Nowości: Ostatni dzień na Ziemi, Cudze słowa, Wanna z kolumnadą
Zaloguj się
Aby zalogować się należy podać login.
Aby zalogować się należy podać hasło.
Mi bardzo! Od początku do końca trzyma w napięciu. Ciekawie nakreśleni bohaterowie i świat po wielkim kataklizmie. Na pewno nie jest tak dobra jak "Jaskinia filozofów" ale klimatem i wizją alternatywnej rzeczywistości urzeka nawet bardziej od poprzednich książek Somozy. Muszę koniecznie sięgnąć po Zygzak.
Andrzej Potocki, dziennikarz, poeta i publicysta, wiele lat mieszkał w Bieszczadach i wydarzenia, którym nadał literacki kształt w swoich opowiadaniach, przeżył osobiście lub zetknął się z ich uczestnikami. Opowiedział nam "swoje Bieszczady", o których pisze, że "to wciąż tajemnica bolesna", ale z pewnością każdy Czytelnik znajdzie tu coś dla siebie: świadectwo historii ("Z archiwum Chrynia", "Zbrodnia NKWD w Lesku"), interesującą relację ("Przer...
Jak większość uczniów cierpiałam na straszną awersję do wszystkich lektur. Niestety „Mały Książę” również się do nich zaliczał. Moje pierwsze spotkanie z tą książkę nie było miłe: nudna, beznadziejna książka dla dzieci, w której znowu ktoś każe mi się doszukiwać głębszego sensu. Dokładnie tak wtedy myślałam. Mniej więcej trzy lata później trafiłam na kilka cytatów z „Małego Księcia”. Właściwie na te najbardziej znane: „Dobrze widzi się tylko s...
Zdaję sobie sprawę, że od dyskusji już trochę czasu minęło. Ale ja też myślę, że w "Equilibrium" za szybko zabijają Seana. uwielbiam go.
Trochę ich dużo: "Zasypie wszystko, zawieje" "Cmentarzysko bezimiennych statków" - chociaż uwielbiam Arturo Perez - Reverte ta mnie rozczarowała odrobinę. "Ostatnia bitwa Templariusza" "Miasto w zieleni i błękicie" "Smilla w labiryntach śniegu" "Zabić drozda" "Mapa miłości" - polecam "Maladie" "Efekty świetlne" zachęcona tytułem, rozczarowana treścią. "Ludzie Księgi" "Czas zabijania" "Serce w ogniu" - najgorsza książka Evansa "Dzi...
Miałam do czynienia z tą książką w niemieckiej wersji językowej - rzeczywiście, słownictwo jest raczej proste - mam wrażenie, że książka byłaby w sam raz dla uczących się języka. W moim przypadku sprawdziła się jako audiobook w przydługich podróżach samochodem. Próbowałam ją przeczytać, ale nie miałam cierpliwości.
Zajrzyj do skrzynki:) Czeka tam na Ciebie spóźniony e-mail:)
O, jak wspomniałaś o grotesce, przypomniał mi się Topor. Jego opowiadania też lubię, to nie jest może ta maestria, co Cotazar, ale pomysły i zmysł obserwacji rewelacyjny.
Mnie też było żal Samsona. Ale całe zakończenie podobało mi się. Nikoletta jakoś strasznie mnie wkurzała przez całą trylogię. I chociaż może to dziwne żal mi Pomurnika. Lepiej bym się czuła gdyby przeżył i dalej bruździł. Może już nie Reinmarowi, ale tak ogólnie. Był jedną z moich ulubionych postaci. Zawsze mam słabość do czarnych charakterów, a ten się wyjątkowo Sapkowskiemu udał.
Ze mną jest podobnie. Jak Stasiuka lubię średnio, tak ta pozycja wyjątkowo przypadła mi do gustu. Co do "Nagiego Lunchu", to strasznie zirytowało mnie zdanie "Ich wyobraźnia przypominała wyobraźnię science fiction albo fantasy, a te gatunki, jak wiadomo, niczego ciekawego ani sensownego do literatury nie wniosły [...]"*. * Andrzej Stasiuk, "Tekturowy Samolot", Wydawnictwo Czarne, 2002
Zaczęłam od obejrzenia filmu, dopiero później dowiedziałam się o istnieniu książki. Wrażenia po przeczytaniu pierwszej części? Czyta się szybko, łatwo, dość przyjemnie. Jednak... Tej książce wiele brakuje. Autorka posługuje się bardzo prosty, wręcz ubogim językiem. Wszystko jest przesłodzone, postacie zbyt idealne. Jeśli ktoś się spodziewa naprawdę wartościowej książki zdecydowanie się rozczaruje, ale spokojnie można to przeczytać gdy ma się chwi...
