller Linda Lael) { 4,5 } 7. Tango na prerii (Waller Robert James) { 5 } 8. Usidlony anioł (Carey Suzanne) { 3,5 } 9. Wie...
Sarah Brightman i Katherine Jenkins. Lubią tak eksperymentować i dla mnie jest to bardzo fajne.
Rozumiem. Jestem cięty na roszczeniowe podejście do BiblioNETki, dlatego tak ostro zareagowałem tam gdzie mi tak zapachniało. Jeśli miałes inne intencje, to bardzo się cieszę i chowam zęby :) BiblioNETka powinna działać pod wszystkimi popularnymi przeglądarkami. Jeżeli jakiegoś problemu nie rozwiązujemy długo, to dlatego że nie umiemy go powtórzyć. Czy ktoś może opisać jaki autor, jaka konkretnie przeglądarka, zawsze wywołuje ten błąd?
To już ostatni tom tekstów prof. Kołakowskiego. Zawarte w nim eseje i artykuły ukazywały się poprzednio na łamach "Gazety Wyborczej", "Tygodnika Powszechnego" oraz "Rzeczpospolitej". Teraz, zebrane i opracowane przez Zbigniewa Mentzla, trafiły do rąk czytelników w formie książki. To zestaw różnorodnych pytań, na które autor stara się odpowiadać rzetelnie, wykorzystując zarówno swoje osobiste doświadczenie, jak i szeroką wiedzę o filozofii i zagad...
Dwoje ludzi z zupełnie innych światów. Ben Forsberg - prowadzący spokojne życie biznesmen i konsultant do spraw bezpieczeństwa. Po dwóch latach nadal opłakujący śmierć żony zastrzelonej przez snajpera na Karaibach w trakcie ich wspólnego miesiąca miodowego. Były agent CIA, pseudonim Pielgrzym - zdradzony szpieg, potrafiący zabijać na dziesiątki sposobów. Cudem wywinął się od snajperskiej kuli. Obu mężczyzn nie łączy nic poza martwym za...
Sierpień minął błyskawicznie i przed nami kolejne podsumowanie, a to moje książki przeczytane w tym miesiącu: • Miasteczko Middlemarch (5) – książki „własne” najdłużej czekają w kolejce do przeczytania. To nie była miłość od pierwszej strony. Z jej oceną miałam największe trudności, na początku były chwile, kiedy wydawało mi się, że nie dam rady przeczytać, ale z każdą kolejną stroną przekonywałam, że książka jest świetna. Czasem dobrze jest wyt...
Tajemnicza i niebezpieczna piękność w upojnej miłosnej rozgrywce w powieści zdobywczyni RITA Award. Lord Pendragon jest pochłonięty partią wista zakrapianą wyborną brandy. Nieoczekiwanie do salonu jego rezydencji wdziera się młoda dziewczyna z pistoletem w dłoni. Chce zastrzelić gospodarza, zostaje jednak obezwładniona... Kim jest niedoszła zabójczyni? Co pchnęło ją do desperackiego kroku? Zaintrygowany piękną nieznajomą książę Wyvern p...
Piękna i utalentowana Claire Truman zostaje protegowana przez przyszłego męża, przystojnego, snobistycznego bankiera, do pracy w dużym komercyjnym wydawnictwie. Córka znanego poety, wychowana w intelektualnej rodzinie, trafia w szpony upiornej szefowej firmy, Vivian Grant, przy której Adolf Hitler to uosobienie tolerancji. Wymarzona praca staje się gehenną. Tyrańska dyrektorka w wysublimowany sposób zatruwa życie pracownikom i szczuje ich przeciw...
Sowo, następnym razem przykujemy Cię do najbliższego stosu książek, żebyś nie mogła przed czasem odlecieć. :) Przyłączam się do podziękowań dla Mafii i dla wszystkich uczestników spotkania. Było wspaniale. Mnie najbardziej bolą łydki, ale jakoś zupełnie nie żałuję. :)
Widze po ocenie, że ci sie spodobała, dlatego polecam ci szczerze "Herbaciarnię pod Morwami". I tutaj akcja dzieje się w Belfaście, bardzo ciepła i mądra książka. Natomiast "Dyskoteka przy Magnoliowej" podobała mi się już trochę mniej, ale może dlatego, ze nie polubiłam bohaterów (co nie znaczy, że byli nieprzekonywujący - raczej za bardzo). Teraz poszukuję "Tawerny" w bibliotekach, ale niestety, ciągle wypożyczona.
