Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Hmm...z zagranicznych to co najwyżej "Dr. House i "Świat według Bundych, a z tych polskich...na pewno Daleko od noszy" i "Daleko od szosy", "Czterej pancerni i pies" no i oczywiście "M jak miłość" jak mogłam zapomnieć;p.Z tych nowszych to chyba tylko "BrzydUle"...
Ja też, ja też :) (najprawdopodobniej ;)))
"Złoto z Porto Bello" A.D. Howdena Smitha. Na allegro. Taką jaką miałem w dzieciństwie. Jaką czytali moi bliscy wiele lat temu. Ogromna przyjemność! Iskry 1957. Poluję jeszcze na Sztilmarka.
Scott Westerfeld"Brzydcy"-zobaczymy czy rzeczywiście jest taka świetna;p
Książka jednym słowem BOSKA.Chodź przyznaje na początku nie byłam tego taka pewna...A to wszystko przez ten nieszczęsny tył okładki;/ , niepotrzebnie tak bardzo wdali się w szczegóły,ale poza tym na nic innego narzekać nie mogę.Naprawdę świetna, polecam i proszę nie sugerować się opisem książki na okładce;)) Dołączam się także na powyższe pytanie ;p
Co prawda książki jeszcze nie czytałam, ale za to oglądałam film "Miłość w czasach zarazy" i przyznaję, że interesująca fabuła ;) chyba sięgnę po tę książkę... ;p
„O rany boskie, klasa robotnicza do niczego nie dojrzeje sama z siebie, właśnie dlatego jest klasą robotniczą, a nie elitą intelektualno-ideotwórczą!” Masz dużo pogardy dla robotników. I sporo niewiary w ich możliwości. Zaskoczą Cie z pewnością. Klasa robotnicza potrzebuje awangardy w postaci partii komunistycznej, która poprowadzi masy do rewolucji. Ruch potrzebuje kierownictwa. „Klasa robotnicza to tylko "mięso armatnie", bezwładna i mało...
" Buszujący w zbożu" to bohater mego pokolenia. Nie poczuje bliskości ktoś, kto nie wyrastał w wiktoriańskich zasadach drobnomieszczańskiego domu. To pierwszy uciekinier od przymusu, nakazów i zakazów. Od bycia wyjątkowym i z ambicjami. Wkrótce wyruszą rzesze ludzi hip ( hippisów), którzy odmówią udziału w wojnie dla obrony tych drobnomieszczańskich interesów i hipokryzji. Po latach wiele mi zostało sympatii do tego bohatera - ludzie porządni wyd...
Gorąco polecam tę książkę, którą ostatnio "nabyłem drogą internetowego kupna" i z wielkim zainteresowaniem przeczytałem. Dawno czekałem na takie dogłębne interpretowanie i to właśnie przez KOBIETĘ dramatów i powieści Stanisława Ignacego Witkiewicza. Spojrzenie jest takie, jakiego oczekiwałem. Prof.Ewa Łubieniewska, teatrolog i literaturoznawca dodaje do interpretacji i omówień cytowanych przez siebie badaczy własną, wyrażną chociaż dyskretnie ...
Raz na jakiś czas warto przeczytać popularną książkę psychologiczną. Nawet, jeśli nie wzbogaci to wyobraźni jak powieść (choć powinno) ani nie wprasuje w głowę zestawu faktów jak dokumenty, to pozwala na chwilę się zastanowić nad sobą i bliźnimi. Przynajmniej ja uważam, że takie zastanowienie jest ważne, a przy okazji - bardzo ciekawe. Cóż jednak zrobić, gdy tytuł "Chcę być kochana tak jak chcę" mnie odstrasza? Nasuwa mi na myśl poradnik dla o...
Tu jest chyba podobny wątek: Wasz ranking książek A. Christie Pozdrawiam:-)
Szczerze mówiąc początkowo wręcz raziła mnie „nie-japońskość” jego powieści. Choćby odwołania do zachodniej literatury, sztuki, mitologii itp. Odbierałam to wręcz jako wyraz świadomego zerwania z tradycją. Miałam wrażenie, że akcja powieści mogłaby się rozgrywać równie dobrze w Europie. Dopiero z czasem zaczęłam odkrywać japońskie akcenty, aż wreszcie dostrzegłam jak bardzo Murakami jest zakorzeniony w tamtejszej kulturze. Chyba rozumiem co masz ...