Praca doktor Jolande Jacobi zaspokaja powszechnie odczuwaną potrzebę, której sam nie mogłem zadośćuczynić: mianowicie spełnia życzenia, aby zasady mojej teorii psychologicznej zostały przedstawione w zwięzłej formie. Moje wysiłki w dziedzinie psychologii były istotnie pracą pionierską; nie miałem czasu ani możliwości przedstawić ich osobiście. Doktor Jacobi podjęła się tego trudu i uwieńczyła go sukcesem. Mam nadzieję, że książka ta nie tylko ...
Publikacja ta jest rezultatem kilkuletnich zainteresowań autora współczesnymi problemami społeczno-politycznymi Bliskiego Wschodu, który obecnie stanowi najbardziej newralgiczny rejon świata. Głównym przedmiotem rozważań jest kształtowanie się jedności świata arabskiego z uwzględnieniem różnorodnych, wewnętrznych i zewnętrznych uwarunkowań tych państw wpływających w zasadniczy sposób na kształt i realizację tej idei. Autor przedstawił histo...
Szkoda, że o spotkaniu z Grocholą nie wiedziałem wcześniej niż wczoraj wieczorem (kiedy było już "po ptokach"), bo bardzo chętnie wybrałbym się gdybym tylko mógł:)
Wow-wow. Co zrobił B'hrian Krwawy Topór na kajzerce z kamienia?
Nie chodzi mi o to, że jest źle napisany, lub coś w tym stylu. Traktuję "Lux Pepetuę" jako zakończenie trylogi, nie mówię o samym końcu książki, Uwaga spoiler. Przede wszystkim ginie Jutta i Samson, jeszcze Samsona bym przebolał, gdyż wydawało się, że nie ma innego wyjścia. Strasznie mi żal było Markety i Reinmara. Skoro i tak utor sili się na względny happy end to mógłby to zrobić inaczej.
Islam, jak większość wielkich religii, nie jest wyznaniem monolitycznym, a jako forma ideologii - nie posiada jednej doktryny. Schizmy, które dotknęły religię muzułmanów, najpierw dotyczyły kwestii sukcesji władzy religijnej, później - samej doktryny, aby w końcu doprowadzić również do powstania nowych odłamów o charakterze synkretycznym, czerpiących swoje elementy zarówno z islamu, jak i innych wyznań (np. hinduizmu). "Islam: nurty, odłamy, ...
Pytanie, kim był właściwie Rasputin, od dawna pasjonowało i wciąż pasjonuje nie tylko historyków. Śledzenie losów Rasputina jest zajęciem pasjonującym. Jego życie stanowi bowiem wspaniały pretekst do snucia opowieści o upadku dworskiej kamaryli, o rozkładzie absolutyzmu rosyjskiego i systemu biurokratycznego spowijającego grubymi splotami tron Mikołaja II. Właściwie nie można pisać o ostatnich latach dynastii Romanowów nie przywołując sylwetki os...
A co tracę, nie zaczynając od początku? Nie będę miała pojęcia, o co w książce chodzi? Wypożyczyłam "Czas odnaleziony" i dopiero teraz zdałam sobie sprawę, że jest on częścią cyklu i to w dodatku ostatnią częścią:/
Tak się zdarza, że kiedy sięgam po jakąś kryminalną opowieść, zawsze trafiam do interesującego miasta. Miałem więc okazję przyjrzeć się bliżej Rejkiavikowi w powieści „Trzeci znak” Yrsy Sigurðardóttir i wędrować ulicami Frankfurtu nad Menem na kartach „Zbyt pięknej dziewczyny” Jana Seghersa. Tym razem, idąc tropem kryminalnego wątku, przemierzałem Hawanę. Dzięki wydawnictwu Znak napisana blisko dwadzieścia lat temu powieść Leonarda Padury wprowad...
Chciałabym wspomnieć, że w 66 tomie, "Pan Samochodzik i kradzież w Nieporęcie", autor - A. Niemirski załączył sprostowanie, przeprosiny oraz źródła, skąd zaczerpnął opis kolejki, jak i sam pomysł na powieść.
Tomku i pipit - dzięki za opis książki i polecenie jej:) Właśnie powędrowała do schowka! A jeśli jeszcze ilustracje ma akwarelą malowane to już w ogóle... :) Póki co to bardzo podobały mi się, też ze względu na ilustracje, książki: Jadzia i małoludki (cały Kolski!) oraz Zajęcze ścieżki :)
Tytuł książki „Wojna, ludzie i medycyna” zawiera wszystko, o czym jest w niej mowa. Jest tu bowiem wojna, są ranni, zabici i jest medycyna, która robi wszystko, aby kogo się da wyrwać z rąk śmierci. Książkę tę uważam za jedną z najlepszych przeczytanych przeze mnie pozycji autobiograficznych poświęconych wspomnieniom z lat II wojny światowej . Adam Majewski, lekarz kilku polskich oddziałów biorących udział w walkach, jest jednocześni...