Powoli ulegam opętaniu powieścią Palahniuka. Nie jest to jego najbardziej wyrafinowane stylistycznie dzieło (wina tłumaczenia?), o wiele mocniej działał na mnie "Rozbitek" czy "Dziennik". Ale to jego anarchistyczne i wywrotowe spojrzenie na rzeczywistość, epatowanie wymyślną obscenicznością łaskocze mnie w rdzeń kręgowy. Jedyny na świecie autor, który oddziałuje na moją fizjologię. Zapewne niegdyś podobne emocje i reakcje wywoływała lektura marki...
Mafio, spotkanie na szóstkę! Buźka. :-) Ściskamy (ja i Jacek) wszystkich i dziękujemy za wspaniale spędzony czas. :-) Próbuję wrzucić zdjęcia na Facebooka - jak się uda - dam linkę.
Dziękuję :) Książka już trafiła do schowka.
"Spotkania biblionetkowe, czyli o radościach dewirtualizacji" :-))). Bardzo się cieszę, że poznałam osobiście biblionetkowiczów znanych mi dotychczas tylko z Sieci, i że spotkałam się z tymi, których już znam od dawna i niedawna, i tylko okrutnie mi żal, że to tak krótko było... Dziękuję wszystkim za to, że byli w Kamienicy, a szczególnie Mafii, dzięki której mogliśmy się zgromadzić w tak pięknych okolicznościach przyrody :-). Na następnym og...
Dot, skąd ta stosunkowo niska (biorąc pod uwagę biblionetkową średnią) ocena "Julity i huśtawek"? Bardzo jestem ciekaw Twojego zdania, a recenzji póki co nie widzę:) I napisz proszę coś więcej o tym "Polu krwi" - całkiem niedawno sobie zamówiłem na allegro:)
Zdecydowanie nadrobiłam zaległości, jeśli o czytanie nowości chodzi i równie zdecydowanie było to właściwie tylko jedno wielkie rozczarowanie. Jak być uczonym (4) Powieść naturalna (3) Domysły na temat pewnej szabli (3,5) Krzesło Eliasza (4) Rozmowy polskie w latach 1995-2008 (3) Uśmiech Demokryta: Un presque rien (3,5) Pierwsza miłość (5) Koniec świata w Breslau (2,5) Powolność (1,5) Bellmer albo Anatomia Nieświadomości Fizycznej i M...
"Naliczanie" od sierpnia 2009, cykle przeczytane wcześniej się nie liczą. 1. Coś pożyczonego (Emily Giffin) 2. Sebastian St. Cyr (Proctor Candice - pseud. Harris C. S.) 3. Klub Mało Używanych Dziewic (Monika Szwaja)
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 20.02.2024 14:30
„Dziennik pocieszenia” zaczęłam czytać akurat, będąc dość mocno przybita niemożnością pocieszenia przyjaciółki, w której rodzinie wydarzyło się coś ba (...)
Dodany: 12.02.2024 15:54
Autor: koczowniczka
„Kornik” Layli Martinez okazał się, ku mojemu zdumieniu, rasową powieścią grozy. Jest tu niewyjaśniona zagadka, bo w okolicy doszło do kilku zaginięć (...)
Dodany: 12.02.2024 12:54
Autor: Bloom
Są dwie prawdy, mówi Mackiewicz we wstępie do "Kontry": obiektywna i propagandowa. Obie istnieją równolegle, płyną jakby dwiema nurtami w jednej rzece (...)
Dodany: 10.02.2024 19:14
Autor: Uleczkaa38
Typ recenzji: Oficjalna PWN Recenzent: Urszula Janiszyn Mądra opowieść o życiu to taka, która uczy nas czegoś, a jednocześnie zapewnia wielkie e (...)
Dodany: 30.01.2024 10:49
Autor: fugare
Jazz, stosując duże uproszczenie, zanim jeszcze przybrał formę bluesa, swingu czy ragtime’a i na długo przed pojawieniem się w Nowym Orleanie zespołów (...)