No wiem, jak na powieść... :-))) A ja opowiadań już nie czytałam, jakoś mi umknęły, może przy następnej wizycie w biblio sobie poszukam? Na razie przyniosłam sobie Dziewczyna, która igrała z ogniem i przepadnę na weekend. :-)
"Chudszy" S.King "Elżbieta. Złoty wiek" T.Alexander "Papla w wielkim mieście"M.Cabot "Bar przy plaży" K. McCabe "Niezniszczalny" D. Koontz "Następna rzecz na liście" J. Smoliński __________________________________________________________________________ Obecnie czytam książkę Wojciecha Kuczoka "Gnój".
Bardzo sympatyczna! To oczywiście nie to co "Czyste, nieczyste", ale jak na powieść to może być. :P Klaudyna to fajna bohaterka. Pewnie podobałoby mi się bardziej, gdybym była o 20 lat młodsza, ale i tak jest ok. Następnym razem wezmę kolejne części. Jeszcze jakieś opowiadania są, Chilly mówiła. ;)
No tak, to jak się człowiek tak nastawi, to potem się rozczarowania lęgną, jak u mnie po Sumińskiej. :) I przegapiłam Twoje wcześniejsze oceny Klaudyny - ale sympatyczna lektura, prawda?
Ojojoj! Gratuluję, gratuluję! Wszystkiego dobrego również dla świeżo upieczonej babci! :-)))
A to zdecydowanie. Cejrowski lepiej pisze. Żałuję, że pisze tak mało. :(
O, to się cieszę, że Anna się podobała. Też ją bardzo lubiłam i chyba zrobię powtórkę. :-)
No jakoś właśnie nie... pewnie dlatego, że myślałam, że to będzie co najmniej tak samo dobre jak "Prześlę panu...". Klaudynę czytam od początku, chronologicznie znaczy, w miarę jak dojrzewała, o tak: Klaudyna :-)
O rany boskie, klasa robotnicza do niczego nie dojrzeje sama z siebie, właśnie dlatego jest klasą robotniczą, a nie elitą intelektualno-ideotwórczą! Żadna - powtarzam: ŻADNA! rewolucja, nigdzie, nie była tworzona przez klasę robotniczą - tylko przez ideologów, inteligencję, ludzi zdolnych zawładnąć wyobraźnią zwykłego człowieka. A wprowadzana zawsze jest w życie przez takich, którzy mają środki na rozmachanie całej "imprezy" - bo rewolucja nie po...
Dziękuję bardzo-bardzo. Owszem, przechodzi. :-))) Na atawizmy nie ma rady.
Świetnie!! Piszę się jak najbardziej. :-))
Olu- ja nie mam nic przeciwko wulgaryzmom- jesli czemus sluza, sa porzebne w tekscie...
Mnie na pewno nie będzie - jadę nurkować, pozdrawiam, e.
Dziękuję :-) . Po Pawlikowską może kiedyś sięgnę , chociaż słyszałam , że Cejrowski lepiej sobie radzi z opisywaniem swoich przygód (pod względem literackim) niż Pani Beata.
A..i zapomniałam dodać , że czytam aktualnie : Faraon .
Lipcowo: 1.Mój Kary 4,5 2.Anna balerina 4,5 - Dziękuję Verdianie za polecenie , udało się upatrzeć i przeczytać cały cykl. 3.Brawo, Anno! 5 4.Przyjaciel wesołego diabła 5 - Zaskoczyło mnie zakończenie, bardzo pozytywnie zresztą. 5.Misja Kokatrys 3 6.Wesołe przygody Robin Hooda 5 -Kawał dobrej książki 7.Mary Poppins w parku 5 8.Kwiat kalafiora 4,5 - Powtórka po paru latach. 9.Złota Elżunia 4,5 - Jakby mi ktoś powiedział , że to napi...
On - książę i nie tylko jak z bajki: przystojny, błyskotliwy, wymarzona partia! I trzy piękne kobiety: Victoria - młoda wdowa po brytyjskim dyplomacie i miłość księcia sprzed lat; egzotyczna Harley z Jamajki - zapalona radykalna prawniczka i eks-modelka, której romans z członkiem rodziny królewskiej zbulwersował naród; wreszcie Jo - ambitna aktorka, która nie chce dłużej pozostawać w cieniu swej matki, gwiazdy Hollywood. Na którą z nich padnie wy...
Widzę, że Pruszkowska zupełnie do Ciebie nie przemówiła. :-)) A dlaczego serię o Klaudynie czytasz od tyłu??
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)