Ja byłam niezadowolona ze złego zakończenia "Pokuty" i "Komu bije dzwon".. Niby nie przepadamy za cukierkowymi "happy endami", uważając je czasem za naiwne, ale z drugiej strony, podświadomie chce się, aby wszystko dobrze się skończyło :)
Teksas, krwawa banda, dzelni bracia Travenowie... "Nic nie powstrzyma Travenów. Uwolnią nas albo zginą" - powtarzała piękna Kate Connery innym porwanym kobietom. Czy pościg powiedzie się? [Wydawnictwo "Nasza Księgarnia", 1993]
Muszę się przyznać że męczyłem się niemiłosiernie przy lekturze. Kompletnie nie wciągnąłem się w tematykę. Trochę to dla mnie wymęczone - chociaż parę razy można się było uśmiechnąć. Najbardziej zniechęcały mnie te zangielszczone pojęcia i hasła reklamowe - to było za bardzo wydumane i wymuszone. Jak dla mnie 2,0 - 2,5. Spokojnie można się obyć bez lektury
Piękna ksiażka - króciutka, ale mądra, a ilustracje akwarelą - po prostu rewelacja!
Tak, właśnie o tę książkę mi chodziło. Dzięki za przypomnienie tytułu.
Czytałam, też zrobiły na mnie wrażenie. Ja w ogóle lubię opowiadania, ale teraz wielu autorów w ogóle nie bierze się za tę formę. A Cortazar jest wyjątkowy, nie wiem, z czego się to bierze, bo przecież nie jest to jedyny autor, który posługuje się elementami groteski czy surrealizmu; ale w wykonaniu kogoś innego przeważnie mnie to nie zachwyca, a u niego -tak. W "Opowieściach i kronopiach i famach", przynajmniej w tym wydaniu, które czytałam, jes...
"Niemiecki taniec" to niesympatyczna powieść o dwóch Niemkach, które w wiele lat po wojnie wciąż wspominają koszmar przymusowych wysiedleń. Bohaterki twierdzą, że Polacy okazali się nie lepsi od Hitlera. Wyrzucali z majątków i zamków, okradali, gwałcili, mordowali, wieźli w bydlęcym wagonie... Odebrali rodzinę, wiarę w ludzi, zdolność do miłości. To przez nich Eliza i Marianna stały się oschłe i nieprzystępne, czuły się jak bezpańskie psy, ba...
Użytkownicy polecają:
Dodany: 20.01.2024 09:11
Autor: zielkowiak
Humboldt – to dopiero był gość! Gdyby zaproponował mi udział w jednej ze swoich wypraw, rzuciłabym wszystko i pojechała. To temu człowiekowi zawdzi (...)
Dodany: 14.01.2024 08:08
Autor: dot59
Ależ to była lektura! I nie dlatego tak mówię, że na punkcie literatury z PRL w tytule mam lekkiego bzika (a mam go, bo stwierdziwszy, że pokaźna częś (...)
Dodany: 28.11.2023 15:10
Generalnie ani kryminał retro, ani kryminał cokolwiek humorystyczny nie wzbudzają we mnie automatycznej chęci natychmiastowego przeczytania, a jeśli s (...)
Dodany: 02.12.2023 11:17
Autor: Marylek
Oniryczna, na wpół bajkowa opowieść o fascynacjach i strachach dzieciństwa, o tym, jak zostają z nami na całe życie, kształtują postrzeganie świata i (...)
Dodany: 09.11.2023 08:52
„Nikt nie woła” to powieść, której w PRL nie sposób było przeczytać, bo przecież nie drukowano literatury, w której dałoby się znaleźć cokolwiek rzuca (...)
Redakcja poleca:
Dodany: 14.04.2024 21:41
„Srebrzysko” określa autor w podtytule „powieścią dla dorosłych”. Jak dorosłym trzeba być, żeby wyrzec się buntu, zdecydować się nadstawić przysłowiow (...)
Dodany: 02.04.2024 21:51
Autor: fugare
Fantastyka naukowa to nie był nigdy mój ulubiony gatunek literacki, filmowy zresztą też nie, ale bardzo dobrze przechowałam, a nawet pielęgnuję pewne (...)
Dodany: 23.03.2024 09:19
Autor: Meszuge
Ze względu na ogromną liczbę przypisów i cytowanych materiałów źródłowych jest to najprawdopodobniej najbardziej rzetelna biografia Feliksa Dzierżyńsk (...)
Dodany: 09.03.2024 20:02
Autor: jolietjakeblues
Jesteśmy pokoleniem poszukiwaczy, my, obecni pięćdziesięciolatkowie, z których wielu miało to szczęście, że dzięki odwadze, inteligencji, talentowi sw (...)
Dodany: 03.03.2024 09:31
Breece D'J Pancake, a właściwie Breece Dexter John Pancake (pancake – naleśnik; dziwaczny zapis imienia był wynikiem błędu w The Atlantic Monthly, gdz (...)